Ketjun otsikkoon liittyen vielä: Seuralta olisi viisautta neuvotella ja julkistaa viimeistään ennen joulutaukoa 1-2 jatkosopimusta.
Toisaalta pelaajat joilla ei ole sopimusta Bluesiin ensi kaudeksi ovat:
Veskareista:
Ore, jolle ei taida enää olla tonttia, jos siitä Voldenista tosiaan halutaan liigapelaaja tehdä.
Pakeista:
Westin, jonka jatko kävisi hyvin, mutta ukolla sopimus Ruotsiin.
Ilvonen, jonka jatkosopimus ei ylittäisi mitään uutiskynnystä.
Hyökkääjistä:
Ikonen, jotenkin en usko pätkääkään, että menisi Ouluun. Faija mukana organisaatiossa. Ikosta käytetään valtavasti kaikessa promossa yms yms. Itse veikkaan että suunta saattaisi olla pikemminkin johonkin ison veden taakse junnuliigoihin. Kuka 17-vuotias Espoolainen haluaa Ouluun?
Ramstedt, Itse elättelen toivoa, että pysyisi edes tämän kauden kokonaan ja idästä ei tulisi kutsua. On aivan selvä, ettei Espoo nykyisessä tilanteessa pysty Ramua pitämään. Luonnollinen suuntahan Suomessa toki sitten on Oulu. Mahtaako viihtyä siellä Lapissa, kun maantiet on polkupyörän alla aina roudassa. Toki siinä tulee vähän Tour de France meininkiä, kun porotokan seassa painaa pääjoukossa kohti Ivaloa.
Nieminen, tottakai jatkanee jokatapauksessa, ellei onnistu roikkumaan tuolla pistepörssin 20 sijoilla, joku ryssä vodkapäissään luule Mika tai Ville Niemiseksi ja osta vahingossa. Niko jos kuka ansaitsisi toki tuommoisen tuurin.
Miettinen, nyt ollaan viimein siinä pisteessä, että kannattaako jatkaa Espoossa. Aika solmussa on Camin peli. Itse olen aina uskonut, että olisi liigassa ykköskorin pelaaja, mutta tapahtuisiko läpimurto sitten siellä TPS:ssä tai SaiPassa vai kulkeutuuko Kurjen Jimmyn kiskoilla jonnekin Ruotsin divariin neppaamaan.
Kuusela & Huhtala. Ei varmaan ihan halvimpia ukkoja. Kuuselan monikäyttöisenä pelaajana pitäisin tottakai, mutta saisiko samalla hinnalla vaikka sen ihan oikean maalintekijän? Onko aika siirtyä eteenpäin taas. Huhtalan kohdalla en pitäisi jatkosopimuksen kanssa mitään kiirettä. Taantunut kolmoskentän pelaajaksi. Kova tsemppi kuitenkin. Näillä eväillä mitä on nähty katsoisin kevääseen ja, jos taso ei nouse sopparia voisi jatkaa kolmoskentän ukon hinnalla. Samalla hinnalla, voisi saada taas parempaakin.
Rosa, Ei vissiin toistaiseksi mitään tarvetta jatkoja solmia.
Seuraavien jatkosopimukset tuskin ylittänevät kummoistakaan uutiskynnystä:
Järvinen
Salmelainen
Ahlgren
Ramstedtin tottakai pitäisin siis, mutta maaginen kauden alku vie tällä hetkellä Espoon ulottumattomiin. Ikosen ja Niemisen jatkosopparit toki kelpaisivat. Siinä olet ihan oikeassa. Muiden kohdalla katselisin kyllä kannattaako niitä soppareita edes tehdä. Se tärkein realistinen mielestäni juuri julkaistiin eli Aaltosen soppari. Parempi näin tipoittain.