Kenen toivot voittavan SM-Liigan 2002?

  • 5 830
  • 88

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Kaikki muut käy, paitsi Jokerit. Elikkä finaaleissa, jos nyt Jokerit sinne edes pääsee (ainakin materiaalin perusteella pitäisi päästä), kannatan ehdottomasti sitä toista joukkuetta, oli se sitten HPK, TPS tai Tappara.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Re: muaddib

Viestin lähetti Suomi-Salama
[B
Toki Jokerit käyttää resurssejaan eli rahaa, jota tuntuu olevan lähes rajattomasti. HPK tai JYP käyttävät niinikään resurssejaan. Näillä joukkueilla resurssit ovat vain erilaiset: taitava scouttaus. Minä arvostan enemmän taitavaa scouttausta, koska se perustuu jääkiekon ammattitaitoon. Jopa minä (joka olen täysi maallikko) voisin rakentaa iskukykyisen joukkueen, jos käytössäni olisi rahaa enemmän kuin muilla. Yksinkertaisesti ostaisin muilta sarjassa pelaavilta joukkueilta heidän vaivalla scouttaamansa tähdet itselleni.
[/B]

Myös minun arvostukseni Jypin ja HPK:n scouttausta kohtaan on suurta. Osaisitko, ihan todella? Moni on yrittänyt, onnistumatta...

[B

Mielikuvamarkkinointi toimii myös siten, että sinä et näe Tapparan erityisesti kahvaavan... Aika loukkaavaa, jos vihjaat käsitykseni kyseisistä joukkueista perustuvan mielikuvamarkkinointiin. Heitänpä siis samalla mitalla takaisin.
[/B]

OK, mielikuvani TPS:stä kärsi kovan kolauksen viime kevään finaalien jälkeen, kun Kiviharju - hallitsevana Suomen mestarina - näytti keskisormea Tapparan fanikatsomolle ja Jortikka - reiluna kaverina - totesi M. Kangasniemelle että "saatanan paskahousu" 60 sekuntia TPS:n ratkaisevan voittomaalin jälkeen. Myös tällainen käytös on osa peliä, vaikka pelikello ei olekaan käynnissä. Toisaalta TPS-fanit, joiden kanssa keskustelin (ja parhaani mukaan onnittelin) olivat aivan loistavia. Hyviä Voittajia. Tällaiset pienet asiat ovat tärkeitä mielikuvien kannalta, varsinkin kun niitä ikimuistoisia pelejä on yhä vähemmän.

Äh..kahvaaminen tuntuu olevan koko keskustelun avainsana, ja pointti oli juuri se, että satojen näkemieni liigapelien perusteella Tapparan menestyksen (tai viime vuosien menestymättömyyden) OLEELLISIN asia ei ole kahvaaminen. Peli on muuttunut todella paljon sitten 80-luvun ja jos pitäisi tehdä tilannekohtainen kahva-analyysi, niin edelleenkään Tappara ei erottuisi ylivoimaisena kahvajenginä.

Pointtini oli kai se, että kai ne nyt siellä muutakin tekee ...

[B

Ja sinun tosifanina lausumat kapea-alaiseen todistusaineistoon perustuvat järkähtämättömät mielipiteet siitä, että Tappara ei erityisesti kahvaa ovat todempia kuin minun, joka väitän, että Tappara erityisesti kahvaa?
[/B]

Uskallan silti väittää, että koska olen satavarmasti nähnyt huomattavasti enemmän Tapparan pelejä 1977-2002 kuin sinä, että todistusaineistoni kahvauksen vaikutuksesta Tapparan menestykseen (tai menestymättömyyteen) on VÄHEMMÄN kapea-alaista kuin sinun.

Tämä ei oo mitään "älä opeta isääs paneen" -tason respect-my-authoritaaa ylimielisyyttä, yritän vaan tuoda jotain uutta näkökulmaa tähän kahvajeesusteluun.


Jos tuolle linjalle lähdet, keskustelu on syytä lopettaa. Minä esitin Tapparan pelityylistä mielipiteeni, joka perustuu siihen mitä olen nähnyt. Sen kummempaa absoluuttisia syy- ja seuraussuhteita en ole tässä hakenut. Saat ihan rauhassa kuvitella edustavasi ainoaa oikeaa totuutta, hölmöläisen maineenhan siitä vain saat.

Hei camoon, ei tässä kukaan ole huutamassa itselleen mitään yksinoikeuksia absoluuttiseen totuuteen, koska sellaista ei yksinkertaisesti ole olemassa, paitsi jossain Hegelin teorioissa - ja niiden soveltaminen jääkiekkoon vaatisi toisenkin pullon viskiä.

Tarkoitin noilla syy-seuraus-suhteilla sitä, että hyvä puolustus voi olla MUUTAKIN kuin kahvausta. Missä suhteessa, sitä on kai vaikea laskea, mutta kaikki jääkiekkoa seuraavat (kuten sinä) varmasti tietävät onnistuneen puolustuspelin osatekijät.

Juurihan kerroit minullekin, kuinka TPS ja Jokeri puolustavat hyvillä molareilla ja pakeilla/viisikkopuolustuksella. Miksei muutkin?

Totta kai arvostan mieipidettäsi, mutta pyydän myös että arvostat minun (lievästi eriävää) mielipidettäni, joka perustuu lukemattomiin Tapparan koti(ja vieras)peleihin, jotka olen nähnyt ja elänyt.


Avarakatseisuutta ja kriittisyyttähän se edustaa Tappara-fanissa parhaimmillaan, kun kerta kerran jälkeen vain kielletään joukkueeseen kohdistuva kritiikki sen sijaan, että ajateltaisiin, josko siinä olisi jotain takanakin... Saanen huomauttaa vielä kerran, että minä en ole koskaan kiistänytkään, etteikö oma suosikkijoukkueeni pelaisi rumaa kiekkoa viraissa. Pitää osata katsoa peiliinkin, sitä mm. on mielestäni avarakatseisuus.

AAARGGH (Himmel)! EI tässä nyt kukaan ole kiistänytkään että väitteissä ei olisi perääkin, se ei ollut ollenkaan tarkoitus. Tarkoitus oli kyseenalaistaa näkemystä, jonka mukaan Tapparan päästettyjen maalien vähyys olisi seurausta PELKÄSTÄÄN erityisen rumasta kahvaamisesta.

En ehkä osaa formuloida ajatuksiani tarpeeksi helppolukuisiksi, koska reaktiosi oli melko aggressiivinen, vaikka tarkoitukseni ei todellakaan ollut provosoida ja olla mikään absoluuttisen totuuden torvi.


On toki ja minä suon sinulle täysin oikeuden elää siinä uskossa, että Draper on valovoimaisen ihmeellinen maalivahti, jonka ansiosta Tappara on ehdottomasti päästänyt niin vähän maaleja.
Kukapa ei omistaan uskoisi pelkkää hyvää...

Ei kait se pelkkä molari ja kahvaus riitä ...

Puhuessani SM-liigasta viihtyvyystekijöistä tarkoitin kyllä koko ajan Tonia ja Chlubnaa ja sitä, että on hienoa että he pelaavat Jypissä ja viihtyvät Jyväskylässä.

Pyytäisin lopuksi mitä nöyrimmin, että lukisit näitä juttuja vähän neutraalimmin, ei tässä nyt ollut mulla ainakaan tarkoitus provosoida tai olla ilkeä.

Jos nyt vielä yrität tai haluat ymmärtää kirjoitukseni väärin, niin en valitettavasti voi enää auttaa - kykyni ovat rajalliset.

muaddib
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
S-Salama

Niin, puhuit arvostuksesta....arvostat joukkueita, jotka kasvattavat itse hyvät pelaajansa sen sijaan, että ostavat niitä...tähän väliin on muuten pakko todeta, että minä puolestani arvostan kirjoittajia, jotka eivät kirjoita provosoidakseen tai siksi, että "saisi jonkun nielaisemaan syötin". Se on mielestäni naurettavaa ja aivan väärä syy kirjoitella.

Jos muuten pystyisit kokoamaan kova jengin kovalla rahalla, otahan yhteys hengettömään Salonojaan. Espoossahan huippuammattilaisetkaan eivät ole pystyneet vuosissa samaan mitä sinä lupaat.

Olen muuten melko tyytymäntön tapaan, millä Blues hoitaa junioreitaan. Bluesin junnut ovat nuorissa lähes ylivoimaisia, ja siellä on todella kovan luokan pelureita. Onneksi Niko Nieminen sai edes pari vaihtoa viime pelissä peliaikaa. Kuitenkin, he ovat todella hyviä, ja heitä olisi oltava enemmän. Ehkä ensi kaudella. Espoollahan tekee kenties Suomen parasta juniorityötä, joten siitä et todellakaan voi kuittailla. Lisäksi hieman epäilen, että erehdyt jatkuvasti sekoittamaan Salonojan omaisuuden ja Bluesin rahat. Ne eivät ole sama asia.

Toisaalta, minä arvostan hyvää kiekkojoukkuetta. Joukkuetta, joka voittaa pelinsä siksi, että on parempi joukkue. Aivan sama kuinka paljon rahaa on roiskunut. Eihän se mikään sääntö ole. Kaikki sallitut keinot on käytettävä, niin tekevät kaikki muutkin, ja niin on tehtävä. Jos ns. pikkuseurat ovat taloudellisissa vaikeuksissa niin sitten vaikka Suomi-Sarjaan. Täällä pelaavat ne, joilla resurssit riittävät. Hyvä talous on hyvän joukkueen merkki myös.

Enemmän tai vähemmän kaikki joukkueet liigassa kahvaavat. Aivan joka ikinen. Ehkä jotkut nimeltämainitsemattomat joukkueet varsinkin tyvipäästä harrastavat sitä muita useammin...

Ja se suosikki voittamaan liiga jos Blues ei sitä voita...heh, hyvä vitsi. Niin siis toivotaan vaikka Tepsiä. Tepsi vertyy jälleen kovaan kuntoon kevättä kohden, sen parhaat osa-alueet eli liike ja kova taitotaso ovat alkaneet taas päästä oikeuksiinsa ja onhan Turussa kova menestymisen historia. Mikä ettei. Ei haittaisi yhtään jos valkopaidat juhlisivat kauden jälkeen jo neljättä kertaa peräkkäin. HPK:kin voisi periaatteessa kelvata. Ehkä.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
Tottakai, pieni toivo päässä mahdollisuuksista pudotuspeleihin ja mestaruuteen pyörii päässä, mutta tosiasiat ovat tosiasioita, jos HIFK ei selviydy pudotus peleihin ja vielä saisi veikata mestaria niin hakisin mestarin väliltä Tampere tai Oulu. Kiteytettynä, Tapparaan luotan, Kärpillä kerrointa hakemaan.

Miksei HPK, 'noilla' maalivahdeilla, yönnetään en ole paljoa kerhoon huomiota kiinnittänyt mutta jos Pietilä on 1:nen niin ei voi paljoa odottaa tiukoissa peleissä (viitaten Bednarin roikkoon puolessa kentästä ratkaisu pelissä)

Miksei TPS, ei enään, riittääkö :)

Miksei Jokerit, hyökkäys toimii, maalivahti kunnossa, mutta Jaffa-areenan taika toimii, puolustus on liian 'kevyt'.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: muaddib

Viestin lähetti muaddib
OK, mielikuvani TPS:stä kärsi kovan kolauksen viime kevään finaalien jälkeen, kun Kiviharju - hallitsevana Suomen mestarina - näytti keskisormea Tapparan fanikatsomolle ja Jortikka - reiluna kaverina - totesi M. Kangasniemelle että "saatanan paskahousu" 60 sekuntia TPS:n ratkaisevan voittomaalin jälkeen. Myös
muaddib

"Varo tai talos palaa" Rautakorpi sitten on sun idoli vai?
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: muaddib

"Myös minun arvostukseni Jypin ja HPK:n scouttausta kohtaan on suurta. Osaisitko, ihan todella? Moni on yrittänyt, onnistumatta..."

Todennäköisesti vähintään samalla tavalla kuin Salonoja tai Hjallis... Yhtä vähän taidamme jääkiekosta tietää. Tai no, on mulla sellainen kutina, että rahalla ei saa luotua taisteluhenkeä joukkueeseen. Blues on vakuuttanut. Siksipä olen osittain eri mieltä Cannibalin kanssa siitä, että hyvä talous (paljon rahaa) olisi hyvän joukkueen merkki myös. Mielestäni tuolla panostuksella Bluesin pitäisi olla kärkipäässä, eikä putoamassa pleijareista, jos se olisi hyvä joukkue. Ja toisaalta, mitä hyvällä taloudella tarkoitetaan? Jos katsotaan pelaajien hinta-laatu - suhdetta, Pelicans ja JYP ovat kärkipäässä. Jos katsotaan seuran taloudellista vakautta, JYP on siinäkin kärkipäässä. Velkaa ei ole, viime vuoden tulos vain vähän pakkasella, tänä vuonna jäätäneen jo plussalle. Bluesilla talouden pelastaa käsittääkseni Salonojan syytämät rahat, eikä pelaajien hinta-laatu - suhdekaan kestä hurraamista...

"Pointtini oli kai se, että kai ne nyt siellä muutakin tekee ..."

Sitä en ole kiistänytkään. Ajat sitten jo tunnustin, että Tapparassa on loistavia yksilöitä: Tarvainen, MOjanen, Luoma, Välivaara ja Kangasniemi nyt ainakin...

"Uskallan silti väittää, että koska olen satavarmasti nähnyt huomattavasti enemmän Tapparan pelejä 1977-2002 kuin sinä, että todistusaineistoni kahvauksen vaikutuksesta Tapparan menestykseen (tai menestymättömyyteen) on VÄHEMMÄN kapea-alaista kuin sinun."

Olet aivan satavarmasti nähnyt enemmän Tapparan pelejä, sitä en kiistä. Yhtäältä minäkään en ole väittänyt, että Tappara aina olisi ollut erityisesti kahvaava joukkue mutta toisaalta en jaksa millään sinun kykenevän arvioimaan Tapparaa täysin objektiivisesti.

"Tämä ei oo mitään "älä opeta isääs paneen" -tason respect-my-authoritaaa ylimielisyyttä, yritän vaan tuoda jotain uutta näkökulmaa tähän kahvajeesusteluun."

No hyvä. Ehkä reagoin hieman yli, mutta tekstistäsi sain välillä sen kuvan, että yrität edustaa ehdotonta oikeassa olemista.

"Totta kai arvostan mieipidettäsi, mutta pyydän myös että arvostat minun (lievästi eriävää) mielipidettäni, joka perustuu lukemattomiin Tapparan koti(ja vieras)peleihin, jotka olen nähnyt ja elänyt."

Minä arvostan toki mielipidettäsi. Kaikesta näkyy, että tiedätkin jääkiekosta jotain. Asiantuntevan ihmisen kanssa on aina mukavampi vaikka sitten inttääkin kuin sellaisen, joka perustaa kaiken MUTU-tuntumalle.
 

JK

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jollei TPS, niin... HPK.
Tuntuisi tuo HPK olevan kovin suosittu meidän TPS-fanien keskuudessa. Kaipa se johtuu siitä ettei turkulainen voi kannattaa tamperelaista tai helsinkiläistä joukkuetta ;)
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Joopa joo....taas

"Asiantuntevan ihmisen kanssa on aina mukavampi vaikka sitten inttääkin kuin sellaisen, joka perustaa kaiken MUTU-tuntumalle."

No niin. Ja tämän sanottuasi voitkin allekirjoittaa seuraavan väitteen itseltäsi:

"Bluesilla talouden pelastaa käsittääkseni Salonojan syytämät rahat"

Ai käsittääksesi....no niin varmasti. Sen kyllä hyvin uskonkin. Käsittääksesi Blues on aivan perseestä, sen olen kyllä huomannut...joka sektorilla. Mutta ei muuta kun pistä faktaa pöytään näistä Salonojan pelastusrahoista. Vituttaa kun tulee porukkaa MUTU-tuntumalta väittelemään.
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Mitä TOIVOIS.. no tietysti Jyppiähän tässä toivotaan, mut kun sitten asetutaan realistiselle kannalle.. ..niin eiköhän se Tapparaan kallistu. Todellakin, omaa pelityylin, jossa ei kahvauksesta rankaista. Tehokkaat ukot joka osa-alueella. Siinä se taitaa olla se tämän hetkisen liigan voittajajoukkue. Saataisiin tosiaan Jyväskylässäkin juhlia pitkästä aikaa.:cool:
Toinen vaihtoehto olisi tietysti HPK. Jotain varmasti ansaitsisikin. Että näin.
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
No Suomi-Salama ajatelkoon miten tahtoo...jännä juttu vaan kuinka mielipiteet Tapparan pelistä vaihtelee niin rajusti. Joidenkin mielestä Tappara tuhoaa taitokiekon ja toiset taas on sitä mieltä että Tapparan peli on juuri sellaista millaista jääkiekon tulee ollakkin.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
No jos niin hassusti sattuisi käymään ettei HIFK voittaisi mestaruutta, voi olla vain yksi suosikki mestariksi: TPS.
Kevään -95 finaalien, ja viimeisen ottelun Jokerien totaalisen murskaamisen kunniaksi, ansaitsee TPS kaikki mestaruudet joita HIFK ei voita. Joukkue, jolle en missään nimessä mestaruutta soisi: Kärpät (ennemmin vaikka Jokerit tai blyyssi)
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
No JOS käy niin ettei Blues hoida hommaa kotiin niin menkööt Tapparalle.
Muutama perustelu:

- vois tehdä hyvää tälle Helsinki-Turku mestaruus akselille
- joukkue on rakennettu ns pitkällä tähtäimellä, nytkin jo kaikilla avainpelaajilla sopimukset
- valmentajiin on luotettu ja he ovat saaneet tehdä työtään rauhassa
- lähes kaikki tärkeimmät pelaajat ovat kotimaisia

Tämä pitäis varmaan lähettää Salonojalle samalla..:)

Sivukommentti : Cannibalin kanssa samaa mieltä näistä Espoon junnuista
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Suomi-Salamalle...

Viestin lähetti Suomi-Salama


Jos lukisit viestejäni, olisit jo löytänyt vastauksen, mutta kerrotaan se nyt vielä. En kiistä, etteikö JYP pelaisi vieraissa rumaa kiekkoa. Syykin on selvä. Kun kerran roikkuva pelityyli sallitaan ja se tuo tulosta, totta ihmeessä sitä käytetään. Kotona JYP pelaa erilaista kiekkoa, joka perustuu vauhtiin ja vaarallisiin tilanteisiin.

Jaahas. Mikä joukkue se on sitten joka Hippoksella pelaa? Sen verran monta peliä on tullut tänä vuonna ko. hallissa nähtyä, että voin ilman minkäänvärisiä laseja sanoa että Jyppi pelaa vieraissa ainoastaan hieman passiivisemmin kuin kotonaan, mailaa käytetään yhtä aktiivisesti kuin vieraissakin. Ja täysin ottamatta kantaa siihen kahvaako Jyp enemmän kuin muut joukkueet (tai Tappara).

Ai niin, ketjun aiheeseen vastatakseni sanoisin yllättäen Tappara. Ja jos Tappara tippuu ennen finaaleja, niin aivan sama kuka voittaa. Minun kauteni päättyy kun Tapparankin päättyy.
 

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Jos nyt käy niin, ettei Jokerit voita mestruutta ja näin Saipakin jää ilman mitallia, niin ehdottomasti toivon jonkun näistä voittavan mestaruuden :

Kärpät, Ei turha joukkue Jokerita tiputa .
Tappara, Perinteet velvoittavat.
HPK, edellyttää Jokereiden välttämistä pleikkareissa.
TPS, en tiedä, kai se on kirjoitettu sääntöihin.
Blues, Jos oikeen innostuvat pelaaman.
Pelicans, siinä saisi Jokereiden Kevään -92 tuhkimotarina todellisen haastajan.
Jyp, monien vuosien sato korjataan.
Ilves, Raipelle olympiavoiton lisäksi toinen kruunu.
Lukko, Nuorille sen soisi.
Ässät, Yllätykselle olisi tilaus.
Saipa, Jos Jokerit niin Saipakin.
HIFK, mission imposible oli ihan kiva leffa.
Jukurit, divari... eikun mestis kunniaan....

Jos mestaruus menee tämän rymän ulkopuolelle on joku pahasti vialla. :D
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
I don't agree...

Viestin lähetti Socrates
Miksei HPK, 'noilla' maalivahdeilla, yönnetään en ole paljoa kerhoon huomiota kiinnittänyt mutta jos Pietilä on 1:nen niin ei voi paljoa odottaa tiukoissa peleissä (viitaten Bednarin roikkoon puolessa kentästä ratkaisu pelissä)

On niitä roikkoja, lörtsyjä ja liruja mennyt varmasti joka vahdille tämän kauden aikana (vrt. esim. Norrena HPK-TPS -pelissä 2.2.), joten eipäs nyt yleistetä joidenkin mokien perusteella koko miehen taitotasoa; UPEITA torjuntoja/pelastuksia on nähty Pietilän toimesta tapahtuneeksi eräänkin (lue: todella usein!) kerran. Tosiasia kuitenkin on, että pelkällä Pietilällä (kuin Norrenallakaan) ei kultaa hamuta, vaan koko tiimin pitää pysyä koossa ja roolit selvillä. Ellei loukkaantumisia ilmene, uskon vakaasti, että Kerho ansaitsee liigavoiton. Olen myös nöyrästi kiitollinen HPK:n saamasta "tuesta" tämän otsikon alla.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
espoon makkarapojut

Viestin lähetti Cannibal

Jos muuten pystyisit kokoamaan kova jengin kovalla rahalla, otahan yhteys hengettömään Salonojaan. Espoossahan huippuammattilaisetkaan eivät ole pystyneet vuosissa samaan mitä sinä lupaat.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö asia ole niin että Espoossa nimenomaan EI ole mitenkään rajattomia pelimerkkejä käytösä? Näin olen ymmärtänyt, että vaikka sillä amisjätkällä on triljardi euroa, niin Maiti Dax of Disniländ-tyyliin niitä ei olla tosta noin vaan valmiita pumppaamaan LänsiTappioAreenalla luisteleviin pelimanneihin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllähän Salonoja tuo rahaa kuitenkin joukkueelle ns. tyhjästä. Esimerkkeinä McTaavi&Draper siirrot, joissa Salonoja sanoi "tähdän hänet, maksoi mitä maksoi". Ei tietenkään voi sanoa, että Salonojan rahat olisivat suoraan Bluesin, mutta Bluesin ei tarvitse huolehtia, vaikka vähän tulisi tappiotakin. Ja Salonoja tou rahaa seuraan kuitenkin, onhan Bluesin budjetti liigassa yli keskitason.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti Suomi-Salama


TPS pelaa puhtainta kiekkoa liigassa, eikä Jokeritkaan kauaksi jää. Kummastakaan joukkueesta en parhaalla tahdollanikaan voi sanoa, että ne kahvaisivat erityisesti. Päästettyjen maalien vähäisyys täytyy siis selittyä muilla seikoilla. Tiivis puolustus ja hyvä maalivahdit. Enkä todellakaan ihmettelisi, vaikka kaikki mainitsemasi maalivahdit nähtäisiin tulevaisuudessa NHL:ssä isolla palkalla. Katsotaan. Tapparan pelityyli on sen sijaan roikkumista ja mailalla vauhdin poisottamista, mielestäni. Se auttaa maalivahtia kummasti. Tuomareiden vikahan tämä on, kun sallivat moisen pelityylin. Kyllä minä ymmärrän Rautakorpea, että peluuttaa tehokkaalla pelityylillä, jos siitä ei kerran rangaista. Draper ei ole silti huono maalivahti, mutta kummasti hänkin JUURI Tapparassa tuntuu onnistuvan erinomaisesti.

Siitä huolimatta, että Suomi-Salama yrittää muuttaa mieleni täydellisesti, niin Tapparan jälkeen toivon JYP:lle mestaruutta. Kärppäfanien uhoa mestaruuden jälkeen ei kestäisi kukaan, HPK-fanien vittuilua ja ylimielisyyttä (Hämeen Parasta Kiekkoa my ass) olen kestänyt aivan tarpeeksi jo Tapparan heikompina kausina. Jokerit eivät tarvitse sympatiaa, ja TPS:n mestaruus tappaisi kaikki jo tylsyyteen. Pelicans ja Blues ovatkin sitten tämän hetken pudotuspelijoukkueista kolmossuosikkejani.

Sitten kun päästään ketjun aiheesta viestiesi sisältöön, niin aikamoista huttua tuntuisi tulevan. Ensinnäkin kahvaamiseen ja estämispeliin yleisesti liitetään kärkikarvaajan blokkaus. Tappara tekee tätä, se on totta, mutta mielestäni huomattavasti pienemmässä määrin verrattuna Jokereihin. Jokerit blokkaavat säännöllisesti ja erittäin räikeästi aina kärkikarvaajan pois. Myös TPS taitaa estämispelin, mutta rikkeet jäävät pienemmiksi hyvin liikkuvien ja ehkä osittain liian voimattomien pelaajien takia.

Mielestäni Tappara peli parhaimmillaan on juuri mainitsemaasi puhdasta tiivistä puolustamista. Myönnän, että liian usein Tappara pelaa jotenkin puolivaloilla ja löysästi, jolloin maila tulee apuun. Mikko Luoma on tämän alan erikoismies, mutta pitkällä mailalla koukkiessaan kerää kyllä usein jäähyjä. Tämäkin toki osittain juuri siitä syystä, että ei jaksa harrastaa sitä paritanssia, vaan tyytyy koukkimaan kauempaa. Paljon mainostetussa paritanssissakaan ei ole mitään pahaa, jos molemma pelaajat liikkuvat pitkälti omin avuin. Tästä taisi mainita eräs SM-liigan tuomarikin kolumnissaan Jatkoajassa. Kai miehet saa pitää kuitenkin iholta, vaikka se olisikin haitallista vastustajan pelinrakentelulle?

Mielestäni tuomareille on lisäksi täysin turha sysätä täyttä vastuuta nykyisestä tuomarilinjasta. Koukkiminen on lisääntynyt 90-luvun aikana jonkin verran, mikä vaikeuttaa tuomareiden työtä. Ongelma on nimittäin siinä, että niin kauan kun minä olen kiekkoa seurannut, on saanut jonkin verran koukkia. Tiukoissa peleissä tuomarit ovat minusta aivan oikein antaneet pelata härskimmin ja sitä kautta mielestäni koukkiminen ja mailahäirintä ovat lisääntyneet liigassa.

Jotenkin tuntuu siltä, että Tappara ryöstökalastus JYP:stä on katkeroittanut sinua aika pahasti. Itse olen toki myös sitä mieltä, että Tappara ei ole mitenkään erityisen paha ryöstökalastaja. Tappara ei nimittäin pysty kilpailemaan rikkaimpien seurojen kanssa palkanmaksusta ja siksi joutuukin ostamaan potentiaalisia pelaajia valmiiden sijaan. Lisäksi muistuttaisin, että nyt Tapparassa pelaavista Tarvainen ja MOJanen ovat molemmat alunperin JYP:n ryöstökalastamia Kalpasta. Eli pata kattilaa soimaa, jos puhutaan siitä ammattitaidottomuudesta. Omasta mielestä Tapparan organisaatio on tällä hetkellä erittäin ammattitaitoinen, sillä liigan kuudenneksi suurimmalla budjetilla ollaan liigan kärjessä.

EDIT: "Sitä en ole kiistänytkään. Ajat sitten jo tunnustin, että Tapparassa on loistavia yksilöitä: Tarvainen, MOjanen, Luoma, Välivaara ja Kangasniemi nyt ainakin... "

Uhh....
 
Viimeksi muokattu:

tsei_tsei

Jäsen
Re: Suomi-Salamalle!

Viestin lähetti Diamond
Ei ole kyllä mitään järkeä ees puuttua tähän keskusteluun mutta ihmettelen suuresti että henkilö joka kannattaa JYP:ä syyttää jotain toista joukkuetta kahvakiekosta. Meinaan että ohan se JYPikin saanu aika kovaa kritiikkiä kyseisen pelityylin viljelemisestä. Mitä itse vastaat kahvaussyytöksiin jotka kohdistuvat JYPiin? Oletko heidän kanssa samaa mieltä vai kiistätkö asian?

Hei mutta JYP:hän saa kahvata, koska joukkueella on pienempi budjetti ja organisaatiossa osataan scoutata pelaajia!
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti Euro71
Tappara saisi muuten voittaa, mutta kun sitä on pidetty varmana jo syksystä lähtien - toivottavasti siis yllätysmomentti säilyy.

Spämmätään nyt, kun vauhtiin on päästy. Kukahan Tapparan mestaruutta on pitänyt varmana? Itse olen kehdannut suruttä myöntää, että Tappara on yksi suosikeista. Mielestäni se toiseksi suurin suosikki Jokereiden jälkeen. Samaa mieltä oli useat vedonlyöntitoimistot kanssani. Poikkeuksetta oli Jokerit kuitenkin suurin suosikki.

Itseäni ennemmin suunnattomasti vituttaa eräiden Jokeri-fanien näennäisesti hauskat kirjoitukset siitä, että "ei meillä ole mitään mahkuja" tai "Tappara on varma mestari". Ilmeisesti muutaman kauden pettymykset ovat viiltäneet niin kovat haavat, että epäonnistumisen jälkeistä vittuilua "varmoista mestareista" ei enää kestetä. Rehellisesti vaan tunnustamaan, että suosikkeja ollaan, vaikka se ei aina edullinen asema olekaan!

Lisäksi yleensäkin minua ärsyttää nämä kauden puolessa välissä tai lopussa tulevat hihhulit, jotka jauhavat, että niitten mestaruutta on pidetty varmana jo alkukaudesta. Tällä ikäänkuin varmistetaan se, että päästään ainakin naureskelemaan tippuneille "varmoille mestareille", kun oma joukkue on taas pelannut päin vittua.

Yleensä suosikkien kannattajat ovat varsin nöyriä ja myöntävät, että suosikkeja ollaan, mutta pelit pitää kuitenkin vielä pelata. Tapparahan on hyvin pitkälle samassa asemassa kuin Ilves kaudella 98-99. Itse en pitänyt Ilveksen mestaruutta varmana, enkä myöskään havainnut ylimielisyyttä silloin joukkueen faneissa. Kuitenkin fanit saivat aika paljon paskaa omasta "ylimielisyydestään" jälkikäteen.

Tämän takia minua vituttaakin suunnattomasti kaikki anti-Jokeri, anti-menestys kaverit. Tosin itsekin sorrun samaan kategoriaan osittain, sillä TPS:lle en toivo menestystä liian usean hiljattain voitetun mestaruuden takia. Tarkoitankin siis anti-menestyjä-faneilla kavereita, jotka vihaavat joukkueita, jotka pystyvät kilpailemaan pari (tai useamman) kautta mestaruudesta. TPS-angstini johtuu myös osittain siitä, että anti-Jokeri-fanit hakevat usein tyydytystä juuri TPS:n mestaruuksista.



Ohhoh. Tuleepas vuodatusta tänä yönä. Tässähän muistuu ihan Kiekkopesän ajat mieleen.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Re: Re: muaddib

Viestin lähetti foobar


"Varo tai talos palaa" Rautakorpi sitten on sun idoli vai?

Ja Jortikka ei sitten ole huutanut ikinä tuomareille vastaavia. Tästähän on ihan nauhoitettua materiaaliakin tallessa. Lisäksi mielestäni on ihan eri asia huudella vittuuntuneena tuomarille älyttömyyksiä, kun voitetun mestaruuden jälkeen käydä vielä melskaamassa hävinneelle osapuolelle. Se jos joku on huonoa voittamista.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koska Ässät ei ole tämänkään kauden mestari, minulle on aivan sama, kuka voittaa kevään viimeisen finaalipelin.

En pysty repimään vähäisintäkään riemua sen paremmin sympatioista kuin vahingonilostakaan, sillä kaikki muut seurat ovat kuitenkin vain muita seuroja, ja siinä mielessä ajatuksissani samalla viivalla.

Sitäpaitsi mestari on joka tapauksessa mestaruutensa ansainnut.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toivotaan tietenkin Jokereille. Pitkän kuivan kauden jälkeen. Viisi vuotta on jo kulunut mestaruudesta. Mutta jos ei jokeri jostain syystä kannua vie niin sitten HPK on kakkossuosikki.

:o
 

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Viestin lähetti Suomi-Salama

Draper ei ole silti huono maalivahti, mutta kummasti hänkin JUURI Tapparassa tuntuu onnistuvan erinomaisesti.

Voisi muistuttaa, että Draper onnistui erinomaisesti myös Lukossa. Huono kausi meni ainakin omissa silmissäni TTuomen piikkiin, samoin kuten Norrenan ja Wallinheimon epäonnistumiset aikanaan Lukossa. Juuri Draperin takia toivon mestaruutta Tapparalle, vaikka kuinka pelaisi kahvakiekkoa (ja kyllä pelaa...) Miehestä jäi todella hyvät muistot, ja miestä kunnioittaa edelleen. Taitaapi olla, etten ole ainut Raumalla mielipiteitteni kanssa...

Viestin lähetti Suomi-Salama

JYP pelaa vieraissa varsinkin kärkijoukkueita vastaan paljon kahvalla, kyllä.

Hehe, Lukkokin siis kärkijoukkue. Sellaista kahvaa nähtiin lauantaina Raumalla!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös