Mainos

Kenttäkoostumukset kaudella 2024–2025

• 82 967
  • 842
Suosikkijoukkue
IFK
Jotain tuossa pakkiparien muodostamisessa on Peltosella ollut aina, jota en ole oppinut ymmärtämään. Manninen-Nykyri on mun silmään ainoa hyvin roolitettu, 1&2 pareista tulisi vaihtaa pelaaja päittäin kummin vaan jotta olisi tasapainoisempi.

Vähemmän yllättäen toi Martin-Kiviharju ei ole toiminut mitenkään eeppisesti puolustussuuntaan mun mielestä, toki en oo kaikkia pelejä nyt päässy tsiigaaamaan joissa ovat pakkiparina pelanneet.

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Jukureista Ellis tai Abbandonato tai Haatanen vielä hyökkäykseen niin sitten ollaan hyökkäyksen osalta valmis. Kyllä tuo puolustus tarvitsee uutta pelaajaa ja äkkiä.

Ellisillä ilmeisesti vakavempia terveysmurheita taustalla ja pelaaminen ja ura voi olla vaakalaudalla. Näin jostain tässä hiljattain luin.

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on sitä meidän fanien lumousta. Åsten ollut Raskin kanssa paras meidän bottom 6 pelaajista. Minusta hän on ollut sitä myös silmällä. Hän on siinä mielessä pelaajana kehittinyt, että pelaaminen ei ole enää pelkkää koohottamista. Åsten on ollut jäällä vain 8 kertaa, kun HIFK:lle on tehty maali.

Seppälä erottuu yleisestikin HIFK:n joukkueesta luistelunsa takia. Itsekin olen uinut vähän siihen miinaan. Jäällä Seppälä on ollut 16 kertaa, kun omissa on soinut. Pienillä minuuteilla pelannut Karjalainen puolestaan on ollut 9 kertaa kentällä. Corsitilastoissa Karjalaisen 37,19 on karmea lukema. Erot ovat aika isoja, kun vertaa Åsteniin ja suhteuttaa peliaikaan ja/tai rooliin.

Me IFK-fanitkin ollaan vähän sokeuduttu näihin pelaajiin. Meidän nelosketju on ollut jo vuosikaudet niin huono, että kun tulee joku pelaaja, joka vähänkään siellä erottuu, niin me lämmetään siihen pelaajaan. Sama homma mv-osastolla. Meillä on niin pitkä aika siitä, kun maalissa on oikeasti ollut A-korin veskari, että ollaan jo otettu suojelumoodi meidän veskareita kohtaan ja kauhea tarve puolustella lähes jokaista maalia.

Tilastojen valossa Rask ei ole saanut oikein mitään aikaan, mutta syvädatassa on HIFK:n parhaimmistoa kakkoskenttämme jälkeen. Toivotaan että Sompin kanssa alkaa sujumaan.
Sen verran on vuosien saatossa vähentynyt jääkiekkointo, että en tajua noista edistyneistä tilastoista oikeastaan mitään. Lähinnä omalla kohdalla olen vaan niin kyllästynyt tuohon HIFKn ainaiseen alisuorittamiseen ja sen mukana näihin muutamiin adoptiolapsiin jotka vuodesta toiseen pyörii nelosessa saamatta mitään aikaan. Sitten täältä saa lukea kun heitä puolustellaan, että ei ole mestaruuden esteenä ja sitä ja tätä.

Myönnän auliisti, että tästä syystä Åsten on piikki mun lihassa. Herran kiekollinen anti liigatasolle on maksimissaan välttävä/heikko. Hän on pyörinyt mukana ikuisuuden ja yhdellä (!) kaudella on saanut kasaan 10 pistettä. Nelosen ensisijainen tehtävä ei toki ole maalinteko, mutta kyllähän nykykiekko on menossa siihen suuntaan, että liikkeeltään ja etenkin tekniikaltaan heikko Åsten tuskin tulee kelpaamaan mihinkään liiga joukkueeseen, kun jonain kauniina päivänä HIFK tajuaa olla jatkamatta sopimusta.

Karjalainen on kuitenkin vasta 19 vuotias ensimmäistä kautta liigassa pelaava kaveri. Aivan selvää on, että virheitä tulee ja ne näkyy joskus myös taululla, mutta minä annan mielelläni siimaa kavereille, jotka edes omaavat potentiaalia olla jotain parempaa kuin puukätinen nelosen möyrijä.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran on vuosien saatossa vähentynyt jääkiekkointo, että en tajua noista edistyneistä tilastoista oikeastaan mitään. Lähinnä omalla kohdalla olen vaan niin kyllästynyt tuohon HIFKn ainaiseen alisuorittamiseen ja sen mukana näihin muutamiin adoptiolapsiin jotka vuodesta toiseen pyörii nelosessa saamatta mitään aikaan. Sitten täältä saa lukea kun heitä puolustellaan, että ei ole mestaruuden esteenä ja sitä ja tätä.

Myönnän auliisti, että tästä syystä Åsten on piikki mun lihassa. Herran kiekollinen anti liigatasolle on maksimissaan välttävä/heikko. Hän on pyörinyt mukana ikuisuuden ja yhdellä (!) kaudella on saanut kasaan 10 pistettä. Nelosen ensisijainen tehtävä ei toki ole maalinteko, mutta kyllähän nykykiekko on menossa siihen suuntaan, että liikkeeltään ja etenkin tekniikaltaan heikko Åsten tuskin tulee kelpaamaan mihinkään liiga joukkueeseen, kun jonain kauniina päivänä HIFK tajuaa olla jatkamatta sopimusta.

Karjalainen on kuitenkin vasta 19 vuotias ensimmäistä kautta liigassa pelaava kaveri. Aivan selvää on, että virheitä tulee ja ne näkyy joskus myös taululla, mutta minä annan mielelläni siimaa kavereille, jotka edes omaavat potentiaalia olla jotain parempaa kuin puukätinen nelosen möyrijä.

Itse olisin Åstenista luopunut jo aika päivää sitten. En siinä mielessä halua puolustella häntä. Onko Åsten mestaruuden voittamisen este? En usko, koska ei 1998 tai 2011 jengeissäkään kaikki pelaajat timanttia olleet. Ennemminkin se ongelma on ollut, että IFK:ssa on vuosien mittaan ollut liikaa näitä rajatapauksia ja tämä koskee ihan pakistoa, hyökkäystä kuin maalivahteja.

Mikäli kuitenkin katsotaan puhtaasti tämän kauden bottom 6 hyökkäystä, niin tehoton Rask ja Åsten siellä kuitenkin selvästi ne kaksi parasta pelaajaa on. Tämän voi ihan käydä tilastoista katsomassa... Ei yhdestä, vaan lähes kaikki tilastot tukevat samaa ja vielä aika selvästi.

Ymmärrän 100%:sesti sen näkökannan, että nuorille pelaajille mielummin antaisi ne paikat ja jopa ostan sen ajatuksen. Jos kuitenkin puhutaan puhtaasti voittamisesta tässä hetkessä, niin Åsten ajaa ohi.

Karjalaisesta vielä, että väläytteli kiekollista osaamistaan tietyissä määrin. En oikein tiedä minkä roolin pelaajaa hänestä halutaan. Pistemiehenä ei ollut U20 sarjan eliittiä eikä ole ollut vakiokasvo maajoukkueessa. Raamit aika köykäiset fyysiseen rooliin. Minusta tämä on vain esimerkki siitä, että miten heikkoja pelaajia IFK:lla on ollut tässä viime vuodet nelosessa.

Pesoselle vinkiksi antaisin, että maalivahti pitää olla oikeasti top3 tasoa. Pakiston entistä liikkuvampi ja kiekollisempi, yläketjujen Liigan eliittiä ja aiheeseen liittyen alaketjuihin pitää löytää edullisia, mutta urallaan eteenpäin haluvia/meneviä pelaajia.

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jotain tuossa pakkiparien muodostamisessa on Peltosella ollut aina, jota en ole oppinut ymmärtämään. Manninen-Nykyri on mun silmään ainoa hyvin roolitettu, 1&2 pareista tulisi vaihtaa pelaaja päittäin kummin vaan jotta olisi tasapainoisempi.

Vähemmän yllättäen toi Martin-Kiviharju ei ole toiminut mitenkään eeppisesti puolustussuuntaan mun mielestä, toki en oo kaikkia pelejä nyt päässy tsiigaaamaan joissa ovat pakkiparina pelanneet.

Itse olen käsittänyt, että puolustus on Ojasen vastuualuetta.

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mieho saa aika paljon parantaa, että tulee mahtumaan kokoonpanoon ylipäätään.
Samaa mieltä että Miehon pitää parantaa mutta uskon että siellä on vielä potentiaalia.

Toisin kuin tuolla Åstenilla. En tiedä mikä miehen strategia on (ollut ylipäätänsä urallaan?!) mutta vaikka onkin vähäisellä peliajalla (miksi tyytynyt tähän?!) niin pitää parantaa. Näiden kokeneempien karjujen osaamista tarvitaan keväällä, mutta se edellyttää että pistetään parasta ikinä tiskiin. Nyt Åstenista saa vähän sellaisen vapaamatkustajan kuvan.

Hartikaiset, Seppälät, Karjalaiset ja Lundellit… ovat liigassa vielä ”tettiläisiä” niin heihin ei voi asettaa mitään odotuksia vielä tälle kaudelle. Hyvä jos onnistuvat. Mestiksen ”pisterohmu” Hartikainen ollut itselle pettymys mutta vielähän on aikaa.

UJkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hartikaiset, Seppälät, Karjalaiset ja Lundellit… ovat liigassa vielä ”tettiläisiä” niin heihin ei voi asettaa mitään odotuksia vielä tälle kaudelle. Hyvä jos onnistuvat. Mestiksen ”pisterohmu” Hartikainen ollut itselle pettymys mutta vielähän on aikaa.
Hartikaisen kanssa huomaa hyvin mestiksen pelivaateen eron liigaan, ei ole henkilökohtaisesti pystynyt (ainakaan vielä) ottamaan sitä seuraavaa askelta. Vauhti ja kamppailupelaaminen on niin erilaista.

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Hartikaisen kanssa huomaa hyvin mestiksen pelivaateen eron liigaan, ei ole henkilökohtaisesti pystynyt (ainakaan vielä) ottamaan sitä seuraavaa askelta. Vauhti ja kamppailupelaaminen on niin erilaista.
Näin on. Katsoin eilen erätauolla hiukan narrit-IPK matsia tallenteesta ja vauhdissa sekä reagointipelin vaateessa on kyllä valtava ero. Juhis ja Phillu tulevat tekemään tuhoa Filppulan rinnalla. Ahonenkin näytti pärjäävän hyvin menossa mukana. Itseasiassa Granberg olisi ollut heille hyvä ja halpa vahvistus - näin jälkikäteen ajateltuna.

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
niin, on ”Hartikaisia” ja sitten The Hartikainen … Sellanen fiilis toisaalta, että jossain SaipaKalpa jengissä tai viime vuoden Jukureissa tämä meidän Hartikainen olisi saattanut jo loistaa, entiedä mutta annetaan vielä vähän siimaa

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Onkohan Komarovilla kykyä voittaa aloituksia, vai onko virallisissa peleissä juurikaan koittanut kun ei keskellä pelaa. Kodytek häviää ne lähes aina, joten varsinkin omalla alueella voisi hyvin koittaa laituriakin aloittamassa.

Hattutemppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan Komarovilla kykyä voittaa aloituksia, vai onko virallisissa peleissä juurikaan koittanut kun ei keskellä pelaa. Kodytek häviää ne lähes aina, joten varsinkin omalla alueella voisi hyvin koittaa laituriakin aloittamassa.
Tätä näkee täällä aika usein, että Kodytekin aloitustaitoja kritisoidaan. On kuitenkin ollu ihan hyvä aloitusympyrässä tällä kaudella. Yhteensä 257 aloitusta ja voittoprosentti tasan 51%.

(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tätä näkee täällä aika usein, että Kodytekin aloitustaitoja kritisoidaan. On kuitenkin ollu ihan hyvä aloitusympyrässä tällä kaudella. Yhteensä 257 aloitusta ja voittoprosentti tasan 51%.
Ja puolustusalueen prosentit on 50,5%
Kiitokset infoista. Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä tilasto yllätti totaalisesti ja hyvä niin. Näköjään on liikaa saanut painoarvoa jotkut 100-0 aloitustappiot, mutta luvut oli nyt hyvä nähdä.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisin kuin tuolla Åstenilla. En tiedä mikä miehen strategia on (ollut ylipäätänsä urallaan?!) mutta vaikka onkin vähäisellä peliajalla (miksi tyytynyt tähän?!) niin pitää parantaa. Näiden kokeneempien karjujen osaamista tarvitaan keväällä, mutta se edellyttää että pistetään parasta ikinä tiskiin. Nyt Åstenista saa vähän sellaisen vapaamatkustajan kuvan.
Tässä menee mun mielestä vähän puurot ja vellit sekaisin. Åstenin lajitaidot ovat liigaan varsin rajalliset, Ei Åstenista tulisi mitää Lehterää vaikka tekisi mitä. Sen sijaan Åsten on lunastanut kovalla duunilla raastamisella ja blokkaamisella itselleen sen pelipaikan ja on painanut kovaa duunia tälläkin kaudella (varsinkin kauden edetessä ottee parantuneet).

Åstenin ''strategia'' on ollut uralla varsin erinomainen, siinä missä moni vastaavilla taidoilla olisi päätynyt Mestikseen on Åsten saanut duunilla, raastamisella ja agitoinillaan itselleen ihan kunnioitettavan liiga uran.

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

• 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
K-Espoo vs Kärpät
  • 2.32
  • 4.30
  • 2.80
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy