Tää menee varmaan tuohon otsikon osoittamaan "muuhun toimintaan" -kategorian alle, mutta. Tuli vastaan tossa Liigan somesta päivitys, että HIFK:n Åsten oli saanut viidennen tähden paitaansa. Mitäkö tuo tarkoittaa? Eli Åstenille tuli 500 pelattua matsia HIFK:ssa täyteen.
En edes tiennyt heillä olevan tollasta kunnianosoitusta käytössä, mutta minusta ihan varteenotettava idea jonka voisi varastaa Kärppiinkin. Eli aina kun sata pelattua peliä seuran paidassa tulee pelaajalle täyteen, niin tämä saisi yhden merkin hihaan lisää. Ehkä Kärppien tapauksessa se voisi olla legendaarinen kolmen kynnen raapaisujälki?
Varmasti olisi pelaajallekin kunnia-asia, kun saisi tuollaisen huomionosoituksen paitaansa.
Ensi kuussa olisi mahis katsoa jääkiekkoa Oulussa, mutta voi olla, että kannan repullisen omaisuutta mukana. Kyssäri onkin, että onko Raksilassa narikkaa?
Ensi kuussa olisi mahis katsoa jääkiekkoa Oulussa, mutta voi olla, että kannan repullisen omaisuutta mukana. Kyssäri onkin, että onko Raksilassa narikkaa?
Keskiviikon pelissä kävi erittäin ilmeiseksi miten tunnelma kaukalossa ja katsomossa voidaan tappaa hetkessä.
En muista mikä tilanne olis taustalla, mutta oli erittäin kyseenalainen ja koko katsomo räjähti ja se tunne tarttui joukkueeseenkin. Mutta samaan aikaan tuli mainoskatko, hallista valot pois ja s-ryhmän mainos pyörimään. Kun valot vihdoin palasivat katsomo oli ihan hiljaa eikä tunnetta näkynyt joukkueessakaan. Screeniltä ei tullut edes uusintaa tilanteesta.
Ymmärrän, että agitointi järjestäjän taholta on kielletty ja mainoksista saadaan tuloja, mutta mutta....
Tätäkö oikeasti halutaan, tulla halliin katsomaan mainoksia. Kärpillä valmiiksi hankaluuksia osoittaa tunnetta ja fanipääty ainoa joka pitää ääntä. Ottelutapahtuman ja sen aikaisen median tulisi palvella sitä tarkoitusta, että saadaan kaikki irti joukkueesta ja katsomosta. Näin Kärpät pelaa parempaa peliä, katsomo viihtyy ja hallissa käy enemmän porukkaa. Tätä kautta mainostajatkin saavat enemmän vastinetta rahoilleen. Kaikki voittavat.
Suoranaista ratkaisua ongelmaan en löydä kun noita mainoksiakin tarvitaan. Mutta kehitettävää olisi. Joku mainostaja sponssaama "taklauskamera" jossa näytetään isoimpia niittejä. Ja sama vaikka laukausten blokkaamiseen. Toki nyt ei eletä Aarnion ja Kukkosen aikoja jolloin noita tuli melkein joka vaihdossa ja katsomo eli niiden mukana jopa psyykaten Aarniota antamaan pommeja.
Keskiviikon pelissä kävi erittäin ilmeiseksi miten tunnelma kaukalossa ja katsomossa voidaan tappaa hetkessä.
En muista mikä tilanne olis taustalla, mutta oli erittäin kyseenalainen ja koko katsomo räjähti ja se tunne tarttui joukkueeseenkin. Mutta samaan aikaan tuli mainoskatko, hallista valot pois ja s-ryhmän mainos pyörimään. Kun valot vihdoin palasivat katsomo oli ihan hiljaa eikä tunnetta näkynyt joukkueessakaan. Screeniltä ei tullut edes uusintaa tilanteesta.
Ymmärrän, että agitointi järjestäjän taholta on kielletty ja mainoksista saadaan tuloja, mutta mutta....
Tätäkö oikeasti halutaan, tulla halliin katsomaan mainoksia. Kärpillä valmiiksi hankaluuksia osoittaa tunnetta ja fanipääty ainoa joka pitää ääntä. Ottelutapahtuman ja sen aikaisen median tulisi palvella sitä tarkoitusta, että saadaan kaikki irti joukkueesta ja katsomosta. Näin Kärpät pelaa parempaa peliä, katsomo viihtyy ja hallissa käy enemmän porukkaa. Tätä kautta mainostajatkin saavat enemmän vastinetta rahoilleen. Kaikki voittavat.
Suoranaista ratkaisua ongelmaan en löydä kun noita mainoksiakin tarvitaan. Mutta kehitettävää olisi. Joku mainostaja sponssaama "taklauskamera" jossa näytetään isoimpia niittejä. Ja sama vaikka laukausten blokkaamiseen. Toki nyt ei eletä Aarnion ja Kukkosen aikoja jolloin noita tuli melkein joka vaihdossa ja katsomo eli niiden mukana jopa psyykaten Aarniota antamaan pommeja.
Samaa mieltä, että tuo on erittäin valitettavaa. Mutta jos nyt samasta tilanteesta puhutaan, niin tuohan oli nimenomaan Liigan mainoskatko. Korjatkaa jos sekoitan johonkin eri tilanteeseen. Noihin ei siis valitettavasti Kärpät voi ottelutapahtumassa vaikuttaa, vaan ne mainokset on määritetty, ei pelkästään Liigan, vaan ihan IIHF:n sääntökirjassakin.
Seuraava lainaus on suoraan Liigan kilpailusäännöistä: "Otteluissa on yhden erän aikana kaksi 60 sekunnin mittaista mainoskatkoa. Tarkempi ohjeistus tästä luvussa V/15.
Mainoskatkojen (=tekniset aikalisät) paikat erän aikana määritellään IIHF:n sääntökirjassa."
Alla myös vielä tuo kyseinen sääntö kokonaisuudessaan englanniksi:
87.2. COMMERCIAL BREAK
During each regular period of the games in an IIHF Championship there shall be a maximum of three (3) commercial breaks, each with a maximum duration of seventy (70) seconds but can be subject to change for specific event.
Commercial breaks shall be taken at the first stoppage of play after the following times on the game clock as it counts down:
(I) Break number 1: 14.00 (min.)
(II) Break number 2: 10.00 (min.)
(III) Break number 3: 06.00 (min.)
Despite the above indicated time slots, commercial breaks shall not be taken if:
a) A goal is scored;
b) A penalty shot is called;
c) One of the Teams is playing short-handed;
d) A fight breaks out on ice;
e) An icing infraction is called;
f) The net is dislodged accidentally by a defending player (incl. goalkeeper); and
g) The puck is shot into the end zone from beyond the center red line and the goalkeeper freezes the puck resulting in a stoppage of play.
Exceptions from point e-g above is when a penalty or penalties are assessed in the stoppage that affects the on-ice strength of either team.
In the event that a commercial break is not taken during the time slot prescribed above, because of the exceptions above, the missed commercial opportunity shall be made up at the first stoppage of play in the next commercial break time slot. If there is another incident where the second commercial break is missed, this procedure shall continue to repeat itself until all commercial breaks are taken. However, there must always be at least 60 seconds between two commercial breaks.
Any extra commercial break taken during a time slot shall follow the procedure described above and they shall be eliminated from the last remaining time slot of that period. They shall not be used to create extra commercial inventory for broadcasters. However, in such instances, the Commercial Coordinator will be instructed to turn on the light and signal the truck that an optional commercial opportunity is being taken.
No commercial breaks shall be taken in the final thirty (30) seconds of the first and second periods, as well as during the final two (2) minutes of the third period. No commercial breaks shall be granted during overtime.
The Teams shall comply with the following provisions during commercial breaks:
a) Goalkeepers will be allowed to go to their respective players’ bench.
b) Teams are allowed to change lines once the referee blows the whistle signaling the teams to return to the face-off with 20 seconds remaining in the commercial stoppage.
c) These line changes will follow the same protocol as a normal line change during a stoppage of play.
Samaa mieltä, että tuo on erittäin valitettavaa. Mutta jos nyt samasta tilanteesta puhutaan, niin tuohan oli nimenomaan Liigan mainoskatko. Korjatkaa jos sekoitan johonkin eri tilanteeseen. Noihin ei siis valitettavasti Kärpät voi ottelutapahtumassa vaikuttaa, vaan ne mainokset on määritetty, ei pelkästään Liigan, vaan ihan IIHF:n sääntökirjassakin.
Seuraava lainaus on suoraan Liigan kilpailusäännöistä: "Otteluissa on yhden erän aikana kaksi 60 sekunnin mittaista mainoskatkoa. Tarkempi ohjeistus tästä luvussa V/15.
Mainoskatkojen (=tekniset aikalisät) paikat erän aikana määritellään IIHF:n sääntökirjassa."
Alla myös vielä tuo kyseinen sääntö kokonaisuudessaan englanniksi:
87.2. COMMERCIAL BREAK
During each regular period of the games in an IIHF Championship there shall be a maximum of three (3) commercial breaks, each with a maximum duration of seventy (70) seconds but can be subject to change for specific event.
Commercial breaks shall be taken at the first stoppage of play after the following times on the game clock as it counts down:
(I) Break number 1: 14.00 (min.)
(II) Break number 2: 10.00 (min.)
(III) Break number 3: 06.00 (min.)
Despite the above indicated time slots, commercial breaks shall not be taken if:
a) A goal is scored;
b) A penalty shot is called;
c) One of the Teams is playing short-handed;
d) A fight breaks out on ice;
e) An icing infraction is called;
f) The net is dislodged accidentally by a defending player (incl. goalkeeper); and
g) The puck is shot into the end zone from beyond the center red line and the goalkeeper freezes the puck resulting in a stoppage of play.
Exceptions from point e-g above is when a penalty or penalties are assessed in the stoppage that affects the on-ice strength of either team.
In the event that a commercial break is not taken during the time slot prescribed above, because of the exceptions above, the missed commercial opportunity shall be made up at the first stoppage of play in the next commercial break time slot. If there is another incident where the second commercial break is missed, this procedure shall continue to repeat itself until all commercial breaks are taken. However, there must always be at least 60 seconds between two commercial breaks.
Any extra commercial break taken during a time slot shall follow the procedure described above and they shall be eliminated from the last remaining time slot of that period. They shall not be used to create extra commercial inventory for broadcasters. However, in such instances, the Commercial Coordinator will be instructed to turn on the light and signal the truck that an optional commercial opportunity is being taken.
No commercial breaks shall be taken in the final thirty (30) seconds of the first and second periods, as well as during the final two (2) minutes of the third period. No commercial breaks shall be granted during overtime.
The Teams shall comply with the following provisions during commercial breaks:
a) Goalkeepers will be allowed to go to their respective players’ bench.
b) Teams are allowed to change lines once the referee blows the whistle signaling the teams to return to the face-off with 20 seconds remaining in the commercial stoppage.
c) These line changes will follow the same protocol as a normal line change during a stoppage of play.
Tässäpä tuo vastaus aiempaan pohdintaan tulikin. Noilla katkoilla pyörii sovitut mainokset jne, ei uusintoja, eikä mitään muutakaan ylimäärästä peliin liittyvää.
Samaa mieltä, että tuo on erittäin valitettavaa. Mutta jos nyt samasta tilanteesta puhutaan, niin tuohan oli nimenomaan Liigan mainoskatko. Korjatkaa jos sekoitan johonkin eri tilanteeseen. Noihin ei siis valitettavasti Kärpät voi ottelutapahtumassa vaikuttaa, vaan ne mainokset on määritetty, ei pelkästään Liigan, vaan ihan IIHF:n sääntökirjassakin.
Seuraava lainaus on suoraan Liigan kilpailusäännöistä: "Otteluissa on yhden erän aikana kaksi 60 sekunnin mittaista mainoskatkoa. Tarkempi ohjeistus tästä luvussa V/15.
Mainoskatkojen (=tekniset aikalisät) paikat erän aikana määritellään IIHF:n sääntökirjassa."
Alla myös vielä tuo kyseinen sääntö kokonaisuudessaan englanniksi:
87.2. COMMERCIAL BREAK
During each regular period of the games in an IIHF Championship there shall be a maximum of three (3) commercial breaks, each with a maximum duration of seventy (70) seconds but can be subject to change for specific event.
Commercial breaks shall be taken at the first stoppage of play after the following times on the game clock as it counts down:
(I) Break number 1: 14.00 (min.)
(II) Break number 2: 10.00 (min.)
(III) Break number 3: 06.00 (min.)
Despite the above indicated time slots, commercial breaks shall not be taken if:
a) A goal is scored;
b) A penalty shot is called;
c) One of the Teams is playing short-handed;
d) A fight breaks out on ice;
e) An icing infraction is called;
f) The net is dislodged accidentally by a defending player (incl. goalkeeper); and
g) The puck is shot into the end zone from beyond the center red line and the goalkeeper freezes the puck resulting in a stoppage of play.
Exceptions from point e-g above is when a penalty or penalties are assessed in the stoppage that affects the on-ice strength of either team.
In the event that a commercial break is not taken during the time slot prescribed above, because of the exceptions above, the missed commercial opportunity shall be made up at the first stoppage of play in the next commercial break time slot. If there is another incident where the second commercial break is missed, this procedure shall continue to repeat itself until all commercial breaks are taken. However, there must always be at least 60 seconds between two commercial breaks.
Any extra commercial break taken during a time slot shall follow the procedure described above and they shall be eliminated from the last remaining time slot of that period. They shall not be used to create extra commercial inventory for broadcasters. However, in such instances, the Commercial Coordinator will be instructed to turn on the light and signal the truck that an optional commercial opportunity is being taken.
No commercial breaks shall be taken in the final thirty (30) seconds of the first and second periods, as well as during the final two (2) minutes of the third period. No commercial breaks shall be granted during overtime.
The Teams shall comply with the following provisions during commercial breaks:
a) Goalkeepers will be allowed to go to their respective players’ bench.
b) Teams are allowed to change lines once the referee blows the whistle signaling the teams to return to the face-off with 20 seconds remaining in the commercial stoppage.
c) These line changes will follow the same protocol as a normal line change during a stoppage of play.
Oli sama tilanne. Säännöissä ei varmasti ole määritelty mitä mainoskatkojen aika tulee näyttää screeniltä. Se on tapahtumanjärjestäjän oma valinta. Mutta samaan hengenvetoon voi varmaan todeta, että Kärpät on myynyt tuon mainoskatkon s-ryhmälle eikä siitä voi sopimusteknisesti poiketa.
Toisaalta tuo kyseinen mainos jossa hallin valot sammutetaan alkaa kääntymään jo itseään vastaan. Aluksi se oli jännä kuriositeetti kesken ottelun, mutta nyt lähinnä ärsyttää. Sama renkutus vuodesta toiseen ja lisäksi sillä on tunnelmaa latistava vaikutus. Jotenkin toivoisin joustavuutta ja pelisilmää enemmän näihin tilanteisiin.
Väittäisin melkein, että erän toinen katko on Liigan määräämille mainoksille ja toinen sitten kotijoukkueen omille. Perusteet juuri tuo, että toisella katkolla tulee Liigan/sen sponssien mainoksia ja mielestäni muissakin halleissa on tullut juuri niitä samoja mainoksia, mitä nyt on vähän ehtinyt kuulla Katsomon lähetyksistä joskus.
Mediaketjussa keskustellaan kiivaasti Kärppien tämän hetkisestä maalilaulusta, joten haluan yhtyä keskusteluun mukaan. Omaan siinä mielessä ehkä hieman epäsuositun mielipiteen, että pidän nykyisestä maalilaulusta todella paljon. Olen itse nuori, ja alkanut kannattamaan Kärppiä vasta 2010-luvun alkupuolella. Muistan siis itse lapsuudestani nimen omaan tuon nykyisen maalilaulun. Ymmärrän toki turhautumisen siitä, miten organisaatio suhtautuu tähän maalilauluhommaan. Itse kuitenkin olen tyytyväinen nykyiseen sekä siihen, että Kärpät on rautaa sekä Routasydän edelleen soivat Raksilassa.
Mediaketjussa keskustellaan kiivaasti Kärppien tämän hetkisestä maalilaulusta, joten haluan yhtyä keskusteluun mukaan. Omaan siinä mielessä ehkä hieman epäsuositun mielipiteen, että pidän nykyisestä maalilaulusta todella paljon. Olen itse nuori, ja alkanut kannattamaan Kärppiä vasta 2010-luvun alkupuolella. Muistan siis itse lapsuudestani nimen omaan tuon nykyisen maalilaulun. Ymmärrän toki turhautumisen siitä, miten organisaatio suhtautuu tähän maalilauluhommaan. Itse kuitenkin olen tyytyväinen nykyiseen sekä siihen, että Kärpät on rautaa sekä Routasydän edelleen soivat Raksilassa.
Niin. Näin meille vanhemmille 90-luvun loppu, liiganousu ja ne ensimmäiset mestaruudet nousun jälkeen juhlittiin Verkko Heiluun tahtiin. Tuo I Will Survive puolestaan symboloi vahvasti niitä Marjamäen kultaisia vuosia. Ei toki huonoja muistoja nekään, mutta ihan niin vahvaa tunnesidettä ei siihen kappaleeseen itsellä ole.
-alkushow oli muuttunut jonkin verran. Videossa oli huomioitu fanit omien videoiden kanssa varsinkin. Ehkäpä eniten tykkäsin siitä että laskuri oli selkeästi käytössä ja tiedettiin milloin joukkue tulee jäälle. Ihan ok.
Nyt muutaman kerran alkushown nähneenä olen sitä mieltä että viime kaudella oli huomattavasti parempi alkushow. Johtuuko se siitä heikosti animoidusta kärpästä vai mistä mutta mielummin katsoin Aaltosen ja Ahon mestaruusmaaleja kuin jotain punasilmää/punaisia valoja Raksilan hallin kohdalla ja kärppäsydäntä käsissään pitävää lastenhahmoa. Mitähän näillä on koitettu hakea?
Nyt muutaman kerran alkushown nähneenä olen sitä mieltä että viime kaudella oli huomattavasti parempi alkushow. Johtuuko se siitä heikosti animoidusta kärpästä vai mistä mutta mielummin katsoin Aaltosen ja Ahon mestaruusmaaleja kuin jotain punasilmää/punaisia valoja Raksilan hallin kohdalla ja kärppäsydäntä käsissään pitävää lastenhahmoa. Mitähän näillä on koitettu hakea?
Samaa miettinyt, että miksi ihmeessä siihen on valittu punaiset silmät, jotka eivät liity Kärppien värimaailmaan mitenkään? Jos siinä pitää nuo silmät olla, niin eikö keltaiset olisi paremmat?
Muutenkin musiikkivalinnat alkushowssa ovat ihmetyttäneet jo pitkään. Ameno toki on ehdoton ja toimii aina ja sen pitääkin alkushowsta löytyä.
Hyvin yksinkertainen parannusidea musiikkipuolelle. Mielestäni hallilla ei tarvitse soitella zenäjän armeijan lauluja, ei edes teknojumputusversioita niistä.
Se on näköjään someukollakin loppunut usko tekemiseen, kun instagramissa yksi päivitys ensimmäisen erän 1-1 tilanteesta ja seuraavaksi sitten lopputulos. Storyssa lisäksi jaettuna Etäkärppien video.
Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee noita seurattua, oliko aiemmilta vieraspeleistä enemmän päivityksiä? Yleensä mitä noita storeja katsonut niin siellä ollut enemmän pätkiä. Voihan se olla, että someukko syystä tai toisesta ei nyt ollut paikalla.
Ja on muuten hauska ero, jos vertaa bisneksen kärkeä eli NHL:ää niin siellä on aivan sama voitetaanko vai hävitäänkö niin Instagram storyt kestää "puoli tuntia" ja sitä sisältöä tehdään samalla tavalla kuin voittoputkissa. Suomalainen tapa tahtoo olla, että jos ei pelit kulje niin päivitykset mallia kokoonpano ja lopputulos ja tämä koskee yleisesti kaikkia seuroja - ei vain Kärppiä. Jotenkin sitä kuvittelisi, että vaikka seuralla menee päin persettä niin kyllä ne fanit haluaisi sitä sisältöä saada, toisihan se myös omalla tavallaan enemmän positiivista mieltä ja kiinnostavuutta seuran ympärille.
En tiedä ollaanko Suomessa sitten niin fanipoikia tuon sisällön tuotannon suhteen verrattuna vaikka NHL:ään, että se vaikuttaa siihen että materiaalia tuotetaan silloin kun pärjätään ja vittuunnutaan kun ei pärjätä.
Jotenkin sitä kuvittelisi, että vaikka seuralla menee päin persettä niin kyllä ne fanit haluaisi sitä sisältöä saada, toisihan se myös omalla tavallaan enemmän positiivista mieltä ja kiinnostavuutta seuran ympärille.
Joo jännä juttu. Kuvittelisi, että somen päivittäminen on sisällöntuottamisen keskeisiä asioita tämän päivän urheiluviihdebisneksessä ja seuralla on joku, jonka työtehtäviin tuo kuuluu ja sitten kun menee huonosti niin jätetäänkin työt tekemättä. Voisinpa minäkin valita noin, kun on vähän paskempi työpäivä.
Se on näköjään someukollakin loppunut usko tekemiseen, kun instagramissa yksi päivitys ensimmäisen erän 1-1 tilanteesta ja seuraavaksi sitten lopputulos. Storyssa lisäksi jaettuna Etäkärppien video.
Säännöllisen epäsäännöllisesti tulee noita seurattua, oliko aiemmilta vieraspeleistä enemmän päivityksiä? Yleensä mitä noita storeja katsonut niin siellä ollut enemmän pätkiä. Voihan se olla, että someukko syystä tai toisesta ei nyt ollut paikalla.
Ja on muuten hauska ero, jos vertaa bisneksen kärkeä eli NHL:ää niin siellä on aivan sama voitetaanko vai hävitäänkö niin Instagram storyt kestää "puoli tuntia" ja sitä sisältöä tehdään samalla tavalla kuin voittoputkissa. Suomalainen tapa tahtoo olla, että jos ei pelit kulje niin päivitykset mallia kokoonpano ja lopputulos ja tämä koskee yleisesti kaikkia seuroja - ei vain Kärppiä. Jotenkin sitä kuvittelisi, että vaikka seuralla menee päin persettä niin kyllä ne fanit haluaisi sitä sisältöä saada, toisihan se myös omalla tavallaan enemmän positiivista mieltä ja kiinnostavuutta seuran ympärille.
En tiedä ollaanko Suomessa sitten niin fanipoikia tuon sisällön tuotannon suhteen verrattuna vaikka NHL:ään, että se vaikuttaa siihen että materiaalia tuotetaan silloin kun pärjätään ja vittuunnutaan kun ei pärjätä.
Onkai noita päivityksiä tullut joka pelistä useampaan otteeseen, ihan erienkin välillä ja tuloksesta riippumatta. Jos sieltä on eilen jäänyt jotain raportoimatta, olisiko ollut kyse jostain teknisistä ongelmista tai vastaavasta. Eiköhän siellä ole asiasta vastaavalla ihan tavanomainen työsopimus, ja se tuskin antaa vapautta jättää tekemättä hommiaan jos tulokset eivät miellytä. Aika absurdi väite moinen ylipäätänsä.
NHL-sometuotantoon vertaaminen on myös vähän epäreilua, siellä on varmasti joka jengillä isompi tiimi pyörittämässä tuota puolta päivästä toiseen. Liiga-seuroilla kyse on varmasti vain yhdestä-kahdesta työntekijästä, ja jos noistakin sattuu toinen vaikka sairastumaan eikä pääse mukaan vaikkapa pelireissulle, niin siinähän sitä sitten ollaan.
Jos nyt oikein muistan niin Kärpät päivitellyt omat maalit vaan. Eli jos Kärpät tekee maalin niin siitä tulee julkaisu, mutta muuten tulee erätauolla tilannekatsaus ja pelin jälkeen lopputulos.
Olisi edes tuo Facebookin kansikuva oikein rajattuna. Näyttää ihan kaljaliigan joukkueen sivulta. Tosin tarkemmin ajateltuna kaljaliiga joukkueille toiminta on rakasta ja tärkeää eikä tommosia lapsuksia niiden sivuilla ole.
Stanley Cup pitkävedossaNHL Prime Time pitkävedossa
Tulossa klo 21.10
Toronto - Winnipeg
12.38
X4.05
22.58
1X2
20.10
New Jersey - NY Rangers
1.704.504.10
02.10
Boston - Washington
2.204.002.86
02.10
Detroit - St.Louis
2.463.952.54
02.10
Pittsburgh - Philadelphia
2.364.102.60
02.10
Columbus - Montreal
2.184.102.86
Pitkävetoon >
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt!Kirjaudu / Rekisteröidy