Kesän festarit

  • 527 998
  • 3 038

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No esimerkiksi vaikkapa siksi että livenä nautittu musiikkiesitys on aivan toista maata kuin joku Spotifyn suoratoisto. Adrenaliinin täyteinen kokemus jollaista ei kotisohvalta saa.

Eli fiilis tulee siitä, että kuunnellaan ja fiilistellään yhdessä musiikkia josta kaikki pitävät? Tarvitaanko siihen oikeastaan sitä Alan Walkeria siellä lavalla? Korkeintaan muutama eturivi pystyy tunnistamaan kaverin, muille se on vaan hahmo joka pumppaa nyrkkiä lavalla (kai se pumppasi nyrkkiä?). Saman voisi korvata vaikka videoshowlla tai hologrammilla, musiikin suhteen ei ole mitään eroa kun se tulee sieltä USB-tikulta joka tapauksessa.

Nykyään se Alan Walker tarvitaan siihen, että ihmiset kerääntyvät yhteen kuuntelemaan hänen musiikkiaan. Joku Avicii voisi kiertää edelleen hologrammina siinä kuin Ronnie James Diokin. Mutta jostain syystä se olisikin sitten feikkiä ja Alan Millerin show ei sitä ole?
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
John Smith toimii kyllä erinomaisesti ainakin omalla autolla vierailtuna. Tässä ehtii jokusen kaljan juoda ja koska alueelle ei ahnehdita porukkaa liikaa, mahtuu joka paikkaan. Jonoja muodostuu, mutta kaikki etenee sujuvasti. Sää on loistava ja miljöö myös, lauantain tarjonta musiikin osaltakin on liki täydellinen, joten iso peukku Laukaaseen.

Käsittämättömän hyvät festarit. 3 päivää tuolla tuli hilluttua ja kertaakaan en jonotellut mihinkään. No okei, eipäs liioitella, pari kertaa jonotin kahvia. Bussikuljetukset Jyväskylästä, vessat ja ruokajutut oli artistikattauksen lisäksi hoidettu mallikkaasti.

Avatar, Insomnium, Cellar Darling, Swallow the Sun, Stam1na ja Solstafir oli ihania.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No esimerkiksi vaikkapa siksi että livenä nautittu musiikkiesitys on aivan toista maata kuin joku Spotifyn suoratoisto. Adrenaliinin täyteinen kokemus jollaista ei kotisohvalta saa.
Kommentoidaas tätä tälläin myöhässä, kun aamulla en jaksanut. Mulle ei siis ole koskaan avautunut se, miksi joillekkin on niin tärkeää nähdä jotain tiettyjä bändejä livenä. Ja oikeastaan se johtuu todennäköisesti sittä, että mulla ei ole koskaan ollut mitään suosikkibändiä/laulajaa. Eikä edes genreä. Oon ollut aina melkein "kaikkiruokainen" musiikin suhteen ja jos haluan kuunnella rockia, niin teen sen. Jos taas haluan kuunnella Alan Walkerin tekemää "aivotonta" poppia, niin kuuntelen. Välillä menee iskelmä ja välillä räppi. Se vaihtelee ihan päivän mukaan. Näin ollen mulle ei ole koskaan tullut halua mennä mihinkään keikoille ja tuo spotifY premium riittää mulle. Varmasti, jotkut saa siitä todella hyvän fiiliksen, kun näkee oman suosikkibändin lavalla. Samalla tavalla mulle käy esim. Tepsin kanssa :)
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
"They don't even know what it is to be a fan. Y'know? To truly love some silly little piece of music, or some band, so much that it hurts."
- Almost Famous (2000)

Pätee myös livetilanteessa. Oikeilla soittimilla, tai ilman.
 

