Kenttäkoostumukset kaudella 2023–2024

  • 289 917
  • 2 869

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Väänänen esim. pelasi hyvän pelin Ilvestä vastaan. Ja onko siitä lähtien istunut katsomossa?
Väänänen ja Ikonen pelaavat vammojen kanssa ja eivät ole ihan 100% kunnossa.

Sen takia tuo #45 seikkailee tuolla kokoonpanossa.

Väänänen on koko kauden kärsinyt viime keväänä saadusta vammasta ja Ikonen meni mun mielestä joulukuussa klesaksi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ei kai nyt jokaista poissaoloa pidä 1 to 1 aina paikata? Se että Kiviharju tippui, niin se pitäisi olla kuitenkin sellainen joka pystytään omalla rotaatiolla paikkaamaan ja sen kanssa pitäisi pystyä elämään ilman lisähankintoja. Se että nyt sitten myös Lindbohm, Manninen & Melart tippui kertalaakista niin on joo sellainen tilanne johon tulisi reagoida.
Näin olisi ammattitaidolla rakennetussa puolustuksessa, mutta sellaiseen ei Salmelainen kykene. IFKlla on ollut Lepistön lopettamisesta lähtien akuuttitarve kiekolliselle puolustajalle. Siihen ei ole reagoitu tähän päivään mennessä. Siihen päälle Kiviharjun pitkä loukkaantuminen, jota myöskään ei ole paikattu niin puolustuksen kiekollisuus on ollut täysin Martinin harteilla. Mannisen ja Melartin yhtäaikaiset kauden päättymiset aiheuttaisivat varmasti muillekin ongelmia, mutta Salmelaisen jälleen sinnepäin rakentamassa puolustuksessa tämä on katastrofi. Siihen päälle vielä visionäärinen ratkaisu päästää Salin pois ilman korvaajaa niin tässä sitä ollaan.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanalla sanoen jäätävä toi hyökkäys. Puolustus on selkeästi heikompi, mutta ei mikään paska. Kyykkääminen tolla rosterilla on 100% Peltosen käsikirjaa, ei ainuttakaan desimaalia muualta.

Kiva nähdä Lehterä C rinnassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Väänänen ja Ikonen pelaavat vammojen kanssa ja eivät ole ihan 100% kunnossa.

Sen takia tuo #45 seikkailee tuolla kokoonpanossa.

Väänänen on koko kauden kärsinyt viime keväänä saadusta vammasta ja Ikonen meni mun mielestä joulukuussa klesaksi.

No sitten nelosen olisi voinut laittaa muotoon;

Seppälä - Pihlström - Kaskimäki


Ei siellä nuo kärkiseurat ole enää vuosiin vetäneet millään puukäsi nelosella, vaan neljän ketjun sylinterillä joissa myös nelosketjussa on ratkaisu voimaa.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Väänänen ja Ikonen pelaavat vammojen kanssa ja eivät ole ihan 100% kunnossa.

Sen takia tuo #45 seikkailee tuolla kokoonpanossa.

Väänänen on koko kauden kärsinyt viime keväänä saadusta vammasta ja Ikonen meni mun mielestä joulukuussa klesaksi.

Onkohan HIFKissä koskaan ollut ketään pelaajaa, joka ei pelaisi jonkin asteisen vamman kanssa…. se kyllä selittäisi paljon..
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Hyökkäys on jäätävä! Vähän lasahti silti siipi maahan siitä, että Kaskimäelle annettu sitten Turun junan aikataulut ilmeisesti handuun.

Eikä viime pelien esityksillä ole ansainnut pelipaikkaa, mutta kuinka monen nuoren pelaajan peli siellä katsomossa on kehittynyt? Siksi niitä peluutetaan ja valmennetaan, että taso saadaan vakautettua.

Muuli nelosen keskellä ja Ikonen ja Väänänen poppareilla. Jotainhan tuossa on takana, koska ilmeisistä syistä Muuli ei pelillisesti ole kummankaan edellä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onkohan HIFKissä koskaan ollut ketään pelaajaa, joka ei pelaisi jonkin asteisen vamman kanssa…. se kyllä selittäisi paljon..
Onhan niitä vuosikymmenten saatossa ollut varmaan useampiakin, jos darraa ei lasketa vammaksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kale

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Molempia katsomalla voi todeta mitä toinen kirjoittaja totesi, tänään pitää voittaa. Siellä on myös vastustaja meitä vastaan pelaamassa, ja KalPalla on reilusti huonompi rosteri kuin meillä.
Paitsi puolustus on samaa tasoa, Kalpalla ehkä jopa vähän parempi. Mutta kyllä voittoja tarvitaan ja tuolla hyökkääjistöllä sellainen pitäisi kairata. Maalin peliä veikkaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nyt kun ollaan hyvin levätty, pitäisi olla energiaa olla sitkeitä koko 60 tai tarvittaessa 65 minuuttia.
Ja rankkaritappion jälkeen Peltonen kertoo pressissä kuin peura ajovaloissa ”erinomaisesta kiekkopelistä”
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosiaan myös hän puuttuu kokoonpanosta. Hänen alisuorittamisensa laitan myös kyllä meidän valmennuksen piikkiin. En 19 maalia odottanut, mutta en tätäkään.

Kyllä mun silmään Ikonen on vain ollut huono. Näkee selkeästi, että omaa hyvät lajitaidot (pl. laukaisutarkkuus, tosin todennäköisesti Villen virheitä sekin), ja teki vielä alkukaudesta paljon peliä edistäviä ratkaisuja, mutta on tainnut vain yksinkertaisesti mennä mailan puristamiseksi, ja silloin ei onnistu kyllä mikään.

Taitaa olla niin, että puolet palstan kundeista sanoisi baari-illan neitokaisen kanssa tositoimiin päästessään puolikovaa kikkeliäänkin goutsin syyksi toisen varvin alkaessa. Aika monta sivua on eri ketjuissa tätä samaa möyrintä ja köyrintä -scheissea, että en tiedä onko yhden ihmisen mahdollista edes kaikkia noita viestejä laskea.

En nyt todellakaan tarkoita tässä @Apassi sinua (tai ketään muutakaan henkilökohtaisesti), varsinkaan kun et yhtäkään näistä punaisista termeistä käyttänyt, mutta kyllä mulla alkaa pikkuhiljaa palaa kasetti tulla lukemaan täysin samoja viestejä.

Mua vituttaa tällä hetkellä, että Ville Peltonen on IFK:n päävalmentaja - ja en tiedä riittääkö yhden käden sormet laskemaan, kenet ottaisin tänne mielummin realistisista vaihtoehdoista tilalle. Enemmän kuitenkin vituttaa nuo samojen kitisijöiden samat viestit vuorokaudenajasta riippumatta.

Joo nythän mä vastaruikutan tässä, mutta ei vaan millään jaksais enää yhtään möyrintä- tai sitkeysviestiä.
Jos Peltosen asema IFK:ssa vituttaa ensimmäisenä aamulla silmät avatessa ensimmäisenä, niin tarkastelisin ensimmäisenä omaa arvojärjestystä ja sitä, onko oma vapaa-aika järjestetty siten, ett ei tarvisi venailla mitä typerää VP sanoo lehdistötilaisuudessa tällä kertaa. Olisi hyvä olla vähän muutakin ajateltavaa, kuin istua kädet puuskassa sohvalla mietintämyssy päässä samalla puolison kysellessä, että "mikä sua taas harmittaa?".

Jos joku kaipaa ulkojääkaveria, tai luisteluopetusta, tai ihan mitä vaan kuntoilukaveria, niin yksityisviestiä saa laittaa, kunhan olen tällöin vielä "pelikunnossa".

Mä saan nyt varmaan paljon kuraa niskaan tästä, kun olen tällainen "oikeinkannattaja" ja neuvon täällä muita, miten tulisi toimia. Tätä mieltä mä nyt olen, vaihdetaanko levyä? Palstallehan voi perustaa vaikka oman IFK-vitsikirjan, niin voitte kiukuttelijat hakea vähän inspistä, jos syntyisi vaikka jotain hauskaa kontenttia näppäimistöltä.

Tosi inhottava ilmapiiri muutenkin ollut nyt täällä viime aikoina. Taidan pitää hetken taukoa. Kyllä mä silti teistä kaikista tykkään.

Joo, oli off-topic. Sori siitä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pihlström on Åsten-Seppälä hybridi.
Täydellinen palanen Peltosen palapeliin, harmi vaan ettei edes Ville tiedä mitä kuvaa on kokooamassa.

Tämä ketju kuvastaa sitä Peltosen ideologiaa ketjujen kasaamisessa. Mikä tämän kolmikon pelillinen idea on/roolit?

Ymmärtäisin nelosena esim. Pihlström-Väänänen-Åsten. Tätä ei voi laittaa kasaan miksi? Koska Väänänen ei kuulu ensi kauden suunnitelmiin HIFK:ssa? Mikäs logiikka tämä on? Miksi helvetissä Tappara ei toteuttanut tätä logiikkaa viime keväänä, kun tiesi Lehterän siirtyvän HIFK:hon. Peltosella on ihme kiintöpaikkoja tietyille suosikkipelaajilleen, kuten Åsten.

Joni Ikonen esim. ei missään nimessä kuulu omiin suosikkipelaajiini, mutta ei hän nyt jumalauta ole niin huonosti pelannut, etteikö mahtuisi kokoonpanoon. Hänen kohdallaan kävi niin, että hänelle lyötiin ykkös YV:n sniperin viitta harteille koska on rightin pelaaja ja viime kaudella 19 maalia, mutta ei oikeasti tiedetty minkä roolin pelaaja hän on. Kun ei siinä onnistunut, niin koirankoppilistalle. Kuitenkin HIFK:n syöttötilaston kutonen, tehtotilaston vitonen. Ihan hyviä tilastoja pelaajalta, joka pääasiassa pelannut loppukaudesta alaketjuissa. Ikonen oli pitkään Lehterän jälkeen HIFK:n sisäisessä syöttötilastossa toisena.

Mikäli HIFK oikeasti haluaisi käyttää tämän joukkueen koko sentteriosaston leveyttä optimaalisella tavalla, niin:

Lehterä, Koivistoinen, Ikonen, Jääskä ja tässä järjestyksessä. Neloseksi esim. Pihlström-Jääskä-Komarov.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tämä ketju kuvastaa sitä Peltosen ideologiaa ketjujen kasaamisessa. Mikä tämän kolmikon pelillinen idea on/roolit?

Ymmärtäisin nelosena esim. Pihlström-Väänänen-Åsten. Tätä ei voi laittaa kasaan miksi? Koska Väänänen ei kuulu ensi kauden suunnitelmiin HIFK:ssa? Mikäs logiikka tämä on? Miksi helvetissä Tappara ei toteuttanut tätä logiikkaa viime keväänä, kun tiesi Lehterän siirtyvän HIFK:hon. Peltosella on ihme kiintöpaikkoja tietyille suosikkipelaajilleen, kuten Åsten.

Joni Ikonen esim. ei missään nimessä kuulu omiin suosikkipelaajiini, mutta ei hän nyt jumalauta ole niin huonosti pelannut, etteikö mahtuisi kokoonpanoon. Hänen kohdallaan kävi niin, että hänelle lyötiin ykkös YV:n sniperin viitta harteille koska on rightin pelaaja ja viime kaudella 19 maalia, mutta ei oikeasti tiedetty minkä roolin pelaaja hän on. Kun ei siinä onnistunut, niin koirankoppilistalle. Kuitenkin HIFK:n syöttötilaston kutonen, tehtotilaston vitonen. Ihan hyviä tilastoja pelaajalta, joka pääasiassa pelannut loppukaudesta alaketjuissa. Ikonen oli pitkään Lehterän jälkeen HIFK:n sisäisessä syöttötilastossa toisena.

Mikäli HIFK oikeasti haluaisi käyttää tämän joukkueen koko sentteriosaston leveyttä optimaalisella tavalla, niin:

Lehterä, Koivistoinen, Ikonen, Jääskä ja tässä järjestyksessä. Neloseksi esim. Pihlström-Jääskä-Komarov.

Eilen

Pihlström - Ikonen - Åsten/Seppälä

olisi ollut mielestäni todella hyvä nelonen.

Nyt pelataan jo pudotuspelejä IFK:n osalta ja pakkovoittoja pitäisi ottaa ainakin se 8 kappaletta, niin en ymmärrä miksi eilen ei Ikonen pelannut, mikäli ei jotain pientä vammaa tms. ollut
 

Skib71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen

Pihlström - Ikonen - Åsten/Seppälä

olisi ollut mielestäni todella hyvä nelonen.

Nyt pelataan jo pudotuspelejä IFK:n osalta ja pakkovoittoja pitäisi ottaa ainakin se 8 kappaletta, niin en ymmärrä miksi eilen ei Ikonen pelannut, mikäli ei jotain pientä vammaa tms. ollut
Euroopan suurseuran nelonen.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sitten pitäisi tulla hyökkääjä tilalle.

Ikosella kuitenkin iso potentiaali ja pelaa mielestäni hyvin.

Ihmeellinen kausi kun pistetään pelaajia pihalle vähän väliä.

Olen ihan samaa mieltä, enkä tätä ratkaisua itse mitenkään puoltaisi. Lähinnä takerruin Salmelaisen aiempiin sanomisiin siitä kuinka tulevat hankinnat mahdollistetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös