Parkkipaikat oli kätevästi suht koht pitkällä itse alueesta, varmaan jotta porukka ei painelisi sinne autolleen ryypiskelemään vaan vetäisi kaksin käsin sitä 8,5€ tai 10€ maksanutta olutta. Kallista on. Itseä tuo ei toki haitannut kun kuskina olin. Mutta positiivinen fiilis jäi! Taidetaan mennä uudelleenkin joskus.
Viime vuonna Porisperessä oltiin vedetty auto parkkiin ja tietenkin sitä omaa mallasta sinne täyteen. Lopulta matka itsessään alueelta autolle oli sen verran pitkä, kun uusitulla alueella vain Kirjurin kesäravintolasta pääsi pois puiston puolelta, että tuli vain käytyä kerran molempina päivinä autolla. Tänä vuonna aateltiin, että auto saa jäädä pois ja nautitaan alueen antimista ja pääasiassa elävästä musiikista. Hukkaantuu rutosti aikaa kun yht'äkkiä käy autolla nappaamassa pari olutta. Vanhemmiten sitä alkaa laiskistumaan ja viisastumaan :D
Ja kyllä toi varmasti ihan bisnes mielessä ollaan tehty. Ei olisi varmasti suuri ongelma saada kulkureittiä myös päälavan vierestä pois.
Tässä alueen kartta, jotka eivät tunne festaria. Festarialuehan on siten jännästi suunniteltu kahteen osaan ja alue pitkulainen, noin 700-800m linnuntietä. Sisäänkäyntejä vain yksi joka on kaukana päälavasta. Lokki-lava on entinen päälava ja ruoka/juomapisteet painottuvat edelleen puiston puolelle. Rajulava (uusi päälava) oli viime vuonna sijoitettuna idän puolelle länteen osoittaen, nyt pohjoisesta etelään. Jännä nähdä miten ollaan toteutettu se osa aluetta, viime vuonna oli ainakin ihan ok asfalttialueeksi. Tuo päälava sijaitsee Kirjurin deltan puolella, jossa Jazzien pääkonsertitkin on. Iskelmien aikana autot sai päiväparkkiin sinne puolelle myös ja siellä ei ollut alueelta matka eikä mikään käydä naukkaamassa omasta pullosta. Veikkaan, että Iskelmätkin herää tuohon ja autojen parkki siirtyy "yllättäen" muutama sata metriä.
Aikataulut on ainakin saatu niinkin kivasti, että ei tule tylsää vaikka hetken olisikin ilman tuoppia kädessä.