Kenestä Kärppien seuraava päävalmentaja?

  • 8 347
  • 108

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se nyt on selvää, että ainakaan tämän vuoden puolella Mäntymaa ei tule potkuja saamaan ja tuskin koko kautena vaikka menisikin heikosti.

Jos nyt se tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi niin tärkein asia on uudistaa koko valmennus eli myös 15v putkeen penkin takana ollut Sihvonen ja Silander joka näyttää olevan aikamoinen virhe palkata ylipäätään. Vaikea ymmärtää kun tässä nyt on valmentajia potkittu niin silti esim Sihvonen on saanut olla kaikessa rauhassa ja en tiedä milloin viimeksi kärpät olisi uusinut kerralla koko valmennuksen.

Noh, pitihän se selvittää ja jos katsoin oikein niin kärpät on viimeksi vaihtanut koko valmennuksen 2004 kun Kari Heikkilä - Reijo Ruotsalainen vaihtui Kari Jaloseen ja Mikko Haapakoskeen. Toki tuolloin on merkattu vain 1 apuvalmentaja.

Maso Lehtonen voisi olla mielenkiintoinen nimi, mutta ei ainakaan vielä päävalmentajaksi vaan lähinnä apuvalmentajaksi. Mainittu Karjalainen myös mielenkiintoinen nimi. Olli Jokinen mahdollinen tulevaisuuden nimi jos ei Ruotsissa lähde.

Sveitsin liigaa johtaa Kloten jossa valmentajana joku Marjamäki..
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja nekin voitot on tullut osin hyvän tuurin, onnekkaiden pomppujen (kuten eilenkin) ja huippuyksilöiden ansiosta. Aivan yhtä hyvin meillä voisi olla nyt taulussa pyöreät 0 pistettä.
Nyt on kyllä sakeaa settiä, eikä siinä mitään. Kuvastaa melko hyvin vallalla olevan keskustelun kokonaiskuvaa. Ei siinä, jatkakaa.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hieman aikaista toki seuraavaa päävalmentajaa miettiä, vaikkakin 26-27 kauden valmentaja olisi hyvä olla jo kiinnitettynä ensi syksynä.

Jos kuitenkin leikitään, ettei Havu jatkosopimusta allekirjoittaisi, onhan tätä mielenkiintoista pohtia. Kiveä uskoisin olevan turha Ouluun haikailla, mies on useaan kertaan kieltäytynyt suurseurojen kyselyistä joten eiköhän pyöri vastaisuudessakin noissa pilipaliseuroissa.
 

VeeJiiJii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Sharks, Avalanche
Beukeboomilla on kyllä vankka apuvalmentajakokemus niin NHL- AHL- kuin OHL-tasolta. Miksipä en vähintään apuvalkuksi ottaisi. Tosin seitsemän viimeisintä kautta on viihtynyt enemmän scouttihommissa Rangersille.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voisitko avata meille uuvateille Kärppien pelitapaa? Varmasti loppuisi tämä sakea setti, kun joku rauhottaisi meitä tuomalla faktoja tiskiin.
En minä tätä sakeaa settiä saa loppumaan, en millään. Ei kai sellainen ole tarkoituskaan, kun keskustelupalstalla ollaan. Tunnen ja tiedostan tämän Kärppien osion keskustelun tason ja tunnelman jo niin monen vuoden ajalta, ettei minulla ole pienintäkään halua yrittää muuttaa sitä edes vähää alusta. Kaikki on paskaa paitsi kusi ja sillä mennään. Se sopii minulle. Lievennystä tuskaasi ei minulta heru, koska sellaista ei ole olemassakaan.

Viime keväänä Kärppien PAPP toimi erinomaisesti. Pakisto on nyt sama. Hyökkäys vaihtunut kovin. Minä epäilen vahvasti, että valmennus on jättänyt PAPP-harjoiteet vähemmälle ja keskittynyt kehittämään suorahyökkäyspelaamista. Hyökkäys edellä on menty ja toisaalta minä olen kyllä siitä tykännyt. Paljon maaleja, viihdyttäviä pelejä ja voittojakin.

Ehkäpä PAPP:n täydellinen sekoaminen on tullut ainakin osin yllätyksenä. Onneksi on aikaa reagoida. Mielenkiintoista on seurata, miten PAPP ja maalivahtipelaaminen kehittyvät jatkossa. Siinä ne Akilleen kantapäät ovat. Kemppainen, Anttila ja pari uutta pakkia voisivat auttaa myös.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Silander voitaisiin kyllä korvata Beukeboomillä jo HIFK-peliin. Sen jälkeen valmentajapolku olisi avoinna. 10 pelin jälkeen siirto pääkäskijäksi olisi käytännössä vain muodollisuus, kun Beukeboom olisi laittanut homman rokkaamaan. Havu voisi antaa tilaa jo aiemminkin, mikäli oltaisiin kuntopuntarin kärjessä. Ja miksei oltaisi. Eiköhän lähes kaikki tältä palstalta valmentaisi Kärpät vähintään top 4:seen. Voiko tällä materiaalilla edes epäonnistua? Pakisto ehkä ainut kysymysmerkki..
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
En minä tätä sakeaa settiä saa loppumaan, en millään. Ei kai sellainen ole tarkoituskaan, kun keskustelupalstalla ollaan. Tunnen ja tiedostan tämän Kärppien osion keskustelun tason ja tunnelman jo niin monen vuoden ajalta, ettei minulla ole pienintäkään halua yrittää muuttaa sitä edes vähää alusta. Kaikki on paskaa paitsi kusi ja sillä mennään. Se sopii minulle. Lievennystä tuskaasi ei minulta heru, koska sellaista ei ole olemassakaan.

Mielenkiintoinen kuvailu tämän osion tilasta, itse en sitä pysty allekirjoittamaan. Toimistolla ollaan ilmeisesti ihan samaa mieltä kusesta ja paskasta, sillä heidän liikkunsa seuraavat palstan mielipiteitä. Tietysti reilulla viiveellä, kuten asiaan kuuluu.

Viime keväänä Kärppien PAPP toimi erinomaisesti. Pakisto on nyt sama. Hyökkäys vaihtunut kovin. Minä epäilen vahvasti, että valmennus on jättänyt PAPP-harjoiteet vähemmälle ja keskittynyt kehittämään suorahyökkäyspelaamista. Hyökkäys edellä on menty ja toisaalta minä olen kyllä siitä tykännyt. Paljon maaleja, viihdyttäviä pelejä ja voittojakin.

Ehkäpä PAPP:n täydellinen sekoaminen on tullut ainakin osin yllätyksenä. Onneksi on aikaa reagoida. Mielenkiintoista on seurata, miten PAPP ja maalivahtipelaaminen kehittyvät jatkossa. Siinä ne Akilleen kantapäät ovat. Kemppainen, Anttila ja pari uutta pakkia voisivat auttaa myös.

Viime keväänä oltiin täysin yhden ketjun ja ylivoiman varassa. PAPP sekä PAPH eivät ole toimineet kolmeen vuoteen eikä ne toiminut viime keväänäkään.

Viime vuosina on uhrattu hyökkäys puolustuksen takia ja tällä kaudella uhrataan puolustus hyökkäyksen takia. Ei täällä ole pitkään aikaan ollut pelitapaa, joka on tasapainoinen koko kentän leveydellä ja pituudella. Aina voidaan selittää yksilöiden heikkoudella, mutta ilman pelitapaa ei tule tulosta.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Silander voitaisiin kyllä korvata Beukeboomillä jo HIFK-peliin. Sen jälkeen valmentajapolku olisi avoinna. 10 pelin jälkeen siirto pääkäskijäksi olisi käytännössä vain muodollisuus, kun Beukeboom olisi laittanut homman rokkaamaan. Havu voisi antaa tilaa jo aiemminkin, mikäli oltaisiin kuntopuntarin kärjessä. Ja miksei oltaisi. Eiköhän lähes kaikki tältä palstalta valmentaisi Kärpät vähintään top 4:seen. Voiko tällä materiaalilla edes epäonnistua? Pakisto ehkä ainut kysymysmerkki..

Ainut uhka tässä on, että kun kuitenkin lopulta joutuisin palstalla arvostamani käyttäjän @Huml71 hampaisiin, menisi kaikki energia minulla palstalla väittelyyn, ja itse valmentaminen unohtuisi.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viime keväänä oltiin täysin yhden ketjun ja ylivoiman varassa. PAPP sekä PAPH eivät ole toimineet kolmeen vuoteen eikä ne toiminut viime keväänäkään.
Hyökkäyksellisesti oltiin yhden ketjun varassa viime keväänä, se on totta. Onneksi tuohon on tullut tälle kaudelle iso muutos. Mielenkiintoista, ettei PAPP toiminut viime keväänä, vaikka Kärpät päästi 2,16 maalia per peli pudotuspeleissä. Karhusen ollessa maalissa lukema oli 1,60.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ainut uhka tässä on, että kun kuitenkin lopulta joutuisin palstalla arvostamani käyttäjän @Huml71 hampaisiin, menisi kaikki energia minulla palstalla väittelyyn, ja itse valmentaminen unohtuisi.
Noh, kyllä se homma noinkin toimisi! Pekka Virtahan oli tunnettu siitä, että ainakin Lukon vuosina mies oli mukana Facebookin keskusteluissa. Kannu sieltä lopulta tuli.

BEU-KE-BOOM!
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Hyökkäyksellisesti oltiin yhden ketjun varassa viime keväänä, se on totta. Onneksi tuohon on tullut tälle kaudelle iso muutos. Mielenkiintoista, ettei PAPP toiminut viime keväänä, vaikka Kärpät päästi 2,16 maalia per peli pudotuspeleissä. Karhusen ollessa maalissa lukema oli 1,60.

Yritä nähdä sinne tuloksen taakse. Tällä kaudella olemme yli 200 tehdyn maalin vauhdissa, tarkoittaako se hyökkäyksen olevan kunnossa?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yritä nähdä sinne tuloksen taakse. Tällä kaudella olemme yli 200 tehdyn maalin vauhdissa, tarkoittaako se hyökkäyksen olevan kunnossa?
Yritä sinä selittää tilasto, jossa huonolla puolustusalueen puolustuspelaamisella päästetään pudotuspeleissä veteraani maalivahdilla 1,6 maalia per peli.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Karri Kiven kohdalla voidaan miettiä, että olisiko tässä taas toinen Aravirran tyylinen palkkaus. Uran huippu nähtiin 10 vuotta sitten, ja sen jälkeen on vettä virrannut Oulujoessa sen verran paljon, että Liigassa menestymisen vaateet ovat muuttuneet täysin. Uskon että hän suoriutuisi Mäntymaata paremmin (kukapa ei näillä resursseilla suoriutuisi?), mutta ehkä Kärpät kaipaisi kotimaisten jämänimien sijaan uutta näkemystä ulkomailta?

Tappara lähti Ruotsiin kaupoille, voisiko Kärpät etsiä näkemystä ja kokemusta vaikkapa Kanadasta? Kanada on kuitenkin jääkiekkomaailman kiistaton kuningas, ja siellä pienen kaukalon vauhtikiekkoon on yleensä yhdistynyt selkeitä viisikkopelin rakenteita. Joku NHL-kokemusta omaava valmentaja voisi laittaa koko organisaation touhut aivan uudelle tasolle vaatimustasollaan. Sveitsin sarjassa näitä miehiä on paljon. Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Marc Crawford, jolla löytyy päävalmentajana myös 96 vuoden Stanley Cup.

Ehkäpä Kärpät voisi lähteä tulevaisuudessa omalle reitilleen, ja saataisiin Liigan mielenkiintoisin päävalmentaja Ouluun. Tällainen hankinta voisi houkutella tänne myös nuoria pelureita, joiden unelma ja tavoite on yltää NHL-tasolle. Kukapa siihen osaisi paremmin ohjeistaa kuin entinen NHL-valmentaja, oli se kokemus sitten apuvalmentajan tai päävalmentajan pestistä.
Tuossahan voisi olla ideaa. Ehkä sieltä ulkomailta voisi löytyä parempia vaihtoehtoja enemmän kun jotenkin tuntuu ettei suomalaisia aivan huippuosaajia valtavasti ole vapaana tällä hetkellä. Joka tapauksessa nyt on kyllä sellainen tilanne, että tarvittaisiin kipeästi uutta virtaa ja näkemystä jostain ulkopuolelta oman organisaation. Oli seuraava valmentaja sitten ulkomaalainen tai suomalainen niin toivottavasti tulee jostain kaukaa kaukaa ulkopuolelta.

Tuo valmentajien kasvatuspolku voi olla muuten tavallaan osasyynä myös siihen, että omien pelaajien polku Kärpissä on minun makuuni jälleen aivan liikaa unohdettu. Mieluumminhan sen pitäisi mennä niin päin, että ulkopuolelta tuleva huippuvalmentaja valmentaa Kärppätaustaisia pelaajia urallaan eteenpäin. Tuo konsepti on tähän mennessä yleensä tuonut myös parhaan menestyksen. Jo 1981 valmentaja tuli ulkopuolelta mutta pelaajisto oli käytännössä oululainen. Nyt tuon typerän valmentajien "kasvattamisen" vuoksi joudutaan paniikissa hommaamaan vahvistusta vahvistusten perään aivan hirveillä summilla, jotta nuo harjoittelijat saa valmennettua pisteen sieltä toisen täältä silmän lumeeksi.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Yritä sinä selittää tilasto, jossa huonolla puolustusalueen puolustuspelaamisella päästetään pudotuspeleissä veteraani maalivahdilla 1,6 maalia per peli.

Tästä syystä Marjamäen potkut tulivat sinulle täytenä yllätyksenä sekä pidät tätä osiota yltiönegatiivisena.

Ymmärryksesi pelistä on vajavaista, etkä tunnu ymmärtävän pelitavallisia asioita tai niiden puutteita. Tilastoista on apua, mutta niistä ei saa koko kuvaa. Marjamäen aikana oltiin useasti maaliodottamassa edellä, miten helvetissä ei pärjätty sen paremmin?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä syystä Marjamäen potkut tulivat sinulle täytenä yllätyksenä sekä pidät tätä osiota yltiönegatiivisena.

Ymmärryksesi pelistä on vajavaista, etkä tunnu ymmärtävän pelitavallisia asioita tai niiden puutteita. Tilastoista on apua, mutta niistä ei saa koko kuvaa. Marjamäen aikana oltiin useasti maaliodottamassa edellä, miten helvetissä ei pärjätty sen paremmin?
Eli et pysty antamaan selitystä esittämälleni tilastolle. Se johtuu siitä, ettei Kärppien PAPP ollut pudotuspeleissä huonoa. Sen sijaan keskityt nimimerkkiin.
 

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä syystä Marjamäen potkut tulivat sinulle täytenä yllätyksenä sekä pidät tätä osiota yltiönegatiivisena.

Ymmärryksesi pelistä on vajavaista, etkä tunnu ymmärtävän pelitavallisia asioita tai niiden puutteita. Tilastoista on apua, mutta niistä ei saa koko kuvaa. Marjamäen aikana oltiin useasti maaliodottamassa edellä, miten helvetissä ei pärjätty sen paremmin?

Paras osoitus Torson ymmärtämättömyydestä saatiin eilen, kun hän esitti ratkaisuna Kärppien ongelmiin Vedenpään tuomista Mestiksestä maalinsuulle. Joten luulenpa, että tämän asian selventäminen hänelle on aika lailla ajan tuhlausta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Paras osoitus Torson ymmärtämättömyydestä saatiin eilen, kun hän esitti ratkaisuna Kärppien ongelmiin Vedenpään tuomista Mestiksestä maalinsuulle.
Näinkö se meni, siis todella? Aika yksioikoisen tulkinnan teit kirjoituksistani, jos tuo oli päätelmäsi. Tartut yhteen lauseeseen ja tulkitset, että tuo on Torson ratkaisu Kärppien kaikkiin ongelmiin. Näin sitä mennään.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nyt on kyllä sakeaa settiä, eikä siinä mitään. Kuvastaa melko hyvin vallalla olevan keskustelun kokonaiskuvaa. Ei siinä, jatkakaa.
Oliko sulla jotain annettavaa itse ketjun aiheeseen vai vain pelkästään haluat jauhaa paskaa keskustelukulttuurista, joka ei sovi sun pirtaan. Jos sulla ei ole tänne muuta, löydät varmaan jonkun toisen foorumin tähän pätemisentarpeeseesi - vai?
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Eli et pysty antamaan selitystä esittämälleni tilastolle. Se johtuu siitä, ettei Kärppien PAPP ollut pudotuspeleissä huonoa. Sen sijaan keskityt nimimerkkiin.

Tämä on täyttä höpöttelyä ja itsensä huijaamista. Haasta itseäsi, unohda numerot ja yritä perehtyä peliin. Sieltä löytyy vastauksia. Tai kuten tällä kaudella, sieltä ei löydy yhtään mitään.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko sulla jotain annettavaa itse ketjun aiheeseen vai vain pelkästään haluat jauhaa paskaa keskustelukulttuurista, joka ei sovi sun pirtaan. Jos sulla ei ole tänne muuta, löydät varmaan jonkun toisen foorumin tähän pätemisentarpeeseesi - vai?
No jaa, kyllä olen keskusteltu pääosin ihan muusta kuin keskustelukilttuurista. Mites sinä?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä on täyttä höpöttelyä ja itsensä huijaamista. Haasta itseäsi, unohda numerot ja yritä perehtyä peliin. Sieltä löytyy vastauksia. Tai kuten tällä kaudella, sieltä ei löydy yhtään mitään.
Ei tullut vastausta, koska sitä ei ole. Höpöttelyä ihan muusta sen sijaan. Mutta ei se haittaa. Jäädään jännittämään, pystyykö Kärpät parantamaan puolustuspelaamistaan kauden edetessä. Syytä olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös