Loistavaa
On kyllä eri maata kuin supertarttuvia koukkuja pursuava Vapen & Ammunition, eli monet Kentiin viime levyllä ihastuneet saattavat pettyä.
Olen hieman eri mieltä. Kyllä tässä tärppejä on vaikka kuinka, vaikkei ehkä tosiaan IHAN samalla lailla kuin V&A:ssa. Tällä hetkellä olen itse siinä vaiheessa, että lähes kaikki biisit kuulostavat jo hyviltä, ja sitten ovat nämä huiput pohjalla: "Max500", "400 slag", "Den döda vinkeln", "Palace & Main" sekä "Klåparen". Kaikki edellä mainitut biisit ovat mielestäni täsmälleen samaa tasoa kuin V&A:n hitit. Loistavia biisejä siis kaikki.
V&A:ssa olivat ns. hittejä "Sundance kid", "Pärlor" (en tajua miten tätä loistavaa, uskomattoman hyvää biisiä ei koskaan lähdetty soittamaan radioissa...), "Dom andra", "Kärleken väntar" ja "FF".
Lisäksi mielestäni "Socker" ja "Sverige" olivat hienoja biisejä. Samalla lailla kun tästä uudesta levystä sellaisiksi noussevat "Du är ånga" ja sitten esimerkiksi joku noista loppupään biiseistä.
Kaiken kaikkiaan sanoisin, että "Du & Jag Döden" on ihan samaa tasoa V&A:n kanssa, kunhan sille antaa aikaa. Tässä tapauksessa Kent kärsii siitä hieman, että V&A oli niin suuri menestys. Sen jälkeen on vaikeaa saada enää sitä samanlaista vaikutusta uuden levyn kautta, vaikka se yhtä hyvä periaatteessa olisikin. Mitä se mielestäni onkin. Lisämaininta pitää myös antaa sinkulla esiintyneelle kauniille biisille: "M". Aivan loistava teos.
Kävin tosiaan eilen Stockalla moikkaamassa Jockea, ja jonot olivat kyllä aivan järjettömät...toiselle osastolle asti. Yllättävän nopeasti se siitä kuitenkin eteni, eikä lopulta tarvinnut paljoa puolta tuntia kauempaa odotella. Kysäisinpä siinä Sirviön Samilta, että koskas meinaatte sen pitkään odotetun DVD:n tehdä, ja vastauksena oli hyvin valitettava: "Ei me tehdä, me tehdään vaan levyjä". Förstår inte....se olisi jättisuccé.
Konserttia odotellessa....