Mainos

Kenestä Lukon uusi päävalmentaja

• 85 053
  • 725

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Miten Kunnas valmentajan valintaan liittyy?

Sahlstedt esittelee, hallitus päättää. Tuskin ihan niin muumeja hallituksessakaan ovat, että jotain Kunnasta kuuntelisivat, joka ei noista asioista hölkäsen pöläystäkään tiedä.
Voisin kuvitella, että toimarillakin mielipide on ja sitä kysyttäisiin myös. Eerolan myötä toivon että vaatimustaso nousisi, kun muista siihen ei näytä olevan.

Ei siellä hallituksessakaan ihan terävintä kärkeä ole valmentaja valinnoissa. Edellinen sai kenkää ja nykyisen kuuluisi saada. Ei voida antaa kun ollaan se itse päätetty. Potkujen jälkeen kun pitäisi muidenkin vaihtaa maisemaa.

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä uskon, että Lukolla on jonkin tason neuvottelut huippuvalmentajan kanssa. Mikä muuten selittäisi tämän viiveen? Lämsän kanssa ei varmasti ole jatkoa tehty. Kyllä se olisi julkaistu. Ja kun sitä jatkoa ei ole julkaistu tai tehty, niin tuskin sitä enää tehdään. Ei kukaan oikeasti odota tässä kohtaa, että jos seuraavan kahden viikon aikana tapahtuu joku täyskäännös.

Luotan Kalleen tässä asiassa.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikä muuten selittäisi tämän viiveen? Lämsän kanssa ei varmasti ole jatkoa tehty. Kyllä se olisi julkaistu.
Kenties se että olemassa optio, jossa on päivämäärä x olemassa? Samalla tavalla kuin TPS teki Miettisen kanssa, että odottivat option viimeiseen päivään ja julkaisivat.

Näin huutelee pikkulinnut ja Lämsällä jatketaan ensi kaudellakin, joka on päätetty hyvissä ajoin.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kenties se että olemassa optio, jossa on päivämäärä x olemassa? Samalla tavalla kuin TPS teki Miettisen kanssa, että odottivat option viimeiseen päivään ja julkaisivat.

Näin huutelee pikkulinnut ja Lämsällä jatketaan ensi kaudellakin, joka on päätetty hyvissä ajoin.

En usko tähän, koska Sahlstedt on aiemmin sanonut että päävalmentajan pitäisi olla selvillä marraskuun aikana. Nyt mennään joulukuun puoliväliä.

Ennen Espoo-peliä Kalle vaikutti haastattelussa vähän vittuuntuneelta kommentoidessaan ettei hän päätä valmentajaa vaan esittää hallitukselle joka päättää.

Musta vähän tuntuu (vailla mitään sen kummempaa tietoa) että Kalle on kyllä esittänyt että Lämsällä mennään mutta siitä on syntynyt vääntöä hallituksen kanssa.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En usko tähän, koska Sahlstedt on aiemmin sanonut että päävalmentajan pitäisi olla selvillä marraskuun aikana. Nyt mennään joulukuun puoliväliä.
Tiedätkö, usko pois, niin minä jos kukaan toivon ettei asia olisi niin mitä olen tänne sanonut.

Mutta kun sit taas niin luotettavasta paikasta olen tämän kuullut, että voisin lyödä suurinpiirtein kivitalon vetoa, että Lämsä jatkaa täällä ensi kaudellakin.

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Joskus ne luotettavimmatkin lähteet voivat ampua hutikuteja, vaikka aiemmin olisivatkin osuneet maaliin. Jos ja kun kerran Eerola tätä palstaa omien sanojensa mukaan lukee niin luulisi hänen olevan perillä siitä mikä on valtaosan mielipide Lämsän jatkosta täällä. Mutta niin kauan kuin virallista tiedotetta ei ole tuutattuna ulos uskon lapsenomaisesti siihen, että meitä valmentaa joku muu kuin Tomi

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tiedätkö, usko pois, niin minä jos kukaan toivon ettei asia olisi niin mitä olen tänne sanonut.

Mutta kun sit taas niin luotettavasta paikasta olen tämän kuullut, että voisin lyödä suurinpiirtein kivitalon vetoa, että Lämsä jatkaa täällä ensi kaudellakin.

Itse olen kuullut niin, että Kalle esitti hallitukselle Lämsän salatun option käyttöä EHT-tauolla käydyssä palaverissa. Hallitus kuitenkin syystä tai toisesta halusi odottaa myös muita vaihtoehtoja.

Tämä siis vain huhupuheita.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joskus ne luotettavimmatkin lähteet voivat ampua hutikuteja, vaikka aiemmin olisivatkin osuneet maaliin. Jos ja kun kerran Eerola tätä palstaa omien sanojensa mukaan lukee niin luulisi hänen olevan perillä siitä mikä on valtaosan mielipide Lämsän jatkosta täällä. Mutta niin kauan kuin virallista tiedotetta ei ole tuutattuna ulos uskon lapsenomaisesti siihen, että meitä valmentaa joku muu kuin Tomi

Mä en usko, enkä toivo, että Lukon tulevalla valmentajan valinnalla on mitään painoarvoa jatkoajan keskustelupalstan mielipiteillä.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen kuullut niin, että Kalle esitti hallitukselle Lämsän salatun option käyttöä EHT-tauolla käydyssä palaverissa. Hallitus kuitenkin syystä tai toisesta halusi odottaa myös muita vaihtoehtoja.

Tämä siis vain huhupuheita.
Kyllä mä ainakin uskallan väittää, että ei Lukon hallituksessa ainakaan ihan 100% Lämsän takana kaikki ole.

Alkaa vaan vaihtoehtoehdot olemaan vähissä, kun Virtakaan ei kaikille kelpaa.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021

Aiempi lintusi oli väärässä, että jatko olisi sillon ollut tehtynä.

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitään tietoa ei ole kuka Lukon päävalmentaja ensi kaudella mutta jos se on Petri Karjalainen, uutinen isketään julki pelin jälkeen, eli varmaan huomenna.
Lukko kohtaa ainakin runkosarjassa tänään Kalpan viimeisen kerran, sattumoisin Karjalainen on Raumalla, ja sopimusjulkaisu on luvattu jouluksi. Ja onhan näitä sopimusjuttuja julkaistu ennenkin kesken kauden, esim RD:n kohdalla.
Mutta tosiaan, ei mitään tietoa, ainoastaan omaa pyörittelyä.

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Hauska juttu, että tähän asti on ollut palstan mukaan täysin mahdotonta että hallituksellla olisi sanavaltaa valmennukseen yli Kallen ja ovat pelkkä kumileimasin. Nyt sitten kuitenkin leikkisivät ymmärtävänsä jääkiekosta niin paljon, että ovat valmiina kävelemään urheilutoimenjohtajan yli. Mikäli näin on, niin en itse näkisi edellytyksiä jatkaa urheilutoimenjohtajana. Jos siis kaiken maailman hallitushessut kävelisivät ylitseni päävalmentajan valinnassa.

Hallitus laatii strategian ja operatiivinen johto toteuttaa sitä. Hallitusko siis lähtee sekoilemaan operatiiviselle puolelle eikä pysy lestissään?

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@ColCbj . En ainakaan itse ihmettele, jos hallituksessa joku kyseenalaistaa Kallen päävalmentaja ehdotusta. Veltsun jatkosoppari ja potkut perään. Lämsän kanssa viime kaudella katastrofi. Rahaa kuitenkin laitetaan joukkueeseen kiinni todella reilusti, ei ole mitään projekteja tai nuorten sisäänajoa.

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hauska juttu, että tähän asti on ollut palstan mukaan täysin mahdotonta että hallituksellla olisi sanavaltaa valmennukseen yli Kallen ja ovat pelkkä kumileimasin. Nyt sitten kuitenkin leikkisivät ymmärtävänsä jääkiekosta niin paljon, että ovat valmiina kävelemään urheilutoimenjohtajan yli. Mikäli näin on, niin en itse näkisi edellytyksiä jatkaa urheilutoimenjohtajana. Jos siis kaiken maailman hallitushessut kävelisivät ylitseni päävalmentajan valinnassa.

Hallitus laatii strategian ja operatiivinen johto toteuttaa sitä. Hallitusko siis lähtee sekoilemaan operatiiviselle puolelle eikä pysy lestissään?
Raumalla mikään ei yllättäisi mutta mikä on tämä purkaus nyt? Sulla jotain lisätietoa siitä että Kallen yli olisi kävelty?

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Raumalla mikään ei yllättäisi mutta mikä on tämä purkaus nyt? Sulla jotain lisätietoa siitä että Kallen yli olisi kävelty?
Viittaan ainoastaan tällä palstalla käytyihin spekulaatioihin siitä, että Kalle olisi Lämsän jatkoa esittänyt ja hallitus ei sitä olisi puoltanut. Mitään tietoa asiasta minulla ei ole, siksi kirjoitinkin konditionaalissa.

@ColCbj . En ainakaan itse ihmettele, jos hallituksessa joku kyseenalaistaa Kallen päävalmentaja ehdotusta. Veltsun jatkosoppari ja potkut perään. Lämsän kanssa viime kaudella katastrofi. Rahaa kuitenkin laitetaan joukkueeseen kiinni todella reilusti, ei ole mitään projekteja tai nuorten sisäänajoa.
En minäkään välttämättä ihmettelisi, mutta ihmettelen miten urheilutoimenjohtaja voisi sitten enää jatkaa työssään tällaisessa tapauksessa jos hallitus ei enää luottaisi siihen, että urheilutoimenjohtaja toteuttaa strategiaa siten kuin se on tarkoitettu.

Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Rahaa kuitenkin laitetaan joukkueeseen kiinni todella reilusti, ei ole mitään projekteja tai nuorten sisäänajoa.
Eikö nimenomaan Kalle ole painottanut nuorien pelaajien kehittymistä ihan juniorijoukkueen menestyksenkin uhalla? Toimi kuitenkin pitkään Turunkin suunnalla juniorimyllyn käskijänä. Sen myllyn tuloksia löytyy vähän muualtakin kuin Mestiksestä ja Liigasta.

Ihmettelen kyllä miksei Lukosta ole aikoihin tullut ketään timanttia ammattilaiskehiin menestymään. Kyllä, Rauma on pieni, mutta rahaa on laitettu tullista tulleisiin junnuihin. Eikä sieltäkään kukaan ole vähään aikaan säväyttänyt.

Josko sitten nämä uudet lahjakkuudet breikkaisivat, jotka ovat siinä 16-18v paikkeilla. Toivottavasti annetaan reilu mahdollisuus.

TEJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Eikö nimenomaan Kalle ole painottanut nuorien pelaajien kehittymistä ihan juniorijoukkueen menestyksenkin uhalla? Toimi kuitenkin pitkään Turunkin suunnalla juniorimyllyn käskijänä. Sen myllyn tuloksia löytyy vähän muualtakin kuin Mestiksestä ja Liigasta.

Ihmettelen kyllä miksei Lukosta ole aikoihin tullut ketään timanttia ammattilaiskehiin menestymään. Kyllä, Rauma on pieni, mutta rahaa on laitettu tullista tulleisiin junnuihin. Eikä sieltäkään kukaan ole vähään aikaan säväyttänyt.

Josko sitten nämä uudet lahjakkuudet breikkaisivat, jotka ovat siinä 16-18v paikkeilla. Toivottavasti annetaan reilu mahdollisuus.
Uskoisin yhden syyn olevan, että lukossa pelataan pitkään A junnuissa, vaikka se sarja olisi pelattu läpi jo monta kertaa. Vähän huonosti lainataan Mestikseen tai muualle. Peruutetaan mielummin yli-ikäisenä junnuissa. Case Korkka on tästä nyt hyvä esimerkki. Yksi vajaa kausi tutossa miesten pelejä, ja aivan kuin uusi mies tällä kaudella. Eikä itseäni tämä ainakaan yllätä, ei hän sattumalta ollut vuosia junnuissa sarjan kärkipakkeja. Matka junnuista liigaan suoraan, on vain kovin pitkä, etenkin hyökkäävälle puolustajalle sillä yv aikaa tälläisen budjetin omaavasaa seurassa on vaikeaa saada, ellet ole sitten maajoukkue tason talentti. Jotenkin tuntuu, että olisi jo vuosia sitten siirtynyt liigaan runko pelaajaksi jos ei olisi takonut tehoja junnuissa, vaan olisi rohkeasti lainattu Mestikseen ottamaan se seuraava steppi. Toki se, että olisiko enää silloin edes lukon sopimus pelaaja vai olisiko jokin muu organisaatio tarjonnut hänelle mahdollisuutta, on tietenkin toinen asia. Ja näitä tapauksia löytyy meillä junioreista useita.

TEJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Kun ei nämä hommat vaan pyöri niin, että annetaan sitä seiskapakin vastuuta joskus ja jouluna, ja ihmetellään miksei tulosta synny. Hyökkäävät nuoret pelaajat ovat kuin pikku ferrareita, jotka istutetaan nelos kenttään tai seiska pakiksi, eli Fiatin paikalle. Jos sun pelipaikka antaa olettaa että sun homma on pelata kiekkoa pleksien kautta yli sinisen, niin kyllä tehopisteitä, tai rohkeaa pelaamista on hankala olettaa.

Edit. Pahoittelut että meni vähän off topic.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uskoisin yhden syyn olevan, että lukossa pelataan pitkään A junnuissa, vaikka se sarja olisi pelattu läpi jo monta kertaa. Vähän huonosti lainataan Mestikseen tai muualle. Peruutetaan mielummin yli-ikäisenä junnuissa. Case Korkka on tästä nyt hyvä esimerkki. Yksi vajaa kausi tutossa miesten pelejä, ja aivan kuin uusi mies tällä kaudella. Eikä itseäni tämä ainakaan yllätä, ei hän sattumalta ollut vuosia junnuissa sarjan kärkipakkeja. Matka junnuista liigaan suoraan, on vain kovin pitkä, etenkin hyökkäävälle puolustajalle sillä yv aikaa tälläisen budjetin omaavasaa seurassa on vaikeaa saada, ellet ole sitten maajoukkue tason talentti. Jotenkin tuntuu, että olisi jo vuosia sitten siirtynyt liigaan runko pelaajaksi jos ei olisi takonut tehoja junnuissa, vaan olisi rohkeasti lainattu Mestikseen ottamaan se seuraava steppi. Toki se, että olisiko enää silloin edes lukon sopimus pelaaja vai olisiko jokin muu organisaatio tarjonnut hänelle mahdollisuutta, on tietenkin toinen asia. Ja näitä tapauksia löytyy meillä junioreista useita.

Pitää toki myös muistaa ettei se ole niin helppoa että Lukko vain päättää että lainataampa tuosta nyt vain Junnu X Mestikseen katsomaan miten se kehittyisi.

Pitää löytää halukas seura Mestiksestä jolla on pelaajalle tarvetta ja sen jälkeen päästä vielä yhteisymmärrykseen ehdoista. Ei Mestiskään ole mitään hyväntekeväisyyttä jonne Liiga-seurat vain ilmoittaa kehittymään tulevista pelaajista.

TEJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Pitää toki myös muistaa ettei se ole niin helppoa että Lukko vain päättää että lainataampa tuosta nyt vain Junnu X Mestikseen katsomaan miten se kehittyisi.

Pitää löytää halukas seura Mestiksestä jolla on pelaajalle tarvetta ja sen jälkeen päästä vielä yhteisymmärrykseen ehdoista. Ei Mestiskään ole mitään hyvänt

Pitää löytää halukas seura Mestiksestä jolla on pelaajalle tarvetta ja sen jälkeen päästä vielä yhteisymmärrykseen ehdoista. Ei Mestiskään ole mitään hyväntekeväisyyttä jonne Liiga-seurat vain ilmoittaa kehittymään tulevista pelaajista.
Ymmärrän pointtisi. Kuitenkin a-junioreiden kärki on usein vahvaa mestistasoa. Ko. Pelaajien palkat pyörivät siinä 15-25t kaudessa. Ei liene ainakaan taloudellista estettä lainalle.

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Ei ole ainakaan Karjalainen tulossa Lukkoon.

Muutoin olen sitä mieltä, että siinä Kallen haastattelussa kehonkieli ja ilmeet kyllä kertoivat jotain muuta, vaikka hän väitti olevansa Lämsään tyytyväinen. No, eiköhän viikon sisällä olla viisaampia valmentajankin suhteen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy