Keneltä viruspostia?

  • 3 481
  • 30

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itselleni tulee viruspostia 6 eri laatikkoon päivittäin uskomaton määrä. Onneksi blokkerit ja muut spämmisuodattimet ovat päällä.
Olen useasti saanut itseltänikin viruspostia. Tämähän johtuu viruksista, että lähettävät tietyillä osoitteilla viruspostia.

Kuka/mikä on eksoottisin osoite keneltä olette saaneet viruspostia?
Nyt puhutaan ns. tunnetuista osoitteista.

Itse olen saanut Microsoftin tuelta lukemattomia kertoja.
Oulun Luistinseuran toimistolta tuli viime kuussa monta viestiä, kuten myös JYP:in toimistolta.
Iltalehden pari vähän tuntematonta toimittajaa tykkäävät lähetellä mailia.
Eräältä Jatkoajan toimittajalta on tullut hitosti viestejä.
Sokerina pohjalla: cheerleaders£hifk.fi

EDIT: kannattaa korvata at-merkki vaikka punnan merkillä. ei jää noita mailiosoitteita palstalle.
 
Viimeksi muokattu:

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Viestin lähetti B1
Sokerina pohjalla: cheerleaders£hifk.fi

Minä saan Beagle-viruksen eri variantteja osoitteesta webmaster£hifk.fi. Netskyn variantteja tulee lukemattomista eri osoitteista, lähinnä hotmail- ja msn-päätteisistä ja muista vastaavista anonyymeista osoitteista, mutta esimerkiksi yksi virus on tullut osoitteesta oulu.fi. Viruksia tulee yhdestä noin kymmeneen päivässä, jonka lisäksi tulee muuta spämmiä useita kymmeniä päivittäin vaikka koneessani on päivitetyt virus- ja spyware-ohjelmistot.

EDIT: Lisäksi entisestä koulustani on tullut lukuisia Netsky-viruksia.
 
Viimeksi muokattu:

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tähän mennessä merkittävin lienee jussi_ahde£hotmail.com. Myöskin entinen ala-asteen rehtori oli noheva. Muita JYP-luotsi Matti Alatalo ja mystinen "japalevonen".
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iltalehden toimittajista ainakin kolme on lähettänyt meikäläiselle sähköpostia. Samaten muutama almamedian tyyppi. Taitaa joku jatkoaika.com-osoitekin olla ollut listalla... ihan satavarma en tosin asiasta ole.
 

Rocco

Jäsen
Juuri tänään tuli entiseltä liigakiekkoilijalta, nykyiseltä Ilveksen toiminnassa olevalta henkilöltä.

On niitä tullut mm. Yle:ltä, monien kaupunkien ja kuntien osoitteista, parilta liigaseuralta, yhdeltä liigajoukkueen fanclubilta, mutta sokerina pohjalla... itseltäni.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
gary.bettman£nhl.com
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Aikoinaan tuli mm Kärppien webbarilta, Heikkilältä ja Junnolta.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Keneltä viruspostia?

Viestin lähetti Jude
Viruksia tulee yhdestä noin kymmeneen päivässä, jonka lisäksi tulee muuta spämmiä useita kymmeniä päivittäin vaikka koneessani on päivitetyt virus- ja spyware-ohjelmistot.

Koneellasi oleva virustorjuntaohjelmisto ei estä viruksia tai virussähköpostia saapumasta koneellesi, mutta se kyllä eristää ne välittömästi niiden saavuttua koneeseen. Näin ainakin teoriassa. Spyware-ohjelmistot puolestaan ovat pääasiassa passiivisia eivätkä aktiivisesti etsi koneesta vakoilijoita yms. paskaa, ellei sitten esim. SpyBot S&D:tä erikseen määritä blokkaamaan nuuskijat heti kättelyssä (=Immunize-toiminto).

Jotta viruksia sisältävät sähköpostit jäisivät tulematta käyttäjän koneelle, pitää postit tarkistaa jo aikaisemmassa vaiheessa, esim. palveluntarjoajan palomuurilla.

Itse olen aika hyvin välttynyt spämmiltä ja viruksia sisältäviltä sähköposteilta. Taannoinen koulun osoite oli tosin jäänyt jonnekin ihme paikkaan, sillä koulun laatikkoon suorastaan satoi spämmiä ja virussähköpostia.
 

jlammi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jokerit, TPS, TuTo
Mulle on tullut vain ammattikorkeakouluista ja yliopistoista, meinaa mennä jo hermot kun melkein 100:sta eri lpt.fi osoitteesta spämmäävät. No, onneksi on vähenemään päin ja onni on myös iso maililoota, ei lopu ihan heti tila vaikka se täyttyisi spämmistä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En mistään ihmeellisistä meiliosotteista ole saanut viruspostia, ihan taviksilta vaan. Jostain lafkasta sain kuitenkin kiukkuista meiliä, jossa raivosivat minulle että mikäli en lopeta meilien lähettämistä, ottavat he poliisiin yhteyttä ja pälä pälä. Sanomattakin on selvää etten ole koskaan kyseiseen yritykseen meilannut.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti Sistis
Iltalehden toimittajista ainakin kolme on lähettänyt meikäläiselle sähköpostia.

Jostain syystä Iltalehti on ilmeisen suuttunut meikäläiselle, kun jatkuvalla syötöllä tulee sieltä viruspostia.

Viestin lähetti FourForty
rakel.liekki£welho.com

Tämä löytyy minultakin. Houkutuksesta huolimatta en avannut liitetiedostoa. Jotain erityisoheistavaraa ehdin toivoa silloinkin, kun [joku]£carlsberg.dk lähetti postia.

Myös FC Lahden Jukka Koskinen ja Pelicansin markkinointipäällikkö Juha Heino ovat pommittaneet. Olenko minä tehnyt jotain pahaa omille suosikkiseuroilleni?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kummaa, mulle tulee vaan jostain libero.it-osoitteesta ja muilta ulkomaalaisilta...
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Itse olen saanut postia f-secure.com'ista. Kyllä pisti naurattamaan silloin aika lailla, varsinkin sen jälkeen kun huomasin kyseessä olleen varsin harmittoman viruksen, jonka Norton listi samantien.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Itse olen saanut virusposteja, joiden lähettäjänä on ollut Juhani Tamminen at Äsäät, Pentti Matikainen at HIFK ja sokerina pohjalla Urpo Helkovaara at SM-liiga.

Yksikään maileista ei ole oikeasti lähtenyt ko. osoitteista.

Edit: Ja ennen kuin kukaan muu kerkiää kysyä, korostan Pentiltä tulleen nimenomaan sähköpostia, ei virusfaksia.
 
Viimeksi muokattu:

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Juha Junno on joskus lähestynyt minua ystävällisellä viirus-tervehdyksellään.

Juuri äsken saapui tervehdys osoitteesta poliisi.tv£yle.fi. Ensimmäisenä silmääni monitorista pisti sana poliisi, jolloin tietysti järkytyin hetkellisesti, vaikken tiettävästi olekkaan kovin pahoja tehnyt viimeaikoina.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Itse voin lesota baarissa sillä, että postilaatikkoon on kolahtanut viestejä ainakin Aleksi Mäkelältä ja Markus Lehdolta.

Kumpikaan ei valitettavasti lähestynyt rekrytointimielessä, mutta sitä ei tarvitse kertoa.
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Viruspostia on tullut ainakin Jatkoajan toimittajilta, Yleltä, Microsoftilta, Almamedioilta, Valiolta, HIFK:sta, monien kaupunkien osoitteista... Ja myös itseltäni on tullut viiruspostia. Ja monista muistakin, mutta kaikki osotteet ei nyt tule mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Entäs tämä?

Itse saan välillä Inboxiini vastaavanlaisia viestejä:

"Your message was refused by recipient's server filtering program.
Reason given was as follows:

Disallowed attach type"

Ja sitten kun nappaan auki liitetyn txt-tiedoston, lukeepi siellä seuraavaa:

Return-Path: <xxxx.xxxxxxxx@xxxx-xxxxx.com> (sensuroitu by Carlos)
Received: from libero.it (213.173.148.137) by smtp4.libero.it (7.0.027-DD01)
id 40976A5C00875B18 for scuderia.niss@libero.it; Thu, 6 May 2004 20:18:36 +0200
From: xxxx.xxxxxxxxxx@xxxxx-xxxxx.com (also sensuroitu by Carlos)
To: scuderia.niss@libero.it
Subject: Re: My details
Date: Thu, 6 May 2004 21:20:50 +0300
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed;
boundary="----=_NextPart_000_0004_00002A10.00003708"
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal



Eli tämän mukaan minun postilaatikostani on lähetetty postia, ja nyt sitten saan takaisin viestin että se ei mennyt perille. Tämähän on siis selvästi näitä virus-posteja, mutta en näe niitä sent-kansiossa.

Eli olisiko käynyt niin että omassa koneessani on virus, joka lähettelee näitä juttuja satunnaisiin osoitteisiin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös