muaddib
"Esimerkkini oli huono, mutta tarkoitin sitä, että miksi Jokerit tai TPS EIVÄT käyttäisi mittavia taloudellisia resurssejaan urheilullisen menestyksen saavuttamiseksi? Pitäisikö Jokerien antaa muille tasoitusta vain sen takia että joku haikailee takaisin 30-luvun luonnonjäille"
Toki Jokerit käyttää resurssejaan eli rahaa, jota tuntuu olevan lähes rajattomasti. HPK tai JYP käyttävät niinikään resurssejaan. Näillä joukkueilla resurssit ovat vain erilaiset: taitava scouttaus. Minä arvostan enemmän taitavaa scouttausta, koska se perustuu jääkiekon ammattitaitoon. Jopa minä (joka olen täysi maallikko) voisin rakentaa iskukykyisen joukkueen, jos käytössäni olisi rahaa enemmän kuin muilla. Yksinkertaisesti ostaisin muilta sarjassa pelaavilta joukkueilta heidän vaivalla scouttaamansa tähdet itselleni.
"TPS ja Jokerit eivät mielestäni pelaa puhtainta kiekkoa liigassa. Toisaalta, mielikuvamarkkinointi on sitäkin tehokkaampaa. Ei silti, hienoja ja hyviä joukkueita molemmat."
Mielikuvamarkkinointi toimii myös siten, että sinä et näe Tapparan erityisesti kahvaavan... Aika loukkaavaa, jos vihjaat käsitykseni kyseisistä joukkueista perustuvan mielikuvamarkkinointiin. Heitänpä siis samalla mitalla takaisin.
"Luulen silti, että mikään matemaattinen tilastotodistelu ei muuta tosifanien kapea-alaiseen todistusaineistoon perustuvia järkähtämättömiä mielipiteitä."
Ja sinun tosifanina lausumat kapea-alaiseen todistusaineistoon perustuvat järkähtämättömät mielipiteet siitä, että Tappara ei erityisesti kahvaa ovat todempia kuin minun, joka väitän, että Tappara erityisesti kahvaa?
"Minua on aina ihmetyttänyt ihmisten tarve pakonomaisesti löytää absoluuttisia syy-seuraus -suhteita. Jos A niin B. Jos A ja C niin D. En yritä muuttaa mielipidettäsi muiden pelityylistä, avarakatseisuudesta ja kriittisyydestä on silti iloa monessa muussakin asiassa. Sen takia uskonnot kait ovatkin menossa pois muodista."
Jos tuolle linjalle lähdet, keskustelu on syytä lopettaa. Minä esitin Tapparan pelityylistä mielipiteeni, joka perustuu siihen mitä olen nähnyt. Sen kummempaa absoluuttisia syy- ja seuraussuhteita en ole tässä hakenut. Saat ihan rauhassa kuvitella edustavasi ainoaa oikeaa totuutta, hölmöläisen maineenhan siitä vain saat.
Avarakatseisuutta ja kriittisyyttähän se edustaa Tappara-fanissa parhaimmillaan, kun kerta kerran jälkeen vain kielletään joukkueeseen kohdistuva kritiikki sen sijaan, että ajateltaisiin, josko siinä olisi jotain takanakin... Saanen huomauttaa vielä kerran, että minä en ole koskaan kiistänytkään, etteikö oma suosikkijoukkueeni pelaisi rumaa kiekkoa viraissa. Pitää osata katsoa peiliinkin, sitä mm. on mielestäni avarakatseisuus.
"Tarkoitin tietysti sitä, että syitä pelata Sm-liigassa on (vielä) muitakin kuin raha."
On toki ja minä suon sinulle täysin oikeuden elää siinä uskossa, että Draper on valovoimaisen ihmeellinen maalivahti, jonka ansiosta Tappara on ehdottomasti päästänyt niin vähän maaleja.
Kukapa ei omistaan uskoisi pelkkää hyvää...