Kenen paitaa hallin kattoon?

• 16 691
  • 168
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Kontu ja West Ham
"Eli on ollut selkeät, yhteisesti ymmärretyt pelisäännöt siitä miten, miksi, kenen ja koska on ollut sopivaa hilata paitaa kattoon"

MISSÄ NÄMÄ SÄÄNNÖT ON KIRJATTU ?

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
"Eli on ollut selkeät, yhteisesti ymmärretyt pelisäännöt siitä miten, miksi, kenen ja koska on ollut sopivaa hilata paitaa kattoon"

MISSÄ NÄMÄ SÄÄNNÖT ON KIRJATTU ?

Vastakysymys: Mihin on potkupallopuolella kirjattu tuo käyttämäni esimerkki? (vanha ei jaksa huutaa)

Jos oikeasti haluat tietää lisää näistä "pelisäännöistä", kysy kannattamasi seuran pitkänlinjan kiekkoniiloilta. Mun vastaukset ei ilmeisesti kelpaa, ja miksi pitäisikään.

Bozik: En väitä että oma listani olisi mitenkään absoluuttinen totuus. Väitän kuitenkin että se on hyvin lähellä sitä, minkä useimmat kiekkoihmiset voivat allekirjoittaa. Tee koegalluppi lähipiirissäsi - mainitsematta että kyseessä on jullin tekemä lista, koska kuten ylläolevista teinipurskahduksista nähdään niin se taitaa välillä ärsyttää niin, että itse asia jää vaille huomiota.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hull16
Luuletko todellakin, että Hjallis hinasi sen paidan ylös kysymättä Tikiltä suostumusta?
En.

Tähän jos mihin sopii vanha totuus: Poikkeus vahvistaa säännön ja minusta on aika huvittavaa, että joukkueen fanit joilla on kohta katto täynnä paitoja arvostelee joukkuetta, joka on jäädyttänyt leveäperäisesti jopa kaksi paitaa.

Tätä kohtaa en oikein ymmärtänyt. Mikä "poikkeus" ja mikä "sääntö"? Paitojen lukumäärästä (l. perinteistä) en jaksa vääntää. Ellet käsitä, et käsitä. Kuka on sanonut, että paidat kattoon hilanneella tädillä/sedällä oli iso ahteri?
Kuten jo äsken kirjoitin on Immosen paita ihan oikealla paikallaan. Ja lisäksi: tehdään vaan ihan sinunkaupat. Ei minua ole kuin yksi, joten monikkoa on turha käyttää.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bozik
.. Voisihan tähän ottaa esimerkiksi myös halvaantuneet pelaajat. Mielestäni vaikka he eivät välttämättä ole ehtineet pelaajana legendan tai ikonin asteelle, heidän kuinnioittaminen paita jäädyttämällä on minusta aivan oikein.

Tämä on hyvä pointti, minkä unohdin alkuperäisestä kirjoituksestani. Ruotsissa on ainakin yksi paita jäädytetty myös kun (avain?)pelaaja kuoli auto-onnettomuudessa. Ilimanmuuta OK.

Suosikkijoukkue
B]Jos oikeasti haluat tietää lisää näistä "pelisäännöistä", kysy kannattamasi seuran pitkänlinjan kiekkoniiloilta. Mun vastaukset ei ilmeisesti kelpaa, ja miksi pitäisikään. [/B]

vastaisit nyt itse .

MInä olen myös tällainen pitkänlinjan niilo, kysynkö itseltäni ?

eli jos säännöt ovat vain "sovittu keskenmään ja yleinen tapa", niin silloinhan sääntöjä voidaan muuttaa.

Jos HIFK haluaa nostaa kattoon Penan föönin, siitä vaan.:)

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
EDIT tähän alkuun, nämä ovat siis vastauksia #12 viesteihin.

Taidan jättää kyselyn tekemättä. Todennäköisesti se olisi aivan turha, pystyn hyvin ymmärtämään asettamasi kriteerit ja olen niistä myös pitkälle samaa mieltä. Kyselyn kannalta sillä tuskin olisi merkitystä, että kriteeristö on jullin laatima, karkeasti puolet kavereistani kuuluvat sinne teidän leiriiin. Mutta itse asiaan liittyen, se on ihan selvä, että mitään näistä kriteereistä ei kirjoitettuna ole ja koska näin on, kriteeristö perustuu jokaisen henkilökohtaiseen näkemykseen. Tästä johtuen lähkökohta keskustelulle on erinomainen, keskustellaan siis mielipiteistä. Tähän toki liittyy se rajoite, että oikeaa tulkintaa ei siis ole. On vain erilaisia mielipiteitä.

Keskustelua tässä kait aiheuttaa lähinnä se, että minä näen asian seuran sisäisenä asiana, josta seurat itsenäisesti ja omista lähtökohdistaan päättävät. Sinulla taas lienee sellainen näkemys, että kyse on jostakin lajiin kuuluvasta herrasmiessopimuksesta, jota seurojen tulisi kunnioittaa. Omaa näkökulmaani puollan sillä, että koska tästäkin asiasta takuulla on monia erilaisia näkemyksiä, mihinkään herrasmiessopimukseen ei voi olla edes moraalista velvollisuutta sitoutua.

Tässä kohdin vertaaminen fudiksesta tuttuun pallon palauttamiseen on mielestäni ontuva. Fudiksessahan kyse on lähinnä kirjoittamattomasta säännöstä, joka käsittääkseni pohjautuu reilun pelin ajatukselle. Tässä tilanteessa pallon sivurajalta heittävällä pelaajalla on valittavanaan tasan kaksi vaihtoehtoa. Siitä takuulla vallitsee lähes täydellinen yhteisymmärrys, että palauttaminen on oikein eli oikea ratkaisu on tässä helppo tehdä. Epäselvää minulle on, miten tämän voi rinnastaa paidan jäädyttämiseen, jossa valittavia kriteeristöjä on lukematon määrä, eivätkä kriteeristöt ole edes yhteismitallisia ?

Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta Tiki on myös pelaajana tehnyt niin paljon, että kyllä hän kunnianosoituksen ansaitsee. Sitä siis mietin, mikä siinä niin kovasti vihulaisia ärsyttää ?

Täysin kiihkottomasti totean, ei ansaitse. Minusta paidan jäädytys on kunnianosoitus joka ansaitaan ainoastaan pitkällä uralla samassa joukkueessa (Immonen loistava esimerkki).

Paidan jäädyttämisessä ei kriteerinä minusta pitäisi käyttää ulkopuolisia asioita (junnutyötä tai pelaajan hienoa uraa).

Tikkasen ura oli mahtava, hän on kuitenkin pelaaja jonka paitaa ei yhdenkään seuran tulisi jäädyttää. Aivan sama koskee esim. Jari Lindrosia josta on täälläkin keskusteltu. Kumpikaan pelaaja ei ole palvellut samaa seuraa tarpeeksi kauan.

Nyt on lähdetty linjalle, joka vaarantaa koko hienon tradition.

Olen tietenkin väärä ihminen tämän sanomaan, mutta sanonpa kuitenkin. Minusta Jokereitten ei tulisi jäädyttää Janeckyn numeroa, loistava pelimies, mutta palveluvuodet eivät minusta riitä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Viestin lähetti #12
Tämä on hyvä pointti, minkä unohdin alkuperäisestä kirjoituksestani. Ruotsissa on ainakin yksi paita jäädytetty myös kun (avain?)pelaaja kuoli auto-onnettomuudessa. Ilimanmuuta OK.

Myös Suomessa. Ilveksessä. numero 2 Jarmo Wasama

Suosikkijoukkue
jos minun mieleipidettäni "Tikkas-paidasta" kysytään, vastaisin, että se paita EI KUULU sinne kattoon Tikkasen Jokeri-paidassa tekemistä saavutuksista. Ei varmaan kuuluisin HIFKN hallin kattoon.

Edmonton onkin sitten eri asia.

Mutta paita, joka ei ole edes virallinen pelipaita, kuuluu sinne siksi, että Jokerit YRITTÄVÄT edes kerran kunnioitaa perinteitä. Tikkanen sattui olemaan 70-luvun alussa Jokerien maskotti, jäähallin vahtimestari poika kun oli. (Esa luisteli aina jään jäädyttyä muutaman kierroksen erätauoilla ja laukoi tyhjään maaliin kansan hurratessa).

Jokereillahan alkoi tuohon aikaan Suomen junioriurheulun kannalta aika iso tapahtuma. Seuran omistaja A. Mäkinen maksoi pussistaan satojen pelaajien varusteet ja hankki pelipaidat ym. kymmenille joukkueilla.samalla sellaiset pojat pääsivät pelin pariin, jota he ehkä olisivat harrastaneet vain avojäällä ("ja ei sitten kohoteta").

tämä Kanada-sarjahan loi pohjan Jokerien hyvälle juniorityölle, josta sitten myöhemmin ammennettiin pelaajia SM-sarjaan ja maajoukkueeseen asti.

Kun Tikkanen sitten palasi "isiensä juurille", haluttiin nuo tapahtumat ja Tikkasen paluu jotenkin yhdistää ja juhlistaa. Otettiin se vanha mummon villapaita ja hilattiin se kattoon.

Tämä on minun ymmärtämäni "totuus" asiasta. Tikkasen paidan nosto on minusta hyvä osoitus jääkiekkokulttuurista.

Tietenkin kyse voi olla alaleuattoman hahmon rahanahneudesta ja kateellisuudesta HIFK:ta kohtaa ja en ole ymmärtänyt asiasta yhtään mitään.

Tikin paita jaffa-areenan katossa on pyllistys perinteitä kohtaan.
Kävin katsomassa IFK:n jäädytetyt paidat. Mielestäni jokaikinen oli perusteltu.
Puolusteleeko muuten kukaan ei-jokerikannattaja Tikin paidan jäädytystä? tuskinpa vain.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti #12
Rautakallio on toki A-luokan kiekkoikoni ja siitä jo aatelontinsa plus Leijonansa saanut. Tätä paidan jäädyttämisjuttua en oikein vieläkään käsitä, sillä minusta se on kunnianosoitus jääkiekkoSEURALTA pelaajalle ja joka perustuu seuraaviin avainasioihin (100 keskeisintä, tärkeysjärjestyksessä):

1) Pelaajan merkitys joukkueelleen PITKÄLLÄ AIKAVÄLILLÄ
2) SEURAUSKOLLISUUS
..
..
92) Junnuseura ja -meriitit
..
94) Maajoukkuemeriitit (tämä on toki aatelistamisasteikolla korkeammalla)
95) NHL-/Elitserien-/ym.ym.-liigameriitit
..
97) Syntymäkaupunki (oikea, tai väitetty l.'henkinen')
..
99) Maskottimeriitit
100) [Keksi omasi]

Ainoa "oikea" ajankohta paidan jäädyttämiseen on minusta peliuran lopettaminen. Nyt tämän ja koko em. listan ohi näyttää kiilaavan seurojen tarve järjestää näyttäviä markkinointikikkoja kauniin perinteen kustannuksella.

Ja ei, minä EN haluaisi nähdä Rockyn paitaa myöskään DDR:n katossa, vaikka jos tilastoja katsotaan, voisi tietysti olla montaa mieltä, mihin hänen paitansa kuuluisi.

jouman: onko se PuuSeen paidannostamisajankohta jo selvillä?

Perustelet paidan nostamista seurauskollisuudella ja merkityksellä joukkueelle pitkällä aikavälillä eli lähes kaikki seurojen paidat pitäisi jäädyttää, koska menneinä vuosikymmeninä ei paljon siirrytty. Ässät esim. #1 Kivelä, #3 Flink, #6 Tuomi, #9 Koskinen, #12 Levo, #20 Ruisma, #22 Makkonen, #24 Nikander, #27 Takko, #29 Raitanen, kaikki edelliset ovat pelanneet lähes koko uransa Ässissä, pelejä vähintään 400 jokaisella, merkitys joukkueelle on ollut suuri ja maaotteluita suuri määrä.
Mielestäni paidan nosto kattoon on jokaisen seuran oma asia, ei siihen mitään sääntöjä pysty laatimaan.
Syitä miksi minun mielestäni Ässien #5 pitää nostaa kattoon:
1. Pekan merkitys porilaiselle kiekkoilulle, hän oli aikanaan todellinen huippu ja esikuva monelle.
2. Hän oli aikanaan pioneeri, joka oli ensimmäisten joukossa Atlantin takana, mm. Ketola, Rautakallio, Mononen ja Tamminen ovat olleet sellaisia, jotka veivät Suomen kiekkoillua kansainväliseen tietoisuuteen.

Kyseenalaistit myös sen mihin halliin paita pitäisi nostaa, Rautakallio on porilainen ja on elänyt ja pelannut täällä junioriaikansa, nousi Suomen huipulle ja lähti täältä sekä WHA että NHL:aan, Helsingissä hän vietti kuitenkin vain kuusi kautta, jos HIFK haluaa nostaa entisen kapteeninsa paidan kattoon niin hieno juttu, mutta Ässien #5 on aina täällä Pekka Rautakallio.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TosiFani
Kyseenalaistit myös sen mihin halliin paita pitäisi nostaa, Rautakallio on porilainen ja on elänyt ja pelannut täällä junioriaikansa, nousi Suomen huipulle ja lähti täältä sekä WHA että NHL:aan, Helsingissä hän vietti kuitenkin vain kuusi kautta, jos HIFK haluaa nostaa entisen kapteeninsa paidan kattoon niin hieno juttu, mutta Ässien #5 on aina täällä Pekka Rautakallio.

Minusta - ilmiselvästi konservatiivisestä kiekkofanaatikosta - pitäisi harkita paidan jäädyttämättä jättämistä jos edes hetken verran on epäselvää minkä hallin kattoon sen laittaisi.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bozik
Mutta itse asiaan liittyen, se on ihan selvä, että mitään näistä kriteereistä ei kirjoitettuna ole ja koska näin on, kriteeristö perustuu jokaisen henkilökohtaiseen näkemykseen. Tästä johtuen lähkökohta keskustelulle on erinomainen, keskustellaan siis mielipiteistä. Tähän toki liittyy se rajoite, että oikeaa tulkintaa ei siis ole. On vain erilaisia mielipiteitä.

Olet oikeassa.
Tässä kohdin vertaaminen fudiksesta tuttuun pallon palauttamiseen on mielestäni ontuva. Fudiksessahan kyse on lähinnä kirjoittamattomasta säännöstä, joka käsittääkseni pohjautuu reilun pelin ajatukselle....Epäselvää minulle on, miten tämän voi rinnastaa paidan jäädyttämiseen, jossa valittavia kriteeristöjä on lukematon määrä, eivätkä kriteeristöt ole edes yhteismitallisia ?

Ehkä tuo oli vähän kaukaa haettua, tiedä häntä. Avainasia kirjoituksessani on kuitenkin huoli siitä, että LAJIN kauniita perinteitä käytetään häikäilemättömästi väärin. Ehkä olisikin hyvä idea että liitto (ei liiga) pohtisi näitä jäädyttämiskríteerejä tarkemmin nimenomaan lajiin liittyvinä palkitsemis- ja muistamiskäytäntöinä. Erilaiset sormukset ja kunniamerkit jms. ovat jo nyt joukkueiden sisällä ahkerassa käytössä, ja hyvä niin. Näitä jokainen joukkue voi puolestaan kehittää mielinmäärin itsenäisestikin ja vaihtoehtoja totisesti riittää.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hammer lynx
Puolusteleeko muuten kukaan ei-jokerikannattaja Tikin paidan jäädytystä? tuskinpa vain.

En ole tällaiseen vielä törmännyt. Useimmat tietämäni Jokerikannattajatkin olisivat jättäneet sen tekemättä ja kuten kirjoitin, edes Jokerileirin virallisessa tiedotteessa asiaa ei osattu perustella.

Minusta on sääli, että tämän tempun kritisoiminen aiheuttaa usein primitiivireaktion jossa unohdetaan - lukutaidon lisäksi - itse krittikin kohteena oleva asia ja ryhdytään sättimään toista osapuolta, etenkin jos kohdassa "kannattamasi joukkue" on "väärä" joukkue (kts. yllä).

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti #12
Ehkä olisikin hyvä idea että liitto (ei liiga) pohtisi näitä jäädyttämiskríteerejä tarkemmin nimenomaan lajiin liittyvinä palkitsemis- ja muistamiskäytäntöinä. Erilaiset sormukset ja kunniamerkit jms. ovat jo nyt joukkueiden sisällä ahkerassa käytössä, ja hyvä niin. Näitä jokainen joukkue voi puolestaan kehittää mielinmäärin itsenäisestikin ja vaihtoehtoja totisesti riittää.
Tätä kannatan varauksetta. Tämähän olisi selkeä askel siihen suuntaan, että jäädyttämisestä tulisi jollakin tavalla "virallista" ja siinä toimittaisiin kaikkialla mahdollisimman samalla tavalla. Tämä keskustelu on hyvä esimerkki siitä, kuinka erilaisia näkökulmia asiaan lopulta on. Jyväskylässä nähdään suorastaan velvollisuutena jäädyttää Lindroosin paita, muualla tätä pidetään vääränä. Sama juttu Porissa Rockyn osalta. Kukapa tässä voisi lopullisen tuomion antaa siitä, mikä on oikein ? En ainakaan itse katso olevani siinä asemassa, jossa voisin esim. Jypiä opastaa ja sanoa; "älkää jäädyttäkö Lindroosin paitaa, hän ei ansaitse sitä". Jos Jyp sen sitten kielloistani huolimatta jäädyttäisi, turha minun olisi heitä siitäkään moittia. Mielenkiintoinen keskusteluhan tämä on joka tapauksessa ollut, tiettyjä kitinöitä lukuun ottamatta.

Tartun vielä tähän mainitsemaasi konservatiivisuuteen. Minusta konservatiivisuus on yksi Hifk:n tunnusmerkeistä. Tässä tapauksessa se on myös erittäin arvostettava piirre, Hifk:ssa seuran perinteille ja vakiintuneilla tavoille on aina annettu arvoa. Tämä on hieno ja arvostettava tapa toimia. Jokerit on tässä suhteessa lähinnä vastakohta Hifk:lle. Toki Jokereissakin perinteitä kunnioitetaan, mutta muutoin toimintatapa on paljon repivämpi tai dynaamisempi, ihan miten asian haluaa ilmaista. Vaikka seurat siis tässä suhteessa eroavat toisistaan paljon, mielestäni se ei vähennä kummankaan seuran arvoa. Ja mikä tärkeintä, se ei saisi myöskään vähentää seurojen arvostusta naapurileirissä. Jokainen tavallaan ja erilaisuus on rikkautta.

Vielä niistä loukkaantuneiden pelaajien paitojen jäädyttämisestä. Myös Vaasassa on muistaakseni jäädytetty Väkelän paita. Näin muistelen ajoilta, kun siinä hallissa luistelin.

Suosikkijoukkue
" Minusta konservatiivisuus on yksi Hifk:n tunnusmerkeistä. Tässä tapauksessa se on myös erittäin arvostettava piirre, Hifk:ssa seuran perinteille ja vakiintuneilla tavoille on aina annettu arvoa."

mitä nyt otettiin joku punainen kissan kuva paitaan logoksi.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tarinankertoja
Myös Suomessa. Ilveksessä. numero 2 Jarmo Wasama

Eikö myös #24 Veikko Suominen menehtynyt kesken kauden?
Näihin traagisempiin paitoihin voisi liittää jonkin mustan surunauhan.

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Minua ei tuo paidan jäädyttäminen pahemmin säväytä, vaan haluaisin nähdä toisenlaisen tavan kunnioittaa ansioitunutta pelaajaa. Esim. Patsas tai taulu hallin käytävällä olisi oivallinen tapa pitää muistoja yllä. Hyvänä puolena on se, että säästyypä numerotkin käytettäväksi nuoremmille sukupolville.

Tämä caseTikkanenkin olisi hoidettu hienosti, jos Ilmalan käytävällä olisi vaikka kuvasarja Tikin urasta tai sitten joku muotokuva/patsas.

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti bozik
Jyväskylässä nähdään suorastaan velvollisuutena jäädyttää Lindroosin paita, muualla tätä pidetään vääränä. Sama juttu Porissa Rockyn osalta. Kukapa tässä voisi lopullisen tuomion antaa siitä, mikä on oikein ? En ainakaan itse katso olevani siinä asemassa, jossa voisin esim. Jypiä opastaa ja sanoa; "älkää jäädyttäkö Lindroosin paitaa, hän ei ansaitse sitä". Jos Jyp sen sitten kielloistani huolimatta jäädyttäisi, turha minun olisi heitä siitäkään moittia. Mielenkiintoinen keskusteluhan tämä on joka tapauksessa ollut, tiettyjä kitinöitä lukuun ottamatta.
Vaikka Lindroos on ehdottomasti paras Jypissä SM-liigaa pelannut vahvistus (6 kautta 277 ottelua tehoilla 110+214) ja on ykkönen Jypissä SM-liigaa pelanneiden pistepörsissä en siitä huolimatta kannatta Linkin paidan jäädyttämistä. Linkki oli loistava pelaaja joka oli primus motor 90-luvun alun menestysjoukkueiden takana.
Tarkemmin ajateltuna ainoa mikä puhuu paidan jäädyttämistä vastaan on peliuran lyhyys Jypissä.

Saas nähdä kuinka äijän käy!

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti tombraider
Tämä caseTikkanenkin olisi hoidettu hienosti, jos Ilmalan käytävällä olisi vaikka kuvasarja Tikin urasta tai sitten joku muotokuva/patsas.
Juuri näin, tätä itse toivoin. Sen olisi voinut hoitaa kuvasarjalla ja tarinalla Jokerien (lue Aimon) pyörittämästä Kanada-sarjasta. Olisi ollut tyylikästä ja myös varmasti mielenkiitoista katseltavaa kaikille.

Myös ideat patsaista tai kuvista ovat hyviä. Sen verran olen suuruudenhullu, että Aimo Mäkisen patsaan tai ainakin jonkun muistomerkin haluaisin nähdä Areenalla. Mä muistelen näin, että numero 60(?) on sellainen, joka olisi Aimon synttäreiden (?) kunniaksi varattu niin, ettei sitä kukaan Jokereissa käytä. Mielestäni Aimo ansaitsisi enemmän, ilman Aimoa ei olisi Jokereita, eikä välttämättä monia niistä takavuosien tähdistä, jotka aloittelivat Aimon Kanada-sarjassa. (en tosin ole varma, kielsikö Aimo itse tällaiset huomionosoitukset, jos näin, sitten asia on OK)

Kontulan Ottawa, mietin kirjoittaessani myös tuota Hifk:n logon vaihtoa. Siitä on kuitenkin mielestäni paha jääkiekko-Ifk:ta syyttää, taustalla vaihdokseen oli lajien väliset ristiriidat ja etenkin huonot henkilösuhteet. Muut Hifk:n lajit vaativat lätkä-Ifk:lta kohtuutonta korvausta oman logon käytöstä !! Ei tästä kyllä lätkäpuolta voi syyttää, emo-organisaatio toimi kyllä täysin vailla järkeä.

Suosikkijoukkue
Kyllä futisjokeritkin saa haukkuja lätkäjokerien toiminnasta ja päinvastoin.

Kyllähän minä tuon HIFK:n logojutun tiedään, mutta oliko raha tärkeämpi kuin perinteet ?

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kontulan Ottawa
Kyllähän minä tuon HIFK:n logojutun tiedään, mutta oliko raha tärkeämpi kuin perinteet ?
Eiköhän se siinä tilanteessa mennyt lähinnä periaatteelliselle tasolle se vääntö. Niinhän näissä aina käy, että tarpeeksi pitkään kun kiistellään, lopussa kukaan ei anna enää mistään periksi. Tässäkin hommassa ajatusmalli meni lätkä-Ifk:ssa (Moberg?) varmaankin niin, että pitäköön logonsa, me luodaan oma eikä makseta muille penniäkään. Tällaisiahan nämä, seuran sisäiset väännöt.

Siinä olet täysin oikeassa, ettei tämä mikään kunniakas tapaus ollut ja vaikutuksetkin olivat suuret. Mitäpä sitä seuralla parempaa tunnusta kuin logo, ihan heti en Jokerien logoa olisi valmis vaihtamaan.

hull16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManUtd.
Viestin lähetti hammer lynx
Tikin paita jaffa-areenan katossa on pyllistys perinteitä kohtaan.
Tämä on oikeastaan aika huvittava asia, koska meidän naapurithan aina muistuttavat omista perinteistää ja kertovat kuinka meillä ei ole vastaavanlaista perinnettä tai oikeastaan meillä ei ole perinteitä lainkaan.
Miten se voi olla pyllistys perinteitä kohtaan jos meillä ei muka ole perinteitä? Tai siinä voit olla oikeassa, että se on pyllistys meidän naapureiden perinteitä kohtaan ja varmasti siksi Tiki aikoinaan tuli juuri Jokereihin eikä sinne naapurileiriin. Minä olen aina pitänyt meidän naapureiden perinteitä lähinnä sisäpiirin röyhistelynä ja omahyväisenä sokeutena mutten saavutuksia ja omia puutteellisuuksia kohtaan. Millaisia ovat perinteet jotka on aloitettu vielä nykyään elävien ihmisten toiesta ja minusta joskus sadan vuoden kuluttua voidaan ryhtyä puhumaan perinteistä.

yhtä huvittavalta kuulostaa "Ensimmäiset perinteiset kaljafestivaalit".

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Joopa joo

Kyllä se näköjään on lopultakin uskottava.

Niin itsestäänselvää asiaa ei olekaan, etteikö siitä väittelyä saisi aikaiseksi.

Ranger

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
seeyou@jäähalli
" Onko? Kerropa, minkä noista DDR:n katossa roikkuvista paidoista sinä olisit jättänyt jäädyttämättä."

Muotoilin viestini hieman väärin. Kuten sanoin IFK on jäädyttänyt helposti pelaajiensa paitoja, jos sitä verrataan Ilveksen, saati sitten Tapparan käyttämään tapaan.

En sanonut, että siellä olisi minun mielestäni yksikään paita katossa ilman perusteita. Pointtini oli, että IFK jäädyttää huomattavasti herkemmin pelaajiensa paitoja, kuin esimerkiksi Ilves.

Joka tapauksessa tärkeää on, ettei jäädyttäminen kärsi minkäänlaista inflaatiota. Inflaatiota sen suhteen ei synny, jos rajat pidetään tiukkoina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy