Kehä I

  • 3 270
  • 31

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Espoo

Viestin lähetti msg
Kehä I:sen aamuruuhkan aiheuttavat helsinkiläiset, jotka sankoin joukoin vaeltavat tänne Espooseen töihin.

Ainakin omassa työpaikassani Tapiolassa nämä Koillis- ja Itä-Helsingissä asuvat tukkivat Kehää länteen aamuisin ja itään päin iltaisin.

Viikonloppuisin menee herne nenään niiden autoilijoiden kanssa, jotka arkisin istuvat joukkoliikenteessä.
Kuinka lauantaisin saadaankaan neljäsosalla autoista vähintään kaksinkertainen ruuhka arkipäiviin verrattuna?

Vaikuttaisi siltä, että yrität kiistää Espoon vastuun siitä, että kaikki
kehä-I:n Länsipään liittymät ovat naurettavia liikennevaloristeyksiä.

Kehää ajelee paljon porukkaa myös kolmostien varrelta, Tuusulasta, Lahdesta, Vantaalta, Sipoosta ja Porvoosta.

Kunkin kunnan tulisi suunnitella katunsa siten, että ottaisivat
vieraanvaraisesti vastaan taloudellisen toimeliaisuuden
muualta tulevat nostattajat.

Voisin itse sanoa, että Helsingin arki"ruuhkan" aiheuttavat
espoolaiset, jotka jurruttavat autoillaan Länsi-Väylää
Helsinkiin ja tukkivat parkkipaikat.

Suomessa ruuhkautumisen tunnetta aiheuttaa (esim lauantaisin)
se, että ihmiset ei osaa lähteä autoillaan liikennevaloista.
Kytkin nousee vasta, kun edellinen on varmasti päässyt turvalli-
sesti risteyksen yli. Liikennesuunnitelijoiden jekku tässä on,
että tällä ajotavalla kerralla pääsee läpi n. 2 autoa/kaista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Espoo

Viestin lähetti nedomansky
Vaikuttaisi siltä, että yrität kiistää Espoon vastuun siitä, että kaikki
kehä-I:n Länsipään liittymät ovat naurettavia liikennevaloristeyksiä.

Voisin itse sanoa, että Helsingin arki"ruuhkan" aiheuttavat
espoolaiset, jotka jurruttavat autoillaan Länsi-Väylää
Helsinkiin ja tukkivat parkkipaikat.

En kiistä Espoon vastuuta. Koska liikenneruuhka ei ole mitenkään kulttuuria, ei sille Espoossa tehdä yhtään mitään.
Pointti oli se, että harva espoolainen siinä jonossa istuu.

Tielaitos ja Espoo pihtaavat molemmat näissä asioissa. Näkeehän sen jo Matinsolmusta ( KEHÄ II ja Länsiväylä), jossa on köyhäilyn takia järjettömät ruuhkat joka päivä.
Ja Turunväylä/Kehä I on osoitus siitä, ettei edes kahdella rakennuskerralla saada mitää järkevää aikaan.

Niin eihän otsikko ollut Länsiväylän ruuhkat Ruoholahdessa. Siellä oleva kaaos on ihan oma tapauksensa, johon myös löytyisi ratkaisuja jos halua ja rahaa olisi.

Itse ajelen mukavasti ilman ruuhkia Espoon sisällä työmatkaa ja kuuntelen huvittuneena työkavereiden kiroilua Kehä I:stä.
 

Zeppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kehä-I

- Kehä-I parantaminen: Koska tie sijaitsee Uudellamaalla,
ei valtio varmaan kovasti osallistu toimintaan. Rahathan
pitää siirtää maakunnan vireiden kasvukeskusten silta-
ja maatalousneuvontahankkeisiin.

Ainakin Helsingin kohdalla tie kulkee Helsingin kaupungin vastuualueena = Muurimestarintie.

Kuitenkin näemme, että kehä-I on kansallinen häpeäpilkku ja
Uusimaalla ja Helsingillä sentään jokunen kansanedustaja.
Ei kun VALTION rahoitusta vaan vaatimaan.

Loistoesimerkki näistä maakuntalobbareistahan on
tomaatinviljelijä Ole Norrback joka onnistui liikenneministeri-
kaudellaan rakennuttamaan hunajaa maksaneen sillan
pieneen saareen Vaasan kupeessa. Pääkaupunkiseudulla
ei löydy rahaa mihinkään, ja vihreät vaan toitottaa joukkoliikenteestä ja saastuttamisesta maailman tappiin
 

Wolves

Jäsen
Viestin lähetti kettu666
Kärsikää nyt vaan!!!Raumalla ei paljon ruuhkia ole...

Juu, mutta Nortamonkadun liikennevalot ovat ylivoimaisesti Suomen hitaimmat:D
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: Kehä-I

Viestin lähetti Sakke35

Loistoesimerkki näistä maakuntalobbareistahan on
tomaatinviljelijä Ole Norrback joka onnistui liikenneministeri-
kaudellaan rakennuttamaan hunajaa maksaneen sillan
pieneen saareen Vaasan kupeessa. Pääkaupunkiseudulla
ei löydy rahaa mihinkään, ja vihreät vaan toitottaa joukkoliikenteestä ja saastuttamisesta maailman tappiin

No, ei se Raippaluoto mikään pieni saari ole... vain muutaman neliökilometrin pienempi kuin Oulun edustalla oleva Hailuoto ja 1/4 Ahvenanmaan koosta. Suomen neljänneksi suurin saari Ahvenanmaan, Kemiön ja Hailuodon jälkeen. Raippaluodon pinta-ala on suunnilleen sama kuin Helsingin joten mikään pikku saari ei todellakaan ole kyseessä. (Helsinki 185km2, Raippaluoto 160km2)

Ihan vaan tiedoksi tämä. :D
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Kehä-I

Viestin lähetti nedomansky


- Kuusisaari on mystinen paikka. Siihen voisimme oikeastaan
vaatia rakentamaan tunnelin pyöräilijöille.


Ja varsinkin se Helsinki-Espoo silta vaatisi kyllä jonkinlaisen tunnelin, siinä tulee aina ja ikuisesti niin hirvittävästi, että ei uskokaan. Yksi varteenotettava vaihtoehto olisi semmoinen Helsingin levittäytyminen muutaman metrin sinne Otaniemen puolella, niin ei tarvitsisi kahden pysäkin takia maksaa seutulipusta.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kehä-I

Viestin lähetti Rocco


No, ei se Raippaluoto mikään pieni saari ole... vain muutaman neliökilometrin pienempi kuin Oulun edustalla oleva Hailuoto ja 1/4 Ahvenanmaan koosta. Suomen neljänneksi suurin saari Ahvenanmaan, Kemiön ja Hailuodon jälkeen. Raippaluodon pinta-ala on suunnilleen sama kuin Helsingin joten mikään pikku saari ei todellakaan ole kyseessä. (Helsinki 185km2, Raippaluoto 160km2)

Ihan vaan tiedoksi tämä. :D

Stadi, 185 km2, 550 tuhatta asukkia
Raippaluoto, 160 km2, 2000 asukkia

Silta maksoi 150 miljoonaa markkaa = 75.000 mk/lurjus

Koskahan saadaan pääkaupunkiseudulle vastaava liikenne-
olot mullistava parannus n. 75 mrd markalla = ~12.5 mrd Eur?

Eikun ideoimaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös