Kovin tuntuu helsinkiläisiä miellyttävän Ässien pelitapa, varsinkin IFK:n kannattajia. Mutta niin tuntuu olevan toisinpäin Ässien faneiltakin sympatiat punapaidoille. Jotenkin kaks samantyyppistä seuraa pelityyliltään, vaikka kuten aiemminkin totesin, tätä molemmille ominaista fyysisyyttä on liigan toimesta huomattavasti rajoiutettu tällä kaudella.
Näin se on aina tuntunut menevän. Hifk-fanien keskuudessa tuntuu olevan Ässien symppaus todella yleistä ja myös toisin päin. Varmasti samantapaisella pelityylillä (ainakin mielikuvissa) on iso merkitys. Ässiä on helppo sympata, koska menestys keskimäärin on ollut aika heikkoa pidemmän aikaa (kokonaiskuvassa). Ja taas toisinpäin: HIFK on harvemmin ollut pidempiaikaisesti mikään kestomenestyjä. Resursseista huolimatta.
Mä itse olen kyllä sympannut jossain tilanteessa melkeinpä kaikkia muita jengejä. Tällä kaudella varmasti symppis-suosikkeja syntyy pikkuhiljaa kun play-offit alkaa. Lukolle ei kyllä täältä sympatiaa heru (joskus on herunut). Mä kyllä toivon, että Raumalla on kiekkojengi ja periaatteessa toivoisin sille joskus jopa menestystä, mutta toi meininki ei miellytä: Eli amatöörijohdolla on huipputiimin rahat.
Jokerit on lähes aina ollut minulle se suurimpia negoja aiheuttava seura. Kuitenkin tämä viime vuosien ammattimaisuus myös johtotasolla (thanks to Keklu) on aiheuttanut sen, että kunnioitan heitä aikas paljon. Virmas-meininkiä ei kyllä tullut sympattua yhtään, oikein klassista köyhän miehen kateuden sekaista vahingoniloa sai tuon seuran tunarointeja seuratessaan tuntea. Lukko on ottanut tuon paikan nykyisin, joskin onhan se periaatteessa olla sitä samaa paskaa niin kauan kuin muistan.
Suosikkeja (ei järjestyksessä) Ässien jälkeen:
HIFK: Perinteiset syyt tosiaan. Summaseen en oikein osaa asennoitua. Itse en kyllä usko Hifkiin pätkääkään, joukkue on jotenkin niin ihmeellinen koostumus.
Jokerit: Epäreilua, että se johtoportaan antama vuosia jatkunut tasoitus on poissa. Kuitenkin kokonaisuutena Suomen ammattimaisin organisaatio tällä hetkellä (en sitten tiedä miten pitkään jatkuu ilman Keklua). Sitä täytyy kunnioittaa.
HPK: No ei herätä kauheesti mitään tunteita, mutta kumminkin nostettava hattua sille, että pieni seura menestyy vuodesta toiseen. Perunoita unohtamatta. Hah hah kun on ehkä loppuunkulunein juttu...
Pelsu: No jos pääsee jatkoon, niin semmoista pikkuylläriä voi näiltä toivoa.
Muut on aika sama, paitsi että Lukolle toivon tippumista sääleissä jo. Ei tosiaan periaatetasolla mitään Lukkoa vastaan, rakas vihollinen. En vaan koskaan toivo menestystä semmoiselle seuralle, joka kylvää rahaa tolla meiningillä. Ihan just niinkuin maalaisjuntti saanut vähän liikaa rahaa ja sitten sen kanssa ei osata toimia. Jännä nähdä, että muuttuuko tuolla koskaan mikään.