Mainos

Kerhon saattohoitoketju – näkyykö elonmerkkejä?

  • 19 450
  • 170

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Verrattain paljon tätä Kerhon osiota kesän aikana lukeneena, täytyy sanoa että kyllä todella huolestuttavalta kuulostaa. Harmillista, että noin huonoon jamaan on hommat ajautuneet. Jää vähän jotain tekemättä sieltä, vähän tuolta, vähän vasurilla hoidetaan.

Kerho on itselle ollut jotenkin aina sellainen sympaattinen jengi. Lapsena tuo täälläkin välillä puheeksi noussut ritarilogo aiheutti sellaisen tietynlaisen "wau"-efektin ja sitä tuli usein katseltua niin vanhoissa änäripeleissä kuin myös ottelulehtisissä ynnämuissa vähän sellaisella sopivalla pelolla. Sitä se herätti vastustajana silloin junnuna ja ehkä senkin ansiosta Kerhoon on sellaiset tietyt sympatiat vielä nykypäivänä. Lisäksi Hämeenlinnassa usean HPK-JYP -pelin nähneenä ei ole ikinä osunut kohdalle mitään konflikteja, ei ole jäänyt koskaan mitään paskaa makua ilmapiiristä. Ja onhan meillä keväältä 2017 kova sarja playoffeista hyvässä muistissa. Emil Larmi oli vittumaisen hyvä, seiskapelissä onneksi kallistui Jyväskylään.

Toivon todella, että Hämeenlinnassa saadaan asiat fiksusti oikeaan suuntaan eikä Kerhon tarvitsisi lähteä Mestikseen keräilemään. Isot tsemit teille kaikille!
 

Hotsikahella

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Rautiaisen Teemu
Ahdistusta ja pelkoa yli seurarajojen.

Itseänikin pelottaa se, että niinköhän sitä jaksaa reilun vuoden päästä raahautua hallille katsomaan tiukkaakin tiukempaa matsia, jossa HPK ja Hokki taistelevat merkittävän tärkeistä mestis-pisteistä..

HPK Matkalla huikalle osa 2
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Voisko tämän ketjun otsikon jopa rinnastaa tällä hetkellä koko Hämeenlinnan kaupungin toimintaan ja HPK tulee siinä sivutuotteena samaa kuilua alaspäin?

PItäiskö kaupungin myös olla investoimassa HPK tuotteeseen enemmän ja sitä kautta saada markkinoita auki ja halutkuutta tulla Hämeenlinnaan asukkaaksi ja yrittäjäksi?
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ahdistusta ja pelkoa yli seurarajojen.

Itseänikin pelottaa se, että niinköhän sitä jaksaa reilun vuoden päästä raahautua hallille katsomaan tiukkaakin tiukempaa matsia, jossa HPK ja Hokki taistelevat merkittävän tärkeistä mestis-pisteistä..

HPK Matkalla huikalle osa 2
Olisi muuten Hämeenlinnallekin aikamoinen sulka hattuun mikäli tämä skenaario toteutuisi. Tuon kokoinen kaupunki jossa miehissä ei edusteta ainuttakaan pääsarjajoukkuetta.

Naisissa toki HPK porskuttaa ja eiköhän lentopallossakin Lentopallokerho jatka korkeimmalla sarjatasolla eli tilanne nyt aivan niin katastrofaalinen olisi.

Toki tietysti HPK:n mahdollinen putoaminen olisi Hämeenlinnan imagolle iso kolaus kun kaupungista katoaisi se linnan lisäksi toinen tunnistettava vetonaula. Mitään muutahan koko kylässä ei sitten olekaan.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Naisissa toki HPK porskuttaa ja eiköhän lentopallossakin Lentopallokerho jatka korkeimmalla sarjatasolla eli tilanne nyt aivan niin katastrofaalinen olisi.

Lentiskerhollakin taitaa olla rahat aika lopussa. Toivottavasti osakeanti sujuu hyvin.


Voisko tämän ketjun otsikon jopa rinnastaa tällä hetkellä koko Hämeenlinnan kaupungin toimintaan ja HPK tulee siinä sivutuotteena samaa kuilua alaspäin?

PItäiskö kaupungin myös olla investoimassa HPK tuotteeseen enemmän ja sitä kautta saada markkinoita auki ja halutkuutta tulla Hämeenlinnaan asukkaaksi ja yrittäjäksi?

