Keliaakikoita?

• 10 348
  • 54

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Helsingin reissun tulaisina kaksi pulloa St. Peter's G-free'tä. Toisen nautiskelin saunan jälkeen ja pakkohan se on tunnustaa, että maku on miellyttävä ja parempi verrattuna Kukkoihin (tummaa en ole juonut, koska jotenkin kammoan niitä).

Harmillista vaan, että paikallisista kaupoista tätä St. Peter's Beweryn olutta ei saa, enkä tiedä kuinka paljon se auttaisi, jos pyyttäisin kauppiaita tilaamaan valikoimiin myös panimon gluteenitonta alea. Jotenkin miellän itseni niin paljon enemmän siiderimieheksi, ettei minun oluenkulutuksellani kannata pistää pystyyn olutvalikoimaa kauppaan - toki ostajia voi olla muitakin mutta silti, nähdäkö vaiva?

Hyvää juomaa silti, ei siinä mitään!

vlad.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Helsingin reissun tulaisina kaksi pulloa St. Peter's G-free'tä. Toisen nautiskelin saunan jälkeen ja pakkohan se on tunnustaa, että maku on miellyttävä ja parempi verrattuna Kukkoihin (tummaa en ole juonut, koska jotenkin kammoan niitä).
Suosittelen sinulle vlad, että joskus kokeilet tätä Green's Discoverya, se on keliaakikoille täysin sopiva tuote, koska ei sisällä lainkaan viljaa. Hinta on tosin varsin kamalan korkea ja ei tuo nyt tietenkään belgialeksi mikään suurenmoinen tuotos ole, mutta omat rajoitteethan näissä gluteenittomissa oluissa varmasti ainakin vielä on. Itse kerran tuota kuitenkin pääsin maistamaan kun äitini tuollaisen osti (hänelle ei vilja sovi jos nyt ei keliakiaa sairasta) ja ei se nyt ihan kehno tuotos kuitenkaan ole, mutta en varmaankaan itse ostaisi.

Sitä en osaa sanoa, onko tuota olutta tällä hetkellä Lappeenrannan alkoissa. On ollut aiemmin, mutta aina aika ajoin eri myymälöistä poistuvat. Kysymällä varmasti selviää.

Muutkin Green'sin oluet kai on sopivia keliakiaa sairastaville, mutta en tiedä niiden yleisestä saatavuudesta oikein mitään.

Laitilan Kukkoihin on tullut nyt ale -tyyppinen olut myös. Taisi olla punainen tölkki. En ole itse sitä maistanut vielä, enkä tiedä siten, että minkälaatuinen se on. En myöskään sitä, että soveltuuko se keliaakikoille, mutta uskoisin kyllä, kun muutkin Kukot soveltuvat.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Suosittelen sinulle vlad, että joskus kokeilet tätä Green's Discoverya, se on keliaakikoille täysin sopiva tuote, koska ei sisällä lainkaan viljaa. Hinta on tosin varsin kamalan korkea ja ei tuo nyt tietenkään belgialeksi mikään suurenmoinen tuotos ole, mutta omat rajoitteethan näissä gluteenittomissa oluissa varmasti ainakin vielä on.

Laitilan Kukkoihin on tullut nyt ale -tyyppinen olut myös.

Muistaakseni olen kerran "juonut" yhden kokonaisen pullollisen Green's Discovery'ä ja saa kyllä jäädä viimeiseksi pulloksi. Meinaan, oli sen verran negatiivinen makukokemus - mikäli nyt todellakin yhdistän muistikuvan ja nimen toisiinsa, ja hyvin suurella todennäköisyydellä yhdistän, koska ostin juomani juuri Alkosta.

Pitänee pistää mieleen ja katsoa onko Laitilan Kukko ale, gluteenitonta vai ei. Jos on niin raporttia pukkaa, kunhan sellaista olen päässyt maistelemaan.

vlad.

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos on niin raporttia pukkaa, kunhan sellaista olen päässyt maistelemaan.
Voinen myös informoida asiasta, jos semmoiseen törmään.

G-Freen:n suhteen Tapiolan Stockmannin herkku lupasi ottaa sen pyynnöstä valikoimiin ja sitä pitäisi olla huomisesta alkaen saatavilla.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistaakseni olen kerran "juonut" yhden kokonaisen pullollisen Green's Discovery'ä ja saa kyllä jäädä viimeiseksi pulloksi. Meinaan, oli sen verran negatiivinen makukokemus - mikäli nyt todellakin yhdistän muistikuvan ja nimen toisiinsa, ja hyvin suurella todennäköisyydellä yhdistän, koska ostin juomani juuri Alkosta.
Asia pihvi, lienee juuri samasta oluesta kyse. Ei se tosiaan belgialejen joukossa oikein mistään ole kotoisin, mutta sen lähemmäksi ei varmaan keliaakikko pääse noita yksiä maailman hienoimpia oluita. En tosin ole selvillä millaisia vaihtoehtoja maailmalla on. Suomeen nyt rantautuu mitä rantautuu.

Mutta tosiaan, niitä Keisarin muutamia oluita voin suositella, esim. Münchener on saksalaistyyppisesti humaloitu tapaus. Peittoaa nuo kyllä suurimman osan suomalaisista bulkkioluista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy