Puhuinko jotain toimistosta tai myynnistä? En mielestäni. Sanoinko että kaikki organisaatiossa on pelkkää paskaa? En tehnyt sitäkään. Puhuin vain asioista, joita olen kuullut. Ehkä oikaisen mutkia liian suoriksi ja kärjistän liikaa, mutta mielestäni yhden ihmisen syyttäminen joukkueen ongelmista on lapsellista. Toivottavasti kauden jälkeen saadaan analyysit kohdilleen ja toimitaan niiden mukaan, jotta sama ei ole toistumaan ensi kaudella.
Mistä tämä poikkeuksellisen kova joukkue homma on lähtöisin? Missä se joukkue on, ei Porissa ainakaan. Valittu strategia pelastaa talous on ollut täysin oikea tietenkin, toteutus on vain sakannut aika paljon, kun pelaajaliikenne on ollut valtavaa ja Ässistä ei ole tullut joukkuetta. Tälläiset asiat pitää osata ajatella etukäteen, jos toimii yrityksen johdossa. Henkisestä velttoudesta ei joka tilanteessa voida syyttää koronaa.
Selin ei ole onnistunut, niinkuin ei kukaan mukaan organisaatiossa. Annetaanko pelkästään Selinille kenkää?
Hallitus palkkaa Selinin, jota Kerttula ei halua.
Kerttula palkkaa pelaajia, joita Selin ei halua. Selin peluuttaa kiekkoa, jota kukaan ei halua.
Kiitos ja näkemiin.
Lihavoidut osat vastaavat toisilleen. Nämä jutut "mitä olet kuullut" ovat kyllä sen tason paskaa, mitä tuolla kylillä kuulee kaiken maailman hevosmiehiltä. Porissa on valitettavasti ollut jo pitkään muodissa haukkua organisaatiota ja henkilöitä, mutta tämän lisäksi pahinta on nämä keksityt "tiedot". Raju esimerkki tästä on väittämäsi "Kerttula palkkaa pelaajia, joita Selin ei halua". Sori vaan, mutta täyttä paskaa.
Se mitä itse tarkoitin poikkeuksellisen kovalla materiaalilla on ihan suoraan katsoen heidän CV:n ja taustaan. Lisäksi jos se laitetaan suhteessa siihen mitä valittiin että mennään talous edellä niin 1,55m€ budjetilla on naarattu aivan helvetin kova rosteri, josta Atu ei saa tehoja irti. Jatkuva pelaajasirkus on myös linja, joka on valittu ja se oli siinä tilanteessa oikea ratkaisu kun tarjolla oli kovan luokan pelimiehiä ja oli mahdollisuus, joka vaan pitää käyttää. Nyt siinä kävikin niin että lähtivät valtameren taa kirkkaisiin valoihin ja sille emme voi mitään. Pitää muistaa se tilanne, jossa ratkaisut tehtiin ja laittaa asiat oikeaan perspektiiviin.
Niistä hankinnoista, joista tuossa mainitsit voidaan todeta, että esim. palkkakuningas Lindsten pelaa juuri sitä peliä tällä hetkellä mihin hänet on hankittu. Pitkän loukkaantumisen jälkeen kuntoon pääsy on kestänyt, mutta on meidän paras karvaaja tällä hetkellä. Tehosaldo -2 ei ole edes paha kun ottaa huomioon, että siellä on 14 pelaajaa vielä huonommalla +/- saldolla. Hinta ja laatu eivät kohtaa ainoastaan siitä syystä, että hänen sopimus tehtiin ennen kuin korona vaikutti mihinkään. Niemi on ollut hyvä hankinta, koska on parantanut koko ajan ja hinta oli aivan mitätön. Toivon, että myös ensi kaudesta on sopimus, koska olen varma että ilman mitään vammaa Niemi nousee takaisin omalle tasolleen. Rattien kohdalla olen itsekin pettynyt. Iso merkitys on tosin myös sillä, että häntä on peluutettu laput silmillä pelaavien Hirvosen ja Killisen kanssa pääosan ajasta.
Mikään yllä mainituista asioista ei poista sitä, että valmennus on tähän saakka ollut kykenemätön muuttamaan omaa pelikirjaansa vaikka näkee, että se johtaa seurahistorian pisimpään tappioputkeen. En minä vaadi potkuja pelkästään Selinille vaan siinä saa lähteä myös Martikainen ja Arvonen samalla. Yhtä syyllisiä ovat kaikki.
Sen verran lisään vielä, että toivon sydämeni kyllyydestä, että Atu&co löytää yhdessä joukkueen kanssa ratkaisut joihin itsekin uskovat ja saavat laivan vielä käännettyä. Silloin olen valmis antamaan valmennukselle uuden tsäänssin ensi kaudella, muutoin hiuksista vittuun koko trio.