En kyllä millään rinnastaisi kaupungin ja Kerhon kehitystä mitenkään toisiinsa. Jos tänne halutaan ihmisiä asumaan ja yrittämään, niin siihen lienee aika paljon parempia tapoja kuin rahan pumppaaminen jääkiekkoseuraan.

Mitä itse aiheeseen tulee, niin yksittäisen henkilön on varsin helppoa olla mukana kääntämässä seuran kurssia.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Mitä itse aiheeseen tulee, niin yksittäisen henkilön on varsin helppoa olla mukana kääntämässä seuran kurssia.
Miten? Käymällä peleissä?

Yksittäinen henkilö täältä palstalta ei voi juurikaan asiaan vaikuttaa, ellei löydy tililtä pari milliä löysää.

Nyt (lue. Jo pari vuotta sitten) olisi pitänyt myynti vaihtaa kokonaan. Myynti on isoin yksittäinen tekijä, joka voi seuran tulevaisuutta muuttaa tässä vaiheessa.

Se että menet hallille ja ostat hotsin, on hyvä, ja jokaisen pitäisi niin tehdä, mutta nyt tarvitaan itse seuralta niitä toimia.

Toki me voimme yhdessä tehdä asialle jotakin, mikäli haluamme seuran tuosta nousevan. Mitä Suomen laki sanoo rahan keräyksiin, esim GoFundMe?

Seura voisi myös tehdä osakeannin, tai ihan jonkun "nimi hallin seinään sadaksi vuodeksi" tempauksen, jolla voisi ottaa kannattajat mukaan talkoisiin.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Ikaalisten Nouseva-Voima
Heh, käykää peleissä. Klassikkokamaa, näin ne varmaan Kerhon myyntiosastollakin ajattelevat, tai ainakin siltä näyttää. Sillähän ne mainospaikat, yhteistyösopimukset, aitiot jne. itseään myy.

Tulihan meidänkin firmallemme joku mainossähköposti noista seminaareista, ihan oikein joka työntekijälle. Kukaan ei tosin HPK:lta vaivautunut vaikkapa soittamaan sellaiselle taholle, joka olisi voinut tuollaisen seminaaripaketin ostaa.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Miten? Käymällä peleissä?

Yksittäinen henkilö täältä palstalta ei voi juurikaan asiaan vaikuttaa, ellei löydy tililtä pari milliä löysää.
Jotenkin tuli tämä kommentti mieleen tästä keskustelusta:

Eikö ? Kannattaja nimenomaan on vastuussa siitä, että seuralla on rahaa. Jos ei ole valmis panostamaan kannattamansa seuraan niin kannattajan pitää sit pitää päänsä kiinni.
Ilmeisesti myynnissä / toimistolla ajatellaan samoin, jos täälläkin mainitut jutut ja huhut myyntiosaston suorittamisesta pitävät paikkansa.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Ei ole kannattajan tehtävä pitää hengissä surkeasti johdettua organisaatiota mikä ei itse tee ihan kaikkea mahdollista pysyäkseen pinnalla. Se on organisaation vastuulla tehdä seurasta niin kiinnostava että ihmiset kuluttaa fyrkkaa Kerhoon.

Se on nähty ettei toimiston puolella käännetä jokaista mahdollista kiveä jotta suunta kääntyy. Puheet on toki kauniita ja lupaukset suuria mutta siihen se on jäänyt eikä mikään indikoi siihen että tämä muuttuisi niin nopeasti kuin nyt tarvitsisi.


Tuo myynti on se mikä pitäisi saada kuntoon, tai olisi pitänyt saada jo aikoja sitten. Surullisinta kaikessa on, ettei vieläkään asialle olla tehty mitään. Varmaan ketään ei kiinnosta edes tässä tilassa niin paljoa että kontaktoisi asiakkaita.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Jotenkin tuli tämä kommentti mieleen tästä keskustelusta:


Ilmeisesti myynnissä / toimistolla ajatellaan samoin, jos täälläkin mainitut jutut ja huhut myyntiosaston suorittamisesta pitävät paikkansa.

Eihän tässä keskusteltu siitä pitäisikö siellä hallilla käydä vai ei. Enemmänkin siitä, että mikä on se vaikutusmahdollisuus. En minä ainakaan koe, että pystyisin mitenkään kehittämään Kerhon myyntiä tai vaihtamaan henkilöitä toimiston puolella, vaikka sille olisikin tarvetta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Nyt (lue. Jo pari vuotta sitten) olisi pitänyt myynti vaihtaa kokonaan. Myynti on isoin yksittäinen tekijä, joka voi seuran tulevaisuutta muuttaa tässä vaiheessa.
Tätä argumenttia on saanut täältä lukea muutamien suusta faktana, joten siksi pakko kysäistä pari tarkentavaa.

Puhutaanko kenestä kun sanotaan myynti? Kenties Yritysmyynti? Ottelutapahtuman myynti? Markkinointi?

Onko HPK:n myynti miten muuttunut muutama vuosi sitten jos kerran jo silloin olisi pitänyt kaikki potkia ulos? Kuitenki siihen asti seura oli tuottanut useamman vuoden voittoa satojatuhansia per kausi.

Ja edelleen mitä osa-aluetta sieltä tarkoitetaan?

Mitkä ovat ne luvut siellä mitkä parantuessaan toisivat seuralle sen suuren helpotuksen ahdingosta?
 

Kerho-Jokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja 90-luvun Jokerit
Tämän ketjun nimi ensiksi hymyilytti, mutta kyllä se hymy on nyt jo hyytynyt ja fiilis muuttunut entistä huolestuneemmaksi.

Toivoa edelleen on, mutta se vaatii vähintäänkin sen ettei peliin paikanpäälle tuleva katsoja nukahda, suutu tai muuten vaan lähde sieltä kotiin joka kerta surullisena. Tärkeää olisi että joukkueella olisi tunnistettava identiteetti, pelitapa ja riittävästi katsomoon näkyvää yritystä. Tällä saadaan yleisökeskiarvo kehittymään ja sitten se tuotteen myyntikin myös yrityksille on helpompaa.

Toki pitkä matka on Luleån ongelmaan, jossa joudutaan keskeyttämään kausikorttien myynti, jotta jää edes vähän irtolippuja myytäväksi.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tärkeää olisi että joukkueella olisi tunnistettava identiteetti, pelitapa ja riittävästi katsomoon näkyvää yritystä. Tällä saadaan yleisökeskiarvo kehittymään ja sitten se tuotteen myyntikin myös yrityksille on helpompaa.

Niin, siis juuri tämän - tunnistettava identiteetti, pelitapa ja katsomoon näkyvää yritystä - voidaan lyhentää niin, että pitää olla kilpailukykyinen ja voittaa riittävästi.

Paljon voi tehdä oikeinkin seuran muissa asioissa, mutta jos jatkuvasti tulee turpaan, valuu se muukin työ vessanpöntöstä alas.

Huoli olisi helvetisti pienempi, jos olisi edes joitakin merkkejä ilmassa siitä, että oltaisiin urheilullisesti kilpailukykyisiä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi, NJD, Barça
Tätä argumenttia on saanut täältä lukea muutamien suusta faktana, joten siksi pakko kysäistä pari tarkentavaa.

Puhutaanko kenestä kun sanotaan myynti? Kenties Yritysmyynti? Ottelutapahtuman myynti? Markkinointi?

Onko HPK:n myynti miten muuttunut muutama vuosi sitten jos kerran jo silloin olisi pitänyt kaikki potkia ulos? Kuitenki siihen asti seura oli tuottanut useamman vuoden voittoa satojatuhansia per kausi.

Ja edelleen mitä osa-aluetta sieltä tarkoitetaan?

Mitkä ovat ne luvut siellä mitkä parantuessaan toisivat seuralle sen suuren helpotuksen ahdingosta?
Mää ainakin puhun yritys-/kumppanimyynnistä. Käytännössä mitään positiivista en ole kuullut sen enempää nykyisiltä yhteistyökumppaneilta kuin potentiaalisilta tulevilta kumppaneilta. Osa sentään suhtautuu neutraalisti.

Ja sitten on edelleen se omakohtainen kokemus, vaikka pikkufirmaa tai -firmoja tässä pyöritetäänkin, ettei henkilökohtaisia yhteydenottoja ole tullut ainakaan viimeisen viiden vuoden aikana yhen yhtä. Edelleen ei sillä, että välttämättä mitään isoja rahoja tässä taloustilanteessa olisi laittaakaan, mutta kyllä mulle sen puhelun aikana melko helpolla edes satasella aurinkolaseja sais kaupattua. Ja mikä tärkeintä, olisi kontakti, joka varmaan itse lupaisi soitella takaisin, kun tilanne näyttää siltä, että johonkin oikeaankin rahaan olisi varaa. Ja ainakin jäisi positiivinen fiilis mennä useammin hallille.

Joku toinen organisaatio olisi varmaankin lähestynyt myös edes palautekyselyllä, miksi yksi kausikortti päätettiin jättää uusimatta tulevalle kaudelle. Tai oikeastaan varmasti joku muu paikallinen urheilutoimija olisi ollut yhteydessä, kun ne vuosittain soittelevat joka tapauksessa. Niiden harmiksi en kuitenkaan rakasta mitään kuten lapsia, vaimoa ja paikallista Pallokerhoa.
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eihän tässä keskusteltu siitä pitäisikö siellä hallilla käydä vai ei. Enemmänkin siitä, että mikä on se vaikutusmahdollisuus. En minä ainakaan koe, että pystyisin mitenkään kehittämään Kerhon myyntiä tai vaihtamaan henkilöitä toimiston puolella, vaikka sille olisikin tarvetta.
Juu ei toki keskusteltu suoraan tuosta, tuli vain moinen kommentti mieleen kun aiheeseen osittain liittyy.

Yksittäisen kannattajan on tosiaan helppo tehdä jotain, mutta ei se kuitenkaan isossa kuvassa juuri mihinkään vaikuta. Ellei nyt sitten saa kunnolla massaa taakse. Eikä nyt myöskään ole tarkoitus väheksyä kenenkään panosta, tottakai jokainen euro on yhtä tärkeä.
 

sportfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä on nyt ketjullinen paskaa kirjoitettu. Ei välttämättä kaikki mutta suurin osa turhaa pirun maalaamista seinään. Kaupungin kehitys ei ole yhtäkuin miten kerholla menee. Hyvä pöhinä on päällä cityssä. Ja löytyy täältä muutakin kun kerho muun muassa Ahveniston moottorirata joka on tulevaisuudessa erittäin merkittävä paikka kaupungissa. Ehkä jo ensi vuonna...
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Tätä argumenttia on saanut täältä lukea muutamien suusta faktana, joten siksi pakko kysäistä pari tarkentavaa.

Puhutaanko kenestä kun sanotaan myynti? Kenties Yritysmyynti? Ottelutapahtuman myynti? Markkinointi?

Onko HPK:n myynti miten muuttunut muutama vuosi sitten jos kerran jo silloin olisi pitänyt kaikki potkia ulos? Kuitenki siihen asti seura oli tuottanut useamman vuoden voittoa satojatuhansia per kausi.

Ja edelleen mitä osa-aluetta sieltä tarkoitetaan?

Mitkä ovat ne luvut siellä mitkä parantuessaan toisivat seuralle sen suuren helpotuksen ahdingosta?
Itse puhun myös yritys myynnistä, niinkuin tuossa @Läskisalo myös.

Myynti on siinä mielessä jännä ala, että voit olla todella hyvä vaikka 10vuotta, mutta jos vähääkään laiskistut, etkä hoida niitä "tylsiä" puheluita (kylmä), saatat olla kohta tilanteessa, että sinulla on kalenterit tyhjillään.

Tuossa se ongelma taitaa ollakin, niinkuin itse sanoit. Homma toimi ennen, mutta ei enään. Silti tyydytään siihen että joskus toiminut.

Myynnillisestä dumpista on erittäin vaikea päästä ylös, ja tämän vuoksi myynnissä on iso vaihtuvuus, noin yleisesti.

Kokemukset mitä itsellä, kumppaneilla, ystävillä ja tutuilla kerhon myynnistä on, ovat jokainen järjestään huonoja, jopa naurettavia.

Olisi mielenkiintoista päästä itse viikoksi katsomaan mikä meininki myynti puolella oikein on ja miten sitä johdetaan.

Toki myyntiin vaikuttaa paljon tuote mitä myydään, mutta uskon vahvasti että oikein myytynä HPK on edelleen yksi parhaista tuotteista, koska sitä pystyy myydä myös tunteella, ei pelkkänä tuotteena.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Mää ainakin puhun yritys-/kumppanimyynnistä. Käytännössä mitään positiivista en ole kuullut sen enempää nykyisiltä yhteistyökumppaneilta kuin potentiaalisilta tulevilta kumppaneilta. Osa sentään suhtautuu neutraalisti.

Ja sitten on edelleen se omakohtainen kokemus, vaikka pikkufirmaa tai -firmoja tässä pyöritetäänkin, ettei henkilökohtaisia yhteydenottoja ole tullut ainakaan viimeisen viiden vuoden aikana yhen yhtä. Edelleen ei sillä, että välttämättä mitään isoja rahoja tässä taloustilanteessa olisi laittaakaan, mutta kyllä mulle sen puhelun aikana melko helpolla edes satasella aurinkolaseja sais kaupattua. Ja mikä tärkeintä, olisi kontakti, joka varmaan itse lupaisi soitella takaisin, kun tilanne näyttää siltä, että johonkin oikeaankin rahaan olisi varaa. Ja ainakin jäisi positiivinen fiilis mennä useammin hallille.

Joku toinen organisaatio olisi varmaankin lähestynyt myös edes palautekyselyllä, miksi yksi kausikortti päätettiin jättää uusimatta tulevalle kaudelle.Tai oikeastaan varmasti joku muu paikallinen urheilutoimija olisi ollut yhteydessä, kun ne vuosittain soittelevat joka tapauksessa. Niiden harmiksi en kuitenkaan rakasta mitään kuten lapsia, vaimoa ja paikallista Pallokerhoa.
Ja kun Kerho tämän yllä olevan @Läskisalo tärkeän, raivostuttavan, mutta myös herättelevän tekstin luette, niin nyt viimeistään se johtoryhmä, ohjausryhmä, myyntiryhmä tai mikä vaan päätöksentekokykyinen elin pöydän ääreen ja konkreettiset toimet pöytään: miten tämä tilanne korjataan? Vielä on kuukausi ennen kauden alkua aikaa ottaa se puhelin kouraan. Ja toki kauden aikana.

En tiedä kuinka monta sataa aaiakasyritystä/kumppanuutta Kerholla on tai on lähihistoriassa ollut, mutta vähintään, vähintään pitää olla kerran kvartaalissa yhteydessä. Tähän on yksinkertaisesti pystyttävä on sitten kyseessä iso tai pieni yritys, toimialasta riippumatta. Mikäli vastaus on, että ei ehditä, niin pitää esittää jatkokysymys: mikä on tärkeämpää tai mihin meidän aika sitten kuluu? Onko resurrsit kohdennettu oikein? On aivan itsestään selvyys, että tämän päivän asiakaslähtöisessä kilpailukentässä, korostetusti viihdebisneksessä missä Kerho on mukana, asiakas tulee pitää lähellä ja kommunikoida tasaisin väliajoin. Toki sitä kommunikaatiota tapahtuu varmasti useamminkin kuin kerran kvartaalissa kaikenlaisen muun yhteydenpidon ansiosta, mutta se minimi, kerran kvartaalissa.

Ja ne perkuleen uutiskirjeet ja automaattiviestit ei ole kumppanuutta, ei. Ne on geneerisiä, hukkuvat massaan eikä tuo tärkeyden tunnetta, merkityksellisyyttä.

Miten ihmeessä sä Kerhona jalostat sitä kumppanuutta tai yhteistyötä jos et viiteen vuoteen soita sun asiakkaalle, että mitä sulle/teille kuuluu, mitäs me ensi vuonna touhutaan ja tehdään kimpassa?

Asiakas ei ole kertakäyttötuote, eikä se ole lähtökohtaisesti missään hiton kunniavelassa Kerhoa kohtaan. Miten ihmeessä voit ottaa @Kerhonpojjaat ansiokkaasti mainitsemia kylmäsoittoja ja etsiä uusia asiakkaita ja kumppaneita, jos ei kärsivällisyys, aika ja nöyryys riitä pitämään huolta olemassaolevista?

Ei meidän kannata täällä alkaa erittelemään tai keskustelemaan yritysasiakkuuksista, kumppanuusmyynnistä, ottelumyynnistä tai eri segmenteistä jos aivan ne perusasiat on perseellään eikä niitä tehdä tai johdeta. Se homma lähtee asenteesta, tekemisestä ja nöyryydestä asiakassuhdetta kohtaan.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Itse puhun myös yritys myynnistä, niinkuin tuossa @Läskisalo myös.

Myynti on siinä mielessä jännä ala, että voit olla todella hyvä vaikka 10vuotta, mutta jos vähääkään laiskistut, etkä hoida niitä "tylsiä" puheluita (kylmä), saatat olla kohta tilanteessa, että sinulla on kalenterit tyhjillään.

Tuossa se ongelma taitaa ollakin, niinkuin itse sanoit. Homma toimi ennen, mutta ei enään. Silti tyydytään siihen että joskus toiminut.

Puhut täyttä asiaa. Ja nythän on käynyt jo niin että ”laiskistumista” on ollut jo pitemmän aikaa koska kukaan ei vaadi mitään.

Muistanko oikein että sinä olit se joka noin vuosi sitten laitoit viestiä Kerhon toimistolle ollen kiinnostunut sponssaamaan / ostamaan tms, mutta siellä ei edes vastattu sinulle mitään?

Edelleen täysin käsittämätöntä ja ylimielistä toimintaa potentiaalisia asiakkaita kohtaan.

Vuosi menty eteenpäin, ja mikään ei näytä muuttuneen paremmaksi.



Kokemukset mitä itsellä, kumppaneilla, ystävillä ja tutuilla kerhon myynnistä on, ovat jokainen järjestään huonoja, jopa naurettavia.

Olisi mielenkiintoista päästä itse viikoksi katsomaan mikä meininki myynti puolella oikein on ja miten sitä johdetaan.

Tätä itsekin haluaisin päästä seuraamaan, että mitä siellä ihan kirjaimellisesti tapahtuu koska myynti ei tee myyntiä. Kaikesta huokuu se ettei ne edes yritä myydä mikä on täysin anteeksiantamatonta. Mitä ne tekee? Juo kaffetta ja on tekevinään jotain?

Kukaan, eli Källarson(?) ei tee asialle mitään, ei määritä tavoitteita, ei seuraa tavoitteiden kehitystä tai johda tätä mitenkään.

Toki myyntiin vaikuttaa paljon tuote mitä myydään, mutta uskon vahvasti että oikein myytynä HPK on edelleen yksi parhaista tuotteista, koska sitä pystyy myydä myös tunteella, ei pelkkänä tuotteena.

Nimeomaan näin.

Jos ei reagoida näihin aivan kriittisiin asioihin nyt välittömästi niin parin kuukauden kuluttua se lienee jo mahdoton tehtävä. Ja kuka näihin puuttuisi kun ei tähänkään asti ole puuttunut.


Louhi, Källarson tai muutkaan vastuuhenkilöt eivät ole onnistuneet millään tasolla kääntämään Kerhon suuntaa.
 

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Ja löytyy täältä muutakin kun kerho muun muassa Ahveniston moottorirata joka on tulevaisuudessa erittäin merkittävä paikka kaupungissa. Ehkä jo ensi vuonna...

Tästä olen samaan mieltä, eikö tämäkin paikka ollut heitteillä usemmat vuodet nyt otti uudet omistajat kunnon otteen ratista ja anto mennä kunnon höökiä päälle, tykkään.

Mutta tätä tarvittaisiin myös muualla, toivottavasti tämä on herättävä asia monelle muulletkin asialle kaupungissa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ei meidän kannata täällä alkaa erittelemään tai keskustelemaan yritysasiakkuuksista, kumppanuusmyynnistä, ottelumyynnistä tai eri segmenteistä jos aivan ne perusasiat on perseellään eikä niitä tehdä tai johdeta. Se homma lähtee asenteesta, tekemisestä ja nöyryydestä asiakassuhdetta kohtaan.

Kokonaisuudessaan erinomaisesti naulattu, @TJ MACKEY .

Tähän vielä pienenä lisäyksenä, että asia vielä korostuu hankalan taloustilanteen aikoina. Yritykset leikkaavat nimenomaan turhista kuluista ja jos yhteistyökumppanuus urheiluseuran kanssa tuntuu turhalta, siitä leikataan.

Siksi on ihan helvetin tärkeää, että yritys kokee saavansa kumppanuudesta joitakin oikeita hyötyjä ja tuntee, että myös seura haluaa kehittää tarjoomaansa sekä aktiivisesti lisäämään kumppanuuden hyötyjä asiakkaalle.

Varmaan iso osa kumppaneista tukee Kerhoa siksi, että sympatisoivat sitä. Tai yrittäjä itse on Kerho-fani. Mutta se ei kanna silloin, jos yrityksellä itsellään on tiukkaa - ja nyt on melkein kaikilla.

Sponsorointi ei enää ole yksipuolinen lahjoitus, vaan yhä useammin kumppanuus, jonka hyötyjen pitää olla konkreettisia myös sponsoroijalle. Itse asiassa "sponsorointi" on huono sana ylipäätään, koska se antaa kuvan "lahjoittaja" -osapuolesta ja "hyötyjä" -osapuolesta.

Edit. Sanottakoon, etten itse tunne hyvin Kerhon kumppanimyynnin tilannetta. Kirjoitan sen pohjalta, miten täällä on asiasta keskusteltu. Nämä kuitenkin ovat paikallisten yritysten / yrittäjien omia kokemuksia, joten paskin idea koskaan olisi niitä aliarvioida tai vähätellä.
 
Viimeksi muokattu:

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Ikaalisten Nouseva-Voima
Tätä argumenttia on saanut täältä lukea muutamien suusta faktana, joten siksi pakko kysäistä pari tarkentavaa.

Puhutaanko kenestä kun sanotaan myynti? Kenties Yritysmyynti? Ottelutapahtuman myynti? Markkinointi?

Onko HPK:n myynti miten muuttunut muutama vuosi sitten jos kerran jo silloin olisi pitänyt kaikki potkia ulos? Kuitenki siihen asti seura oli tuottanut useamman vuoden voittoa satojatuhansia per kausi.

Ja edelleen mitä osa-aluetta sieltä tarkoitetaan?

Mitkä ovat ne luvut siellä mitkä parantuessaan toisivat seuralle sen suuren helpotuksen ahdingosta?

Yritysmyynnistä täällä aikalailla selkeästikin puhuttaneen. Markkinoinnissakin olisi petrattavaa, mutta ainakin somepuolella näyttäisi olevan yritystä.

Hienoa argumentaatiota muuten nämä menneet satojen tuhansien voitot. Eikös suurin osa viime vuosien satojen tuhansien voitoista tullut NHL-korvauksista, mikä oli ns. budjetoimatonta voittoa ja tämän jälkeen sitten yksi kausi plussalle koronatuilla? Tämän jälkeen aika hiljaista on ollut ja kaikki tietävät mikä tilanne on nyt.

Viime kaudella näyttivät aitiotkin kovin tyhjiltä valtaosassa pelejä, mutta kaipa senkin voi laittaa huonon taloustilanteen piikkiin. Vaikea homma kaikkiaan.
 

Kolmio36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers
On kyllä uskomattoman surullista luettavaa tämä ketju. Kirjoittelinkin aiemmin toiseen ketjuun omia kokemuksia tuosta myynnistä ja samaahan tuo näyttää olevan monen muun kohdalla. Olematonta. Olisi kiva päästä hieman tuonne toimistolle katselemaan miten asioita hoidetaan. Eikös tulevaisuuteen ja junnuihin ollut tarkoitus alkaa panostamaan? Jos näin, niin ei saatana, mikä on tekosyy olla ottamatta yhteyttä jo olemassa oleviin sponsoreihin? Ihailtavaa kuinka osa kirjoittejista menee sen taakse "ei meillä ole monimiljonääriä taustalla", kun todellisuudessa toimisto/myynti/kukaan ei osaa/halua/jaksa yrittää saada uusia asiakkaita tai pitää kiinni jo olemassa olevista. Laiska sähköposti jollekin yritykselle ja hommat hoidettu vai?

Mä en oikeen keksi mitä uusi hallitus ja muut toimijat ovat saaneet aikaan. Haapea onnistunut ainakin laittamaan vapaaehtoistoimijoita ulos talosta. Lankomies Louhi on puhunut kaikenlaista pitkin vuotta, en tiedä mitä on saatu aikaan. Oikeestaan Kickoffihan oli saatu muutettua Pihlajalinnan mainokseksi urheilutapahtuman sijasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös