Se mitä itse odotin/odotan Keklulta on ihan muuta kuin tähän astiset hankinnat. Nyt Keklu on mennyt varsin varmaa linjaa ja hommannut tunnettuja/riskittömiä kavereita tyyliin Pihlman, Nokelainen, Eaves, Forrest, Lasak ja nyt viimeisenä Westerlund. Nämä vissiin kaikki siis Keklun "hakuja". Eihän noiden etsiminen kovin vaikeeta ole, kun masamaisesti teksti-tv:stä löytää helpoiten samat nimet näin kärjistettynä. Mikä tahansa muu jengi tai toimari olisi voinut kyseiset miehet hommata, mikäli rahaa ja kiinnostusta olisi. Näistä voisi melkein ison kiitoksen antaa myös Hjallikselle, joka on suostunut avaamaan kukkaron nyöriä. Nyt on tosiaan Jokereilla välikausi, kun ei ole Keklun kasaama jengi, joten näitä täsmähankintoja on kuitenkin helppo ymmärtää. En siis tuomitse tätä nykyistä hankintapolitiikkaa.
Se mitä itse odotan Keklulta ensi kaudelle ja tuleville, on nimenomaan uusien kykyjen löytäminen. Sellaisten pelaajien, valmentajien tai muiden taustajoukkojen löytäminen, joiden puhjettua SM-liigassa kukkaan, voidaan todella käyttää termiä HAKU. Nyt Jokereissa taitaa olla vain Dehner tällaisena kaverina, joka tuli melko puskista. Alkuun mies taisikin olla varsin vakuuttava, mutta nyttemmin tippunut pelillisesti muun joukkueen tasolle. Olihan siellä myös se Gallagher, joka ei kuitenkaan try-outin jälkeen saanut sopimusta Jokereihin. Näitä uusia nimiä kuitenkin toivon ja odotan Keklun tuovan tasaiseen tahtiin Jokereihin ensi vuodesta lähtien. Myöskin omien juniorien vahva esiinmarssi tulevaisuudessa on omalla listallani Keklun tärkeimpiä tehtäviä.
En siis toivo rahalla mälläämistä, jota Keklun tämä kausi on tainnut pikkaisen olla. Tietenkin huippunimiäkin tarvitaan ja silloin rahaa palaa, muttei jokaisen pelaajan tarvitse ennalta olla sitä tunnetuinta ja parasta A-luokkaa. Joku nyt saattaa pitää minua kateellisena, kun TPS:llä ei ole varaa huippunimiin, mutta siitä ei ole kyse. Me ollaan hallitsevia Suomen mestareita, vaikka joukkue oli sieltä halvimmasta päästä. Tuurimestaruus jonkun mielestä, kun meidän rosteria katsoo, mutta ei ole Ilmalaan kohta 10 vuoteen tullut mestaruutta, vaikka niitä nimimiehiä on pyörinyt iso pino. En varmasti ole yksin mielipiteeni kanssa, mitä Keklulta tulisi odottaa tulevaisuudessa.