Kerhon rakennusprojekti kaudelle 2021–2022

  • Viestiketjun aloittaja luigitar
  • Alkaa
  • 361 967
  • 2 112

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Pitkänen kun ei vieläkään ole lähtökohtaisesti sentteri
Pelannut paljon sentterinä ja olisi juuri Ikosen kaltainen vaihtoehto. Pitkänen nyt lähinnä pelaaja tyypiä, jonka haluaisin nähdä kerhossa kakkos sentterinä, enkä Tikkaa. Tikka on erinomainen 3-4 sentteri ja yv pelaaja, sekä aloittaja. Tällä(kin) kaudella kuitenkin nähtiin kuinka ei tee valitettavasti ketju kavereistaan parempia.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelannut paljon sentterinä ja olisi juuri Ikosen kaltainen vaihtoehto. Pitkänen nyt lähinnä pelaaja tyypiä, jonka haluaisin nähdä kerhossa kakkos sentterinä, enkä Tikkaa. Tikka on erinomainen 3-4 sentteri ja yv pelaaja, sekä aloittaja. Tällä(kin) kaudella kuitenkin nähtiin kuinka ei tee valitettavasti ketju kavereistaan parempia.

Tällä kaudella ei tosin sitten pelannut enää juuri ollenkaan.

Tarkemmin en Pitkäsen pelityylistä sentterinä osaa sanoa, mutta ei hän ainakaan aloittaa osaa. Uran voittoprosentti aloituksissa pyörii varmaan siellä 42-44% luokassa.
 

Orangezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pelannut paljon sentterinä ja olisi juuri Ikosen kaltainen vaihtoehto. Pitkänen nyt lähinnä pelaaja tyypiä, jonka haluaisin nähdä kerhossa kakkos sentterinä, enkä Tikkaa. Tikka on erinomainen 3-4 sentteri ja yv pelaaja, sekä aloittaja. Tällä(kin) kaudella kuitenkin nähtiin kuinka ei tee valitettavasti ketju kavereistaan parempia.
Ikonen osoitti hyvin tällä kaudella että ei riitä kuin tuuraamaan siihen paikalle. Miikka Pitkänen on tuosta vielä heikompi keskellä... Laiturina olisi kyllä 5/5 mutta ei ole tulossa
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Entä jos tämä Tshekin ihme onkin sentteri?

Täysin mahdollista. Jotenkin vain näistä vihjeistä sain ainakin itse sellaisen käsityksen, että kyseessä on kuitenkin enemmänkin projektipelaaja kun valmis peluri, joten senkään vuoksi en häntä uskalla tuohon 2. - 3. sentterin tontille istuttaa.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Tuossa hetki sitten seurasin olohuoneen ikkunasta kuinka naapurin kissa vaani Olli-oravaa joka oli opioidipäissään juuttunut puun oksien väliin ja loppu oli vääjäämättä edessä. Olin lojaali Olli-oravaa kohtaan ja hääsin katin tiehensä, eikä Ollikaan pettänyt tälläkään kertaa ja totesi kiitokseksi, että Artturi Toivola on kerhon mies ensikaudella.

Ja tämä ei nyt ollut mikään vitsi. Tuo tarina oravan pelastamisestakin oli totta sillä erotuksella, että orava tuskin oli opioidipäissään eikä hän kiittänyt minua verbaalisesti. Toki jähmettyi vartiksi paikalleen katsoen minua suoraan syvälle silmiin. Saattoi kyynelkin oravalla vierähtää poskelle. Mutta joo, näin tarina nyt kertoo tosiaan. Artturi Kerhoon.
 
Viimeksi muokattu:

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Mutta joo, näin tarina nyt kertoo tosiaan. Artturi Kerhoon.
Mika vetäytyy periaatteistaan? Hyvänä hankintana alaketjuihin pidän toteutessaan, mutta jännä tosiaan jos Mika on poikansa palkannut kun aiemmin on antanut ymmärtää ettei näin tulisi tekemään
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Mika vetäytyy periaatteistaan? Hyvänä hankintana alaketjuihin pidän toteutessaan, mutta jännä tosiaan jos Mika on poikansa palkannut kun aiemmin on antanut ymmärtää ettei näin tulisi tekemään
Mulla ei rehellisesti sanoen olen hevosenpaskankaan vertaa tietoa millainen pelaajaprofiili on kyseessä.. Lähteeni pitää hyvin epätodennäköisenä, että tämä tulisi enää kyrvähtämään. Asuntoa ollaan jo ostamassa Hämeenlinnasta. Eihän näistä nyt koskaan tiedä, mutta melko varmanoloiselta lähteeni vaikutti.
 

Orangezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Simon Opatovsky at eliteprospects.com junnuihin siirtyy näköjään tälläinen kaveri, tuskin liigasopparin alle?

Edit.
Itseasiassa tässähän on paljonkin potentiaalia, olisi ilmeisesti pelannut viime vuonna u18d1 kisoissa jos ei olisi peruttu. En tiedä mones on hierarkiassa u20 silmällä pitäen mutta kai sinnekin voi päästä
 
Viimeksi muokattu:

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Mulla ei rehellisesti sanoen olen hevosenpaskankaan vertaa tietoa millainen pelaajaprofiili on kyseessä.. Lähteeni pitää hyvin epätodennäköisenä, että tämä tulisi enää kyrvähtämään. Asuntoa ollaan jo ostamassa Hämeenlinnasta. Eihän näistä nyt koskaan tiedä, mutta melko varmanoloiselta lähteeni vaikutti.
Kerhon junnupolun läpikäynyt, ominaisuuksiltaan vähän tasapaksu alaketjujen sentteri. Ollut Pelsun nelosen keskellä kolme kautta vakioroolissa. Aloittajana ok-tasoa, ei huikea muttei nyt sysihuonokaan. Selkeä upgarde Lahtelaan kuitenkin. Kaipa sieltä kohta 23-vuotiaalta vielä potentiaalikin löytyy.
 

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Tuossa hetki sitten seurasin olohuoneen ikkunasta kuinka naapurin kissa vaani Olli-oravaa joka oli opioidipäissään juuttunut puun oksien väliin ja loppu oli vääjäämättä edessä. Olin lojaali Olli-oravaa kohtaan ja hääsin katin tiehensä, eikä Ollikaan pettänyt tälläkään kertaa ja totesi kiitokseksi, että Artturi Toivola on kerhon mies ensikaudella.

Ja tämä ei nyt ollut mikään vitsi. Tuo tarina oravan pelastamisestakin oli totta sillä erotuksella, että orava tuskin oli opioidipäissään eikä hän kiittänyt minua verbaalisesti. Toki jähmettyi vartiksi paikalleen katsoen minua suoraan syvälle silmiin. Saattoi kyynelkin oravalla vierähtää poskelle. Mutta joo, näin tarina nyt kertoo tosiaan. Artturi Kerhoon.
Kyllähän tuo Artturi ainakin minulle kelpaa nelosen keskelle! Pelit mitä nähnyt, niin energinen ja potentiaaliakin pojassa on vielä kovempaan. Elikkä olisiko nelonen valmis?

Ruokonen - Toivola - Ronkainen

Siinä ainakin jalkaa ja energiaa löytyy!


Eli vielä pieni toive lista itseltäni, hieman muokattuna.

Pude/Zabo - JMJ - Ikonen
Nenonen - "peliätekeväsena" - Meskanen
Kiljunen - Tikka - Kanninen
Ruokonen - Toivola - Ronkainen

Hietanen - Latvala
Pelli - Ikonen
Laatikainen - Lehtinen
*Räsänen/junnu

Laurikainen
Lebe

Kiitos jo etukäteen!
 
Viimeksi muokattu:
L

luigitar

Toivola on oikeasti hyvä haku toteutuessaan. Vaikka Pelicansissa rooli on ollut nelosessa, niin kyllä käsiäkin kivasti löytyy ja työläs sentteri.
Voisi olla parin vuoden pahvilla ottaa seuraavan stepin.
 

HC Esplanad

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivola on oikeasti hyvä haku toteutuessaan. Vaikka Pelicansissa rooli on ollut nelosessa, niin kyllä käsiäkin kivasti löytyy ja työläs sentteri.
Voisi olla parin vuoden pahvilla ottaa seuraavan stepin.

Parin vuoden pahvilla sisään, ja voisi olla pitkäaikainenkin alaketjujen kohtuuhintainen sentteri. Jatkuvuutta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Mulla ei rehellisesti sanoen olen hevosenpaskankaan vertaa tietoa millainen pelaajaprofiili on kyseessä.. Lähteeni pitää hyvin epätodennäköisenä, että tämä tulisi enää kyrvähtämään. Asuntoa ollaan jo ostamassa Hämeenlinnasta. Eihän näistä nyt koskaan tiedä, mutta melko varmanoloiselta lähteeni vaikutti.
Kenen Toivolan kämpästä mahtoi olla kyse. Ainakin vanhemman Toivolan kämppä ollut myynnissä jo hetken aikaa ja uusi varmaankin hakusessa. Tietysti onhan se mahdollista, että Mika itse on lähtemässä.
 

Ralph

Jäsen
Onhan se hauskaa, että hyökkäykseen huhutaan tai "huhutaan" isoja nimiä, mutta entä ne puolustajat? Jos ajatellaan, että hyökkääjiä on 12 ja pakkeja kuusi niin se on suoraan yksi suhde kahteen. Jos hyökkäyksessä huhutaan olevan ensi kaudella kuusi isohkoa nimeä, niin tuolla suhteella puolustuksessa pitäisi olla kolme.

Nyt huhujen perusteella hyökkäyksessä on tosiaan se kuusi isohkoa nimeä, mutta puolustuksessa ei ole yhtään. Ellei sitten Hietanen osu oikeaan. Mutta nyt näyttää siltä, että puhtaasti hyökkäys mielessä on rakennettu joukkuetta. Milloin viimeksi näin on toimittu? Ai niin, päättyneellä kaudella. Ja miltäs se näytti kaukalossa? Tuliko 30 ekaan peliin joku kolme varsinaisen peliajan voittoa vai miten se nyt meni?
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Onhan se hauskaa, että hyökkäykseen huhutaan tai "huhutaan" isoja nimiä, mutta entä ne puolustajat? Jos ajatellaan, että hyökkääjiä on 12 ja pakkeja kuusi niin se on suoraan yksi suhde kahteen. Jos hyökkäyksessä huhutaan olevan ensi kaudella kuusi isohkoa nimeä, niin tuolla suhteella puolustuksessa pitäisi olla kolme.

Nyt huhujen perusteella hyökkäyksessä on tosiaan se kuusi isohkoa nimeä, mutta puolustuksessa ei ole yhtään. Ellei sitten Hietanen osu oikeaan. Mutta nyt näyttää siltä, että puhtaasti hyökkäys mielessä on rakennettu joukkuetta. Milloin viimeksi näin on toimittu? Ai niin, päättyneellä kaudella. Ja miltäs se näytti kaukalossa? Tuliko 30 ekaan peliin joku kolme varsinaisen peliajan voittoa vai miten se nyt meni?
Sykkeet alas nyt.. Odotellaan odotellaan kato.. Kyllä se koho kohta katoaa pinnan alle.
 

Ralph

Jäsen
Kyllä olen tyytyväinen, jos näyttäisi tältä

Hietanen - Latvala
Pelli - Ikonen
Laatikainen - Jeskanen
Lehtinen
Mielummin jätetään Zaborsky hommamatta ja samalla rahalla otetaan puolustukseen Hietasen ohelle toinen kunnon kärkipakki. Hietanen jää ihan yksin tuossa vaikka toki Pelli kakkosylivoimalla onkin hyvä nimi. Latvalat ja Ikoset kolmosparin miehiä.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toisaalta puolustuksen runko taas onkin tavallaan helpommin korjattavissa. Pelli tulee korvaamaan Erosta, Laatikainen Laatikaista ja seiskapakki hankitaan jostain Tanskasta. Heikennystähän toki tuossakin tulisi, mutta ei samalla tavalla kuin hyökkäyksessä mistä pahimmillaan top 9 -osastosta katoaisi viisi nimeä (Innala, Puustinen, Kontiola, Hakanen, Kainulainen).

Mielummin jätetään Zaborsky hommamatta ja samalla rahalla otetaan puolustukseen Hietasen ohelle toinen kunnon kärkipakki. Hietanen jää ihan yksin tuossa vaikka toki Pelli kakkosylivoimalla onkin hyvä nimi. Latvalat ja Ikoset kolmosparin miehiä.

Zabon voi toki jättää hankkimatta, mutta joku sinne on silti saatava myös ykkösen laitaan ja ilmainen pelaaja hänkään tuskin olisi. Tämä siis myös sellaisessa tilanteessa missä Puustinen jäisi.

Puustinen - JMJ - Ikonen
Nenonen - Kondelik - Kanninen
Ruokonen - Tikka - Kiljunen
Ronkainen - Toivola - Mäkiaho

Ei nyt oikein riittäisi hyökkäyskään tässä rosterissa.

Jos Hietanen ja Pelli tulisivat niin mitään muuta kärkipakkia en uskaltaisi tuohon toivoa. Kärkiparit muodostaisivat sitten Ikonen/"Laatikainen", Latvala, Hietanen ja Pelli.

Edit. Mikäli nämä hankinnat olisivat minusta kiinni niin Innalan tilalle voisi laittaa sen JMJ:n, koska osaa pelata myös laidassa ja Kontiolan korvaisi Kunyk. Tällöin Zaborskya ei enää tuonne tarvittaisi ja tuossa voisi hakea keskiketjuihin jotain hieman villimpää hakua.

Puustinen - Kunyk - Ikonen
Nenonen - Kondelik - JMJ
Kanninen - Tikka - XXX
Ruokonen - Toivola - Kiljunen/Ronkainen
 
Viimeksi muokattu:

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Mielummin jätetään Zaborsky hommamatta ja samalla rahalla otetaan puolustukseen Hietasen ohelle toinen kunnon kärkipakki. Hietanen jää ihan yksin tuossa vaikka toki Pelli kakkosylivoimalla onkin hyvä nimi. Latvalat ja Ikoset kolmosparin miehiä.
Mielestäni
Hietanen - Latvala
Pelli - Ikonen
Laatikainen - Jeskanen

Siinä olisi jo tasapainoinen pakisto. Latvala nosti tasoa, Jeskanen pelasi hyvin ja Lada varmistaa, Pelli hakemaan Erosen roolia ja Hietanen ylikylän äijä. Omaan silmään ja mutuiluun jopa parantuisi reippaasti, tähän kauteen verrattuna.

Lukka, Räsänen, Latvala(alkukauden) olivat vain suoraan sanottuna huonoja. Eronen ei vain pystynyt yksin pitää puolustusta pystyssä. Kun kuvaan saapui Laatikainen ja Kanki, alkoi homma toimiin! Enään ei ollutkaan liian isot roolit vaan tasaisuutta. Täten tuolla oman näkemyksen pakistolla, olisi huomattavasti parempi lähteä kauteen, kuin millä lähdettiin tähän. Eihän siellä ollut kuin Eronen.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Täällä ei selvästikään osa nyt ihan tajua kuinka iso hankinta Zaborsky tullessaan olisi. Takuuvarmat 40 pistettä (ikuinen potentiaali lyödä koska tahansa 30 maalia kauteen), helvetisti johtajuutta, erittäin voiton haluinen, kokenut ja kaikinpuolin joukkuepelaaja.

Jos tohon porukkaan saadaan Zaborsky ja Hietanen mukaan, niin ne kivekset ovat niin isot jotka sinne koppiin saapuu, että ne tuodaan leveä kuljetuksella hallille.
 
Viimeksi muokattu:
L

luigitar

Itse listasin nimiä, joita mahdollisesti odotetaan näistä neljästä jengistä:

Niklas Nordgren
Joel Janatuinen
Petteri Wirtanen

Samuli Piipponen
Vili Laitinen
Aleksi Laakso
Jere Rouhiainen
Saku Forsblom (mestis)

Kukaan ei kyllä ole ykköskorin kaveri, mutta joissakin on potentiaalia olemassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös