Keitä pelaajia tulee TPS:ään mahdollisen NHL-työsulun aikana ensi kaudella?

  • 214 007
  • 1 679

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Eikös WHA:n pitäisi aloittaa toimintansa 7 joukkueen voimin ensikaudella ja heillä on drafti tilaisuus 17.-18. heinäkuuta, jossa varataan ensimmäisenä päivänä NHL:n ja AHL:n vapaita agentteja ja kaikki seitsemän joukkuetta varaavat 30 pelaajaa ja toisena päivänä joukkueet varaavat saman määrän nuoria Entry Draft -ikäisiä pelaajia ja saavat varata myös 17-vuotiaita pelaajia. Asiasta löytyy enemmän tietoa täältä Jatkoajasta.

Eiköhän muutkin kuin vain varatut pelaajat siirry WHA-joukkueiden riveihin, jos lakko kestää koko kauden ja vaikka se kestäisikin vähemmän aikaa. Välttämättä kaikki varatut pelaajat eivät sinne siirry ja heidän tilalleen sinne siirtyy ei varattuja pelaajia. WHA kannattaa ottaa mukaan mietteisiin, kun mietitään näitä NHL-vahvistuksia ja varsinkin pohjois-amerikkailaisia, sillä he varmaankin pelaavat mieluummin koti mantereellaan kuin jossain kaukana Euroopassa. Vaikka WHA:ssa onkin palkkakatto niin palkat ovat silti aivan eri luokkaa kuin esim. Suomessa.

Kannattaa pitää jäitä hatussa varsinkin ulkomaalaisten NHL-apujen suhteen.

Pro Mario Lemieux TPS 2004-05, ei tuu ikinä toteutuun, mutta kuitenkin yhtä todennäköinen kuin Recchin tai Guerinin tulokin.
 

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kesäpäivän ratoksi...

Viestin lähetti Oloneuvos
Melkoinen mekkala näkyy nousseen tuosta Recchin lausahduksesta mahdollisesta halusta pelata Sakun kanssa samassa tiimissä. Itse en ihan heti usko moisen toteutuvan. Hyvältähän tuo kuulostaisi, mutta jotenkin tämä juttu kuuluu osastoon uskon kun näen.

En minäkään, teoreettisia mahdollisuuksia olen lähinnä tyytynyt puntaroimaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Shopping list

Maitoa, perunoita, vissyvettä ja... mitäs vielä?

Noh, eihän tämä nyt meille niin kuulu mutta osoittaa että aika jännät paikat on freedomlandiassakin. Listattuna muutamia todella isoja tykkejä ilman sopparia ensi kaudeksi.

Pro Mark Recchi TPS 2004-05.
Edelleen.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Also spracht Big Daddy

TPS on varautunut NHL-työsulkuun

- Meillä on ensi viikolla TPS:n pelaajien kanssa linjapalaveri, jossa keskustelemme seuramme mahdollisuuksista tarjota pelipaikkaa NHL-pelaajille, kertoi Koivu.

- Asiassa on myös omat vaikeutensa, sillä uudet miehet veisivät pelipaikan nykyisen ryhmän pelaajilta ja kun lakosta ja sen pituudesta ei ole kenelläkään varmaa tietoa, on perusteellisesti harkittava miten kannattaa toimia

Näin siis aamun Tussarissa. Rauman esitysten perusteella työpaikkademokratiassa taitaa vaan olla sellainen särö, että Arttu Virtasta, Ville Vahalahtea, Mika Alataloa ja Jari Kauppilaa lukuunottamatta muilla pelaajilla ei ole kokouksessa äänivaltaa? Saunan takana on vielä tilaa!

LISÄÄ TÄÄLTÄ
 

Jonde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Tämän päivän (31.7) Ilta-Sanomassa on juttua Esa Pirneksen Lukko sopimuksesta, ja samassa uutisessa on myös juttua TPS:n suunnitelmista. Tässä osa jutusta.

"TPS:n treenivahvuuteen liittyy ylihuomenna neljä kovaa turkulaista NHL-jyrää: Saku Koivu, Aki Berg, Miikka Kiprusoff ja Sami Salo. Varsinkin Koivun tuloa joukkueeseen on pidetty varmana, mutta päävalmentaja Jukka Koivun mukaan kaikki ei aina käy kuin elokuvissa.

- Kaikkien pitää tulla rajusti vastaan palkassa ja vakuutusmaksuissa. He tietävät, mitä voimme antaa ja mitä heiltä vaaditaan. Emme pysty maksaan kellekkään edes kymmentä prosenttia palkasta, kenties kaksi prosenttia Koivu sanoi hymyillen.

Saku Koivu on saanut myös Luganolta tarjouksen, jota Jukka-isä luonnehtii muhkeaksi."

Jukka lopettaa juttunsa näin:

"- Tässä on isoja mahdollisuuksia ja isoja riskejä. Oma linjani on, että jos tämäntasoisia pelaajia on mahdollista saada, mahdollisuus pitäisi käyttää."
 
Viimeksi muokattu:

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kovia nimiä olisi TPS:lle tarjolla, Elyseen yleisömäärät nousisivat varmasti melkoisesti jos nämä herrat Turussa pelaavat. Halpaa lystiä ei tosiaankaan, mutta minunkin mielestäni kannattaa käyttää tilaisuus. Sen verran harvinaista herkkua on tarjolla.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Jonde
Saku Koivu on saanut myös Luganolta tarjouksen, jota Jukka-isä luonnehtii muhkeaksi."

Jukka lopettaa juttunsa näin:

"- Tässä on isoja mahdollisuuksia ja isoja riskejä. Oma linjani on, että jos tämäntasoisia pelaajia on mahdollista saada, mahdollisuus pitäisi käyttää."

Eli suomeksi MIB on ryssimässä diiliä ja Saku on menossa Luganoon. Jukka yrittää saada julkisuuden kautta painetta ottaa Saku joukkueeseen. Sepä olisi kyllä vuosisadan publicity stunt jos Saku päästettäisiin jonnekin muualle.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä asiat eivät tietenkään ole kovin yksinkertaisia, mutta jos Saku muualle päästettäisiin, se kyllä aiheuttaisi melkoisen mellakan Turussa! Olisi kyllä sen luokan lommo TPS:n kyljessä, että sitä ei ihan heti suoristeta.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Annamaila
Nämä asiat eivät tietenkään ole kovin yksinkertaisia, mutta jos Saku muualle päästettäisiin, se kyllä aiheuttaisi melkoisen mellakan Turussa! Olisi kyllä sen luokan lommo TPS:n kyljessä, että sitä ei ihan heti suoristeta.

Peli on ajettu nyt mediassa pisteeseen, jossa MIB:llä ei ole muuta kuin hävittävää jos Saku ei tule. Toivottavasti kuitenkin tulee, kuten myös Aki, Sami Salo, Kipper ja muut. Nyt elokuussa alkaa siellä täällä tapahtua, nopeassakin tahdissa...
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Joo moista ei hevillä antaisi anteeksi kukaan, eikä siitä varmaan saisi kuullakaan kuin seuraavat 15 vuotta. Penatrophy paalutettaisiin pysyvästi teräspalkeilla kauppatorille. Mutta jos Saku päättäisi Luganoon mennä, olisi se jo osin Sakunkin "syy", koska motiivina ei juuri muu voisi olla kuin sweet cash. Jursin Klotenin vielä pystyisi ymmärtämään. Kipperi, Berg, Salo ja vaikka vielä Recchi mutta ei Sakua olisi Pyrrhoksen voitto minun silmissäni.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Jj
Mutta jos Saku päättäisi Luganoon mennä, olisi se jo osin Sakunkin "syy", koska motiivina ei juuri muu voisi olla kuin sweet cash.

Tässä voi olla myös henkilökemiaa ja valtapeliä? Tosin ennen kuin toisin todistetaan raha puhuu. Sveitsi pystyy todennäköisesti lyömään kehiin 2-3 kertaisen summan Suomeen verrattuna. Isoin raha olisi Venäjällä kuitenkin.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Annamaila
Nämä asiat eivät tietenkään ole kovin yksinkertaisia, mutta jos Saku muualle päästettäisiin, se kyllä aiheuttaisi melkoisen mellakan Turussa! Olisi kyllä sen luokan lommo TPS:n kyljessä, että sitä ei ihan heti suoristeta.

Täsmälleen näin. Sopimuksessa on kuitenkin aina (vähintään) kaksi osapuolta, joten nyt kysytään myös Sakun omaa halua, ei vain Ruissalon. Sakun pelaaminen missään muualla Euroopassa mahdollisen työsulun aikana olisi kyllä asia, joka ei ihan heti turkulaisten mielistä unohtuisi.

Toisaalta pitää muistaa, että pelaajat ansaitsevat jääkiekolla leipänsä ja menevät sinne, mistä saavat parhaat tulot - ihan niin kuin me muutkin tekisimme. Ainakin minä. Noin yleisesti ottaen. Mikä sitten on muiden arvojen osuus punnitaan nyt, sillä rahalla ei TPS voi kaikkien aikojen suurimmasta tähdestään ulkomaisten seurojen kanssa kilpailla.

Ja onhan Saku kova kortti missä tahansa kabinetin sököpöydässä, kuten Pressiboxi tuossa kirjoitti.
 

Teini-idoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Saku Koivun pelaaminen missään muualla Euroopassa kuin TPS:ssä työsulun aikana olisi kyllä megaluokan puppelointia. Ja ennenkaikkea Saku Koivulta itseltään. Vaikeaa olisi uskoa, että seurajohto huonoa pahvia/ ei ollenkaan pahvia Sakulle tarjoaa. Ei kai niin paljon voi penailla, eihän?

Sveitsin tai Venäjän, heh, liigoissa varmaan pätäkkää tulisi aivan eri malliin, mutta tässä punnitaan juuri niitä Oloneuvoksen "muita arvoja". Saku ei varmaan koskaan tule saamaan samoja etuuksia Tepsissä kuin nyt; isä valmentaa, ehkä velipoika ja vanhoja kavereita samassa joukkueessa jne.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti Teini-idoli


Sveitsin tai Venäjän, heh, liigoissa varmaan pätäkkää tulisi aivan eri malliin, mutta tässä punnitaan juuri niitä Oloneuvoksen "muita arvoja". Saku ei varmaan koskaan tule saamaan samoja etuuksia Tepsissä kuin nyt; isä valmentaa, ehkä velipoika ja vanhoja kavereita samassa joukkueessa jne.

Onko se sitten etu että isä valmentaa ja sukulaisia pelaa joukkueessa? Aika kaukana siitä omasta mielestäni. Ja luulen, että S. Koivu on yksi viimeisistä pelaajista, joka odottaa mitään erityiskohtelua.

Muuten täysin samaa mieltä monien tähän ketjuun kirjoittaneiden kanssa siitä, että Saku on saatava Suomeen. Olisi hieno nähdä SM-liigassa, vastustajankin paidassa, maan kaikkien aikojen paras sentteri.
 
Viimeksi muokattu:

Teini-idoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti tuuski
Onko se sitten etu että isä valmentaa ja sukulaisia pelaa joukkueessa? Aika kaukana siitä omasta mielestäni. Ja luulen, että S. Koivu on yksi viimeisistä pelaajista, joka odottaa mitään erityiskohtelua.

No, en minäkään Sakun mitään erityiskohtelua oleta vaativan. Silti uskon veljen, isän ja kavereiden vaikuttamisen Palloseurassa vain ja ainoastaan lisäävän Sakun halua pelata joukkueessa. Mutta mistäpä minä mitään tiedän. Ehkä Saku ajattelee jotenkin näin; "Vittu, Berg, Kipper ja muut kaverit pelaa Tepsissä syksyllä. Velikin meni sinne ja ukko valmentaa. Vitun mulkut! Mä lähden jonnekin Moskovaan yksin. Sieltä saa ruplia, niitä mä haluan..."
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Edellisiin viesteihin sellaista väliheittoa, että käsittääkseni Mikko Koivu pelaa Pohjois-Amerikassa tulevalla kaudella, tapahtui mitä tapahtui. Ei siis kaiketikaan ole tulossa Tepsiin?
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Pressiboxi
Edellisiin viesteihin sellaista väliheittoa, että käsittääkseni Mikko Koivu pelaa Pohjois-Amerikassa tulevalla kaudella, tapahtui mitä tapahtui. Ei siis kaiketikaan ole tulossa Tepsiin?

Minulla on asiasta samalainen käsitys. Ei siis tieto vaan käsitys. Varmasti Mikon kohdalla on oikea ratkaisu lähteä haistelemaan ilmapiiriä ja totuttautumaan talon tavoille.
 

Teini-idoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Oloneuvos
Minulla on asiasta samalainen käsitys. Ei siis tieto vaan käsitys. Varmasti Mikon kohdalla on oikea ratkaisu lähteä haistelemaan ilmapiiriä ja totuttautumaan talon tavoille.

Ai jaa, mistäköhän mä sitten olen saanut käsityksen, että nuorempi Koivukin voi pelata Suomessa syksyllä. Kieltämättä Mikolle itselleen voisi paikka farmissa olla parempi ratkaisu, varsinkin kun Tepsissä saataisi joutua jopa kolmosen keskelle.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Teini-idoli
Ai jaa, mistäköhän mä sitten olen saanut käsityksen, että nuorempi Koivukin voi pelata Suomessa syksyllä. Kieltämättä Mikolle itselleen voisi paikka farmissa olla parempi ratkaisu, varsinkin kun Tepsissä saataisi joutua jopa kolmosen keskelle.

Kuviohan on siitä erikoinen, että Mikolla jää asepalvelus edelleen suorittamatta Minnesotan reissun vuoksi. Tästä syystä minäkin alunperin kuvittelin, että hän pelaa vielä vuoden Suomessa. Mutta ei kai sitten?
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itselläni on sellainen muistikuva, että "Miki" olisi jossain haastattelussa todennut nimenomaan pelaavansa rapakon takana seuraavan kauden tulee työsulkua tai ei. Minä olen elänyt siinä käsityksessä ettei hän TPS-paitaa päällensä ensi kaudella pue. Olisi hienoa jos pelaisi Sakun kanssa samaan aikaan, samassa joukkueessa, mutta taitaa jäädä toistaiseksi toteutumatta.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Juippi
Itselläni on sellainen muistikuva, että "Miki" olisi jossain haastattelussa todennut nimenomaan pelaavansa rapakon takana seuraavan kauden tulee työsulkua tai ei.

Kiekkolehden jutussa M. Koivu kertoi ettei pelaa Suomessa ensi kaudella. En voi tarkistaa tarkkoja sanoja koska olen heittänyt ko. numeron roskiin jo aikoja sitten.
 

pygmalion

Jäsen
Viestin lähetti Pressiboxi
Peli on ajettu nyt mediassa pisteeseen, jossa MIB:llä ei ole muuta kuin hävittävää jos Saku ei tule. Toivottavasti kuitenkin tulee, kuten myös Aki, Sami Salo, Kipper ja muut...

Tulipa tuosta mieleeni, että nyt kun julkiset odotukset ovat sitä luokkaa, että Palloseuraan pitäisi saada paitsi Saku, myös "Kipper", "Toinoi", Salon Samppa ja ainakin Recchin Markkukin vielä, ollaan mahdollisesti seurajohdon näkökulmasta hieman ikävässä raossa.

Itse asiassa Ruissalon suunnasta katsellaan saatetaan peliteorian oppien mukaisesti olla lähellä ns. lose-lose -tilannetta. Jos mainittuja äijiä alkaa lipeämään ruodusta useampia (yksikin riittää, jos nimi on Koivu), pihamaalla on lasti vertauskuvallista sontaa jo ennen pelien alkua. Jos taas kerätään kaikki hilut kirstun pohjalta ja viedään itse kirstukin panttilainaamoon - ja pestataan kaikki tähdet - voi edessä olla talouspoliittisesti jopa ikäväksi luonnehdittava tilanne.

Sitä vaan yritän sanoa, että helppoja ratkaisuja ei liene tarjolla, vaikka niin voisi kuvitella kun hallin kulmilla notkuu mainitun tasoisia pelaajia. Nyt sitten seurataa kasvalla mielenkiinnolla, päätetäänkö Ruissalon tiluksilla pelata vai pelätä...
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti pygmalion
.....Jos taas kerätään kaikki hilut kirstun pohjalta ja viedään itse kirstukin panttilainaamoon - ja pestataan kaikki tähdet - voi edessä olla talouspoliittisesti jopa ikäväksi luonnehdittava tilanne.

Hetkinen, olen ollut kesäesana juhannuksesta lähtien, mutta muistelen Jokken todenneen Urheilulehdelle, että rahat on käytetty? Eivätkö ne siis olekkaan vai eikö seuran toimitusjohtaja tunne taloudellista tilannetta? Vai onko joku erillinen änärikassa?

Sakun kun saavat, meikäläinen on tyytyväinen. Muut plussaa, mutteivät pakollisia.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti kausi
Hetkinen, olen ollut kesäesana juhannuksesta lähtien, mutta muistelen Jokken todenneen Urheilulehdelle, että rahat on käytetty? Eivätkö ne siis olekkaan vai eikö seuran toimitusjohtaja tunne taloudellista tilannetta? Vai onko joku erillinen änärikassa?

Kai tuota Narvanmaan hieman kryptistä lausuntoa pitää tulkita siten, että vakiorosterin kokoamiseen menevät varsinaisesti pelaajabudjetin rahat ja NHL-miehet ovat asia erikseen. Jos tuo on pääperiaate, niin loppu on sitten lisärahoitusta arvioiden lisätulot. Ja ehkä jokin kompromissi käytettävissä olevien rahojen suhteen.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Jet-Ace
Kai tuota Narvanmaan hieman kryptistä lausuntoa pitää tulkita siten, että vakiorosterin kokoamiseen menevät varsinaisesti pelaajabudjetin rahat ja NHL-miehet ovat asia erikseen. Jos tuo on pääperiaate, niin loppu on sitten lisärahoitusta arvioiden lisätulot. Ja ehkä jokin kompromissi käytettävissä olevien rahojen suhteen.

Näin tietysti, mutta eikös rosterissa pitäisi edelleen olla ykköskentän laiturin mentävä aukko? Perinteisellä hernesopallako tyyliin Harlan Pratt siihen meinataan äijä saada tehoilemaan? Tarkemmin ajateltuna on täysin selvää, että ylimääräiset mahdollisen työsulun vuoksi tepsiin saapuvat menevät lisäbudjetin kautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös