Mä olen vakavasti miettinyt, että johtuuko se, ettei meillä ole löytynyt Lehterälle sopivaa tutkaparia lopulta siitä, että meidän paperilla kovimmat maalintekijät ovat kaikki nuorempaa kaartia? Tällä ajan takaa sitä, että eivät luontaisesti ole tottunut pelaamaan niin kuin Lehterä pelaa? Tällä tarkoitan ennen kaikkea ajoituksellisia asioita. Niitä, jotka tulevat suoraan selkärangasta. Ja ne eivät nyt meillä isosta yrityksestä huolimatta vain tunnu osuvan kohdilleen ja maalintekijöiden pelaaminen menee liikaa miettimiseksi. Eikä kyse ole suoranaisesti pelkästä iästäkään, koska Lehterä on pelannut loistavasti myös esim. nuoren Tanuksen kanssa yhteen, vaan siitä, että ajatukset ja ajoitukset käyvät yksiin jään tasolla. Ja nyt meillä niin ei vain oikein ole käynyt. Eikä se ole kenenkään syytä, vaan vain olemassa oleva olosuhde, johon voisi etsiä ratkaisua vähän jo boksin ulkopuoleltakin.
Vesalainen ja Jääskä pelaavat hyvin yhteen, kun Jäky on keskellä. Nyt se ei vain näy missään, kun Vesalainen on jumissa kuin jäätynyt paskahuussin ovi. Mutta heitä kannattaa varmaan peluuttaa jatkossakin yhdessä. Nättinen on pelannut hyvin Koivistoisen kanssa, mm. viime kaudella ja parhaimmillaan peli on todella upean näköistä. Nättinen pelasi loistavasti yhteen myös Dykin kanssa.
Että pitäisikö Lehterän viereen asetella sittenkin kokeneempaa kaartia? Edes kokeeksi ja katsoa, miten toimii. Rask kenties? Ja toiseen laitaan vaikka ensi alkuun Tallberg ja kun Komarov tulee, Leksa siihen vasempaan laitaan sitten. Mä uskon itse vahvasti siihen, että pitää etsiä toimivia koostumuksia eikä niinkään tuijottaa nimiä selässä. Ja esim. eilen siinä Tallbergin maalissa tyhjiin, kummankin pelaajan ajoitukset osuivat kohdilleen enkä usko, että se oli harjoittelun tulosta, vaan tuli täysin luonnostaan.
Marleu toki sotkee pakkaa siinä mielessä, että hänelle kannattaa nyt etsiä sellaiset ketjukaverit, joiden kanssa peli sujuu luonnostaan, että saa pidettyä itseluottamuksensa tapissa. Mutta ei tämä ihan hirveän selkeä palapeli oli, kun Lehterälle ei ole löytynyt sitä tutkaparia, joka käyttää tarjoilut hyväkseen hyvällä prosentilla.