Kenen jatkislaisen kanssa haluaisit ryyppäämään?

  • 19 936
  • 98

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämä sampion näkemys on aika tyly ja kärjistetty, mutta on siinä vinha peräkin. Minä voin juoda alkoholia hyvässä ja tutussa seurassa, mutta en ryyppää tuntemattomien seurassa enkä myöskään ole järin halukas keskustelemaan kenenkään tuntemattoman kanssa.

Edelleen mulla on samanlainen fiilis asian suhteen, vaikka tarkennettakoon sen verran, että kovin tosissani en aiemmin enkä nytkään ketään kusipääksi luokittele. Vähän kuten kirjoitit, lähempi asioiminen tuntemattomien kanssa on myös mulle hivenen vieras ajatus, vaikken mikään misantrooppi olekaan, pikemminkin päinvastoin humaani ja suht mukava kaveri kaikkinensa. Ehkä joidenkin palstalaisten kanssa voisin kuvitella tulevani juttuun jo ihan alusta saakka, joidenkin sitten hiukan pidemmän kaavan kautta. Seurueessa juttukin luistaa paremmin, kun en koe fiilistä niin intiimiksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mielenkiintoinen asia tämä tuntemattomien kanssa höpiseminen. Se kun riippuu niin tilanteesta. Esimerkiksi vierasreissulla on kiva jutella porukan kanssa tietämättä edes mahtavatko olla jatkislaisia. Joku varmasti onkin, mutta tuskin kaikki.

Aaltopituus pitää olla sama eli käytännössä tarkoittaa sitä, että kaikki ovat yhtä selvinpäin tai sekaisin.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mielenkiintoinen asia tämä tuntemattomien kanssa höpiseminen. Se kun riippuu niin tilanteesta. Esimerkiksi vierasreissulla on kiva jutella porukan kanssa tietämättä edes mahtavatko olla jatkislaisia. Joku varmasti onkin, mutta tuskin kaikki.

Aaltopituus pitää olla sama eli käytännössä tarkoittaa sitä, että kaikki ovat yhtä selvinpäin tai sekaisin.

Vierasreissut tai vastaavat ovat toki siinä mielessä poikkeus, että niissä on kaikilla osallistujilla sama päämäärä ja sama aaltopituus ainakin kannatettavan joukkueen suhteen, mikä jo muodostaa yhdistäviä tekijöitä ja helpottaa jutustelua jos tarvetta jutusteluun on. Samoin esimerkiksi joku kriisi voi yhdistää tuntemattomia. Jos vaikkapa juuttuu hetkeksi hissiin muutaman tuntemattoman kanssa, niin siinä voi helpommin vaikka kiroilla yhdessä, että mikäs piru nyt on kun ei hissi liiku.

Sen sijaan jos hyppää vaikkapa paikallisbussiin ja alkaa siellä spontaanisti höpöttelemään aamun työmatkalaisille, niin voi olla, ettei vastakaikua kauheasti tule. Ei ainakaan jos on kännissä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
vladin kanssa olisi mukava ryypätä, samoin Mustan Nuolen.

Mun täytyy sanoa, että en niin välitä noista lätkäkuvioista ryyppyseuran suhteen, että mitä mieltä on jostain jääkiekkoon liittyvistä asioista.

Sen sijaan mielipiteitä ja sivistystä pitää olla, mielipiteiden ei tarvitse olla samoja kuin omani. Oikeastaan olisi jopa hedelmällisempää, mikäli eroja olisi, nuori Adolf Hitlerkin harjoitteli kansallissosialistista retoriikkansa väittelemällä kommunistisen vuokraisäntänsä kanssa.

Ja tästä tuli mieleeni, että nimimerkki erku olisi kiintoisaa tavata vaikka tuopin äärellä.
 
Vlad ehdottomasti myös omalla listallani. Hassua sinänsä koska "Detroit-Chicago", mutta jostain syystä uskon, että osuis tuopin ääressä jutut hienosti yhteen.

Boscon kanssa olis myös makeeta käydä turisemassa prospekteista yms keppanan äärellä.

EDIT: Ainiin ja Evil! Äijän huumorintaju osaa hyvin meikäläiseen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
JHagin kanssa ehdottomasti. Asiallinen äijä ja juttua riittäisi varmasti jopa muutaman päivän ryyppyputken katteeksi.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Tiedä sitten, olenko jo jossain maininnut mutta jäsenet Uleåborgir ja Pisin Kääpiö 186cm olisivat ilmiselvät valinnat. Koko ilta ilman sanaakaan jääkiekosta. Porinoitaisiin vain Kalle Päätalon kirjoista ja laitettaisiin rosentit tuulensuojaan. Ihan ehottelemati tämmönen järjestettään. Tai näkkööpähän.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuulehan kummaa! Toki passaa porista myös Huovis-Veikosta, ja metsän elävistä kuten eritoten jäneksistä. Kiekosta puliseminen ei missään nimessä ole kiellettyä. Sen ei kumminkaan pidä antaa haitata intertekstuaalien viljelyä, kuten esimerkittäin eksplisiittisiä viittauksia Veitikkaan tai Herkon raivareihin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en tietenkään ryyppää, mutta oon vähän ihastunut tohon Carlokseen tuolla Naisasia- ketjussa. Muutama pullo valkkaria pöytään ja vuodattais sille kaikki viat ja vaivansa, niin varmasti löytäisi ratkaisun joka ongelmaan. Huipputyyppi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuka vaan jaksaa mun kans lähteä pubiin jauhamaan metallista/kiekosta niin sitte!
Ei pysty. Metalli on ihan kauheaa musiikkia.

Nyt, kun Olkunkin kanssa on maljat kilistelty, ei ole jonotuslistalla nimimerkkejä. Ja kun tuo sampiokaan ei juo (tissuttelee laatuoluen kerran kahdessa kuukaudessa), niin taidan mennä vaan tuttujen ja turvallisten kanssa oluselle.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jospa Rarure meinasi pakista metalliteollisuudesta ja peltisepänhommista, tai vaikka metallialan ammattiyhdistysasioista. Liekö tuo kuolonmetallitta onnistuisi.

Minä olen taannoisna joutunut sen seitsemät pikkujouluristeilyt ja tykypäivät Metalliliiton miesten (ja naisten) kanssa ryypistelemään. Ihan kelpo seuraa ovat hyö, ei siinä kuoloa tarvitse pelätä. Kunhan ei siitä kammottavasta lävistysnuorisomusiikista tarvitse puhua.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Vajaassa viidessä vuodessa lista on muuttunut aika radikaalisti, mutta muutamia nimimerkkejä tulee mieleen.

Mack ja pernaveikko:

- Mielenkiintoisia tekstejä eritoten Salkkareista, joten olisi hienoa spekuloida heidän kanssaan kevään tapahtumista.

En jaksa muista sen kummempia perusteluja heittää, mutta Musta Nuoli, MustatKortit, erku, TKH ja Henkka näin muutamia mainitakseni. MustatKortit-nimimerkin kanssa ei luulisi olevan vaikeaa järjestää joskus edes ryyppyiltaa, kun taitaa mies samassa kaupungissa asuskella meikäläisen kanssa.
 
Parin palstalaisen kanssa olen lasketellut ohrajuomaa kitusiini. Vaikkapa tuolla aiemmissa viesteissä kantaaotettiin, jottei tykätä tuntemattomien kanssa höpöttelystä.

Vaan jokainen ihminen, kotikohdun kantaja poislukien, on tässä elämässä yksilö-minälle alunperin tuntematon, kunnes tuo tuntemattomuus vaihtuu jollain tasolla tuntemiseksi.

Enpähän heitäkään juomareita tuntenut, kun käspäivää sanottiin, juotiin ja iskettiin tarinaa aina Rynnäs-Jussista alempaan tai ylempään pinkkiin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... MustatKortit-nimimerkin kanssa ei luulisi olevan vaikeaa järjestää joskus edes ryyppyiltaa, kun taitaa mies samassa kaupungissa asuskella meikäläisen kanssa.

Järjestetään ihmeessä, tosin salkkareista en osaa puhua, joten toivottavasti ei tule tylsää ;)
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Järjestetään ihmeessä, tosin salkkareista en osaa puhua, joten toivottavasti ei tule tylsää ;)
Dääm. :) Lähinnä sinun tapauksessasi ajattelin Bäckströmin dopingtapauksen puimista, keihäänheittoa, sopivasti maastohiihtoa sekä maajoukkueasioita. Illan päätteeksi voisi sitten keskustella vielä True Detectivesta.

Aika monessa samassa ketjussa nimittäin taidetaan viihtyä. Vielä jos erkun saisi kolmanneksi, niin voisi olla mielenkiintoinen ilta. :)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Aika monessa samassa ketjussa nimittäin taidetaan viihtyä. Vielä jos erkun saisi kolmanneksi, niin voisi olla mielenkiintoinen ilta. :)

Olen muuten itse kirjoittanut tähän ketjuun aiemmin, että erku voisi olla äärimmäisen kiinnostava kaveri, juuri ryyppäämismielessä.

Tosin jos erku otetaan mukaan, niin siin tapauksessa on pakko sivuta ainakin Sorsapuiston tapahtumia, Venäjän miehitystä Krimillä (josta erku on sattuneesta syystä vaiennut liki kokonaan faktojen selvittyä viime päivien aikana) sekä yleisesti ottaen vasemmiston tilaa Suomessa.

Tai sitten jätettäsiin nämä kaikki väliin ja puhuttaisiin vaikka siitä hiihdosta, josta erkulla näyttää olevan erinomaiset tiedot.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Räp-ketjujen aktiivien kanssa voisi olla hauska käydä lämpimänä kesäpäivänä puistossa tai rannalla pyöräyttämässä itse kunkin suosikit ghettoblasterista.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Räp-ketjujen aktiivien kanssa voisi olla hauska käydä lämpimänä kesäpäivänä puistossa tai rannalla pyöräyttämässä itse kunkin suosikit ghettoblasterista.

Voi sitä teidän ilmettä kun ilmestyn paikalle ja Sokka Irti lävähtää soimaan ämyreistä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Oukan ja Käyttäjänimettömän kanssa olisi kiva puida Kärppien maalivahtiasiaa - Toki niin, että itse olisin hiljaa ja antaisin herrasmiesten käsitellä asiaa muutaman maltaan ääressä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Palstalla on useitakin ihmisiä joiden kanssa riittäisi varmasti mielenkiintoista keskusteltavaa. Mutta en minä silloin haluaisi ryypätä. Jos ryyppäämään aletaan - ainakin siten kuin ite sen käsitän - ei siinä yleensä asiakeskustelusta tule mitään.

Eri asia toki istua muutaman tuopillisen äärellä turisemassa. Mutta se ei ole ryyppäämistä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mack ja pernaveikko:

- Mielenkiintoisia tekstejä eritoten Salkkareista, joten olisi hienoa spekuloida heidän kanssaan kevään tapahtumista.

Mikä jottei, mutta tämä pitäisi oikeastaan hoitaa sillä tavalla, että kaikilla osallistujilla olisi parin viikon jaksot katsomatta. Siinä sitten mentäisiin eteenpäin spekuloiden aina jaksojen välissä. Samantyyppinen illanvietto kuin aika monetkin pelaavat NHL:aa.

Kahden viikon jaksojen odottaminen taas olisi aika tuskallista, mutta toisaalta hyvä kannattaisi odottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös