Ihan mielenkiinnosta niin mikä on mielipiteesi Tapolasta uutena GMnä? Itse en usko, että VPtä ollaan mihinkään sysäämässä ensi kaudeksi, mutta en olisi yllättynyt, jos Tapola tulisi tänne GMksi vetämään isompia linjoja ja Salmelainen olisi enemmän käsikassarana pelaajarekryissä sekä skouttauksessa? Yritettäisiin siis rakentaa samanlaista himmeliä kuin Tapparassa oli Peltosen ja Tapolan ympärille. Itse näkisin VPllä annettavaa GMnä, jos jossain vaiheessa tulisi samanlainen vaihto kuin Tapparassa oli tapana.
En usko, että Tapola tulee paikkaamaan Salmelaista. Ainakaan ensi kaudelle. Salmelaisen tulevaisuuden suunnitelmista en tiedä, mutta UJ:n pesti on aika kuluttava, joten en välttämättä osaa nähdä ketään siinä kymmeniä vuosia. Mahdollista se toki on, mutta se vaatii aivan erityislaatuisen persoonankin, koska työ itsessään on aika kuluttavaa, kun koko ajan pitää olla tavoitettavissa. Joten jos HIFK:ssa toimittaisiin niin, että Salmelaisen korvaaja tulee hyvissä ajoin organisaatioon, se olisi mun mielestäni vain ja ainoastaan hyvä asia. Ja kertoisi siitä, että HIFK:ssa on otettu menneestä opiksi ja ymmärretään pitkäjänteisyyden merkitys.
Mielipiteeni? En edelleenkään pidä Tapolan persoonasta, koska hän on mielestäni mauton juntti, enkä tiedä, mikä sen voisi muuttaa, koska junttius on sellainen piirre, jota siedän äärimmäisen huonosti. Eikä sitä mun mielestä edes tarvitse sietää. Jos joku ei ole oikeasti juntti, mutta vetää sellaista roolia, se on melkein surullisempaa. Miksi kukaan ryhtyisi sellaiseksi?
Mutta asiaan... Voin kuvitella, että pystyn sietämään Tapolaakin, mikäli hän muuttaa stailiaan HIFK:ssa ja tulosta tulee. Mun HIFK:honi sopii vain symppis-junttius ja Tapola ei mulle sellaista edusta. Mutta mä olen siinä mielessä helppo, että pystyn nielemään omat oksennukseni, jos HIFK:n etu sitä vaatii. Annan kaikille rehellisen mahdollisuuden näyttää osaamisensa ja kyllä mä sen saman mahdollisuuden antaisin myös Tapolalle. Tiedostaisin Tapolankin kohdalla toimenkuvan haasteet ja mahdollisuudet vaikuttaa siihen, mitä kentällä tapahtuu, joita ei oikeastaan ole, koska se vastuu kuuluu muille henkilöille.
En todellakaan halua HIFK:sta Tapparaa, vaan haluan, että HIFK:ssa toimitaan sillä tavalla, joka toimii täällä. En usko, että niiden tavoitteiden saavuttamisessakaan on vain yhtä tapaa. Seurakulttuuri syntyy aina ihmisistä ja toimintatavoista ja tapparalaiset ihmiset eivät edusta mulle HIFK:ta. Hyi olkoon! Villen taas uskon olevan parhaimmillaan juuri valmentajana, koska hän oli jo pelaajana kuin yksi valmentajana. Oppirahat pitää kaikkien maksaa ja valmennuskokemusta ei saa kuin valmentamalla, joten en usko, että olemme nähneet vielä parasta Ville Peltosta valmentajanakaan. Just nyt musta tuntuu siltä, että Peltosen kanssa kannattaisi jopa tehdä jatkot. Jotain erityistä hänessä on, kun HIFK on tällaisessa lennossa kuin missä nyt on. En usko sekuntiakaan, että se on tapahtunut Peltosesta huolimatta, vaan kyllä tämä nousukiito on ihan koko joukkueen ja valmennuksen yhteistyötä. Ja osansa siinä on varmaan myös Salmelaisellakin, joskin hänen keinonsa vaikuttaa kesken kauden varsinaisesti peliesityksiin on olematon.