Minä en jaksa olla huolissani puolustuksesta. Niemeläiselle jatkosopimus ja puolustus olisi mallia:
Nikkilä - XXX
Friman - Latvala
Niemeläinen - Karjalainen
Laavainen - joku junnu varalla
Tuohon toki voidaan hakea XXX:n (oli se Hietala tai joku muu) lisäksi joku liigajyrä-osaston täytemies loukkaantumisriskien vuoksi, mutta mielestäni Latvalan sisään ajaminen pitää aloittaa ensi kaudella ihan tosissaan. Potentiaalia on ja Frimanin vierellä on hyvä kehittyä. Niemeläinen parantaa ja on ensi kaudella ihan ok kolmosparin pakki ja Karjalainen on paljon mainettaan parempi peruspuolustajana. Ladaa ei tuossa kuviossa tarvitse paikata, sen hoitaa Niemeläisen kehittyminen, Jesper Lindgrenin roolin ottaa sitten tuo XXX (ellei sitten Lindberg itse vielä jatkaisi mikä kävisi minulle, sillä kehitystä on tapahtunut vuoden mittaan).
Todellinen huoli on maalivahti- ja sentteritilanne. Maalivahteja tarvitaan tässä loukkaantumisten maailmassa kaksi kappaletta. Meillä on tällä hetkellä sopimuksen alaisia liigakelpoisia 0 kappaletta. Yksi uusi ei siis kerta kaikkiaan riitä, vaan tarvitaan mitat täyttävä ykkösveskari Larmin tilalle ja hänelle edes siedettävä paikkaaja (se ei siis voi olla Karjalainen). Sentteri tilanne on paperilla (huhut mukaan lukien loistava). Kunyk olisi juuri se, mitä lääkäri tuohon rosteriin on määrännyt ja Lucenius on riittävä ykkössentteri. Mutta, mutta. Onko Lucenius täällä vielä ensi syksynä vai kutsuvatko ulkomaiden paksummat tilipussit? Entä jo Kunyk osoittautuu ankaksi ja saadaankin sellainen n. 20 pisteen liigajyrä. Ketkä voittavat aloitukset Paajasen ja Leinon lähtiessä? Siinä riittää jossiteltavaa. Mielestäni optimiratkaisu olisi, ettei Leino lähde mihinkään mutta jos on jo soppari muualle niin minkäpä sille voi.
Laitureiden suhteen tilanne on ok, jos:
1. Tuulola jää
2. Innala jää
3. Cornet kerrankin pysyisi ehjänä
Jos Tuulola ja Innala jatkavat, voidaan hyvin mennä näillä. Puustinen ja Kuusisto jatkavat positiivista kehitystä ja Tuulola rikkoo 20 maalin rajan ensi kaudella (tämä on ennustus). Pelaavat laiturit olisivat siis (paremmuusjärjestyksessä): Innala, Tuulola, Nenonen, Cornet, Puustinen, Ruokonen, Kanninen, ja parhaan mahdollisen viimeistä paikkaa väijyvät Krivosik, Kuusisto ja Kombe.