Re: muaddib
Viestin lähetti Suomi-Salama
[B
Toki Jokerit käyttää resurssejaan eli rahaa, jota tuntuu olevan lähes rajattomasti. HPK tai JYP käyttävät niinikään resurssejaan. Näillä joukkueilla resurssit ovat vain erilaiset: taitava scouttaus. Minä arvostan enemmän taitavaa scouttausta, koska se perustuu jääkiekon ammattitaitoon. Jopa minä (joka olen täysi maallikko) voisin rakentaa iskukykyisen joukkueen, jos käytössäni olisi rahaa enemmän kuin muilla. Yksinkertaisesti ostaisin muilta sarjassa pelaavilta joukkueilta heidän vaivalla scouttaamansa tähdet itselleni.
[/B]
Myös minun arvostukseni Jypin ja HPK:n scouttausta kohtaan on suurta. Osaisitko, ihan todella? Moni on yrittänyt, onnistumatta...
[B
Mielikuvamarkkinointi toimii myös siten, että sinä et näe Tapparan erityisesti kahvaavan... Aika loukkaavaa, jos vihjaat käsitykseni kyseisistä joukkueista perustuvan mielikuvamarkkinointiin. Heitänpä siis samalla mitalla takaisin.
[/B]
OK, mielikuvani TPS:stä kärsi kovan kolauksen viime kevään finaalien jälkeen, kun Kiviharju - hallitsevana Suomen mestarina - näytti keskisormea Tapparan fanikatsomolle ja Jortikka - reiluna kaverina - totesi M. Kangasniemelle että "saatanan paskahousu" 60 sekuntia TPS:n ratkaisevan voittomaalin jälkeen. Myös tällainen käytös on osa peliä, vaikka pelikello ei olekaan käynnissä. Toisaalta TPS-fanit, joiden kanssa keskustelin (ja parhaani mukaan onnittelin) olivat aivan loistavia. Hyviä Voittajia. Tällaiset pienet asiat ovat tärkeitä mielikuvien kannalta, varsinkin kun niitä ikimuistoisia pelejä on yhä vähemmän.
Äh..kahvaaminen tuntuu olevan koko keskustelun avainsana, ja pointti oli juuri se, että satojen näkemieni liigapelien perusteella Tapparan menestyksen (tai viime vuosien menestymättömyyden) OLEELLISIN asia ei ole kahvaaminen. Peli on muuttunut todella paljon sitten 80-luvun ja jos pitäisi tehdä tilannekohtainen kahva-analyysi, niin edelleenkään Tappara ei erottuisi ylivoimaisena kahvajenginä.
Pointtini oli kai se, että kai ne nyt siellä muutakin tekee ...
[B
Ja sinun tosifanina lausumat kapea-alaiseen todistusaineistoon perustuvat järkähtämättömät mielipiteet siitä, että Tappara ei erityisesti kahvaa ovat todempia kuin minun, joka väitän, että Tappara erityisesti kahvaa?
[/B]
Uskallan silti väittää, että koska olen satavarmasti nähnyt huomattavasti enemmän Tapparan pelejä 1977-2002 kuin sinä, että todistusaineistoni kahvauksen vaikutuksesta Tapparan menestykseen (tai menestymättömyyteen) on VÄHEMMÄN kapea-alaista kuin sinun.
Tämä ei oo mitään "älä opeta isääs paneen" -tason respect-my-authoritaaa ylimielisyyttä, yritän vaan tuoda jotain uutta näkökulmaa tähän kahvajeesusteluun.
Jos tuolle linjalle lähdet, keskustelu on syytä lopettaa. Minä esitin Tapparan pelityylistä mielipiteeni, joka perustuu siihen mitä olen nähnyt. Sen kummempaa absoluuttisia syy- ja seuraussuhteita en ole tässä hakenut. Saat ihan rauhassa kuvitella edustavasi ainoaa oikeaa totuutta, hölmöläisen maineenhan siitä vain saat.
Hei camoon, ei tässä kukaan ole huutamassa itselleen mitään yksinoikeuksia absoluuttiseen totuuteen, koska sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa, paitsi jossain Hegelin teorioissa - ja niiden soveltaminen jääkiekkoon vaatisi toisenkin pullon viskiä.
Tarkoitin noilla syy-seuraus-suhteilla sitä, että hyvä puolustus voi olla MUUTAKIN kuin kahvausta. Missä suhteessa, sitä on kai vaikea laskea, mutta kaikki jääkiekkoa seuraavat (kuten sinä) varmasti tietävät onnistuneen puolustuspelin osatekijät.
Juurihan kerroit minullekin, kuinka TPS ja Jokeri puolustavat hyvillä molareilla ja pakeilla/viisikkopuolustuksella. Miksei muutkin?
Totta kai arvostan mieipidettäsi, mutta pyydän myös että arvostat minun (lievästi eriävää) mielipidettäni, joka perustuu lukemattomiin Tapparan koti(ja vieras)peleihin, jotka olen nähnyt ja elänyt.
Avarakatseisuutta ja kriittisyyttähän se edustaa Tappara-fanissa parhaimmillaan, kun kerta kerran jälkeen vain kielletään joukkueeseen kohdistuva kritiikki sen sijaan, että ajateltaisiin, josko siinä olisi jotain takanakin... Saanen huomauttaa vielä kerran, että minä en ole koskaan kiistänytkään, etteikö oma suosikkijoukkueeni pelaisi rumaa kiekkoa viraissa. Pitää osata katsoa peiliinkin, sitä mm. on mielestäni avarakatseisuus.
AAARGGH (Himmel)! EI tässä nyt kukaan ole kiistänytkään että väitteissä ei olisi perääkin, se ei ollut ollenkaan tarkoitus. Tarkoitus oli kyseenalaistaa näkemystä, jonka mukaan Tapparan päästettyjen maalien vähyys olisi seurausta PELKÄSTÄÄN erityisen rumasta kahvaamisesta.
En ehkä osaa formuloida ajatuksiani tarpeeksi helppolukuisiksi, koska reaktiosi oli melko aggressiivinen, vaikka tarkoitukseni ei todellakaan ollut provosoida ja olla mikään absoluuttisen totuuden torvi.
On toki ja minä suon sinulle täysin oikeuden elää siinä uskossa, että Draper on valovoimaisen ihmeellinen maalivahti, jonka ansiosta Tappara on ehdottomasti päästänyt niin vähän maaleja.
Kukapa ei omistaan uskoisi pelkkää hyvää...
Ei kait se pelkkä molari ja kahvaus riitä ...
Puhuessani SM-liigasta viihtyvyystekijöistä tarkoitin kyllä koko ajan Tonia ja Chlubnaa ja sitä, että on hienoa että he pelaavat Jypissä ja viihtyvät Jyväskylässä.
Pyytäisin lopuksi mitä nöyrimmin, että lukisit näitä juttuja vähän neutraalimmin, ei tässä nyt ollut mulla ainakaan tarkoitus provosoida tai olla ilkeä.
Jos nyt vielä yrität tai haluat ymmärtää kirjoitukseni väärin, niin en valitettavasti voi enää auttaa - kykyni ovat rajalliset.
muaddib