Piru vie kun meillä on noin sympaattinen maalivahtikaksikko. Itse kyllä pitäisin Lasakin meillä vielä ensi kauden Kilpeläisen loistavasta kaudesta huolimatta. Mies viihtyy perheineen erittäin hyvin täällä ja kyllä otteetkin ovat olleet pääasiassa sellaisia, että niillä pitäisi irrota jatkosopimus. Tosin ei se Eero huono vaihtoehto ole, päinvastoin. Ensi kaudella peluutus saisi olla huomattavasti tasaisempaa, luokkaa 35-25 Lasakin/Kilpeläisen hyväksi.
Nordlundin soppari on siis "varma". Itse ainakin toivotan Maston tervetulleeksi pelaamaan kirkkaiden valojen alle. Puutteita löytyy varsinkin puolustuspäässä, mutta tuon järkyttävän huonon tehotilaston voi laittaa varmasti osittain joukkueenkin piikkiin, koska TPS:llä on koko liigan huonoin tehotilasto, -53. Olen kuitenkin nähnyt Nordlundilta puolustuspäässä virheitä, joita näkee C-junnujen peleissä, joten kyllä puolustuspelaamisessa on paljon kehitettävää. Hyökkäyspäässä sen sijaan tapahtuu paljon hyviä asioita ja Nordlund on ehdottomasti ylivoimalla se täsmäase, jota ylivoimapelaaminen on tällä kaudella (ja monena muuna kautena) kaivannut.
Ramusta mainitsin jo aikaisemmin, potentiaalinen kaveri. Ramulla on minun mielestäni kaikki edellytykset kehittyä hyväksi kakkossentteriksi, viime kaudella ihan kunnioitettavat tehot 10+33. Puheet siitä, että Ramu jäätyisi tosipelien alkaessa pelottavat tietenkin hiukan. Itsellä ei ole tästä mitään tietoa, joten joku asiasta enemmän tietävä (=IFK-fani, joka seurasi viime kauden playoffeja) voisi kertoa asiasta enemmän.
Nuoremmasta Tyrväisestä en osaa sanoa oikein mitään, kaiketi ihan hyvä syvyyspelaaja alempiin kenttiin? Kyllä omista löytyisi varmasti pelaaja samaan rooliin, joten en oikein näe käyttöä tälle hankinnalle. Mikäli Erkka/Keklu näkevät niin fine.
Muista huhuista en oikein jaksa sanoa mitään, koska niillä ei ole minkäänlaista totuuspohjaa. Nämä "varmat" sopimukset kuulostavat kuitenkin varsin hyviltä ja paljon on "keklunnäköisiä" pelaajia eli nuoria, urallaan eteenpäin pyrkiviä jannuja. Ensi kauden Jokerit voi olla monelle hyvä paikka ottaa seuraava askel urallaan. Kilpeläinen saattaa siis tehdä "riksmanit" ja yhden Jokereissa vietetyn kauden jälkeen kokeilemaan onnea rapakon taakse.