Fullhazard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kommentoidaas tätä tälläin myöhässä, kun aamulla en jaksanut. Mulle ei siis ole koskaan avautunut se, miksi joillekkin on niin tärkeää nähdä jotain tiettyjä bändejä livenä. Ja oikeastaan se johtuu todennäköisesti sittä, että mulla ei ole koskaan ollut mitään suosikkibändiä/laulajaa. Eikä edes genreä. Oon ollut aina melkein "kaikkiruokainen" musiikin suhteen ja jos haluan kuunnella rockia, niin teen sen. Jos taas haluan kuunnella Alan Walkerin tekemää "aivotonta" poppia, niin kuuntelen. Välillä menee iskelmä ja välillä räppi. Se vaihtelee ihan päivän mukaan. Näin ollen mulle ei ole koskaan tullut halua mennä mihinkään keikoille ja tuo spotifY premium riittää mulle. Varmasti, jotkut saa siitä todella hyvän fiiliksen, kun näkee oman suosikkibändin lavalla. Samalla tavalla mulle käy esim. Tepsin kanssa :)
Ja tässä on hyvin pitkälle syy miksi vihaan tapaa miten "suurin" osa ihmisistä kuuntelee musiikkia nykyään. Ei ole ihmekään ettei bändeihin synny tunnesiteitä, saatikka arvostele musiikkia itsessään ollenkaan. Se olisi vähän sama kuin katselisit jääkiekkoa ja vaihtaisit peliä jokaisella pelikatkolla. Tuskin silloin kiinnostaisi paljon Tepsiä arvostella positiivisesti tai negatiivisesti.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja tässä on hyvin pitkälle syy miksi vihaan tapaa miten "suurin" osa ihmisistä kuuntelee musiikkia nykyään. Ei ole ihmekään ettei bändeihin synny tunnesiteitä, saatikka arvostele musiikkia itsessään ollenkaan. Se olisi vähän sama kuin katselisit jääkiekkoa ja vaihtaisit peliä jokaisella pelikatkolla. Tuskin silloin kiinnostaisi paljon Tepsiä arvostella positiivisesti tai negatiivisesti.
Siis häh. Pitäiskö mun nyt väkipakolla valita itselleni se suosikkigenre ja kuunnella sitä loppuelämä? En mä tohon touhuun lähde. Kuuntelen sitä, mitä tekee mieli kuunnella. Seurasinhan mä viime kaudella NHL:lää, vaikka mulla ei ole mitään suosikkijengiä.
 

Bacon

Jäsen
Kuopiorock ja Sabaton. Monta keikkaa olen livenä nähnyt, mutta harvoin yleisö on noin lämmin. Mahtava setti, vaikka laulajan mikki pikkusen liian hiljaisella olikin.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Instassa tuli vastaan kaverin video Offspringin keikalta. Siellä jengi seisoo kännykät kädessä, koska kuvaaminen ja paskojen videoiden jakaminen somessa on tärkeämpää kuin keikkaan keskittyminen. Vitun masentava ilmiö
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Instassa tuli vastaan kaverin video Offspringin keikalta. Siellä jengi seisoo kännykät kädessä, koska kuvaaminen ja paskojen videoiden jakaminen somessa on tärkeämpää kuin keikkaan keskittyminen. Vitun masentava ilmiö
Absurdeinta lienee se, että joku kuvaa muita kuvaamassa.

No, kokonaisten biisien kuvaaminen ja vieläpä useiden peräkkäin on erikoinen ilmiö, eikö tuollaisen kuvaajan taakse joutuminen kiinnosta. Itse otan satunnaisia klippejä yleensä tuttujen biisien kohdista, joissa tiedän jotain spessua tulevan. Esim. Jinjerin Pieces-biisin alun nappasin ja lähetin session jälkeen kaverille, siinä kun ns. tunnelma vaihtuu kivasti ja samalla sai festariterveiset lähetettyä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Absurdeinta lienee se, että joku kuvaa muita kuvaamassa.

Jos ei ole tarpeeksi lähellä lavaa, niin edessä ei bändin lisäksi paljoa muuta näy kuin kännyköitä ilmassa.

No, kokonaisten biisien kuvaaminen ja vieläpä useiden peräkkäin on erikoinen ilmiö, eikö tuollaisen kuvaajan taakse joutuminen kiinnosta.

Itse kuvasin 2017 Gunnarien keikalta 7 sekunnin pätkän You Could Be Mine alusta, 190-senttisenä onneksi pystyi tuon tekemään omien kasvojen korkeudelta.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Instassa tuli vastaan kaverin video Offspringin keikalta. Siellä jengi seisoo kännykät kädessä, koska kuvaaminen ja paskojen videoiden jakaminen somessa on tärkeämpää kuin keikkaan keskittyminen. Vitun masentava ilmiö
Kuvasin pari kuukautta sitten Nosturissa keikalla ollessani yhteensä kolme biisiä kokonaisuudessaan ja yhden puoliksi. Kuitenkin katseeni oli suurimman osan ajasta lavassa eikä kännykässä, taputin, heilutin käsiäni ja lauloin biisien mukana kuvaamisestani huolimatta. Halusin vain ikuistaa tuolta keikalta muutaman biisin itselleni. En ladannut edes someen, jotta onko tuo nyt niin paha?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuvasin pari kuukautta sitten Nosturissa keikalla ollessani yhteensä kolme biisiä kokonaisuudessaan ja yhden puoliksi. Kuitenkin katseeni oli suurimman osan ajasta lavassa eikä kännykässä, taputin, heilutin käsiäni ja lauloin biisien mukana kuvaamisestani huolimatta. Halusin vain ikuistaa tuolta keikalta muutaman biisin itselleni. En ladannut edes someen, jotta onko tuo nyt niin paha?

Riippuu siitä, kuinka korkealla ylhäällä pidit kännykkää ja missä kohtaa katsomoa olit. Jos olit suht edessä ja keskellä ja jos minä olisin ollut paikalla takanasi, niin olisit saanut muistoksi videoita, joissa kuuluu vihainen miesääni "laita nyt vittu se kännykkä alas".
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Riippuu siitä, kuinka korkealla ylhäällä pidit kännykkää ja missä kohtaa katsomoa olit. Jos olit suht edessä ja keskellä ja jos minä olisin ollut paikalla takanasi, niin olisit saanut muistoksi videoita, joissa kuuluu vihainen miesääni "laita nyt vittu se kännykkä alas".
No onneksi(?) olen itse aika lyhyt kaveri, joten pidin kännykkää juuri niin korkealla ettei edessä seissyt minua selvästi pidempi jantteri blokannut kuvaa.

Niin ja no, sanoisin että olin suht lähellä lavaa mutta en lähimainkaan keskellä vaan melkolailla vasemmassa kulmassa.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No onneksi(?) olen itse aika lyhyt kaveri, joten pidin kännykkää juuri niin korkealla ettei edessä seissyt minua selvästi pidempi jantteri blokannut kuvaa.

Niin ja no, sanoisin että olin suht lähellä lavaa mutta en lähimainkaan keskellä vaan melkolailla vasemmassa kulmassa.

Miten olisit suhtautunut, jos edessäsi seissyt "selvästi pidempi jantteri" olisi lähes koko keikan ajan ollut käsi ojossa kuvaten kännykällään?
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Miten olisit suhtautunut, jos edessäsi seissyt "selvästi pidempi jantteri" olisi lähes koko keikan ajan ollut käsi ojossa kuvaten kännykällään?
Olisin varmaan koittanut hakeutua parempaan paikkaan seisomaan.

Toki sitten kun puhutaan isoista stadiumkonserteista, niin tuollaiset näköesteet ovatkin isompi ongelma, kun paikka on tupaten täynnä eikä liikkumavaraa juurikaan ole.

Ja siis ylipäätään, mun mielestä parin biisin kuvaaminen ei mene mitenkään yli hilseen mutta jos koko helvetin tapahtuma pitää kuvata niin voisi kysyä miksi tämä henkilö tuli edes paikalle.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Instassa tuli vastaan kaverin video Offspringin keikalta. Siellä jengi seisoo kännykät kädessä, koska kuvaaminen ja paskojen videoiden jakaminen somessa on tärkeämpää kuin keikkaan keskittyminen. Vitun masentava ilmiö

Olin kyseisellä keikalla ja vaikka kännyköitä tosiaan näkyi, niin itse ainakin olin positiivisesti yllättynyt kuinka hyvä meno siellä lopulta oli. Bändi oli yllättävän kovassa vedossa ja yleisö lauloi ja pomppi hyvin mukana.

Järjestelyjen puolelta taasen tuo tilaisuus oli aika vitsi. Sinänsä itse keikka-alueessa ei ollut mitään vikaa, mutta keikka-alueen ulkopuolelta näkyi suoraan lavalle ihan helposti. Niin helposti että jos olisi halunnut vaikka vipata kiven suoraan laulajan nuppiin niin tämä ei olisi vaatinut edes minkäänlaisia heittolahjoja.

Sain lipun tuonne ilmaiseksi, joten henkilökohtaisesti minulla ei ole valitettavaa. Jos olisin tuosta kuitenkin maksanut niin himppasen olisi voinut vituttaa. Kun tultiin kaverin kanssa paikalle ja huomattiin tuo helppo näkyvyys, niin sen sijaan että oltaisiin menty sisään juomaan kallista olutta niin kävimmekin Alkosta hakemassa pullon viiniä ja tissuteltiin se rauhassa alas siinä alueen ulkopuolella. Lava ja ämyrit kun näkyi ja kuului ihan yhtä hyvin sinnekin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tänään ja huomenna Stadissa Dallapénpuistossa Valli Festival;
15.30 portit
16.00 Maustetytöt
17.30 Pietarin Spektaakkeli
19.00 Melrose
20.30 Jukka Poika
22.00 Pää Kii

Lauantai 27.7.

14.00 portit
14.30 Freerap
16.00 Paperi T
17.30 Ruudolf
19.00 Yona
20.30 Asa & Band
22.00 Abreu

Tuli ihan metsästä tämä facen seinälle. Varsinkin Melrose kiinnostaa ja miksei myös Maustetytöt ja Pää Kii. Tsekkasin myös Pietarin Spektaakkelin videon ja hyvältä vaikutti. Uusi tuttavuus meikäläiselle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuopiorock ja Sabaton. Monta keikkaa olen livenä nähnyt, mutta harvoin yleisö on noin lämmin. Mahtava setti, vaikka laulajan mikki pikkusen liian hiljaisella olikin.
Oli kyllä hyvä. Toki ainoa pieni miinus tuosta mikin hiljaisuudesta, mutta muuten oli kyllä erinomainen keikka.

Terveisiä leirinnästä. Tarkenee nukkua.
Terveisiä kotoa. Täälläkin ihan hyvä.

Oma fiilis kyllä varmasti tuossa leirinnässä olemisessa kyllä on, mutta sanotaanko että kun tällainen festari järjestetään Kuopiossa niin ei haittaa alkuunkaan että tunti viimeisen keikan loppumisen jälkeen olet kotona syömässä pitsaa ja saat seuraavana aamuna rauhassa heräillä seuraavaan päivään, käydä saunassa yms.

Mutta leirintäalueella toki on yleensä ne parhaat bileet!
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oma fiilis kyllä varmasti tuossa leirinnässä olemisessa kyllä on, mutta sanotaanko että kun tällainen festari järjestetään Kuopiossa niin ei haittaa alkuunkaan että tunti viimeisen keikan loppumisen jälkeen olet kotona syömässä pitsaa ja saat seuraavana aamuna rauhassa heräillä seuraavaan päivään, käydä saunassa yms.

Agree. Kun vielä asuin Turussa, niin oli nättiä tulla Ruisrockista kotiin ja aamulla käydä saunassa, syödä rauhassa aamupala ennen kuin alkoi virittäytyä uuteen festaripäivään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli taas käytyä Harjavallan Karmarock festareilla.

Alueelle saavuttuani, esiintymässä oli porilainen Jetblack yhtye, josta en tiennyt ennalta mitään. Yli 30 astetta houkutti kuitenkin enemmän lomkerolle kuin olutalueen toisessa päässä sijainneelle pikkulavalle. Ihan jees taustamusiikkia bändi paahtoi menemään.

Seuraavana päälavalle, jossa aloitti Penniless. Ei ole ikinä tullut tutustuttua yhtyeen levyihin, joten biisit eivät olleet tuttuja, mutta mielellään yhtyeen kitararockia seurasit.

Kakkoslavan valtasi jazz-/etnoyhtye, jonka hirveätä nimeä en jaksa tähän nakutella. Toki "musiikkinsa" oli vielä hirveämpää kuin nimensä. Oli siis aika syödä ja juoda muutama lonkero lisää.

Kahdeksalta päälavalle nousi aina karismaattinen Dave Lindholm. Soolosetti sisälsi ne tunnetuimmat hitit ja vähän muutakin. Hieno mies.

Heti perään sivulavalle isäntäyhtye Maj Karmaa katsomaan. Setti taisi olla ihan sama kuin muutama viikko aikaisemmin Tuskassa. Paitsi lisäshowna näimme somekampanjan seurauksena J Savolaisen hellettä uhmanneen rumpusoolon. Yhtye taisi jäädä tämän esiintymisen jälkeen tauolle kun Ylppö tekee taas sooloilua.

Olutslueelta seurasin Swallow the Sunin keikkaa, jota vaivasi sama ongelma kuin levyjä. Biisit ovat kaikki sellaisia raskaita mutta laahaavia, kaipaisin sekaan muutamia rokkaavampia vetoja.

The Holyä yritin ennakkoon kuunnella Spotifystä, mutta ei jotenkin innostanut. Lonkero piti juoda loppuun, yhtyeen soittaessa ekaa biisiään ja siirryttiin lavan edustalle hämmästelemään menoa. Ja olihan se huikea show. Kahden rumpalin tahdilla bändi piiskasi itsensä hurjaan menoon. Yleisöä ei ollut valtavasti, mutta se ei näyttänyt häiritsevän ketään. Huikea keikka päättyi rumpujen psiskomiseen pitkin lavaa, tätä ei kannata jättää väliin, jos jossain on mahdollista porukka nähdä.

Lopuksi muutama kappale Paperi-Teetä, tylsää oli, joten nokka kohti Harjavallan trooppista yötä.
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Kävikö kukaan tsekkaamassa Suvilahdessa tai Kuopiorockissa Offspringia? Kovasti olisi nostalgiatrippi nuoruusvuosiin kiinnostanut, mutta aikataulut meni pahasti ristiin.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävikö kukaan tsekkaamassa Suvilahdessa tai Kuopiorockissa Offspringia? Kovasti olisi nostalgiatrippi nuoruusvuosiin kiinnostanut, mutta aikataulut meni pahasti ristiin.
Jos katsoisit muutaman viestin ylempää...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös