Kenestä HIFK:n seuraava päävalmentaja?

  • 136 530
  • 1 187

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin toki näin. Mutta jos vertaat vaikka Niemelä vs Peltonen suoritusta Tapparaa vastaan niin siinä on jo aika iso ero. Mutta ei aiheesta enempää.

Varmasti totta tämäkin, mutta Pelicansin ja HIFK:n matka ei ollut myöskään yhtälainen. HIFK kärsi sairastumisista aika rankasti koko Tappara-sarjan ja Tapparan haastaminen ihan tosissaan olisi edellyttänyt vähintään tervettä joukkuetta. Siltikin olisi luultavasti jäänyt piippuun, mutta tämä oli nyt kolmas kevät putkeen, kun HIFK antoi tasoitusta sairastumisilla. Loukkaantumiset tai puolikuntoisena piikin voimalla pelaaminen on eri asia kuin sairaana tai sen vuoksi puolikuntoisena pelaaminen.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Peltosen mahdollisen sopimuksen kanssa ei ainakaan saa hätiköidä vaan seuraavan kauden pitää olla onnistunut suhteessa rosterin materiaaliin. Kyllä HIFK:n kaltaisessa organisaatiossa koutsin pitää olla luokkaa valtakunnan parhammistoa. Ojanen tulee ainakin olemaan valtava apu Peltoselle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltosen mahdollisen sopimuksen kanssa ei ainakaan saa hätiköidä vaan seuraavan kauden pitää olla onnistunut suhteessa rosterin materiaaliin. Kyllä HIFK:n kaltaisessa organisaatiossa koutsin pitää olla luokkaa valtakunnan parhammistoa. Ojanen tulee ainakin olemaan valtava apu Peltoselle.

Mitä tarkoitat tällä boldatulla kohdalla aikataulullisesti? Valmentajasopimus on ehkäpä tärkein yksittäinen sopimus ja se pitää lyödä lukkoon ajoissa. Jos HIFK on viimeisenä marraskuun lopussa, mihin en usko, mutta on toki mahdollista, mitä sitten? Mitä, jos syksy alisuoritetaan ja keväällä kuitenkin nostetaan kannua ja syksyn heikkojen esitysten perusteella meillä on sopimus koodinimi ”Herra Puutarhatontun” kanssa seuraaviksi kausiksi? Case Kari Jalonen all over again…
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mitä tarkoitat tällä boldatulla kohdalla aikataulullisesti? Valmentajasopimus on ehkäpä tärkein yksittäinen sopimus ja se pitää lyödä lukkoon ajoissa. Jos HIFK on viimeisenä marraskuun lopussa, mihin en usko, mutta on toki mahdollista, mitä sitten? Mitä, jos syksy alisuoritetaan ja keväällä kuitenkin nostetaan kannua ja syksyn heikkojen esitysten perusteella meillä on sopimus koodinimi ”Herra Puutarhatontun” kanssa seuraaviksi kausiksi? Case Kari Jalonen all over again…
Itse tekisin Peltosen kanssa heti optiollisen sopimuksen kaudesta 24-25, jossa HIFK tekee itse vielä lopullisen päätöksen kauden 23-24 urheilullisen menestyksen perusteella. Tällä hetkellä Peltosen näytöt ovat liian ohkaiset oikeasti laadukkaan joukkueen valmentamisesta. Viime kaudella joukkue suoritti materiaaliinsa nähden hyvin päästesään välieriin, mutta ei se pelillisesti kaunista ollut. Toki tolla materiaalilla ei nyt muuta vaihtoehtoa ollutkaan kuin pelata todella puolustusvoittoista jääkiekkoa. Mielestäni ennen kuin Peltoselle tehdään suoraa jatkosopimusta tarvitaan lisää näyttöjä.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Itse tekisin Peltosen kanssa heti optiollisen sopimuksen kaudesta 24-25, jossa HIFK tekee itse vielä lopullisen päätöksen kauden 23-24 urheilullisen menestyksen perusteella. Tällä hetkellä Peltosen näytöt ovat liian ohkaiset oikeasti laadukkaan joukkueen valmentamisesta. Viime kaudella joukkue suoritti materiaaliinsa nähden hyvin päästesään välieriin, mutta ei se pelillisesti kaunista ollut. Toki tolla materiaalilla ei nyt muuta vaihtoehtoa ollutkaan kuin pelata todella puolustusvoittoista jääkiekkoa. Mielestäni ennen kuin Peltoselle tehdään suoraa jatkosopimusta tarvitaan lisää näyttöjä.
Soppareitahan voi tehdä varmaan vaikka minkälaisia, mutta kuka hullu tollaseen suostuis? Tossa kohtaa saat lähteä valmentamaan jonnekin Unkariin kun seura ilmoittaakin toukokuussa että ei me nyt käytetäkään tätä optiota ja kaikki vapaat valmentajapaikat on jaettu jo aikoja sitten.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Soppareitahan voi tehdä varmaan vaikka minkälaisia, mutta kuka hullu tollaseen suostuis? Tossa kohtaa saat lähteä valmentamaan jonnekin Unkariin kun seura ilmoittaakin toukokuussa että ei me nyt käytetäkään tätä optiota ja kaikki vapaat valmentajapaikat on jaettu jo aikoja sitten.
Onhan noita tollaisia sopimuksia Liigassa muuallakin ainakin Porissa ja Hämeenlinnassa. Peltonen ei valmentajana noilla näytöillä ole siinä asemassa, että hän ansaitsisi suoraa jatkosopimusta nyt. Se vasta hullu on joka HIFK:sta tarjoaa suoraa jatkosopimusta tämän hetkisillä näytöillä Peltoselle.

Muutenkin jääkiekkovalmentajille työttömyys on kovin yleistä. Jos ei Peltonen ensi kaudella HIFK:ssa valmenna niin on hyvin mahdollista ettei hän valmenna kauden alkaessa missään. Mun mielestä tossa diilissä ei ole mitään hullua kummankaan osapuolen kantilta.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onhan noita tollaisia sopimuksia Liigassa muuallakin ainakin Porissa ja Hämeenlinnassa. Peltonen ei valmentajana noilla näytöillä ole siinä asemassa, että hän ansaitsisi suoraa jatkosopimusta nyt. Se vasta hullu on joka HIFK:sta tarjoaa suoraa jatkosopimusta tämän hetkisillä näytöillä Peltoselle.

Muutenkin jääkiekkovalmentajille työttömyys on kovin yleistä. Jos ei Peltonen ensi kaudella HIFK:ssa valmenna niin on hyvin mahdollista ettei hän valmenna kauden alkaessa missään. Mun mielestä tossa diilissä ei ole mitään hullua kummankaan osapuolen kantilta.
En suostu uskomaan että kellään on sellaista sopparia että option käyttö päätetään vasta kauden jälkeen, toki jos sulla on jotain faktaa asiasta heittää pöytään niin käsi nousee pystyyn. Asia tietysti eri jos soppariin on sovittu joku seuran puolelta tuleva korvaus tilanteessa että sitä optiota ei käytetä ja asiasta päätetään vasta kauden jälkeen.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
En suostu uskomaan että kellään on sellaista sopparia että option käyttö päätetään vasta kauden jälkeen, toki jos sulla on jotain faktaa asiasta heittää pöytään niin käsi nousee pystyyn. Asia tietysti eri jos soppariin on sovittu joku seuran puolelta tuleva korvaus tilanteessa että sitä optiota ei käytetä ja asiasta päätetään vasta kauden jälkeen.
Lehtosella ja Härkälällä on ymmärtääkseni optiotvuodet kaudelle 24-25. Voihan sen option käyttää tai olla käyttämättä myös sitten ennen kauden päätöstä. Vaikka tiettyyn päivämäärään mennessä suuntaan tai toiseen hyvissä ajoin ennen kauden päättymistä. Kieltämättä sopimus, jossa option jatkosta päätettäisiin vasta kauden jälkeen ei toimisi.
 
Viimeksi muokattu:

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Lehtosella ja Härkälällä on ymmärtääkseni optiotvuodet kaudelle 24-25. Voihan sen option käyttää tai olla käyttämättä myös sitten ennen kauden päätöstä. Vaikka tiettyyn päivämäärään mennessä suuntaan tai toiseen hyvissä ajoin ennen kauden päättymistä. Kieltämättä sopimus, jossa option jatkosta päätettäisiin vasta kauden jälkeen ei toimisi.
Noinhan ne optiot toimii juurikin, eli on joku päivämäärä mihin mennessä käytöstä päätetään. Mutulla veikkailen että varmaan vuodenvaihteen nurkilla löytyy päivämäärät normaalisti.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Noinhan ne optiot toimii juurikin, eli on joku päivämäärä mihin mennessä käytöstä päätetään. Mutulla veikkailen että varmaan vuodenvaihteen nurkilla löytyy päivämäärät normaalisti.
Se olisi mielestäni jo sopiva sopimus Peltoselle.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tekisin Peltosen kanssa heti optiollisen sopimuksen kaudesta 24-25, jossa HIFK tekee itse vielä lopullisen päätöksen kauden 23-24 urheilullisen menestyksen perusteella. Tällä hetkellä Peltosen näytöt ovat liian ohkaiset oikeasti laadukkaan joukkueen valmentamisesta. Viime kaudella joukkue suoritti materiaaliinsa nähden hyvin päästesään välieriin, mutta ei se pelillisesti kaunista ollut. Toki tolla materiaalilla ei nyt muuta vaihtoehtoa ollutkaan kuin pelata todella puolustusvoittoista jääkiekkoa. Mielestäni ennen kuin Peltoselle tehdään suoraa jatkosopimusta tarvitaan lisää näyttöjä.

Mielenkiintoinen ajatus, mutta miksi ihmeessä Peltonen suostuisi moiseen? Mihin asti optio olisi voimassa? Millä perusteella määritellään ”näytöt”? Runkosarjasijoitus hetkellä x? Onko pelin ”kuvalla” merkitystä? Onko muita määreitä kuin tulos? Pitääkö pelin olla valmis päivämäärään x mennessä? Kuulostaa todella monimutkaiselta kuviolta. Itse en valmentajana suostuisi moiseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo
Soppareitahan voi tehdä varmaan vaikka minkälaisia, mutta kuka hullu tollaseen suostuis? Tossa kohtaa saat lähteä valmentamaan jonnekin Unkariin kun seura ilmoittaakin toukokuussa että ei me nyt käytetäkään tätä optiota ja kaikki vapaat valmentajapaikat on jaettu jo aikoja sitten.

Kun kausi alkaa niin valmentajanpaikkoja nyt avautuu vähintään kuukausittain...
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Mielenkiintoinen ajatus, mutta miksi ihmeessä Peltonen suostuisi moiseen? Mihin asti optio olisi voimassa? Millä perusteella määritellään ”näytöt”? Runkosarjasijoitus hetkellä x? Onko pelin ”kuvalla” merkitystä? Onko muita määreitä kuin tulos? Pitääkö pelin olla valmis päivämäärään x mennessä? Kuulostaa todella monimutkaiselta kuviolta. Itse en valmentajana suostuisi moiseen.
Siis miksikö Peltonen suostuisi optioon kaudesta 24-25, jossa olisi tietysti option päivämäärä hyvissä ajoin ennen ensi kauden päättymistä? Peltonen on mielestäni siinä asemassa, että hänen pitää antaa lisää näyttöjä. Peltosella nämä näytötkin ovat hyvin ristiriitaiset viimeiseltä kahdelta kaudelta. Viime kaudella altavastajoukkueella pelkkää puolustustaistelua Lukkoa vastaan niin kuin kuuluikin, ensi kaudella HIFK kuuluu taas suurimpiin mestarisuosikkeihin ja materiiali on sellainen, että sillä ei lähdetä enää pelaamaan pelkällä puolustuskannalla isompia joukkueita vastaan. Itseäni kiinnostaa millaista kiekkoa Peltonen tiiminsä kanssa saa HIFK:n pelaamaan, kun joukkue on huomattavasti laadukkaampi. Minä haluan tähän lisää näyttöjä ja luulisin, että tollaisessa 30 runkosarjamatsissa saataisiin aika hyvä käsitys Peltosen kiekosta ja tatsista joukkueeseen.

Jääkiekkovalmentajat ovat kovin usein työttöminä, jos Peltonen ei HIFK:ssa valmenna niin on hyvin mahdollista, että hän ei siinä tapauksessa valmenna muuallakaan. Ihan sama vaikka päätös Peltosen jatkosta tehtäisiin jo nyt ennen kauden alkua, Peltonen voisi silti olla työtön eikä se mitenkään tavatonta ole tossa ammattikunnassa.

Kerroinkin nämö mielipiteeni kutakuinkin näin jo ylempänä, mutta kun kysyit vielä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mielenkiintoinen ajatus, mutta miksi ihmeessä Peltonen suostuisi moiseen? Mihin asti optio olisi voimassa? Millä perusteella määritellään ”näytöt”? Runkosarjasijoitus hetkellä x? Onko pelin ”kuvalla” merkitystä? Onko muita määreitä kuin tulos? Pitääkö pelin olla valmis päivämäärään x mennessä? Kuulostaa todella monimutkaiselta kuviolta. Itse en valmentajana suostuisi moiseen.
No Peltonen ei ole kuitenkaan aloittamassa ensimmäistä kauttaan IFK:ssa. Näyttöjä on jo kahdelta kaudelta niin runkosarjasta, kuin poffeista. En tiedä missä kohtaan noita sopimuksia valmentajille edes tehdään, varmaan viellä aiemmin kuin pelaajille, mutta jos tällä nipulla peli yhtä tervanjuontia viellä jouluna, niin ei todellakaan jatkoa. Aina voi jossitella, niin kuin itse teet että mitä jos nostetaan kannua keväällä paskan syksyn jälkeen. Aivan samalla tavalla voi jossitella mitä jos kaikki olisikin ollut keväällä terveeenä. No ei ollut tänäkään keväänä ja tuskin oli kaverillaakaan. Pelkkää jossittelua. Edellinen runkosarja näytti vain vahvasti jälleen, että jos peli ei ole koko kauden ns valmista tai edes lähelle sitä lähtö tulee viimeistään välierissä. Ja nyt se tuli viellä aivan suvereenisti.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En mä silti siihen luottaisi paskaa sopparia rustatessani, että jos seura kuseekin muroihin kesällä ni aina mä ny johonkin kriisijengin pelastustalkoisiin pääsen.
Vaasaan. Ai niin, mutta eihän niillä ole varaa maksaa, kun myyvät puolet pelaajistaankin kesken kauden.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vaasaan. Ai niin, mutta eihän niillä ole varaa maksaa, kun myyvät puolet pelaajistaankin kesken kauden.
No viimekaudella olis päässy päässy Saipaan, ainiin mut ei niilläkään ollut rahaa uuteen valmentajaan. Veikkaan ettei Myrrä olis Peltoseen hänen näytöillään vaihtunut.

Edit: huomaa kyllä kuinka arvostettu valmentajan työ Suomessa on kun paskaa tulee niskaan jos ei ole mestaruus takataskussa. Sitten se on ihan ok että koutsi on työttömänä ja pitäs aivan paska soppari tehä sillä verukkeella että se nyt vaan kuuluu siihen duuniin et kenkää tulee ja ollaan seuraava kausi työttömänä tai lähteä jonnekin Kazakstanin liigaan välivuodeksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miksikö Peltonen suostuisi optioon kaudesta 24-25, jossa olisi tietysti option päivämäärä hyvissä ajoin ennen ensi kauden päättymistä? Peltonen on mielestäni siinä asemassa, että hänen pitää antaa lisää näyttöjä. Peltosella nämä näytötkin ovat hyvin ristiriitaiset viimeiseltä kahdelta kaudelta. Viime kaudella altavastajoukkueella pelkkää puolustustaistelua Lukkoa vastaan niin kuin kuuluikin, ensi kaudella HIFK kuuluu taas suurimpiin mestarisuosikkeihin ja materiiali on sellainen, että sillä ei lähdetä enää pelaamaan pelkällä puolustuskannalla isompia joukkueita vastaan. Itseäni kiinnostaa millaista kiekkoa Peltonen tiiminsä kanssa saa HIFK:n pelaamaan, kun joukkue on huomattavasti laadukkaampi. Minä haluan tähän lisää näyttöjä ja luulisin, että tollaisessa 30 runkosarjamatsissa saataisiin aika hyvä käsitys Peltosen kiekosta ja tatsista joukkueeseen.

Ihan oikeassa maailmassa hommat vain eivät toimi niin, että tehdään jotain optioita sille kaudelle, kun sopimus on jo katkolla ja optio raukeaa joskus vuodenvaihteen tienoilla. Optioita tehdään silloin, kun seuraavasta sopimuksesta neuvotellaan ja se allekirjoitetaan. Vaikea kuvitella, että myöskään Helsingin IFK olisi siinä asemassa juuri nyt, että voisi määritellä yksin ihan jokaisen ehdon ja valmentajalla ei olisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin suostua ehtoihin. Todennäköisesti sellainen valmentaja, joka sellaisiin ehtoihin suostuu, ei saisi hyvää sopimusta muualta. Miksi ihmeessä HIFK haluaisi sellaisen valmentajan? Peltosella on sopimus katkolla, jolloin hänestä saattaa olla kiinnostunut muitakin seuroja ja nämä seurat lähestyvät häntä varmasti jo heti alkusyksystä. Niissäkin neuvotteluissa/tarjouksissa lienee joku takaraja, joten mikäli HIFK ei selkeästi ole kiinnostunut neuvottelemaan Villen palveluksista, tuskin hän jää odottamaan, vaan tekee lapun johonkin muualle, koska seura on oikeasti kiinnostunut hänestä. Siinä sitten ollaan, jos käykin niin, että Peltonen johdattaa HIFK:n mestariksi ja kauden jälkeen julkistetaan jonkun Puutarhatontun sopimus, joka on valmentanut joko pätkäsopparilla jossain tai ei missään.

Seuraavan kauden valmennus on isoissa seuroissa ihan ratkaisevan suuressa merkityksessä, koska laadukkaat pelaajat haluavat tietää, kenen jengissä pelaavat. Toki jokainen ymmärtää, että valmennus voi vaihtua kesken kauden, mutta onhan sillä merkitystä, tuleeko lähtökohtaisesti pelaamaan Peltosen HIFK:hon vai jonkun valmentajan, kenen nimeä ei vielä tiedetä, "mutta varmasti on joku kova tekijä". Jos kuvitellaan, että HIFK antaisi Peltoselle 30 peliä aikaa näyttää "osaamisensa", eli 50% runkosarjasta, ennen kuin hänelle ilmoitetaan käytetäänkö hänen "optionsa" kaudelle 24-25, ollaan joulukuun lopussa. Peltosen kannalta tieto tulee liian myöhään. Näin ollen vaikea kuvitella, että hän missään nimessä suostuisi tuollaiseen vaihtoehtoon.

Pleijareissa pelataan aina vain tuloksesta. Tyylillä ei ole väliä, ainoastaan sillä, että sarja voitetaan. Itse en muista, että HIFK olisi pelannut mitenkään valmennuksesta johtuen epäviihdyttävästi Lukkoa vastaan, vaikka puolustettiinkin tiiviisti. Matsit olivat alusta loppuun asti tiukkoja ja se toi jo itsessään rahoille vastinetta ja jännitystä. Melartin pelikielto ja Jääskän sairastuminen sekoittivat pakkaa myös aika olennaisesti, mutta silti se sarja lopulta klaarattiin. Joten mitä merkitystä silläkään lopulta oli, että pelattiin puolustuksen kautta. Sehän oli vain ja ainoastaan viisasta taktisestikin. Tapparaa vastaan eka peli puppeloitiin itse henkilökohtaisiin virheisiin, toka peli hoidettiin ja pelit 3-5 pelattiin joukkueella, josta puuttui ykkössentteri, jossa oli useampi pelaaja sairas/puolikuntoinen tai niin vaivainen, että se näkyi peliesityksissä. Ei vain riitä Tapparaa vastaan. Lisäksi oma merkityksensä oli myös otteluohjelmalla, missä poikkeuksellisesti kolme peliä putkeen pelattiin vieraissa. Ei selitä sitä, miksi hävittiin, mutta jos olisi pelattu normaalilla otteluohjelmalla, HIFK olisi voinut saada kotiedusta lisää virtaa ja pistää Tapparan edes tiukemmalle. Kyllähän se näkyi Lukonkin pelissä, kun joukkueen parhaita pelaajia puuttui kokoonpanosta, tällä kertaa se hyödynsi HIFK:ta. Mutta eivät nämä koskaan tasan mene. Eikä mikään näistä em. tekijöistä ollut valmennuksesta johtuvaa tai valmennuksen kontrolloitavissa.

En mä tiedä, onko Peltonen ihan kurko koutsi. Mutta toistaiseksi HIFK:n menestymättömyys ei ainakaan ole johtunut hänestä tiimeineen. Sekin on jo ihan hyvä lähtökohta. Ja Peltosen CV:ssä ehdoton plussa on viime kauden nousu rupusakista välieriin. Tappara vain oli niin kova, ettei sille sitten löytynyt haastajaa. Ei meistä, eikä monesta muustakaan. En varsinaisesti laskisi Peltosen miinukseksi.

Bing myös @Sp#16 .
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Peltosen jatko päätettävä syksyn aikana. Joka tapauksessa päätöksessä nähtävä jatkuvuutta ja jatkaa samaa työtä eikä keksiä pyörää uudelleen koska siinä vaiheessa ollaan taas alkupisteessä. Tämähän oikeastaan on IFK:n perisynti näissä valinnoissa.

Jos järkevää vaihtoehtoa ei ole tarjolla niin silloin järkevin vaihtoehto on jatkaa Peltosen kanssa.

Joka tapauksessa kaikissa päätöksissä on syyskausi merkittävä. Niin IFK:n kuin Peltosen omalta osalta kun seuraavan kauden paikkoja aletaan jo jakamaan.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Peltosen jatko päätettävä syksyn aikana. Joka tapauksessa päätöksessä nähtävä jatkuvuutta ja jatkaa samaa työtä eikä keksiä pyörää uudelleen koska siinä vaiheessa ollaan taas alkupisteessä. Tämähän oikeastaan on IFK:n perisynti näissä valinnoissa.

Jos järkevää vaihtoehtoa ei ole tarjolla niin silloin järkevin vaihtoehto on jatkaa Peltosen kanssa.

Joka tapauksessa kaikissa päätöksissä on syyskausi merkittävä. Niin IFK:n kuin Peltosen omalta osalta kun seuraavan kauden paikkoja aletaan jo jakamaan.

Boldattuun kohtaan viitaten, miksi Peltosen jatko ei olisi järkevä vaihtoehto?

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että viime kauden kurssin kääntäminen ja se peli-ilme mitä IFK osoitti sen jälkeen kun rosteri oli edes jossain määrin säällisellä tasolla, ovat itsessään sellaisia näyttöjä, että lähtisin hakemaan jatkuvuutta Peltosella. Leipoisin Villelle saman tien kolmen tai vaikka neljän vuoden jatkon ja näin rauhoittaisin valmentajatilanteen pitkäksi aikaa. Tämän jälkeen sitten Ville ja Tobias pimeään huoneeseen yhdessä vielä kartoittamaan visiota joukkueen pelitavasta ja sitä tukevista pelaajatyypeistä, minkä jälkeen Tobias saa suorittaa kullekin kaudelle. Itse näen pysyvyyden päävalmentajanpaikalla ainoana mahdollisena keinona kestävään menestykseen. Jopa siinä määrin, että itse vaihtaisin mielummin uj:n kuin valmentajan. Ja nyt on syytä korostaa, että atm ei ole tarvetta tehdä mitään muutoksia.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Boldattuun kohtaan viitaten, miksi Peltosen jatko ei olisi järkevä vaihtoehto?

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että viime kauden kurssin kääntäminen ja se peli-ilme mitä IFK osoitti sen jälkeen kun rosteri oli edes jossain määrin säällisellä tasolla, ovat itsessään sellaisia näyttöjä, että lähtisin hakemaan jatkuvuutta Peltosella. Leipoisin Villelle saman tien kolmen tai vaikka neljän vuoden jatkon ja näin rauhoittaisin valmentajatilanteen pitkäksi aikaa. Tämän jälkeen sitten Ville ja Tobias pimeään huoneeseen yhdessä vielä kartoittamaan visiota joukkueen pelitavasta ja sitä tukevista pelaajatyypeistä, minkä jälkeen Tobias saa suorittaa kullekin kaudelle. Itse näen pysyvyyden päävalmentajanpaikalla ainoana mahdollisena keinona kestävään menestykseen. Jopa siinä määrin, että itse vaihtaisin mielummin uj:n kuin valmentajan. Ja nyt on syytä korostaa, että atm ei ole tarvetta tehdä mitään muutoksia.

Siis väsyneenä kirjoitin. Omasta mielestä juuri Peltosen jatko on järkevä. Yritin heittää ajatusta aikaisempaan keskusteluun ja ajatuksen tasolla miten tuo voisi mennä jos nähdään jokin muu vaihtoehto ja mikä se aikataulu olisi.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ois kova. Veikkaan vaan että OJ tähyilee Pohjois-Amerikan suuntaan. Melkein kuka tahansa olisi parannus nykyiseen tilanteeseen; Kivi, Nokka, Myrrä.
Myrrän keissi oli kyllä mielenkiintoinen. Jäi fiilis, että laittoi Ilveksen melkoiseen lentoon ja palkaksi sai kenkää, vailla mahdollisuutta näyttää olisiko mestaruustason valmentaja. Oliko asiassa jotakin, joka itseltä mennyt ohi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös