Kehitysideoita ottelutapahtumaan ja muuhun toimintaan

  • 397 340
  • 2 169

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tää menee varmaan tuohon otsikon osoittamaan "muuhun toimintaan" -kategorian alle, mutta. Tuli vastaan tossa Liigan somesta päivitys, että HIFK:n Åsten oli saanut viidennen tähden paitaansa. Mitäkö tuo tarkoittaa? Eli Åstenille tuli 500 pelattua matsia HIFK:ssa täyteen.

En edes tiennyt heillä olevan tollasta kunnianosoitusta käytössä, mutta minusta ihan varteenotettava idea jonka voisi varastaa Kärppiinkin. Eli aina kun sata pelattua peliä seuran paidassa tulee pelaajalle täyteen, niin tämä saisi yhden merkin hihaan lisää. Ehkä Kärppien tapauksessa se voisi olla legendaarinen kolmen kynnen raapaisujälki?

Varmasti olisi pelaajallekin kunnia-asia, kun saisi tuollaisen huomionosoituksen paitaansa.

Tästä linkistä kyseiseen postaukseen.
 

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Moro! Kysyn ehkä oikeassa ketjussa.

Ensi kuussa olisi mahis katsoa jääkiekkoa Oulussa, mutta voi olla, että kannan repullisen omaisuutta mukana. Kyssäri onkin, että onko Raksilassa narikkaa?
 

19465

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Mika Pyörälä, Ville Mäntymaa
Moro! Kysyn ehkä oikeassa ketjussa.

Ensi kuussa olisi mahis katsoa jääkiekkoa Oulussa, mutta voi olla, että kannan repullisen omaisuutta mukana. Kyssäri onkin, että onko Raksilassa narikkaa?
Suosittelen jättämään laukun vieressä olevan Prisman laukkusäilöön, jos mahdollista.
 

LeTioV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Keskiviikon pelissä kävi erittäin ilmeiseksi miten tunnelma kaukalossa ja katsomossa voidaan tappaa hetkessä.

En muista mikä tilanne olis taustalla, mutta oli erittäin kyseenalainen ja koko katsomo räjähti ja se tunne tarttui joukkueeseenkin. Mutta samaan aikaan tuli mainoskatko, hallista valot pois ja s-ryhmän mainos pyörimään. Kun valot vihdoin palasivat katsomo oli ihan hiljaa eikä tunnetta näkynyt joukkueessakaan. Screeniltä ei tullut edes uusintaa tilanteesta.

Ymmärrän, että agitointi järjestäjän taholta on kielletty ja mainoksista saadaan tuloja, mutta mutta....

Tätäkö oikeasti halutaan, tulla halliin katsomaan mainoksia. Kärpillä valmiiksi hankaluuksia osoittaa tunnetta ja fanipääty ainoa joka pitää ääntä. Ottelutapahtuman ja sen aikaisen median tulisi palvella sitä tarkoitusta, että saadaan kaikki irti joukkueesta ja katsomosta. Näin Kärpät pelaa parempaa peliä, katsomo viihtyy ja hallissa käy enemmän porukkaa. Tätä kautta mainostajatkin saavat enemmän vastinetta rahoilleen. Kaikki voittavat.

Suoranaista ratkaisua ongelmaan en löydä kun noita mainoksiakin tarvitaan. Mutta kehitettävää olisi. Joku mainostaja sponssaama "taklauskamera" jossa näytetään isoimpia niittejä. Ja sama vaikka laukausten blokkaamiseen. Toki nyt ei eletä Aarnion ja Kukkosen aikoja jolloin noita tuli melkein joka vaihdossa ja katsomo eli niiden mukana jopa psyykaten Aarniota antamaan pommeja.

Nythän tuo screeni on vain iso mainostaulu.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Keskiviikon pelissä kävi erittäin ilmeiseksi miten tunnelma kaukalossa ja katsomossa voidaan tappaa hetkessä.

En muista mikä tilanne olis taustalla, mutta oli erittäin kyseenalainen ja koko katsomo räjähti ja se tunne tarttui joukkueeseenkin. Mutta samaan aikaan tuli mainoskatko, hallista valot pois ja s-ryhmän mainos pyörimään. Kun valot vihdoin palasivat katsomo oli ihan hiljaa eikä tunnetta näkynyt joukkueessakaan. Screeniltä ei tullut edes uusintaa tilanteesta.

Ymmärrän, että agitointi järjestäjän taholta on kielletty ja mainoksista saadaan tuloja, mutta mutta....

Tätäkö oikeasti halutaan, tulla halliin katsomaan mainoksia. Kärpillä valmiiksi hankaluuksia osoittaa tunnetta ja fanipääty ainoa joka pitää ääntä. Ottelutapahtuman ja sen aikaisen median tulisi palvella sitä tarkoitusta, että saadaan kaikki irti joukkueesta ja katsomosta. Näin Kärpät pelaa parempaa peliä, katsomo viihtyy ja hallissa käy enemmän porukkaa. Tätä kautta mainostajatkin saavat enemmän vastinetta rahoilleen. Kaikki voittavat.

Suoranaista ratkaisua ongelmaan en löydä kun noita mainoksiakin tarvitaan. Mutta kehitettävää olisi. Joku mainostaja sponssaama "taklauskamera" jossa näytetään isoimpia niittejä. Ja sama vaikka laukausten blokkaamiseen. Toki nyt ei eletä Aarnion ja Kukkosen aikoja jolloin noita tuli melkein joka vaihdossa ja katsomo eli niiden mukana jopa psyykaten Aarniota antamaan pommeja.

Nythän tuo screeni on vain iso mainostaulu.
Samaa mieltä, että tuo on erittäin valitettavaa. Mutta jos nyt samasta tilanteesta puhutaan, niin tuohan oli nimenomaan Liigan mainoskatko. Korjatkaa jos sekoitan johonkin eri tilanteeseen. Noihin ei siis valitettavasti Kärpät voi ottelutapahtumassa vaikuttaa, vaan ne mainokset on määritetty, ei pelkästään Liigan, vaan ihan IIHF:n sääntökirjassakin.

Seuraava lainaus on suoraan Liigan kilpailusäännöistä:
"Otteluissa on yhden erän aikana kaksi 60 sekunnin mittaista mainoskatkoa. Tarkempi ohjeistus tästä luvussa V/15.

Mainoskatkojen (=tekniset aikalisät) paikat erän aikana määritellään IIHF:n sääntökirjassa."

Alla myös vielä tuo kyseinen sääntö kokonaisuudessaan englanniksi:
87.2. COMMERCIAL BREAK
During each regular period of the games in an IIHF Championship there shall be a maximum of three (3) commercial breaks, each with a maximum duration of seventy (70) seconds but can be subject to change for specific event.

Commercial breaks shall be taken at the first stoppage of play after the following times on the game clock as it counts down:
(I) Break number 1: 14.00 (min.)
(II) Break number 2: 10.00 (min.)
(III) Break number 3: 06.00 (min.)

Despite the above indicated time slots, commercial breaks shall not be taken if:
a) A goal is scored;
b) A penalty shot is called;
c) One of the Teams is playing short-handed;
d) A fight breaks out on ice;
e) An icing infraction is called;
f) The net is dislodged accidentally by a defending player (incl. goalkeeper); and
g) The puck is shot into the end zone from beyond the center red line and the goalkeeper freezes the puck resulting in a stoppage of play.

Exceptions from point e-g above is when a penalty or penalties are assessed in the stoppage that affects the on-ice strength of either team.

In the event that a commercial break is not taken during the time slot prescribed above, because of the exceptions above, the missed commercial opportunity shall be made up at the first stoppage of play in the next commercial break time slot. If there is another incident where the second commercial break is missed, this procedure shall continue to repeat itself until all commercial breaks are taken. However, there must always be at least 60 seconds between two commercial breaks.

Any extra commercial break taken during a time slot shall follow the procedure described above and they shall be eliminated from the last remaining time slot of that period. They shall not be used to create extra commercial inventory for broadcasters. However, in such instances, the Commercial Coordinator will be instructed to turn on the light and signal the truck that an optional commercial opportunity is being taken.

No commercial breaks shall be taken in the final thirty (30) seconds of the first and second periods, as well as during the final two (2) minutes of the third period. No commercial breaks shall be granted during overtime.

The Teams shall comply with the following provisions during commercial breaks:
a) Goalkeepers will be allowed to go to their respective players’ bench.
b) Teams are allowed to change lines once the referee blows the whistle signaling the teams to return to the face-off with 20 seconds remaining in the commercial stoppage.
c) These line changes will follow the same protocol as a normal line change during a stoppage of play.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Samaa mieltä, että tuo on erittäin valitettavaa. Mutta jos nyt samasta tilanteesta puhutaan, niin tuohan oli nimenomaan Liigan mainoskatko. Korjatkaa jos sekoitan johonkin eri tilanteeseen. Noihin ei siis valitettavasti Kärpät voi ottelutapahtumassa vaikuttaa, vaan ne mainokset on määritetty, ei pelkästään Liigan, vaan ihan IIHF:n sääntökirjassakin.

Seuraava lainaus on suoraan Liigan kilpailusäännöistä:
"Otteluissa on yhden erän aikana kaksi 60 sekunnin mittaista mainoskatkoa. Tarkempi ohjeistus tästä luvussa V/15.

Mainoskatkojen (=tekniset aikalisät) paikat erän aikana määritellään IIHF:n sääntökirjassa."

Alla myös vielä tuo kyseinen sääntö kokonaisuudessaan englanniksi:
87.2. COMMERCIAL BREAK
During each regular period of the games in an IIHF Championship there shall be a maximum of three (3) commercial breaks, each with a maximum duration of seventy (70) seconds but can be subject to change for specific event.

Commercial breaks shall be taken at the first stoppage of play after the following times on the game clock as it counts down:
(I) Break number 1: 14.00 (min.)
(II) Break number 2: 10.00 (min.)
(III) Break number 3: 06.00 (min.)

Despite the above indicated time slots, commercial breaks shall not be taken if:
a) A goal is scored;
b) A penalty shot is called;
c) One of the Teams is playing short-handed;
d) A fight breaks out on ice;
e) An icing infraction is called;
f) The net is dislodged accidentally by a defending player (incl. goalkeeper); and
g) The puck is shot into the end zone from beyond the center red line and the goalkeeper freezes the puck resulting in a stoppage of play.

Exceptions from point e-g above is when a penalty or penalties are assessed in the stoppage that affects the on-ice strength of either team.

In the event that a commercial break is not taken during the time slot prescribed above, because of the exceptions above, the missed commercial opportunity shall be made up at the first stoppage of play in the next commercial break time slot. If there is another incident where the second commercial break is missed, this procedure shall continue to repeat itself until all commercial breaks are taken. However, there must always be at least 60 seconds between two commercial breaks.

Any extra commercial break taken during a time slot shall follow the procedure described above and they shall be eliminated from the last remaining time slot of that period. They shall not be used to create extra commercial inventory for broadcasters. However, in such instances, the Commercial Coordinator will be instructed to turn on the light and signal the truck that an optional commercial opportunity is being taken.

No commercial breaks shall be taken in the final thirty (30) seconds of the first and second periods, as well as during the final two (2) minutes of the third period. No commercial breaks shall be granted during overtime.

The Teams shall comply with the following provisions during commercial breaks:
a) Goalkeepers will be allowed to go to their respective players’ bench.
b) Teams are allowed to change lines once the referee blows the whistle signaling the teams to return to the face-off with 20 seconds remaining in the commercial stoppage.
c) These line changes will follow the same protocol as a normal line change during a stoppage of play.
Tässäpä tuo vastaus aiempaan pohdintaan tulikin. Noilla katkoilla pyörii sovitut mainokset jne, ei uusintoja, eikä mitään muutakaan ylimäärästä peliin liittyvää.
 

LeTioV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Samaa mieltä, että tuo on erittäin valitettavaa. Mutta jos nyt samasta tilanteesta puhutaan, niin tuohan oli nimenomaan Liigan mainoskatko. Korjatkaa jos sekoitan johonkin eri tilanteeseen. Noihin ei siis valitettavasti Kärpät voi ottelutapahtumassa vaikuttaa, vaan ne mainokset on määritetty, ei pelkästään Liigan, vaan ihan IIHF:n sääntökirjassakin.

Seuraava lainaus on suoraan Liigan kilpailusäännöistä:
"Otteluissa on yhden erän aikana kaksi 60 sekunnin mittaista mainoskatkoa. Tarkempi ohjeistus tästä luvussa V/15.

Mainoskatkojen (=tekniset aikalisät) paikat erän aikana määritellään IIHF:n sääntökirjassa."

Alla myös vielä tuo kyseinen sääntö kokonaisuudessaan englanniksi:
87.2. COMMERCIAL BREAK
During each regular period of the games in an IIHF Championship there shall be a maximum of three (3) commercial breaks, each with a maximum duration of seventy (70) seconds but can be subject to change for specific event.

Commercial breaks shall be taken at the first stoppage of play after the following times on the game clock as it counts down:
(I) Break number 1: 14.00 (min.)
(II) Break number 2: 10.00 (min.)
(III) Break number 3: 06.00 (min.)

Despite the above indicated time slots, commercial breaks shall not be taken if:
a) A goal is scored;
b) A penalty shot is called;
c) One of the Teams is playing short-handed;
d) A fight breaks out on ice;
e) An icing infraction is called;
f) The net is dislodged accidentally by a defending player (incl. goalkeeper); and
g) The puck is shot into the end zone from beyond the center red line and the goalkeeper freezes the puck resulting in a stoppage of play.

Exceptions from point e-g above is when a penalty or penalties are assessed in the stoppage that affects the on-ice strength of either team.

In the event that a commercial break is not taken during the time slot prescribed above, because of the exceptions above, the missed commercial opportunity shall be made up at the first stoppage of play in the next commercial break time slot. If there is another incident where the second commercial break is missed, this procedure shall continue to repeat itself until all commercial breaks are taken. However, there must always be at least 60 seconds between two commercial breaks.

Any extra commercial break taken during a time slot shall follow the procedure described above and they shall be eliminated from the last remaining time slot of that period. They shall not be used to create extra commercial inventory for broadcasters. However, in such instances, the Commercial Coordinator will be instructed to turn on the light and signal the truck that an optional commercial opportunity is being taken.

No commercial breaks shall be taken in the final thirty (30) seconds of the first and second periods, as well as during the final two (2) minutes of the third period. No commercial breaks shall be granted during overtime.

The Teams shall comply with the following provisions during commercial breaks:
a) Goalkeepers will be allowed to go to their respective players’ bench.
b) Teams are allowed to change lines once the referee blows the whistle signaling the teams to return to the face-off with 20 seconds remaining in the commercial stoppage.
c) These line changes will follow the same protocol as a normal line change during a stoppage of play.
Oli sama tilanne. Säännöissä ei varmasti ole määritelty mitä mainoskatkojen aika tulee näyttää screeniltä. Se on tapahtumanjärjestäjän oma valinta. Mutta samaan hengenvetoon voi varmaan todeta, että Kärpät on myynyt tuon mainoskatkon s-ryhmälle eikä siitä voi sopimusteknisesti poiketa.

Toisaalta tuo kyseinen mainos jossa hallin valot sammutetaan alkaa kääntymään jo itseään vastaan. Aluksi se oli jännä kuriositeetti kesken ottelun, mutta nyt lähinnä ärsyttää. Sama renkutus vuodesta toiseen ja lisäksi sillä on tunnelmaa latistava vaikutus. Jotenkin toivoisin joustavuutta ja pelisilmää enemmän näihin tilanteisiin.
 

Redimor

Jäsen
Toisaalta nämä suvanto kohdathan voi kuitenkin pyrkiä kääntämään DJ:n ja fanipäädyn yhteistyöllä takaisin eduksi jos tahtoa on kehittää tapahtumaa....
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Minun ymmärtääkseni liigan mainoskatkojen mainokset ovat nimenomaan liigan myymiä ja määrittelemiä.

Saatan toki olla väärässä.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Uusi juttu näyttää olevan. Mitä laservaloilla saadaan aikaiseksi?
Tuleeko laserit sitä varten, että vastustajan pyörittäessä voidaan tarvittaessa laseroida railoja jäähän kriittisille alueille?
 

Jotasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Väittäisin melkein, että erän toinen katko on Liigan määräämille mainoksille ja toinen sitten kotijoukkueen omille. Perusteet juuri tuo, että toisella katkolla tulee Liigan/sen sponssien mainoksia ja mielestäni muissakin halleissa on tullut juuri niitä samoja mainoksia, mitä nyt on vähän ehtinyt kuulla Katsomon lähetyksistä joskus.
 

Kakkosmolari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mediaketjussa keskustellaan kiivaasti Kärppien tämän hetkisestä maalilaulusta, joten haluan yhtyä keskusteluun mukaan. Omaan siinä mielessä ehkä hieman epäsuositun mielipiteen, että pidän nykyisestä maalilaulusta todella paljon. Olen itse nuori, ja alkanut kannattamaan Kärppiä vasta 2010-luvun alkupuolella. Muistan siis itse lapsuudestani nimen omaan tuon nykyisen maalilaulun. Ymmärrän toki turhautumisen siitä, miten organisaatio suhtautuu tähän maalilauluhommaan. Itse kuitenkin olen tyytyväinen nykyiseen sekä siihen, että Kärpät on rautaa sekä Routasydän edelleen soivat Raksilassa.
 

Aho#5

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mediaketjussa keskustellaan kiivaasti Kärppien tämän hetkisestä maalilaulusta, joten haluan yhtyä keskusteluun mukaan. Omaan siinä mielessä ehkä hieman epäsuositun mielipiteen, että pidän nykyisestä maalilaulusta todella paljon. Olen itse nuori, ja alkanut kannattamaan Kärppiä vasta 2010-luvun alkupuolella. Muistan siis itse lapsuudestani nimen omaan tuon nykyisen maalilaulun. Ymmärrän toki turhautumisen siitä, miten organisaatio suhtautuu tähän maalilauluhommaan. Itse kuitenkin olen tyytyväinen nykyiseen sekä siihen, että Kärpät on rautaa sekä Routasydän edelleen soivat Raksilassa.

Niin. Näin meille vanhemmille 90-luvun loppu, liiganousu ja ne ensimmäiset mestaruudet nousun jälkeen juhlittiin Verkko Heiluun tahtiin. Tuo I Will Survive puolestaan symboloi vahvasti niitä Marjamäen kultaisia vuosia. Ei toki huonoja muistoja nekään, mutta ihan niin vahvaa tunnesidettä ei siihen kappaleeseen itsellä ole.
 

LarZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun pisteautomaatit
-alkushow oli muuttunut jonkin verran. Videossa oli huomioitu fanit omien videoiden kanssa varsinkin. Ehkäpä eniten tykkäsin siitä että laskuri oli selkeästi käytössä ja tiedettiin milloin joukkue tulee jäälle. Ihan ok.
Nyt muutaman kerran alkushown nähneenä olen sitä mieltä että viime kaudella oli huomattavasti parempi alkushow. Johtuuko se siitä heikosti animoidusta kärpästä vai mistä mutta mielummin katsoin Aaltosen ja Ahon mestaruusmaaleja kuin jotain punasilmää/punaisia valoja Raksilan hallin kohdalla ja kärppäsydäntä käsissään pitävää lastenhahmoa. Mitähän näillä on koitettu hakea?

Näkyy tässä videossa:

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Etra

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt muutaman kerran alkushown nähneenä olen sitä mieltä että viime kaudella oli huomattavasti parempi alkushow. Johtuuko se siitä heikosti animoidusta kärpästä vai mistä mutta mielummin katsoin Aaltosen ja Ahon mestaruusmaaleja kuin jotain punasilmää/punaisia valoja Raksilan hallin kohdalla ja kärppäsydäntä käsissään pitävää lastenhahmoa. Mitähän näillä on koitettu hakea?

Näkyy tässä videossa:


Samaa miettinyt, että miksi ihmeessä siihen on valittu punaiset silmät, jotka eivät liity Kärppien värimaailmaan mitenkään? Jos siinä pitää nuo silmät olla, niin eikö keltaiset olisi paremmat?

Muutenkin musiikkivalinnat alkushowssa ovat ihmetyttäneet jo pitkään. Ameno toki on ehdoton ja toimii aina ja sen pitääkin alkushowsta löytyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös