Vaikka Kent on äärimmäisen tärkeä bändi itselleni, niin jopa näiden suosikkibändien osalta noudatan sitä periaatetta, että levyt tulee kunneltua, kun ne kohdalle osuvat. Kentin uusi levy ehkä ensi viikolla, ehkä vuonna 2015.
Se mitä olen kuullut tuosta uudesta levystä (arviot, Igenting), ei pelota yhtään. Ingenting oli kyllä karsea pettymys ensikuuntelulla, mutta kuulosti jo toisella kerralla hyvältä. Depeche Modea en juuri tunne, mutta Ingenting on ainakin lievästi sukua New Orderille. Sopii mulle.
On vain hyvä, jos Kent uudistuu. Tietenkin pojat voisivat aikojen loppuun asti tehdä pastisseja omista levyistään, mutta into kai pysyy paremmin päällä vähän kokeilemalla.
Sitä paitsi takana on loistavia albumikokonaisuuksia ja maailman hienoin piisi Mannen i den vita hatten (16 år senare), josta ei voi parantaa. Ei vaan voi. Riittää mulle.
Kentin suhteen olen myöhäisherännäinen. Isola ja HH tuli tarkastettua aika lailla niinä vuosina, kun ne ilmestyivät, mutta pelkäsin tarttua sitten uudempiin, koska täydellisten levyjen jälkeen uusi ei houkuta. Ja koska Dom andra on kaikilla mittareilla hirveä piisi. Sen ja muutamien muiden singlejen takia ei halunnut rikkoa illuusiota. Sittemmin näistä muistakin olen oppinut pitämään, Dom Anrasta en.