Mainos

Kehä I

  • 3 308
  • 31

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö ihmiset osaa oikeesti ajaa autoja täällä pääkaupunkiseudun "suur-metropolissa"?!? Porintien ja Kehä I:sen kohdalla oli taas joku mitätön tietyö, ja Kehä on ihan jumissa Tuusulantieltä asti. Kas kun olis vielä sattunut vähän räntäsadetta, niin olis varmaan koko kylätie jumissa Lahteen asti...

Jos minä saisin päättää niin kehiä sais lisätä noin 20 kappaletta, ja kaikille kahdeksan kaistaa molempiin suuntiin ettei tarttis aina kököttää jonoissa... Suomalaiset vois vihdoin vaikka oppia kuinka liittymissä ajetaan. Oikea tekniikkahan on nimenomaan siinä, että kaistanvaihdot perustuvat täydelliseen yllätyksellisyyteen.. :D

Onko kohtalotovereita? Kuinka moni teistä on tyytymätön suomalaiseen liikennepolitiikkaan ja kaipaa autobaanoja tänne käpykyliin..? Ei voi muuta kun toivoa että kävis niinkuin 30-luvun Los Angelesissa, jossa oli toimiva julkisen liikenteen verkosto... Sitten tuli suuri autofirma, osti koko puljun ja ajoi kokonaan tuon "antikristillisen järjestelmän" alas, jotta autojen myynti saatiin nousuun kaliforniassa.. :D
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aamupäivällä jumittaa länteen päin ja iltapäivällä itäänpäin, näinhän se on ollut iät ja ajat.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Daespoo
Aamupäivällä jumittaa länteen päin ja iltapäivällä itäänpäin, näinhän se on ollut iät ja ajat.

Nimenomaan.5 vuotta sitten oma ennätys Hki-Vantaan lentokenttä-Matinkylä 1h15 min :D
 

JanJ

Jäsen
Nikellä on aika kevyt ennätys. Itse ajoin väliä Itä-Pakila - Malmi 55 minuuttia pelkästään. Ajoin koko Kehän itäkeskuseen asti noin kahdessa tunnissa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kovin tutun kuuloista... normaalisti 10 min kestävä työmatka kehä I:tä pitkin vei usein sen 40-50 min. Kun ihmiset ei osaa ajaa. Ja jos ne jostain syytä osaisivatkin ajaa, niin sitten menoa viivyttää pk-seudun ikuinen ilo ja ratto: TIETYÖT. On se prkle kumma. Kehä III:sta taas remontoidaan vuosikaupalla, vaikka se ei sinänsä ainakaan tällä hetkellä vaikuta työ/vapaa-ajan ajeluihini paljoakaan.

[EDIT: muthafuckin typos]
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jospa Kehä II saataisiin joskus täysimittaiseksi niin se auttaisi varmaan paljon.

Kehä I oli täyttä helvettiä ennen Tuusulan motarin ja Kehä I:n eritaso liittymää, ne liikennevalot jumiutti koko shown.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kehien lisäksi Mechelininkatu on oikein rattoisa tuossa ruuhka aikaan, etenkin jos jossakin kohtaa sattuu olemaan pieni tulppa tietyön tms. takia.
Saattaapa välillä olla sellainen helvetti irti jo - ja varsinkin - tuossa Länsisatama-Marian sairaala maastossa, että tekee mieli jättää auto keskelle risteystä ja pistää suosiolla kävelyksi. Sitten kun olet päässyt siitä, niin ah! joku kusipää on tukkinut ruuhka aikaan toisen kaistan parkkeeraamalla siihen, taikka sitten siellä on tuo jo em. tietyö tms. Tämän seurauksena loputon autojono luonnollisesti seisoo täysin paikallaan oikealla puolella ajavien tietämättömien idioottien pyrkiessä paniikissa ulommalle kaistalle.
Aina sama homma, hermot ovat kovilla.

Nim. Ruoholahdesta Pasilaan 45min.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joo toi Ruoholahden liittymä Mechelininkadulle on viiden aikaan aivan täyttä tuskaa, satamasta pukkaa jäähallin kokoisia rekkayhdistelmiä länsiväylälle ja yllättäen ne tukkivat säännöllisesti länsiväylältä mechelininkadulle yrittävien matkat juuri siinä sillan alla. Hermot menee todella herkästi.

Ja sitten vielä kaupunginvaltuustossa naama pokkana kaiken maailman vihreät selittävät että mitään kaupunkitunneleita ei tarvita vaan homma toimisi jos julkisia käytettäisiin enemmän...voi luoja...

Länsiväylältä suora jatko maan alla Mechelininkadulle sekä toinen haara Mannerheimintielle, helpottaisi helvetisti...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Silloin kun tein inssityötäni ajelin 11 maissa välin Porin Teku- Harjavalta (n. 35km) 40 minuutissa !!! Kaamea aika, mutta liikkeellä olikin monta rekkaa ja kädettömiä autoilijoita.

Ei kun oikeasti, jos pääkaupunkiseudulle olisi keskitetty vähemmän työpaikkoja (ja ihmisiä) liikkuminen olisi helpompaa. Liikenneyhteyksiä koetetaan parantaa, mutta mitoitus menee aina pieleen kun pääkaupunkiseutu paisuu kuin pullataikina.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Viestin lähetti JanJ
Nikellä on aika kevyt ennätys. Itse ajoin väliä Itä-Pakila - Malmi 55 minuuttia pelkästään. Ajoin koko Kehän itäkeskuseen asti noin kahdessa tunnissa.

Pysykää sitten p**k*l**n jononkerääjät poissa valtaväyliltä !! :p

Vuosaari - Westend 18 min, liikennesääntöjen mukaisesti. Yhdet punaiset Vallikallion Shellillä.

Tarkkaa ajankohtaa en muista, noin 17 ehkä torstaina.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Paan paremmaksi..
Hakkila-Ruoholahti about 15min.. Tosin kello oli lähtiessä n.4.00 arkiyönä ja surullisen kuuluisa meklukin muuttui näin ollen moottoritieksi..
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
kehä ykkönenhän on aina ollut varsinainen helvetti. Muutama vuosi sitten sitä joutui ajamaan Idästä Espoon korpiin ja välillä ei jono liikkunut kuin kävelyvauhtia jos sitäkään. Niin ja tälle ei ollut mitään syytä, yksi aikamme liikennesuunnitelun helmistä.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Suomalaiset autossa

Osaamattomuus ei ole uusmaalaisten kehä-I tarpojien
yksinoikeus.

Useammin kuin not, mennessä landelle johonkin
Juupalan Esson eteen rakennettuun "kiertoliittymään"
sompailemaan, voi todeta, että maalla on mukavaa ja
paikkakuntalaisittain ruuhka valmis, kun samaan liittymään saadaan kolme autoa hämmästelemään "kuka menee".

Eräässä näistä Juupaloista myös ambulanssimies totesi,
että "Olen ajanut useamman paikkakuntalaisen Tampereelle
paikattavaksi, kun ne on ajaneet kinttupolulta suoraan
pääkadulla kulkevan auton eteen. Kommentti on ollut:
Mutta kun mä tulin oikeelta"

Suomessa pidetään erittäin tiukasti kaikista lain suomista
oikeuksista kiinni, oli se tilanteeseen katsottuna sitten
miten järjetöntä tahansa. Eli yhteispeliä ei osata.

Siksi kai Suomessa Rallikuskit on niin hyviä, kun siinä
posotetaan kärrripolkua tuhatta ja sataa yksin eteenpäin
muista välittämättä.

Asuin muuten n. 20v kehä-I:n läheisillä alueilla. Istuin ruuhkassa
max. 10 kertaa. Siihenkin auttaa järjenkäyttö. On aina olemassa
vaihtoehto:

a) valitse työpaikka järkevämmin
b) valitse kulkuaikasi järkevämmin
c) valitse kulkutapasi järkevämmin
d) käy jossain paikassa, missä on oikeasti ruuhka.
Palaa sitten kehä-I:n pikkujonoihin ja
nauti vaikka klassisesta musiikissa hiljaisessa jonottelussa
ennen valtatielle pääsyä (osta ensin automaattivaihteinen
auto)
 
Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kehä-I ongelmat

Jos haluamme rakentaa kehä-I:stä yhtä nopean valtaväylän kuin
mitä esim. Hämeenlinnan pääkatu (3.-tie) on , tehtäköön
seuraavat toimenpiteet:

- Klaus Bremer valitaan Espoon kaupunginjohtajaksi

- Espoon päässä olevat liittymät muutetaan kaikki monitaso-
liittymiksi, jolloin liikennevalot poistuvat.

- Otaniemestä Haukilahteen rakennetaan Via Dolaras Tecnicum -nelikaistainen (siis molempiin suuntiin) oleva väylä, jossa
monitasoliittymät kaikkien risteyksien paikalla ja erityisesti
LAtoarenaalle osassa ramppeja hyppyrit, joista voi lentää
maata kiertävälle radalle

- aletaan myymään kehä-I ajaville autoilijoille tontteja ja asuntoja
Laajalahden ja Kilon pelloilta ja laitetaan kehä-I:lle nimellinen
1 Euro/liittymän ohitus tietulli, jolloin ihmiset joutuvat kaksi
kertaa miettimään, missä olisi järkevää asua kasvihuoneilmiön
estämiseksi

- aletaan antaa yritykselle aluekehittämistukea, jos ne siirtää
toimistonsa lentoaseman tai tulevan sataman liepeill
Vuosaareen

Espoon autokaupunki on maame häpeäpilkku liikennesuunnitelussa. Ko. toimikunnat taitaa olla
siltä muutaman vuoden takaiselta ajalta, jolloin Espoon
kauppalassa oli vain kartanoita ja karjakoita, jotka
kulkivat joko Luoman seisakkeelta "Lättähatulla" tai
Grankulla Busstationilta linkkarilla kaupunkiin SOKOKSELLE.

Espoon tulisi tajuta, että se edustaa nykyään Autokaupunki
suunnitelulinjaa ja liikennesuunnitelijat pitäisi laittaa Los
Angelesiin puolen vuoden suunnittelukurssille.
 
Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Saksa

Viestin lähetti BigRedBob
Kovin tutun kuuloista... normaalisti 10 min kestävä työmatka kehä I:tä pitkin vei usein sen 40-50 min. Kun ihmiset ei osaa ajaa. Ja jos ne jostain syytä osaisivatkin ajaa, niin sitten menoa viivyttää pk-seudun ikuinen ilo ja ratto: TIETYÖT. On se prkle kumma. Kehä III:sta taas remontoidaan vuosikaupalla, vaikka se ei sinänsä ainakaan tällä hetkellä vaikuta työ/vapaa-ajan ajeluihini paljoakaan.

[EDIT: muthafuckin typos]

Saksassa pääväylät korjataan pääosin yöaikaan, koska
siten haitataan muita toimintoja mahdollisimman vähän.
 

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nedomansky

- Espoon päässä olevat liittymät muutetaan kaikki monitaso-
liittymiksi, jolloin liikennevalot poistuvat.

- Otaniemestä Haukilahteen rakennetaan Via Dolaras Tecnicum -nelikaistainen (siis molempiin suuntiin) oleva väylä, jossa
monitasoliittymät kaikkien risteyksien paikalla ja erityisesti
LAtoarenaalle osassa ramppeja hyppyrit, joista voi lentää
maata kiertävälle radalle

- aletaan myymään kehä-I ajaville autoilijoille tontteja ja asuntoja
Laajalahden ja Kilon pelloilta ja laitetaan kehä-I:lle nimellinen
1 Euro/liittymän ohitus tietulli, jolloin ihmiset joutuvat kaksi
kertaa miettimään, missä olisi järkevää asua kasvihuoneilmiön
estämiseksi

- aletaan antaa yritykselle aluekehittämistukea, jos ne siirtää
toimistonsa lentoaseman tai tulevan sataman liepeill
Vuosaareen

Asiaa!!

Kun kerran Espoo on saanut alkunsakin moottoritien rampista, niin suunnittelisivat sitten ne loputkin ramppinsa kunnolla.

Nedomansky, rupea vaikka liikenneministeriksi, minä lupaan äänestää teitä jokaikiseen valtuustoon tms. jos saataisiin tuollaiset suunnitelmat läpi...

Samalla voitaisiin viedä läpi liikennevalouudistukset, että punasista saa kääntyä oikeelle jos ei ketään ole tulossa.. Itse allekirjottanutta ottaa niin päähän välillä tää liikennevaloissa seisominen ja niitten valojen orjallinen noudattaminen, että sovellan tätä sääntöä itse hyvinkin usein. Enkä vaan oikealle käännyttäessä. Sanokaa vaan että liikennekuri ja moraali on meikäläisellä höltynyt, mutta kun mua niin korpee seisoa jossain risteyksessä ootella valoja kun missään ei näy ketään ja kukaan ei liiku mistään suunnasta. Vois niitä valojen syttymisiä edes vähän koordinoida niin, että kun ajat suoraa tietä niin ei 50 metrin välein tarvitsisi pysähtyä valoihin. Helsinkiä on kuulemma kiitelty siitä, että liikennevalot suosivat jalankulkijoita. Ei sairasta mitä paskaa sanon minä. Mitä järkeä on esim. siinä, että Hämeentieltä ajettaessa Lahden moottoritielle, niin siinä moottoritien alussa olevissa valoissa voi yksi jalankulkija saada aikaan ainakin sadan metrin autojonot molempiin suuntiin. Ei ole ainut paikka missä näin voi käydä, mutta käy esimerkistä.

Kuka se vihree junttiakka on kuka sanoo että keskustasta pitäisi tehdä autoton alue? Sama pelle joka polkee pyörällä töihin eduskuntatalolle ja vaatii kaikkia noudattamaan omaa esimerkkiään. Ei sairasta mä muutan Kanadaan.
 

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Mike
Paan paremmaksi..
Hakkila-Ruoholahti about 15min.. Tosin kello oli lähtiessä n.4.00 arkiyönä ja surullisen kuuluisa meklukin muuttui näin ollen moottoritieksi..

Käykö pidemmät välimatkat vertailukohteeksi? Hämeenlinna - Kehä III 29 min... :D
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Voin kokemuksella sanoa, että pääkaupunkiseudun "ruuhkat" ovat vielä pientä. Vähän malttia, ottakaa vaikka eväitä, lehtiä tai jotain muuta ajanvietettä sinne "ruuhkiinne". Tai muuttakaa Poriin, täällä ei ole "ruuhkaa" teillä.
 

hege

Jäsen
Kyllähän sen "ruuhkassa" olon vielä kestää jos on liikkeessä omalla autolla, mutta julkisilla kulkiessa alkaa huumori olla koetuksella. Esimerkiksi väli Otaniemi-Pukinmäki (alta 15 km) 512:sta saattoi kesällä (en onneksi ole sen jälkeen em. väliä kulkenut) iltapaivan ruuhkassa ja 30 asteen helteessä kesti normaalisti 55 - 70 min tai useammin kulkemani väli Otaniemi - Järvenperä (Linnainen oikeastaan) 60 min. Kummankin välin kulkee kuitenkin ruuhkassakin omalla autolla vähintään sen 10 -15 nopeammin ja huomattavasti mukavemmin. Ja yleensä aamulla, jos lähtee noin 7 aikoihin kummmankin välin kulkee alta 25 minuutin. Eli ei kannat ihmetellä miksi ihmiset kulkevat omilla autoilla.

Yleisesti ottaen, jos ruuhkat risoo niin kannattaa yrittää aloittaa työpäivä aiemmin ja lopettaa myös ennen puolta neljää jos suinkin mahdollista. Toinen mikä auttaa on muuttaa kantakaupungin alueelle, niin yleensä saa kulkea kokoajan ruhkaa vastaan.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Espoo

Alkakaapa Otaniemessä mellakoimaan sen pikaraitiotien puolesta.
Fukseilla vaikkapa ens syyskuussa parit haalarimellakat
eduskuntatalolle ja liikenneministeriön eteen jne...

Sellanen rata vaan kehä-I:n reunalle V A L T I O N varoin Vuosaaresta-Westendiin. Johan rupeis olemaan tiellä tilaa ja sähköjunassa hauska matkustaa.

Jos Otaniemi-Pukinmäki kestää bussilla yli tunnin, kannattasko
kesällä harkita polku- tai kevytmoottoripyörän käyttöä.
Fillarilla kasvaisi kuntokin samalla ja kevarilla ajais halvalla
ton matkan n. 15 minuutissa missä tahansa tukoksen aikana.
 

hege

Jäsen
Joskus olen väliä tätä meikäläisen normaali koti-duuni väliä Sörkka -Otaniemi (ja tietysti toisin päinkin) kulkenut fillarilla ja se menee ihan kätevästi. Ongelma fillarin käytössä on vain siinä, että aamulla pitää duunissa käydä suihkussa tai muuteen muut alkaa pidemmän päälle katsomaan pitkään... Ja toinen ongelma on se mystinen seikka, että siinä Kuusisaari - Lehtisaari akselilla on aina helvetillinen vastatuuli ja jos sataa vettä niin siinä vesisade tulee jopa alhaalta ylöspäin. Jos ei halua kastua alkkareitä myöten, niin pitäisi pukeutua jätesäkkiin tai johonkin sukeltajanpukuun.

Ongelma näissä metroissa raitioteissä on ilmeisesti siinä, että ne pitäisi kaupunkien itse maksaa ja teiden parantamisen (länsiväylä, kehä I) maksaa ilmeisesti valtio jos sillä on rahaa. No eiköhän sen metron saisi Espooseen, kun säädettäisiin ne länsiväylän viimeiset liikennnevalot kaupunkiin päin toimimaan seuraavalla jaksotuksella 5 min punainen ja 45 s vihreä.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kehä-I

Viestin lähetti hege
Joskus olen väliä tätä meikäläisen normaali koti-duuni väliä Sörkka -Otaniemi (ja tietysti toisin päinkin) kulkenut fillarilla ja se menee ihan kätevästi. Ongelma fillarin käytössä on vain siinä, että aamulla pitää duunissa käydä suihkussa tai muuteen muut alkaa pidemmän päälle katsomaan pitkään... Ja toinen ongelma on se mystinen seikka, että siinä Kuusisaari - Lehtisaari akselilla on aina helvetillinen vastatuuli ja jos sataa vettä niin siinä vesisade tulee jopa alhaalta ylöspäin. Jos ei halua kastua alkkareitä myöten, niin pitäisi pukeutua jätesäkkiin tai johonkin sukeltajanpukuun.

Ongelma näissä metroissa raitioteissä on ilmeisesti siinä, että ne pitäisi kaupunkien itse maksaa ja teiden parantamisen (länsiväylä, kehä I) maksaa ilmeisesti valtio jos sillä on rahaa. No eiköhän sen metron saisi Espooseen, kun säädettäisiin ne länsiväylän viimeiset liikennnevalot kaupunkiin päin toimimaan seuraavalla jaksotuksella 5 min punainen ja 45 s vihreä.

- Duunipaikalle on vaadittava suihkut. Yhteys työsuojelupiiriin
ja asia puheeksi.

- Kuusisaari on mystinen paikka. Siihen voisimme oikeastaan
vaatia rakentamaan tunnelin pyöräilijöille.

- Kehä-I parantaminen: Koska tie sijaitsee Uudellamaalla,
ei valtio varmaan kovasti osallistu toimintaan. Rahathan
pitää siirtää maakunnan vireiden kasvukeskusten silta-
ja maatalousneuvontahankkeisiin.

Ainakin Helsingin kohdalla tie kulkee Helsingin kaupungin vastuualueena = Muurimestarintie.

Kuitenkin näemme, että kehä-I on kansallinen häpeäpilkku ja
Uusimaalla ja Helsingillä sentään jokunen kansanedustaja.
Ei kun VALTION rahoitusta vaan vaatimaan.

Sitten tosissaan se pikaraitiotie kehä-I:n varteen ja samanlainen
Ruoholahdesta Olariin. Tamperelaiset tekisivät sitten herättyään
omansa kaksikerroksisilla junilla (IntraCity Tampere).
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kehä I:sen aamuruuhkan aiheuttavat helsinkiläiset, jotka sankoin joukoin vaeltavat tänne Espooseen töihin.

Ainakin omassa työpaikassani Tapiolassa nämä Koillis- ja Itä-Helsingissä asuvat tukkivat Kehää länteen aamuisin ja itään päin iltaisin.

Viikonloppuisin menee herne nenään niiden autoilijoiden kanssa, jotka arkisin istuvat joukkoliikenteessä.
Kuinka lauantaisin saadaankaan neljäsosalla autoista vähintään kaksinkertainen ruuhka arkipäiviin verrattuna?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös