Kenen paitaa hallin kattoon?

• 16 691
  • 168

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n katossa roikkuvista paidoista ainoastaan Wetzellin paidan olisi voinut jättää jäädyttämättä, olisi ollut huutava vääryys jättää nykyiset jäädytykset tekemättä (Wetzelliä lukuunottamatta).

#5 Hexi Riihiranta. Tämän myötä jäädytettiin myös tavallaan Brewerin numero.

Kyle

Jäsen
Tässä tuli mieleen että mikä oli Janetckyn pelinumero? Pelasiko mies joskus "pilkku" numerolla eli tyyliin xx,x, semmonen kuva jäi että se oli Otto. Tais olla jonkun radio-kanavan sponsori juttu tjsm.

Ilveksestä sen sijaan, jäädytyksen ansaitsisi ainakin Jorma Peltonen kaikkien aikojen Ilveksen pistepörssin johtaja, samoin Raipen #41 sinne ripustetaan taitaa vaan kestää jonkin aikaa, kerta ei lopettaminen näytä vielä pariin vuoteen ajankohtaiselta. Olisiko 2005-2006 sopiva uran lopettaminen 41 vuotiaana pelipaidan mukaan? :)

Pikku hiljaa alkaa tuo paitojen jäädyttely hiljentyä ihan tyystin, meinaan ei nykysin juuri Raipea, Ojasta ja paria muuta lukuun ottamatta ole pelaajia, jotka pelaisi sm-liigasa vain yhdessä joukkueessa ja vielä hyvin. Nykysin kun ulkomaille lähtee lahjakkaat ja hyvät pelaajat nuorina ja tekee siellä uraansa, jää se "oma" joukkue vähän sivuun.

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti Gerodz
Tässä tuli mieleen että mikä oli Janetckyn pelinumero? Pelasiko mies joskus "pilkku" numerolla eli tyyliin xx,x, semmonen kuva jäi että se oli Otto. Tais olla jonkun radio-kanavan sponsori juttu tjsm.
Aluksi (ainakin Jokereissa) 21, sitten paikallisradiokanavan (mikäsenyoli, Radio Ykkönen tms.) sponsoroima 91,1 ja lopulta pelkkä 91. Jäädytä siinä sitten...

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Virallisena pelinumerona noita pilkkunumeroita ei tietenkään pidetä, vaan pöytäkirjoihinkin merkittiin se varsinainen, eli 91.

Sama juttu fudiksessa ja koriksessa jossa sponssit halusivat että NÄYTTÄISI siltä että kaverit pelailisivat numeroilla 040, (burana) 600 ym. Joissain lajeissa tuota rajoitettiin niin, että nämä mainoslisäykset numeroihin (esim juuri tuo ",1") piti tehdä selvästi eri värillä.

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Höpö höpö

Viestin lähetti bozik
Eiköhän se siinä tilanteessa mennyt lähinnä periaatteelliselle tasolle se vääntö. Niinhän näissä aina käy, että tarpeeksi pitkään kun kiistellään, lopussa kukaan ei anna enää mistään periksi. Tässäkin hommassa ajatusmalli meni lätkä-Ifk:ssa (Moberg?) varmaankin niin, että pitäköön logonsa, me luodaan oma eikä makseta muille penniäkään. Tällaisiahan nämä, seuran sisäiset väännöt.

Siinä olet täysin oikeassa, ettei tämä mikään kunniakas tapaus ollut ja vaikutuksetkin olivat suuret. Mitäpä sitä seuralla parempaa tunnusta kuin logo, ihan heti en Jokerien logoa olisi valmis vaihtamaan.
Liikuttavaa toi sun naapurin puolustaminen, mutta että noin heikoilla tiedoilla. IFK:lle olisi riittänyt kilpilogon vaihto tähtilogoon, minkä ne aluksi tekivätkin. Toi naurettava kissahökötys on pelkkää markkinointituubaa. Kaikkien heinäkenkien äiti, Sakke Järvenpää sen kai kehitti. Hesarissa oli kerran kuva, missä huippuvahti Marc Mobergin isä poseerasi Saken ja Mato Valtosen kanssa, ja yllä oleva teksti "kolme stadin kundia". Voi taivas! Moberg on Turusta, Järvenpää Lahdesta ja Mato Valtonen ties mistä keskeltä metsää. Hifkin kannattajat luulevat, että tryffeleiden kannattaminen on joku oikotie stadilaisuuteen. Toinen asia on se, että vain harva naapuri muistaa satavuotiaan Hifkin oikeat perinteet, ne aloittaa muistelot vasta Brewerin tulosta.

Jokereiden paitojen jäädyttely on taas idiootti Hjalliksen tuotantoa, joten meille kannattajille jää vain häpeäminen. 70-luvulla Jokerit oli vain kolmas pyörä Hjk:n ja Hifkin valtataistelussa. Karhukissoja ei lasketa. 80-luku mentiin konkurssia hipoen läpi, ja 90-luvulla tuli Hjallis hyvine- ja huonoine puolineen. Kehitä siinä sitten jotain perinteitä. Vielä 70-luvun alussa Hifkin ja HJK:n välisissä lätkämatseissa fragattiin katsomossa, mutta nyt suurin osa hurreista kannattaa Klubia futiksessa. Hienoa. Mun mielestä Tikkasen paitaa ei olisi pitänyt jäädyttää, enkä olisi Esaa edes halunnut Jokereissa nähdä. Mulle Tikkanen on, ja on aina ollut luopio.

Kokonaisuudessaan Stadin lätkäperinteet ovat tosi ohuet esim. Tampereeseen verrattuna. Ilvestä ja Tapparaa ei voi kuin ihailla, paitsi silloin kun niitä vastaan pelataan.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Höpö höpö

Viestin lähetti Tumba
Jokereiden paitojen jäädyttely on taas idiootti Hjalliksen tuotantoa, joten meille kannattajille jää vain häpeäminen.
En kyllä ymmärrä mitä siinä on häpeämistä. Minä häpeisin ennemin sitä, että jäädytettyjä paitoja olisi enemmän kuin mestaruusviirejä.
Hjalliksella on aina ollut ja tulee olemaan oma tapansa toimia ja joissain se hyvä ja joissain erittäin hyvä. Eikä hän ole kovin paljon katsellut miten muut ovat ennen asioita hoidelleet vaan on itse tehnyt ne omalla parhaalla katsomallaan tavalla. Hänellä on myös ollut nahkaa nenällä eikä hänen ole heikon itsetunnon takia tarvinnut katsella mitä muut tekevät ja sanovat, niin kuin toiset. Hyvä muistaa kuitenkin se, että kukaan ei ole täydellinen.

Mulle Tikkanen on, ja on aina ollut luopio.
Oliko Tikkasella aikoinaan mitään vaihtoehtoa? Minusta ei ollut kun Ruotsalainen ei häntä huolinut ja minusta hän osoitti juuri sen, mistä on kotoisin ja missä on juuret tullessaan takaisin meille.

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Re: Re: Höpö höpö

Viestin lähetti hull16

Oliko Tikkasella aikoinaan mitään vaihtoehtoa? Minusta ei ollut kun Ruotsalainen ei häntä huolinut ja minusta hän osoitti juuri sen, mistä on kotoisin ja missä on juuret tullessaan takaisin meille.
Ei kai Reksan faija kieltänyt Esan menoa A-junioreihin? Liigapaikan Tikkanen taisi ansaita juuri Hifkin A-junnuissa? Voi olla, että muistan väärin. Osaatko sanoa miksi Tikkanen ei muistanut kasvattajaseuraansa NHL-lakon aikaan? Tai jos se oli Harkimosta kiinni, niin miksei mummon kutoma paita velvoittanut silloin? Eipähän ollut silloin kyllä tarvettakaan, mutta Hifkinhän Esa valitsi. Tuskin meni Esa silloin Hifkiin, koska ei ollut muita vaihtoehtoja, vai mitä sinä luulet? Halusin vaan tuoda esille, että meitäkin on Jokerifaneissa, jotka eivät noista "mummonpaitajutuista" niin hirveän ylpeitä ole.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Höpö höpö

Viestin lähetti Tumba
Halusin vaan tuoda esille, että meitäkin on Jokerifaneissa, jotka eivät noista "mummonpaitajutuista" niin hirveän ylpeitä ole.
Juu, en vain ymmärrä miksi siitä pitäisi olla häpeissään tai vastaavasti ylpeä. Vain se tai he jotka ovat sen sinne päättäneet nostaa tietävät todellisen syyn miksi se siellä roikkuu ja sillä hyvä ja minä kunnioitan heidän päätöstä.
Todettakoon kuitenkin, että itselleni ei olisi tullut edes mieleen nostaa Tikkasen paitaa kattoon, mutta sillähän nyt ei tässä ole mitään merkitystä mitä mieltä minä olen.

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Re: Re: Re: Re: Höpö höpö

Viestin lähetti hull16

Todettakoon kuitenkin, että itselleni ei olisi tullut edes mieleen nostaa Tikkasen paitaa kattoon, mutta sillähän nyt ei tässä ole mitään merkitystä mitä mieltä minä olen.
Tässä kohtaahan me juuri ollaankin eri mieltä. Minun mielestäni kannattajien mielipiteellä on, tai ainakin pitäisi olla merkitystä juuri tällaisissa asioissa. Harkimo antaa toimillaan kuvan Jokereista ja sen kannattajista, halusi hän sitä tai ei. Enkä ole aina tyytyväinen siihen viestiin, mitä hän sm-liigaa seuraaville tarjoaa. Turha tästä on kai enempää jauhaa. Ollaan eri mieltä muotoseikoista, mutta joukkue on molemmilla oikea.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Re: Re: Re: Re: Re: Höpö höpö

Viestin lähetti Tumba
...mutta joukkue on molemmilla oikea.
Näin on, mutta todettakoon, että en ole valinnut tuota joukkuetta sen vuoksi, että siellä tehtäisiin asiota minun haluni mukaan vaan minä mukaudun joukkueen mukaan oli siellä päättämässä asioista kuka tahansa. Ei Jokereita kukaan pysty muuttamaan jollain paidan nostamisella tai nostamatta jättämisellä.

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuo on aika hävettävä juttu, että Jokerit on nostanut Tikkasen paidan hallin kattoon
Varsinkin koska Tikkanen oli ainakin minun mielestä IFK:n pelaaja.

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän Tikkasen mummopaita on Hjalliksen tempauksista kaikkein älyttömin. Mies pelasi puoli kautta Jokereissa, joista ei edes montaa ottelua numerolla 5, sillä Tikihän otti 10:n käyttöön Fredrik Nilssonin saatua kenkää joukkueesta. Tikkasen NHL-meriitit ovat tietysti kiistattomat, mutteivät liity millään tavalla Jokereihin. Samalla logiikalla katossa pitäisi roikkua ainakin Kurrin paita. Nythän areenalla vieraileva satunnainen katsoja voi katossa roikkuvista paidoista päätellä Jokereiden SM-liigataipaleen suurimpien ikonien olleen Immosen ja Tikkasen. Hävettää...

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Höpö höpö

Viestin lähetti hull16
Näin on, mutta todettakoon, että en ole valinnut tuota joukkuetta sen vuoksi, että siellä tehtäisiin asiota minun haluni mukaan vaan minä mukaudun joukkueen mukaan oli siellä päättämässä asioista kuka tahansa

Kaikkihan emme ole olleet asemassa, jossa voisimme valita joukkueemme. Meidän suvussamme se tulee verenperintönä. Ja olen ylpeä siitä.

Tikkasen paidasta sen verran kiinnostaisi, että minkä ihmeen takia se yleensäkin jäädytettiin? Kun Hjalle-Pallesta on kyse, niin takana on tietysti fyrkka. Mutta mikä fyrkka?

edit:pieni lisäys

Viestin lähetti eh
Aluksi (ainakin Jokereissa) 21, sitten paikallisradiokanavan (mikäsenyoli, Radio Ykkönen tms.) sponsoroima 91,1 ja lopulta pelkkä 91. Jäädytä siinä sitten...

Vähän of topic, mutta...
Juha Järvenpään pelatessa Ilveksessä oli Burana 400 Ilveksen sponsori. Serve oli tunnettu loukkaantumisherkkyydestään, joten joukkuekaverit teippasivat kypärän mainokseen yhden nollan lisää.
Yleisöllä oli hauskaa kun Serven kypärässä komeili Burana 4000.

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kapo00
Kyllähän tuo on aika hävettävä juttu, että Jokerit on nostanut Tikkasen paidan hallin kattoon
Varsinkin koska Tikkanen oli ainakin minun mielestä IFK:n pelaaja.

Ehkäpä juuri siksi se nostettiin sinne, jotta muiden joukkueiden kannattajat muistaisivat, kenen kasvatti Tiki oli. Jullithan yleensä omivat lähes kaikki joukkueessa joskus pelanneet omiksi kasvateikseen.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Höpö höpö

Viestin lähetti Tumba
Liikuttavaa toi sun naapurin puolustaminen, mutta että noin heikoilla tiedoilla. IFK:lle olisi riittänyt kilpilogon vaihto tähtilogoon, minkä ne aluksi tekivätkin. Toi naurettava kissahökötys on pelkkää markkinointituubaa.
Eipä ollut tarkoitus sen paremmin puolustella, faktahan kuitenkin on, että perinteisen Hifk-vaakunan käytöstä kiekko-Ifk olisi joutunut maksamaan aivan järjettömän summan. Jos kerran perinteisestä logosta on luovuttava, mikä ero sillä on, ottaako rintaan tähden vai kisun ? Ei oikeen aukene mulle, onko sulla eri käsitys siitä, ettei kiekko-Ifk olisi joutunut maksamaan oman logonsa käytöstä ?

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti huihai
Ehkäpä juuri siksi se nostettiin sinne, jotta muiden joukkueiden kannattajat muistaisivat, kenen kasvatti Tiki oli. Jullithan yleensä omivat lähes kaikki joukkueessa joskus pelanneet omiksi kasvateikseen.

Harvemmin kuitenkaan nämä ns "jullit" nostavat sinne edustusjoukkueessa yhden kauden pelanneita pelureita. Ei sen puoleen tämä tapaus taitaa olla ainutlaatuisin, missään muualla ei moista ole koettu.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti huihai

Näillä perusteilla IFK:n tulisi jäädyttää esim. Jari Korpisalon numero. Ei sillä ole väliä kenen kasvatti kukin pelaaja on, tärkeintä on se missä hän on tullut tunnetuksi ja missä hän on suurimman osan meriiteistään kerännyt, minkä joukkueen pelaajaksi ihmiset hänet mieltävät. Tikkasen paitaa ei olisi tullut jäädyttää missään Suomessa, eihän hän Suomessa pelatessaan mitään aivan huikeata esittänyt, eikä hän siltä ajalta ole meille tunnettu. Jos Tikin paita olisi pitänyt jäädyttää niin sen olisi pitänyt tehdä Edmonton. Ymmärrettävää on ettei Edmonton Tikkasen paitaa jäädyttänyt eikä sitä näinollen kuulukaan jäädyttää. Jos jonkun suuruuden paita jää jäädyttämättä ei sitä tulisi ruveta "korvailemaan" jollain mitättömillä jäädytyksillä. Esim. mainitsemani Korpisalo on pelannut hienon uran Porissa ja vaikkei hänen numeroaan siellä jäädytettäisikään niin ei ole minkään muun joukkueen tehtävä jäädyttää tätä numeroa.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JAN
Leuka-Harkimon tarkoituksena oli ilmeisesti nostaa Jokeriden imagoa kansainväisten katsojien silmissä...

Tämä on ihan yhtä hyvä selitys kuin ne kaikki aiemmatkin. Tosiasia kuitenkin on, että hyvä jos neljä kansainvälistä silmäparia tuon rievun per ottelu näkevät. Seuraavaksi jäädytetään savolaisille, bulgaareille ja tummaihoisille oma paitansa ja sitä eteenpäin on vuorossa vasenkätisten lesbokommareiden paita. Jokainen merkittävä asiakasryhmä on muistettava vuorollaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy