Kerhon peliesitykset kaudella 2024–2025

• 556 815
  • 9 465

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Katoin maalikoosteen itseäni piristääkseni ja samallahan siinä tulee myös se jäähy ja sen jälkeinen tilanne. Silliä nauratti ja tais vähän näytellä merkkiä Espoon vaihtoaihtioonkin... Hieno peli oli kyllä. Tämä on yksi niistä joka jää tuonne takaraivoon elämään.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse ainakin katsoin jo pelin aikana, että oli juurikin luistelemassa omiin, koska huomasi, että Sailio kerkeää ekana kiekkoon. Luistelu linja ja katse oli suoraa omaa maalia kohti. Tuo mielestäni aika selkeä tilanne ja ihan oikein pelattu kanukilta, koska olisi kuitenkin kerennyt puolustamaan.
Kelannut nyt videota tilanteesta monta kertaa ja Quenneville selkeästi näkee Sailion (katsoo hänen suuntaan) ja tietää mitä tekee. Törmäys on väistämätön ja Sailio suorittaa vastataklauksen. Vain Sailio pelaa kiekkoa/pyrkii kiekolliseksi, kun taas Quenneville pyrkii estämään kiekotonta pelaajaa.

Viimeksi muokattu:

Kerhonpojjaat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Tampa
Kelannut nyt videota tilanteesta monta kertaa ja Quenneville selkeästi näkee Sailion (katsoo hänen suuntaan) ja tietää mitä tekee. Törmäys on väistämätön ja Sailio suorittaa vastataklauksen. Vain Sailio pelaa kiekkoa/pyrkii kiekolliseksi, kun taas Quenneville pyrkii estämään kiekotonta pelaajaa.
Voidaan olla asiasta eri mieltä. En usko että odotti Sailiolta kontaktia, koska ei ole itse edes menossa kiekkoon, vaan puolustamaan omiin.

Mielestäni tämä menee täysin Sailion piikkiin ja Quenneville saa miinuksen tuosta tehostamisesta. Turha tilanne kaikkinensa.

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Voidaan olla asiasta eri mieltä. En usko että odotti Sailiolta kontaktia, koska ei ole itse edes menossa kiekkoon, vaan puolustamaan omiin.

Mielestäni tämä menee täysin Sailion piikkiin ja Quenneville saa miinuksen tuosta tehostamisesta. Turha tilanne kaikkinensa.

Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja kirjoittelinkin pelin ohessa tästä (varmaan tähän samaan ketjuun) hyvinkin samanlaisen nökemyksen kuin omasi. Ilmeisesti tässä on kuitenkin joku näkökulma mikä ei millään mulle/meille aukea kun tästä näin rankasti poikkeava yleisnäkemys on syntynyt kerholaisten keskuudessa.

Omaan tulkintaan ei mahdu millään tuosta kyllä syyttää Quennevilleä mistään muusta kun mahdollisesta rikkeenkorostamisesta. Sailion toimintaa ja tilanteenlukua en vaan ymmärrä yhtään - kyllä noilla kilsoilla pitäisi tulkita pelitilanne paremmin eikä lähteä leikkimään tulella.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Quennevillellä katse Sailion suuntaan. Se on fakta.

Kummankin luistelusuunta on sellainen, että törmäykseltä ei voi välttyä. Tämä näkyy selvästi videossa. Siinä mielessä on ihan sama, mitä Quenneville edes pyrkii tekemään.

Quenneville on joko tyhmä tai tietoisesti lähtee estämään kiekollista pelaajaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Nas

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue

Itse tulkitsen että Quenneville näkee Sailion tulevan hyvällä (paremmalla) vauhdilla ja siksi Quenneville lähtee nimeomaan suoraan puolustussuuntaan, eikä enää sinne sivummalle kiekkoa havittelemaan.

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Itse olisin antanut Sailiolle kakkosen estämisestä ja Quennevillelle kakkosen sukeltamisesta. Salomonin tuomiolla eteenpäin.

Mutta kai siellä sitten pääkontakti oli kun kieltoa tuli. Voi tehdä ihan hyvääkin, pieni huili Sillille ja raikkaalla jalalla takaisin.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse tulkitsen että Quenneville näkee Sailion tulevan hyvällä (paremmalla) vauhdilla ja siksi Quenneville lähtee nimeomaan suoraan puolustussuuntaan, eikä enää sinne sivummalle kiekkoa havittelemaan.
Kuten kirjoitin toisessa viestissä, yhteentörmäys oli väistämätön. Joko Quenneville ei tajua tätä tai hakee juuri kontaktia. Sailio taas pistää vastataklauksen, koska näkee Quennevillen tulevan suoraan häntä kohti.

Näkyy parhaiten tuossa ensimmäisessä, hidastetussa kuvakulmassa. Siinä on Quennevillen maila Sailion edessä eli olivat saavuttaneet saman pisteen ja törmäys taattu.

Lisäys:
1) Quenneville on ajattelematon tai
2) hakee "tahatonta" kontaktia tai
3) yrittää saada Sailion hidastamaan, jotta tämä ei pääsisi kiekkoon

Viimeksi muokattu:

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuten kirjoitin toisessa viestissä, yhteentörmäys oli väistämätön.

Itse näkisin että Sailio olisi ehtinyt helposti tuosta etupuolelta ohi. Sailiohan ehtii etupuolelle taklaamaan ja siis nojaa taaksepäin hakiessaan kontaktin. Tuon taklauksen jos olisi jättänyt tekemättä niin olisi heittämällä ehtinyt ohitse. Eli itse en kyllä osta tuota että "yhteentörmäys oli väistämätön" (joka muuten on aika hauska sanavalinta tässä). Olettaisin, että Quenneville arvioi myös että Sailio ehtisi edestä kiekolle (itse lähti paikaltaan, Sailiolla jo vauhti oikeaan suuntaan) ja siksi ottaa linjan suoraan alaspäin, jolloin ehtisi yrittämään riistoa/puolustamaan kun Sailio on hakenut kiekon. Ehkä Sailio sitten tosiaan oletti ja ennakoi, että Quenneville aikoisi blokata tms. jota ei sitten tapahtunutkaan.

Mutta juu, eiköhän näkökulmat ole käsitelty ja tuomiot annettu. Ei sota yhtä miestä kaipaa ja selvittiinpähän tuostakin lopulta vain toinen sukka kastuneena.

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse näkisin että Sailio olisi ehtinyt helposti tuosta etupuolelta ohi. Sailiohan ehtii etupuolelle taklaamaan ja siis nojaa taaksepäin hakiessaan kontaktin. Tuon taklauksen jos olisi jättänyt tekemättä niin olisi heittämällä ehtinyt ohitse. Eli itse en kyllä osta tuota että "yhteentörmäys oli väistämätön" (joka muuten on aika hauska sanavalinta tässä). Olettaisin, että Quenneville arvioi myös että Sailio ehtisi edestä kiekolle (itse lähti paikaltaan, Sailiolla jo vauhti oikeaan suuntaan) ja siksi ottaa linjan suoraan alaspäin, jolloin ehtisi yrittämään riistoa/puolustamaan kun Sailio on hakenut kiekon. Ehkä Sailio sitten tosiaan oletti ja ennakoi, että Quenneville aikoisi blokata tms. jota ei sitten tapahtunutkaan.

Mutta juu, eiköhän näkökulmat ole käsitelty ja tuomiot annettu. Ei sota yhtä miestä kaipaa ja selvittiinpähän tuostakin lopulta vain toinen sukka kastuneena.
Kuva1:
Quenneville on jo mailoineen Sailion tiellä

Kuva 2:
Sailio valmistautuu törmäykseen ja lähtee vastataklaamaan

Kiekon suuntaus kannattaa huomioida ja sitä Sailio tavoittelee. Quenneville pyrkii joko estämään tai ei vaan ajattele/luki tilanteen väärin.

Ei mulla muuta.

Liitteet

• Screenshot_20250224_205242_YouTube.jpg
    Screenshot_20250224_205242_YouTube.jpg
    449,9 KB · kertaa luettu: 24
  • Screenshot_20250224_205425_YouTube.jpg
    Screenshot_20250224_205425_YouTube.jpg
    417,4 KB · kertaa luettu: 24

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuva1:
Quenneville on jo mailoineen Sailion tiellä

Kuva 2:
Sailio valmistautuu törmäykseen ja lähtee vastataklaamaan

Kiekon suuntaus kannattaa huomioida ja sitä Sailio tavoittelee. Quenneville pyrkii joko estämään tai ei vaan ajattele/luki tilanteen väärin.
No piti lopettaa, mutta kai se on pakko sanoa nyt vielä että näissä stilleissä Quennevillellä on paikaltaan lähtemisen jälkeen ensimmäinen ja toinen luistelupotku menossa, kun Sailiolla on käytännössä jo täysi luisteluvauhti. Quennevillen maila on "tiellä" joo, koska yleensä kun lähdetään luistelemaan niin maila on eteenpäin ja yhdessä kädessä. Se, että kuvissa ovat samalla tasalla ei kerro missään nimessä koko totuutta.

Tokassa stillissä (silli-stilli) näkee, että Sailio kääntää voimakkaasti kiekottoman linjalle. Tolla vauhtierolla (mitä ei tietysti kuvasta näe), on edelleen täysin turhaa lähteä pelaamaan noin, kun tuosta ehtisi ohi liukumallakin. En siis nöe mitenkään, että Quennevillen liikkeitä voisi tästä jotenkin moittia "estämisenä", kun nimenomaan Sailio muuttaa linjaansa sen verran että saa haettua kontaktin kiekottomaan pelaajaan, joka ei edes ole menossa kiekolle ja jolla on toinen/kolmas luistelupotku menossa.

Edit. Linjanmuutos vähän turhan radikaali kuvaus - meinasin lähinnä tuota, että Sailio ei mene ohitse vaan nojaa / kaartaa aavistuksen enemmän hakeakseen kontaktin.

Nyt on selvästi niin iso tahto tulkita tilannetta toiseen suuntaan, että multa loppu moti vänkäämiseen. Olkoon vaikka oma tulkintani sitten väärä, mutta perusteeni olen nyt antanut, eikä ole lisättävää. Joku muu saa jatkaa, jos kokee tarpeelliseksi.

Viimeksi muokattu:

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No piti lopettaa, mutta kai se on pakko sanoa nyt vielä että näissä stilleissä Quennevillellä on paikaltaan lähtemisen jälkeen ensimmäinen ja toinen luistelupotku menossa, kun Sailiolla on käytännössä jo täysi luisteluvauhti. Quennevillen maila on "tiellä" joo, koska yleensä kun lähdetään luistelemaan niin maila on eteenpäin ja yhdessä kädessä. Se, että kuvissa ovat samalla tasalla ei kerro missään nimessä koko totuutta.

Tokassa stillissä (silli-stilli) näkee, että Sailio kääntää voimakkaasti kiekottoman linjalle. Tolla vauhtierolla (mitä ei tietysti kuvasta näe), on edelleen täysin turhaa lähteä pelaamaan noin, kun tuosta ehtisi ohi liukumallakin. En siis nöe mitenkään, että Quennevillen liikkeitä voisi tästä jotenkin moittia "estämisenä", kun nimenomaan Sailio muuttaa linjaansa sen verran että saa haettua kontaktin kiekottomaan pelaajaan, joka ei edes ole menossa kiekolle ja jolla on toinen/kolmas luistelupotku menossa.

Nyt on selvästi niin iso tahto tulkita tilannetta toiseen suuntaan, että multa loppu moti vänkäämiseen. Olkoon vaikka oma tulkintani sitten väärä, mutta perusteeni olen nyt antanut, eikä ole lisättävää. Joku muu saa jatkaa, jos kokee tarpeelliseksi.
Merkittävintä tuossa on se, missä kiekko on eli juuri siellä, mihin Sailio on menossa. Teki Sailio vastataklauksen tai ei olisivat nuo kaksi törmänneet jollain tapaa. Ei Sailio niin nopea ole, että olisi täysin ehtinyt alta pois. Quenneville oli lähtökohtaisesti lähempänä kiekkoa ja vaikka lähti liikkeelle myöhemmin, saavutti "törmäyspisteen" samaan aikaan. Siinä omat perusteluni, jonka olen antanut vastineeksi.

Miksi omasta eriävä näkemys vaatii jotenkin "tahtoa"? Todella mielenkiintoinen näkemys/toteamus.

Lisäys:
Kohta "estämisestä" jäi pois:
Siksi sanoin jo, että joko Quenneville lähti tietoisesti estämään tai ei ajatellut seurausta ja törmäys olisi ollut tahaton. Sailio taas selkeästi odottaa Quennevillen estävän tai hakevan kontaktia ja siksi lähtee hakemaan vastataklausta.

Viimeksi muokattu:

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)

Jos kanukki ei osaa odottaa kontaktia niin missä on opetellut kiekkoilemaan?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy