Kerhon rakentuminen juhlakaudelle 2019–2020

  • 288 546
  • 1 063

M10

Jäsen
Kerhon pelaajabudjetti tulee olemaan juhlakaudella varmasti suurempi kuin tällä kaudella. Niinpä onkin fiasko, jos lähtevät mitalijahtiin Karjalaisella. En usko, että näin käy. Tulkoot sitten vaikka se Engren tolppien väliin.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikäs tuon Tavin tilanne on? Oliko jo soppari jonnekin muualle ensi kaudeksi? Onko liian äkkipikaista ajatella kiinnitystä... Kannisen kanssa ilmeisesti on soppari, mutta onko tuo nyt ajeltu paskaksi, että ei saada parsittua kokoon. Ja sen Niemeläisen perään kiljun (itken) edelleen... voi kumpa pysyis.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kainuun sanomat 23.4.2019: "Antti Karjalaisen sopimus Hämeenlinnan Pallokerhon kanssa ulottuu kevääseen 2020 asti. Ensi kaudella hänen tavoitteenaan on saada HPK:ssa yhä enemmän peliaikaa ja ottaa ykkösmaalivahdin paikka." Linkki

Itse en vieläkään syty ajatukselle Karjalaisesta ykkösenä, mutta ykkösen haastavana kakkosena kävisi hyvin.

Suhtaudun varauksella kyseiseen uutiseen. Tuskin kukaan menisi kesken finaalisarjan kertomaan haastettelussa jotain "no mulla olisi vielä sopparia, mut mä lähden silti Ässiin kun en mä täälläkään pelaamaan pääse" suuntaan. Karjalainen kuitenkin on haastattelun aikana edelleen HPK:n sopimuspelaaja ja silloin ei mahdollisista ensi kauden suunnitelmista toisen joukkueen kanssa puhuta. Nämä keskustelut, sekä mahdolliset sopimuspurut, jätetään finaalisarjan jälkeiseen aikaan.

Pidän itse ainakin varmana sitä että juhlakauteen ei lähdetä kaksikolla Karjalainen - Reijola.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Itse luulen että Reijola on hankittu kolmosveskariksi siltä varalta että joku loukki tapahtuu eikä tarvitse olla samassa tilanteessa kuin tällä kaudella. Kauteen lähdettäneen kaksikolla "Engren"-Karjalainen ja Reijola odottelee näytön paikkaa. "Engrenin" takana luulisin Karjalaisenkin saavan enemmän peliaikaa kuin Larmin kanssa.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse luulen että Reijola on hankittu kolmosveskariksi siltä varalta että joku loukki tapahtuu eikä tarvitse olla samassa tilanteessa kuin tällä kaudella. Kauteen lähdettäneen kaksikolla "Engren"-Karjalainen ja Reijola odottelee näytön paikkaa. "Engrenin" takana luulisin Karjalaisenkin saavan enemmän peliaikaa kuin Larmin kanssa.

Ei oikein vakuuta meikäläistä tämä logiikka. EI kai nyt sentään kolmekymppistä jannua hommata ns. kolmosveskariksi... Kerhon perunoilla? Jos ajatus on saada kolmoveska, niin sen on pakko olla A-junnu ikäinen, jotta saa pelejä junnuissa/mestiksessä. Ei tässä nyt sentään mikään änärijengi olla, että hommataan varaveskarin varaveskari.

Conneryn lista:
1) Joku muu kuin Karjalainen (ei Reijo)
2) Reijo käy tai sitten Karjalainen
3) The kaappaus maailmalta (alle 20v).

Mikäli kaappaus on luokkaa HUIKEA, niin Karjalainen / Reijola etsii uuden kodin. Näin se menee...
 

Tolppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, The Reds, Los Colchoneros, the C's
Mielenkiintoinen juttu, että sekä Karjalainen että Reijola on ollut huhuissa liitettynä Ässiin. Herää jo ajatus, voisiko Reijola ja/tai Karjalainen tuurailla myös siellä? No, tuskin tuollainen "farmitoiminta" on Kerhon resursseilla realismia ellei kuluja kompensoida jotenkin - ja aika riski olisi Ässiltäkin. Täytyy kuitenkin muistaa, että ensi kaudella liikkuvuus Liigan ja Mestiksen välillä on nykyistä rajoitetumpaa, josta linkki.

Jos Karjalaisella olisi sopimus muualle, hänellä ei olisi mitään tarvetta laukoa sellaista, että tavoittelee ensi kaudella ykkösmaalivahdin asemaa Kerhossa. Itse en pääse Kainuun sanomien koko juttua lukemaan, mutta lyhyiden nostojen perusteella asian voi ymmärtää niinkin, että hän on halukas haastamaan ensi kauden ykkösmaalivahdin (kuka lieneekään) ja tavoittelemaan enemmän peliaikaa ja sitä kautta sitä ykkösen asemaa. Niinhän Larmikin teki ja lunasti paikan itselleen.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos Karjalaisella olisi sopimus muualle, hänellä ei olisi mitään tarvetta laukoa sellaista, että tavoittelee ensi kaudella ykkösmaalivahdin asemaa Kerhossa. Itse en pääse Kainuun sanomien koko juttua lukemaan, mutta lyhyiden nostojen perusteella asian voi ymmärtää niinkin, että hän on halukas haastamaan ensi kauden ykkösmaalivahdin (kuka lieneekään) ja tavoittelemaan enemmän peliaikaa ja sitä kautta sitä ykkösen asemaa. Niinhän Larmikin teki ja lunasti paikan itselleen.

Näissä kahdessa pelimiehessä, Karjalaisessa ja Larmissa, on toki selkeä ja suurehko ero. Larmilta oli realistista odottaa vahvaa haastoa 1. maalivahdin asemasta, mutta Karjalainen ei ole näyttänyt kyllä yhtään mitään tällaisesta potentiaalista.

Karjalaisesta kun oikein huokuu sellainen "epävarmuuden aura" mitä nyt ei missään tapauksessa saisi enää Liigassa pelaavalta vahdilta löytyä. Karjalaisen kyky lukea tilanteita on jotenkin heikko, suorat maskittomat laukaukset hukkuvat jatkuvasti ja poikittaisliike on todella hidasta. Lisäksi mies peittää hieman kookkaamaksi maalivahdiksi todella huonosti, lähes surkeasti. Nämä kun vielä yhdistää siihen että Karjalaisella ei tunnu olevan kykyä ottamaan yhtäkään "game saveria" niin uskallan väittää että hänestä ei HPK:ssa ykköstä tule ensi kaudellakaan.

Tekisi siis varmasti Antille hyvää kokeilla osaamistaan jossain muualla, sillä hyvin todennäköisesti hän jumittuu Hämeenlinnassa ensi kaudeksikin luukkuvahdin rooliin.
 

Avorayska

Jäsen
Ei oikein vakuuta meikäläistä tämä logiikka. EI kai nyt sentään kolmekymppistä jannua hommata ns. kolmosveskariksi... Kerhon perunoilla? Jos ajatus on saada kolmoveska, niin sen on pakko olla A-junnu ikäinen, jotta saa pelejä junnuissa/mestiksessä. Ei tässä nyt sentään mikään änärijengi olla, että hommataan varaveskarin varaveskari.

Conneryn lista:
1) Joku muu kuin Karjalainen (ei Reijo)
2) Reijo käy tai sitten Karjalainen
3) The kaappaus maailmalta (alle 20v).

Mikäli kaappaus on luokkaa HUIKEA, niin Karjalainen / Reijola etsii uuden kodin. Näin se menee...

Kerhon "perunoilla" voi aika helposti antaa Reijolalle 10-20k sopimuksen, Lehtolan valvova silmä ja Leki. Seuraavaksi kaudeksi liigaan isompaan rooliin kun kolmoseksi. Varmasti houkuttelee enemmän kun joku Rokin puoliammattilaisuus.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Kerhon "perunoilla" voi aika helposti antaa Reijolalle 10-20k sopimuksen, Lehtolan valvova silmä ja Leki.
Tässä toki on se vaara ettei Lekiä ensi kaudella ole. Kenenkäs puoleen sitten käännytään? Varsinkin kun Mestiksen ja Liigan välinen pelaajien liikuttelu vaikeutuu ensi kaudella
 

Ralph

Jäsen
Tässä toki on se vaara ettei Lekiä ensi kaudella ole. Kenenkäs puoleen sitten käännytään? Varsinkin kun Mestiksen ja Liigan välinen pelaajien liikuttelu vaikeutuu ensi kaudella
Tällä hetkellä Mestiksessä saa pelata viisi Liiga-lainaa kerralla per peli. HPK:n ja Tapparan sopimuksen mukaan HPK:sta LeKissä pelaa kaksi, Tapparasta kolme.

En tiedä miten säännöt muuttuu ensi kaudelle, mutta nykyisilläkin säännöillä en näe syytä, miksi HPK:n pitäisi laittaa 27-vuotias Reijola kehittymään Mestikseen viemään kahdesta rosteripaikasta toisen, kun nuo molemmat rosteripaikat kannattaisi käyttää johonkin oikeasti lupaavaan nuoreen. Kuten nyt Latvala ja Seppälä on siellä ollut.

Toki voihan Reijolan lainata vaikka sinne RoKiin. Mutta outoa hommata 27-vuotias projektihankinta. Mielummin joku lähes kymmenen vuotta nuorempi.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Mikäs tuon Tavin tilanne on? Oliko jo soppari jonnekin muualle ensi kaudeksi? Onko liian äkkipikaista ajatella kiinnitystä... Kannisen kanssa ilmeisesti on soppari, mutta onko tuo nyt ajeltu paskaksi, että ei saada parsittua kokoon. Ja sen Niemeläisen perään kiljun (itken) edelleen... voi kumpa pysyis.

Tavi ei luultavasti jatka. Tärkeä ja hieno mies on ollut, mutta ei ole oikein pelipaikkaa ja nuoria miehiäkin nousee ylöspäin. Kerhon tehtävä on ennen kaikkea kasvattaa pelaajia. Sitten näitä "taveja" voi hommata keväällä jos siltä näyttää. Ei ole siis oikein strategian mukainen pelaaja. Niemeläinen on luultavasti lähdössä. Jukureista on puhuttu.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Muutama varma tieto ensikautta koskevista pelaajista. Paljastan yhden. Otetaanko hyökkääjä, ykkös pakki vai maalivahti?
Aloitetaan vaikka siitä tärkeimmästä eli maalivahdista.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Kuka tämä @Kerhonpojjaat on ja mistä hän tällaista tietää? Olen varsin skeptinen.
Juurikin näin, skeptinen olen itsekin. Ykköspakkina jatkaa luonnollisesti Petteri Nikkilä, koska aika kova seppä saa tulla tilalle, että syrjäyttää ykköspakin paikalle kivunneen Nikkilän. Ellei isommat liiga vie miestä mennessään, mitä en tämän kauden näytöillä ihmettelisi yhtään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Mikähän mahtaa olla Heljangon tilanne, meinaan jos Larmi sinne pyyhäktää, niin haluaako olla kakkonen vai onko sopimus jonnekin muualle?
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Muutama varma tieto ensikautta koskevista pelaajista. Paljastan yhden. Otetaanko hyökkääjä, ykkös pakki vai maalivahti?
Ykköspakki, koska maalivahdista on jo riittävän hyviä vinkkejä tullut ja hyökkääjiä tiedossa. Tietenkin sillä varauksella että Eronen ei ole ykköspakki...
 

Ralph

Jäsen
Juu, ykköspakkia ei kannata, kun se on jo siellä rosterissa #74.
Ykköspakkina jatkaa luonnollisesti Petteri Nikkilä, koska aika kova seppä saa tulla tilalle, että syrjäyttää ykköspakin paikalle kivunneen Nikkilän. Ellei isommat liiga vie miestä mennessään, mitä en tämän kauden näytöillä ihmettelisi yhtään.
Entä Juuso Hietanen? Profiililtaan koko Liigan ykköspakki. Jos on tullakseen takaisin kotiin, kuten on pientä huhuilua ollut, niin siinähän voisi olla tuon Kerhonpojjaatin ykköspakki.

Toki tiedä vaikka hän paljastaisi, että hyökkääjä on Tommi Tikka, ykköspakki Petteri Nikkilä ja maalivahti on Rasmus Reijola.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Pakista voin sen verran avata, että varmasti jopa Nikkilällä kova iltapuhde pysyä ykkös pakkina. Maalivahti ei ole tapparan mies! Ensi kauden 1 vahti tulee etelämmästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös