@JypFabu eikös tuossa nyt vastattu ensisijaisesti tuohon reppuselkäänottamiseen eikä joukkueen kasaamiseen? Kyllä minäkin väittäisin, että yksilöiden vaikutus ryhmän suoritukseen on suuri. Sama toki toisinkin päin.
No voi voi, ajatuksesta kiinni saaminen tuntuu olevan ylivoimaista, jos on valmis kaava päässä ja todellisuus pannahinen ei siihen istukaan.
Tosiasiallisesti juuri siitähän olen kirjoittamassani alleviivannut, että kuvitteellisessa maailmassa on suuria kurpitsoja ja reppuselkään ottajia, mutta todellisuudessa näin ei ole.
On totaalinen epäonnistuminen, jos joukkuetta JYPin tilanteessa ryhdytään kasaamaan jollain reppuselkään ottajat meemillä, sen sijaan, että rakennetaan kokonaisuus siihen kuosiin, että niiden tuikkivien tähtösten palkkaamiseen aikanaan on joku pelillinen järki, eli kivijalka olemassa ja se aika ei ole nyt.
Mulle ihan tuhannen sama, onko ykkössentteri Kalapudas, en vaan keksi tuolla rahalla tähän tilanteeseen saatavan parempaakaan. Eipä ole hinnaltaan sopivaa kyennyt yksikään reppuselkä hemmo nimeämään, enkä ihmettele. Siksi minun pirtaan Kalapudas on aivan riittävä ja hinta laatu suhteeltaan ok tähän hetkeen JYPissä. Aina saa nimillä laittaa saman tai edes lähes samanhintaisen pelaajan ehdokkaaksi, lupaan tuossa tapauksessa laittaa käsitykseni ehdotuksen realistisuudesta. Ei minulla ole mitään suosikki/inhokki syndroomaa olemassa, enkä sellaista edes arvosta.
Olen kyllä kirjoittamassani yrittänyt avata analyysiä miksi ja miten JYPin kannattaisi rakentaa tulevaa kautta ja tulevia kausia silmällä pitäen. Siihen todellisuuteen ei mikään liiga tason kärkihemmojen palkkaamisen kilpailusta kehitä JYPiä yhtään mihinkään kestävään tulevaisuuteen vie vaan polettia kassasta, jolla voisi rakentaa jotakin kestävämpää ja pysyvämpää. Kvartaali pelleily ei sovi organisaatiolle, jolla ei ole kummisetää kuittaamassa laskuja vaan on elettävä suu säkkiä myöten. Sitä se ei tarkoita, etteikö sinne kärkikahinoihin koskaan pääsisi, mutta sen sijaan että sinne rimpuilisi kassan tuhlaten edes yhdellä kaudella asiat voi myös oikeasti rakentaa niin, että on varteenotettava kaudesta toiseen.
Minä olen siis ajatuksessani oikeasti kunnian himoinen, eikä mikään säälipillun yritys yhteen kauteen, jolla tuhotaan talous ole minusta kunnianhimoista, vaan lyhytnäköistä ja luokatonta lätkäbisnestä.
Lähdettäköön siis siitä, että jos joku kirjoittaa reppuselkään ottamisista ja muusta haaveilusta todellisuuden tuolla puolen on se minusta ok, mutta ei vakavasti otettava ajatus todellisuuden tasolla. Eli puhutaan asiaa reppuselkien sijaan.
Jos siis kasataan täällä keskustellen tulevan kauden rosteria, olisi hyvä erottaa haaveet ja kuvitelmat ja oikeat todellisuutta tangenteeraavat mietteet. En siis kenenkään näkemyksiä pyri muuttamaan, muistutan vaan, että ne reppuselkämiehet on taruolentoja, maksaa maltaita, eivätkä silti kykene joukkueen tulosta sarjassa merkittävästi tai edes hintansa veroisesti parantamaan.