Keisarin uudet vaatteet eli miten Rauman valtakunta tuhottiin 10:ssa kuukaudessa

  • 17 164
  • 116
Tila
Viestiketju on suljettu.

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Miettikää, että jollain voisi mennä tunteisiin Kallen "lempinimi" noin pahasti.

Harvassa ovat ne, jotka olisivat sanoneet joukkueen kasauksen menneen putkeen tällä kaudella, mutta on kiva uhriutua ja todeta, että kritiikkiä ei saisi esittää.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miettikää, että jollain voisi mennä tunteisiin Kallen "lempinimi" noin pahasti.

Harvassa ovat ne, jotka olisivat sanoneet joukkueen kasauksen menneen putkeen tällä kaudella, mutta on kiva uhriutua ja todeta, että kritiikkiä ei saisi esittää.

En kans ymmärrä ketä varten tätä samaa levyä yhä pyöritetään, kun ei kukaan ole Kallelle täyttä synninpäästöä antanut.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Harvassa ovat ne, jotka olisivat sanoneet joukkueen kasauksen menneen putkeen tällä kaudella, mutta on kiva uhriutua ja todeta, että kritiikkiä ei saisi esittää.
Ihan näin pitkälle en olisi itse mennyt, mutta kyllä siinäkin väitteessä oma totuus on olemassa, ettei kritiikkiä saa esittää. Tai tietenkin sitä saa ja sitä esitetäänkin, mutta täälläkin on joukko nimimerkkejä, jotka tulevat samantien hyökkäämään päälle ja ikään kuin kertomaan miten saa ja miten ei saa kannustaa.

Kaksi ääripäätä ei tietenkään ole koko totuus palstasta, mutta jos harmittaa joidenkin ainainen kritisointi, niin kyllä samalla tavalla harmittaa ainakin itseäni se toinen ääripää, jossa velatkin muutetaan saatavaksi ja aina löytyy joku 'looginen' selitys eikä ikinä ole missään (tässä tapauksessa Lukossa) mitään vikaa.

Koronan piikkiin voi ihan oikeasti laittaa osan kaudesta, mutta samalla on myönnettevä tosiasia, että runkosarjan 10. sijoitus on ihan järkyttävä mahalasku tältä kaudelta. Minä en kuitenkaan vaadi potkuja kaikille, vaan pikemminkin olen toiveikas että virheistä on opittu.
 

Ligget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan näin pitkälle en olisi itse mennyt, mutta kyllä siinäkin väitteessä oma totuus on olemassa, ettei kritiikkiä saa esittää. Tai tietenkin sitä saa ja sitä esitetäänkin, mutta täälläkin on joukko nimimerkkejä, jotka tulevat samantien hyökkäämään päälle ja ikään kuin kertomaan miten saa ja miten ei saa kannustaa.

Kaksi ääripäätä ei tietenkään ole koko totuus palstasta, mutta jos harmittaa joidenkin ainainen kritisointi, niin kyllä samalla tavalla harmittaa ainakin itseäni se toinen ääripää, jossa velatkin muutetaan saatavaksi ja aina löytyy joku 'looginen' selitys eikä ikinä ole missään (tässä tapauksessa Lukossa) mitään vikaa.

Koronan piikkiin voi ihan oikeasti laittaa osan kaudesta, mutta samalla on myönnettevä tosiasia, että runkosarjan 10. sijoitus on ihan järkyttävä mahalasku tältä kaudelta. Minä en kuitenkaan vaadi potkuja kaikille, vaan pikemminkin olen toiveikas että virheistä on opittu.
No, jos oltais vaikka voitettu se yks Ässät-peli, oltais sijalla 6. Tai vaikka raavittu jostain muista tappiopeleistä 3 pistettä. Pienet on marginaalit Ok-suorituksen ja järkyttävän mahalaskun välillä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No, jos oltais vaikka voitettu se yks Ässät-peli, oltais sijalla 6. Tai vaikka raavittu jostain muista tappiopeleistä 3 pistettä. Pienet on marginaalit Ok-suorituksen ja järkyttävän mahalaskun välillä.
Tai jos oltaisiin hävitty pari peliä voittoputken aikana, niin oltaisiin ulkona koko playoffeista.

Tämä on juuri sitä selittelyä mitä en ymmärrä.

Tällä hetkellä joukkue on kauden tärkeimmällä hetkellä ulkona kuin lumiukko, silmin nähden uupunut ja lähes luovuttanut, jonka lisäksi kesken kauden tehdyt hankinnat ovat vahvistamisen sijaan lähinnä heikentäneet Lukkoa ja luotettiin aivan liikaa omaan juttuun, vaikka selkeitä ongelmia näkyi jo hyvän tovin.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ihan näin pitkälle en olisi itse mennyt, mutta kyllä siinäkin väitteessä oma totuus on olemassa, ettei kritiikkiä saa esittää. Tai tietenkin sitä saa ja sitä esitetäänkin, mutta täälläkin on joukko nimimerkkejä, jotka tulevat samantien hyökkäämään päälle ja ikään kuin kertomaan miten saa ja miten ei saa kannustaa.

Kaksi ääripäätä ei tietenkään ole koko totuus palstasta, mutta jos harmittaa joidenkin ainainen kritisointi, niin kyllä samalla tavalla harmittaa ainakin itseäni se toinen ääripää, jossa velatkin muutetaan saatavaksi ja aina löytyy joku 'looginen' selitys eikä ikinä ole missään (tässä tapauksessa Lukossa) mitään vikaa.

Koronan piikkiin voi ihan oikeasti laittaa osan kaudesta, mutta samalla on myönnettevä tosiasia, että runkosarjan 10. sijoitus on ihan järkyttävä mahalasku tältä kaudelta. Minä en kuitenkaan vaadi potkuja kaikille, vaan pikemminkin olen toiveikas että virheistä on opittu.
Tässä viesti, jonka olisin toivonut näkeväni jonkun ketjun avauksessa. Voin allekirjoittaa aika lailla kaiken.
 

Ligget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tai jos oltaisiin hävitty pari peliä voittoputken aikana, niin oltaisiin ulkona koko playoffeista.

Tämä on juuri sitä selittelyä mitä en ymmärrä.

Tällä hetkellä joukkue on kauden tärkeimmällä hetkellä ulkona kuin lumiukko, silmin nähden uupunut ja lähes luovuttanut, jonka lisäksi kesken kauden tehdyt hankinnat ovat vahvistamisen sijaan lähinnä heikentäneet Lukkoa ja luotettiin aivan liikaa omaan juttuun, vaikka selkeitä ongelmia näkyi jo hyvän tovin.
Tämähän ei ole selittelyä. Poikkeuksellisen lyhyt oli matka sekä ylös, että alas. Pettymys ja heikko suoritus, todellakin. Mahalasku, no jaa.

Jos ei muuta, niin ainakin väsyneitä. Ja tuskin pää kerkeää aukeamaan yhdellä välipäivällä vaikka kropan saisikin liikkeelle. Koronan jälkeinen ottelusuma, seitsemään matsiin viis peliä ja käytännössä kaks viikkoa ilman joukkueharjoittelujaksoja, näkyy varmasti. Tais takki tyhjentyä Tappara matsissa valitettavasti.

Hankinnat meni metsään, lukeutuu niihin virheisiin josta toivottavasti opitaan jotain
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koronan piikkiin voi ihan oikeasti laittaa osan kaudesta, mutta samalla on myönnettevä tosiasia, että runkosarjan 10. sijoitus on ihan järkyttävä mahalasku tältä kaudelta. Minä en kuitenkaan vaadi potkuja kaikille, vaan pikemminkin olen toiveikas että virheistä on opittu.
Mun mielestä tässä kappaleessa vaan on suuri ristiriita. Jos, ja kun, koronan piikkiin voi laittaa osan kaudesta (aika suurenkin osan), niin mielestäni samalla ei voi sanoa että 10. sijoitus on "järkyttävä mahalasku". Varsinkin, kun yksi voitto enemmän ja sijoitus olisi kuudes, mikä luultavasti tyydyttäisi valtaosaa kannattajista.

Kritisointia vastaan minulla ei ole mitään, onhan sille aihetta. Mutta omasta mielestäni moni näkee tilanteen vähän tarkoituksellisestikin huonompana kuin se onkaan. Voihan se toki tietysti olla, että minä en vaan en ole tarpeeksi vaativa ja tyydyn liian vähään.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Jos otteluita pelataan 58-60 niin joukkue on sillä paikalla minkä on ansainnut. Siihen ei hyvät tai huonot tuurit vaikuta. Ei ole sattumaa, että ollaan 10.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Jos perjantaina ollaan lomilla haluan todella Lukon johdon tulevan ulos rohkeasti selittämään miksi näin?

* Siirtoikkunan vahvistusten täydellinen feilaus.
* Case Kiko
* Kallen lupaukset ja hätävalheet
* Virtasen vastuu tuloksesta

` Turun tauti´ ja mestaruus pöhö iski meille ihan vuodessa. Ei tarvinnut mitään dynastiaa rakennella.
Se on kuulkaa ensi kaudella rippeet jäljellä kulta joukkueesta ja kaikki posi vedetty vessasta alas.

Ei voisi uudet ledikaukalot vähempää kiinnostaa vaan ISOJA kaloja kesällä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos otteluita pelataan 58-60 niin joukkue on sillä paikalla minkä on ansainnut. Siihen ei hyvät tai huonot tuurit vaikuta. Ei ole sattumaa, että ollaan 10.
Ei kai sitä kukaan väitäkään että se sattumaa on. Mutta ei sitä mielestäni voi ohittaakaan, että joidenkin kauden aikaisten ja joukkueesta sinänsä riippumattomien tapahtumien, kuten nyt vaikka koronaepidemioiden vuoksi tuloksenteko on "normaalia" vaikeampaa. Se, että joukkue ei pääse harjoittelemaan yhdessä kuin joskus ja jouluna on mielestäni aika pirun suuri tekijä siinä, ettei peli kulje halutulla tavalla. Ei tietenkään mikään automaattinen synninpäästö, mutta pakkohan sen on vaikuttaa ja paljon. Toki voi sanoa, että paremmin rakennettu/paremmin valmennettu/younameit joukkue olisi pärjännyt tässä tilanteessa paremmin, mutta samalla uskon vahvasti että juuri tämä joukkue olisi suorittanut paremmin ilman näitä vaikeuksia.

Enkä tällä ota esimerkiksi mitään pois Lukon yläpuolelle sijoittuneilta joukkueilta, he ovat kyllä sijoituksensa ansainneet. Ja joukkueurheiluun vaan kuuluu tämänkaltaiset esteet/hidasteet, oli kyseessä sitten koronaepidemia, loukkaantumissuma tai mikä vaan vastaava. Mutta on mielestäni älyllisesti epärehellistä väittää, ettei tällaiset asiat vaikuttaisi pelillisiin asioihin ja sitä kautta esimerkiksi sijoitukseen. Menee samaan kastiin kuin "ei ole väliä mikä joukkue tulee vastaan, kaikki ne pitää voittaa kuitenkin".

Huonolla menestyksellä yritin saada päässä risteileviä ajatuksia jollain tavalla tulkittavissa olevaan muotoon, mutta josko tuosta sekavasta tekstistä nyt jotain joku ymmärtäisi.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Itse voin sen verran sanoa, että annan Veltsulle, joukkueelle, Kallelle ja kaikille Lukkoon liittyville henkilöille täyden synninpäästön tämän kauden suhteen. En koe olevani sellaisessa asemassa, että edes kannattajana pystyisi tuomitsemaan heitä epäonnistuneiksi, vain ja ainoastaan epäonnisiksi. Olisin tietenkin toivonut ja halunnut parempaa menestystä, mutta sitä nyt ei vaan voi aina saada. Mennään kuinka pitkälle ikinä tänä vuonna niin olen tyytyväinen. Ensi kaudella sitten uudestaan.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun mielestä tässä kappaleessa vaan on suuri ristiriita. Jos, ja kun, koronan piikkiin voi laittaa osan kaudesta (aika suurenkin osan), niin mielestäni samalla ei voi sanoa että 10. sijoitus on "järkyttävä mahalasku".
Täytyy muistaa, että Lukko ei suinkaan ollut ainoa joukkue joka kärsi koronasta. Itseasiassa ulkomuistista sanoisin, että Jukurit oli joukkueista ainoa, johon se korona ei iskenyt kriittisesti. Siksi kirjoitinkin, että osa kaudesta voi laittaa koronan piikkiin, mutta sen varjossa ei voi liikaa selitellä, koska se oli jokaisen joukkueen kohtalo jossain vaiheessa kautta.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täytyy muistaa, että Lukko ei suinkaan ollut ainoa joukkue joka kärsi koronasta. Itseasiassa ulkomuistista sanoisin, että Jukurit oli joukkueista ainoa, johon se korona ei iskenyt kriittisesti. Siksi kirjoitinkin, että osa kaudesta voi laittaa koronan piikkiin, mutta sen varjossa ei voi liikaa selitellä, koska se oli jokaisen joukkueen kohtalo jossain vaiheessa kautta.
Joo, tämä pitää kyllä paikkansa. Tosin samaan hengenvetoon lisäisin, että Lukko kärsi kyllä siitä silti mielestäni eniten. En tiedä sitten, katsonko asiaa liian värilaseilla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On tällä ketjulla ainakin semmoinen otsikko mikä herättää mielenkiintoa, vaikkei itse asiasta ihan sanasta sanaan samaa mieltä olisikaan.
 

John Deere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko , Vidilän työväenurheilijat VITU
Rauman Lukko 2021-2022 kritisointi. Sana yhtä vapaa kuin Venäjällä sodasta.
Vai kannattaako meistä osa seuraa väärin?
 

Raspikurkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Rauman Lukko 2021-2022 kritisointi. Sana yhtä vapaa kuin Venäjällä sodasta.
Vai kannattaako meistä osa seuraa väärin?
Voi olla. Itse kun lueskelee näitä ketjuja niin aika selväti tulee esiin ettei kritiikkiä saa jostain ihmeen syystä antaa sinne minne kuuluu ja milloin kuuluu. Kuitenkin enemmän tai vähän enemmän kausi meni penkin alle. ne, kenen syytä se on saa tulla esiin ja kertomaan reilusti maksavalle taholle, mitä tässä tunaroitiin. Jos ei tule niin arvokkuuden rippeet on mielestäni menneet.

Luotto on itsellä ainakin melkoisen heikko tällä hetkellä Lukon joukkueeseen. Olen tosin mielelläni syömässä sanojani jos käykin hyvin mutta tällä hetkellä se on erittäin kaukainen näkemys, se.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuitenkin enemmän tai vähän enemmän kausi meni penkin alle.
Onko se mikään ihme, että sitä "kritiikkiä kritiikille" annetaan, jos heitetään tällaisia julistuksia ennen kuin ensimmäistäkään pleijaripeliä on pelattu?

Mä olen nyt jo liikaa lisännyt tämän huikean ketjun viestimäärää, mutta loppukaneettina sanon vielä tämän: minä en niinkään kritisoi kritisointia, vaan ehkä ennemmin sitä, _miten_ ja _milloin_ kritisoidaan.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä kysymys on nyt suunnattu kaikille, joiden mielestä "valtakunta on tuhottu": Mitä ehdotatte tehtäväksi?

Kalle ulos?

Ja samat kaverit on yleensä myös niitä, jotka on vaihtamassa puoli joukkuetta muutaman pelin jälkeen. Virta olisi teidän metodeilla potkittu ulos ja mestaruus jäänyt näkemättä. Klokit ja kumppanit jääneet hyödyntämättä, kun alku oli tahmeampi.

Kritisointi on eri asia. Pitkäjänteisen urheilustrategian tulosta tarkastellaan pitkällä aikavälillä ja korjataan tarvittaessa. Jokainen liike ei voi osua eikä osu muillakaan. Välillä voi olla, että se että kärsivällinen tie tuottaa pettymyksen, mutta ennemmin sitten niin, kuin että poukkoillaan pikavoittojen toivossa ja lopetellaan projekteja parin kuukauden kokeilun jälkeen, vaihdetaan valkkuja, ostellaan pelaajia.

Todennäköisesti tällä kaudella ei mennyt joukkueen rakennus niin kuin oli ajateltu etukäteen. Kuka oikeasti tietää mitä kaikkea siellä taustalla on tapahtunut?
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Mikään suoritus tällä kaudella ei riitä siihen, että pitäisi edes keskustella Sahlstedtin asemasta.

Kritiikkiä pitää saada antaa.
Yhtälailla virheitäkin pitää sallia.

Vielä ei olla tilanteessa, jossa kritiikin kuuluisi olla kohtuuttoman kovaa.

Vielä ei olla myöskään tilanteessa, jossa virheitä oltaisiin tehty liikaa.

Sahlstedt kantaa vastuun, hyvästä ja huonosta.
Oli hankintojen takana Bume, Kalle tai Teperi, Sahlstedt kerää kiitoksen.

Ensi kaudelle mitataan Lukkoa ja Sahlstedtia eri tavalla ja eri lähtökohdista.
Tilanne on uusi.

Tämän päivän tiedolla ja näytöillä pidän Sahlstedtia fiksuna kaverina, joka tulee taatusti tekemään kaikkensa, että ensi kaudesta tulee parempi.

Runkosarjan osalta sijoitus on mestaruuden ja kahden kauden dominoinnin jälkeen heikko.
Lähipäivät - ja/tai viikot näyttävät mitä kaudesta sitten lopullisesti jää käteen.

Tämän suurempaan kritiikkiin en itse ole kiinnostunut tämän kauden suhteen enää lähtemään.

Toivotaan, että tämä(kin) kausi saataisiin vielä ainakin osittain pelastettua.

Katsotaan ensi syksynä miltä sarjatilanne ja joukkue näyttää 10 kierroksen jälkeen.
Silloin nähdään jo suuntaa ensi kaudelle.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Itse voin sen verran sanoa, että annan Veltsulle, joukkueelle, Kallelle ja kaikille Lukkoon liittyville henkilöille täyden synninpäästön tämän kauden suhteen. En koe olevani sellaisessa asemassa, että edes kannattajana pystyisi tuomitsemaan heitä epäonnistuneiksi, vain ja ainoastaan epäonnisiksi. Olisin tietenkin toivonut ja halunnut parempaa menestystä, mutta sitä nyt ei vaan voi aina saada. Mennään kuinka pitkälle ikinä tänä vuonna niin olen tyytyväinen. Ensi kaudella sitten uudestaan.
Tämä on ehkä juuri sitä ruusuilla tanssimista, joka isoa osaa tällä palstalla rassaa. Epäonni ei voi olla ainoa syy tähän sarjasijoitukseen. Jotain on tehty myös väärin, että tällainen epäonni on joukkueeseen osunut. Enkä tarkoita että Koronan suhteen olisi toimittu väärin, sille tuskin olisi Lukko mitään mahtanut.

Onko scouttaus mennyt metsään? Onko joukkueen rakennusstrategia ollut väärä? Onko Kalle pihistellyt hankintoja tehdessä? Onko pelitapa kuitenkin muuttunut liikaa?

Kysymyksiä on monia, varmaan enemmänkin. Välttämättä yksittäin ei mikään näistä ajanut Lukkoa tähän tilanteeseen, mutta yhdessä ovat ajaneet Lukon tilanteeseen jossa se nyt on.

Ei vielä katastrofi, ei lähellekkään hyvä suoritus. Koronan piikkiin minäkin voin paljon tästä kaudesta laittaa, mutta synninpäästöä en aio antaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös