Mainos

Keneltä viruspostia?

• 3 557
  • 30

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Re: Entäs tämä?

Viestin lähetti Carlos

Eli olisiko käynyt niin että omassa koneessani on virus, joka lähettelee näitä juttuja satunnaisiin osoitteisiin?

Onhan tuo toki mahdollista mutta suurempi todennäköisyys on sille että osoittettasi on spoofattu kolmannen osapuolen (kone jossa on oikeasti massapostittava virus) taholta.

Virustorjunta viimeisenpäälle ja levyjen skannaus, jos jotain on niin löytynee. Jos koneellasi on fiksu palomuuri, se olisi älähtänyt ulospäin suuntautuvasta smtp -liikenteestä.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Gellner
Jostain lafkasta sain kuitenkin kiukkuista meiliä, jossa raivosivat minulle että mikäli en lopeta meilien lähettämistä, ottavat he poliisiin yhteyttä ja pälä pälä. Sanomattakin on selvää etten ole koskaan kyseiseen yritykseen meilannut.

Ja minulle tuli vastaavanlainen HTV:ltä, että asiakkaat valittavat roskapostistani jota lähettelen jatkuvasti... huvittavaa sanon minä.
Toisaalta palomuuriohjelmamme kertoi, että tunkeilija on iskenyt. Seurannalla löysimme, että tunkeilija oli HTV. Että silleen...

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern

Viestin lähetti Carlos

Eli tämän mukaan minun postilaatikostani on lähetetty postia, ja nyt sitten saan takaisin viestin että se ei mennyt perille. Tämähän on siis selvästi näitä virus-posteja, mutta en näe niitä sent-kansiossa.

Jep. Minäkin olen saanut eräältä firmalta (henkilöltä) automaattisen vastauksen, että ko. henkilö on lomalla ja palaa silloin ja silloin. En ole ko. henkilölle lähettänyt mitään.

Mutta tiedän erään toisen kaverin jolla ei ole ollut virusohjelmaa ja sieltähän tulee vallan hauskoja virus-viestejä. Sähköpostiosoitteet on muunneltu ja sisältö sattaa olla jokin kaverin useita vuosia sitten lähettämää tekstiä.

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS

Viestin lähetti Carlos
Eli olisiko käynyt niin että omassa koneessani on virus, joka lähettelee näitä juttuja satunnaisiin osoitteisiin?

Et välttämättä ole saanut virustartuntaa, vaan viruspostin lähettäjä on muuttanut lähettäjän sähköpostiosoitteeksi sinun osoitteesi. Lähettäjän sähköpostiosoite on helppo väärentää, voit esimerkiksi Outlookista muuttaa tilin sähköpostiosoitteen miksi tahansa.

Itse olen saanut viruspostin, jossa lähettäjänä oli oma sähköpostiosoitteeni ja vastaanottaja sama oma osoitteeni. Viruspostia on tullut minulle muun muassa matti.liljaniemi@jatkoaika.com -osoitteesta. Lisäksi Iltalehdeltä ja muutamasta @eduskunta.fi osoitteesta.

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Hih, tänään tuli kerrankin hauska: aku.ankka/ankkalinna.fi !! Parhaina päivinä meilejä tullut jopa sata kpl, Suomesta parhaiten edustettuna Pohjanmaan eri kunnallisvirastot?! Lisäksi suunnilleen kaikki Elitserien-joukkueet ovat lähettäneet jotain "testejä" tai "pelejä", myös muutama jalkapallojoukkue Tanskan maalta..

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy