Viimeisten 9 ottelun tehdyt maalimäärät on ollut 1,4,3,1,4,0,0,2,0 eli keskiarvona huimat 1,67 tehtyä maalia per ottelu. Pisteitä ollaan näistä ansaittu sitten se 0,89/ottelu. Vertailuna kauden 11 ekassa pelissä tehtiin keskimäärin 3,9 maalia per ottelu ja pisteitä tuli 2,27 per matsi.
Itse olen helvetin huolissani tilanteesta. Maaleja on alettava tekemään perkele. Jos seuraavat 10 peliä jatketaan samalla kaavalla kuin vikat kymmenen niin kauden puolivälissä ollaan jossain sijoilla 10-12 helvetin hyvissä kyttäysasemissa. Tauko tulee kyllä nyt todella hyvään paikkaan. Itse uskon, että rungossa on potentiaalia joka näkyy vieläkin väläyksittäin aivan varmasti kuuden joukkoon runkosarjassa. Veikkasin Bluesin muistaakseni sijoittumaan sijoille 4 tai 5 ennen kauden alkua. 7 tai huonompi on karmea pettymys ja ei haittaa valmentajan vaihto, jos näin menee yhtään.
Nyt korjausliike on se, että ennen taukoa tällä porukalla ja näillä äijillä käydään nuijimassa se perkeleen Ilves maanrakoon lauantaina. Tauon aikana pitää sitten tehdä se kaikki mahdollinen duuni vahvistusten hankkimiseksi ja jos niitä ei saada nämä nykyiset kentät pitää laittaa kunnolla uusiksi ja alettava tekemään niitä maaleja. Itse ottaisin Lammassaaren lääkärin tarkastuksen kautta heti jos on vain mahdollista.
Aaltonen on Ramun kentän ulkopuolelta ollut kokonaisvaltaisesti paras hyökkääjä. Ikonen on juuri niin hyvä lisä kolmosen laidassa kuin ikänsä puolesta voi olla. Rosalle on annettava myös sauma tai heivattava sitten helvettiin koko ukko. Huhtalan on alettava pystymään johonkin muuhun kuin kauhealla duunilla maalintaakse puuskuttamiseen ja syötön antoon takarautaan ja sen jälkeen puhki rullaamiseen vaihtoon.
Hyökkääjistä alkukaudella puhtaat paperit saa Ramun kentän lisäksi Aaltonen. Kuusela kokonaisvaltaisena pelaajana, Ikonen 17 vuotiaana ja Sallinen katse kiekossa ja Virkkunen ilman käsiä kokoa tai päätä on pelannut omaan tasoonsa nähden hyvin. Lopuilla hyökkääjillä on saatanasti tekemistä, mikäli haluavat paikkansa pitää.
Puolustajista Hakanpää on taantunut aivan älyttömästi kun joutui Laatikaisen viereen. Laatikainen on ollut ihan paska ja yllättävän usein se lähin ukko, kun kiekko on ollut omissa. Jos Laatikaisella peli on tuommoista hiihtelyä tauon takia niin sinne Keravalle vaan pelaamaan itseään kuntoon. Westin ja Tikkinen kokoonpanoon Ilvosen ja Laatikaisen tilalle niin huonommaksi ei YV:n viiva tai oman pään pelaaminen ainakaan mene.