Kerhon peliesitykset kaudella 2022–2023

  • 574 893
  • 9 852

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Alan olla sitä mieltä, että vaikka Kerho pelaakin satunnaisesti ihan hyvin, kuten viime viikonloppuna, niin kokonaisuutena Kerho on rakennettu hieman erikoisesti Liigan nykyvaatimuksiin. Toki siinä mielessä loogisesti, että joukkue on tietyllä tavalla valmentajansa näköinen.

Jos joukkue on valmentajansa näköinen, miksi Pike ei sitten saa sitä pelaamaan paremmin yhteeen / yhdessä?

Mikä on se pelitapa, jota Pikkarainen toteuttaa tai pyrkii peluuttamaan? Pystyykö nykyinen joukkue sitä toteuttamaan?

Sitten on näitä duunareita kuten Toivola, Trettenes ja Savolainen, jotka eivät profiloidu syöttäjinä tai luistelunsa kautta.

Trettenes pystyy syöttelemään todella hyvin. Hänen osaamistaan ei olla hyödynnetty oikein, kuten ei monen muunkaan pelaajan. Liike on myös Trettenesillä hyvää, ei se muuten pystyisi puolustamaan noin korkealla tasolla.

Palstalla näkee usein kirjoitettavan, että kyllähän Jalosenkin HPK:ssa Mikko Laineet ja Hannu Väisäset pärjäsivät, kun pelissä oli hyvät rakenteet. Täysin totta, mutta samalla unohtuu, että esim. Laineella ja Väisäsellä oli kohtuullinen kyky syöttää.

Vertaus ei toimi koska Laine ja Väisänen toteuttivat Jalosen pelikirjaa oikein? Pelikirjaa, joka tuki heidän pelaamistaan.

Piken pelikirja - jos sellainen on olemassa - ei tue nykyisten pelaajien pelaamista tai yhteispeliä. Jos tuo jengi soveltuu suoraviivaiseen peliin, miksi valmentaja ei peluuta sellaista kiekkoa? Eikö valmentajan tulisi peluuttaa sellaista peliä, jossa hyödynnetään pelaajien vahvuuksia?

Jos pelaajisto ei ole luisteluvoimainen tai liikkuva, miksi pyritään pelaamaan siten, että juostaan mahdollisimman paljon kiekon perässä eli lisätään luistelemisen tarvetta?
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Olisikohan siinä mitään itua jos kattelis kanssa valmentajaa muualta Euroopasta. Tulis vähän uusia tuulia ja virkistystä. Jotenkin alkaa nää Arvoset, Tiilikaiset ja Pikkaraiset oleen aika nähtyjä. Jaksa siitä Salostakaan innostua, vähän sellanen HMV. Tämä ajatus meni nyt väärään ketjuun kylläkin.

Kauden alusta lukien peli ei ole ainakaan kehittynyt, pikemminkin taantunut, viime viikonloppua lukuun ottamatta. Herätti itseäni ajattelemaan. Jokin syy täytyy olla siihen miksei niin pelata useammin?
Tarkoitatko ulkkaria vai kotimaista? Jos meinaat vaikka Kronbergiä, se on fifty/fifty että onnistuu. Kyllä mä Saloon luotan, sillä kumminkin joku ajatus kiekollisessta hallinnasta.
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tarkoitatko ulkkaria vai kotimaista? Jos meinaat vaikka Kronbergiä, se on fifty/fifty että onnistuu. Kyllä mä Saloon luotan, sillä kumminkin joku ajatus kiekollisessta hallinnasta.
Tapparan hengessä tarkoitin ulkomaalaista. Jotain sellaista nousevaa kykyä jostain muusta pohjoismaasta esimerkiksi.

Kyllä minäkin Saloon sinänsä luotan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kerho on tällä hetkellä koko sarjan kolmanneksi heikoin kotijoukkue, mutta maaliero on +2 (18-16).

Samalla Kepardi on sarjan kolmanneksi paras vierasjoukkue, mutta maaliero on -6 (23-29).
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Jukurit on voittanut vieraissa pelatessaan yhden ottelun. Kerhon.

KooKoo on voittanut viimeisestä kuudesta ottelustaan yhden. Kerhon.

Kello 17 Rinkelinmäellä vastassa tappioputkessa oleva joukkue, joka ei ole voittanut vieraissa peliäkään. Mikä voisi mennä vikaan?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Joo, kyllähän tässä nyt kaikki merkit viittaavat HIFK:n voittoon, mutta olisihan se jännä, jos Kepa kairaisi voiton tänään, ja IFK antaisi fudut Peltoselle.

Olisi jo toinen Kertsin "napsima" koutsi tällä kaudella.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mun täytyy kyllä edelleen ällistellä tuota HIFKin ylivoimaa. Jos Kerholla menee keskimäärin 13 minuuttia 33 sekuntia ylivoima-aikaa yhden ylivoimamaalin värkkäämiseen, niin HIFKilläpä menee 46 minuuttia ja 10 sekuntia. Siis reilut kolme kertaan kauemmin kuin Kerholla.

Mä en vaan voi käsittää, miten tuollainen ylivoima on olemassa ammattilaistasolla.

No, nyt kun mä olen äimistelly sitä, niin eiköhän tänään ala IFKin prossat komistua.

Ja toi Kerhon rosteri <3.
 

Äimänkäki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvät suoritukset ja Kerttu
Omalta osaltani vähennän Kerhon voitonmahdollisuuksia huomattavasti, ihan vaan saapumalla paikan päälle peliä katsomaan. Pahoitteluni kaikille.
Itse laitan HIFK:lle moneylinen ja koitan jättää pelin kattomatta - uskoisin näillä toimenpiteillä ja sadetanssilla varmistavani kerholle vähintään kaksi pistettä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minä puolestani pidin huolen, että join aamukahvini Kerho-mukista. Tällä kaudella aina kun olen pelipäivänä unohtanut juoda kahvin Kerho-mukista, Kerho on hävinnyt. Viime kaudella tendenssi oli päinvastainen, joten tässä on ollut nyt vähän hämmennystä.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei ole kyllä kummoiset odotukset illan pelille. Hyvien Kärppä -pelien jälkeen oli toiveikkuutta, että alkaisi pelit taas sujumaan mutta Porissa palattiin taas huonolle tasolle.

Etukäteen ihan voitettavissa oleva peli jos Kerho pelaisi, kuten parhaimmillaan pystyy. Mutta kun taso tuntuu nyt aivan liikaa heittelehtivän. Toki kotipeleissä on ollut selkeästi parempaa peliä kuin vieraissa.

Taas on vieläkin vajaampi kokoonpano kaukalossa. Onneksi ennen mj-taukoa ei ole kuin kaksi peliä. Selkeästi on hankinnat päätetty jättää tekemättä ennen taukoa ja odotetaan, että tauko täydentää taas joukkueen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Papu –10.

Semmosta. :o

VILLEPELTONENIIEFKOO
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: OPEX
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kaikkien aikojen farssi, että kiekkoa ei otettu Savolaiselle talteen.
Jos Savolainen olisi ottanut älykiekon talteen, järkkäri olisi tullut vaihtamaan sen tavalliseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös