Ke 8.1.2003 Blues - Ässät

• 10 883
  • 135

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Patarouva
Jos tälläinen muutos joskus tehdään, niin toivoisin Ässien paidan kuitenkin edelleen olevan selkeästi Ässien paita ei jonkun NHL-joukkueen paidan kopio, johon olisi ympätty Ässien värit ja tunnus.

- Luonnollisesti. Punaista, mustaa ja valkoista, vaikka 70-80 luvun taitteen paidoista voisi hakea mallia. Pääpointtina kuitenkin se, ettei paita olisi enää nykyisenkaltainen tilkkutäkki täynnä mainoksia. -78-79 hopeajoukkueen paidat ovat aika liki sitä mitä haen.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti Flonaldo
Jaksat jatkaa samalla linjalla? Ei voi muuta sanoa kuin, että hieno homma!

Niin, kysyn vaan missä mennään. Hieno homma se on todellakin että näytetään kahdet eri säännöt.

Jos jokin kirjoittaja väittää minun sanoneen jotain jota en todellakaan ole sanonut (ja tämä vielä suhteellisen merkittävässä asiassa) ja lisäksi vielä tahallaan haastaa riitaa niin aivan varmasti siitä huomautan, oli kirjoittaja moderaattori tai ei.

Tuamas, minä olen aikaisemmin syyllistynyt provosointiin ja olen siitä rangaistukseni saanut ja ne myöskin kärsinyt, ei liene liikaa pyytää että säännöt ovat kaikille samat?

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Daespoo
Jos jokin kirjoittaja väittää minun sanoneen jotain jota en todellakaan ole sanonut (ja tämä vielä suhteellisen merkittävässä asiassa) ja lisäksi vielä tahallaan haastaa riitaa niin aivan varmasti siitä huomautan, oli kirjoittaja moderaattori tai ei
Noh noh noh.
Ensinnäkin jos sytytät tulipalon, et voi syyttää liekkiä siitä että se leviää. Toiseksi teon väittämien ei-tahattomaksi tarkoittaa kai tahallista?

Voisin pyytää anteeksi jos virhe olisi tapahtunut.
Mutta fakta on se että tässä ketjussa provosoi enimmäkseen sinä ja Cannibal.

Jos itse syyllistyn sääntöjen rikkomiseen, penaltti paukahtaa heti. Jatkoajan modet eivät sääli ketään, etenkin kun olen tässä ketjussa täysin jäävi.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti JanJ
Noh noh noh.
Ensinnäkin jos sytytät tulipalon, et voi syyttää liekkiä siitä että se leviää. Toiseksi teon väittämien ei-tahattomaksi tarkoittaa kai tahallista?

Voisin pyytää anteeksi jos virhe olisi tapahtunut.
Mutta fakta on se että tässä ketjussa provosoi enimmäkseen sinä ja Cannibal.

Jos itse syyllistyn sääntöjen rikkomiseen, penaltti paukahtaa heti. Jatkoajan modet eivät sääli ketään, etenkin kun olen tässä ketjussa täysin jäävi.

Ja taas puhut paskaa. Minä EN sanonut että teko oli ei-tahaton, minä kummastelin että mistä helvetistä sinä tiedät oliko teko tahallinen vai ei (ja Korpisalon omat kommentit eivät sitä todellakaan kerro). Virhe on nyt tapahtunut jo kahdesti mutta ei kai se sinua hirveesti kiinnosta.

Voisitko pikku hiljaa jo lopettaa sen sanojen suuhun tunkemisen vai meinaatko olla tuolla linjalla vielä kauan?

EDIT: en ota vastuuta Cannibalin kommenteista, henk.koht. en ole tulipaloa sytyttänyt yhtään enempää kuin muutkaan, olen esittänyt omat näkemykseni tapahtumista niinkuin sinäkin. Jos eriävä mielipide on sinusta provoa/tulipalon sytyttämistä niin sille minä en voi yhtään mitään.

Viimeksi muokattu:

JanJ

Jäsen
Daespoo, olenpa pahoillani.
Viestin lähetti Daespoo
Ja aika hyvin JanJ taas tuntee Korpisalon tarkoitusperät kun peräti tietää että Korpisalo EI yrittänyt potkaista kypärää katsomoon vaikka sen sinne suoraan potkaisikin
Tuosta viestistä tulee sellainen vaikutelma, että sinä tiedät potkun olleen tahallinen ja minä en.
Viestin lähtetti Daespoo
Voi herranjestas mitkä perustelut, vai että ihan Korpisalo itse sanoi sen olleen vahinko? O.J Simpson sanoi murhan jälkeen olleensa syytön, Marty McSorley sanoi iskun olleen vahinko, Huopalahden kaahailija kielsi ajaneensa ylinopeutta jne. jne. jne.
Ja tuossa viestissä kyseenalaistit Korpisalon omat sanat. Joten edelleen oletan, että sinulla on parempaa tietoa.

Jos ei, väittely lienee päättynyt.
Kiitoksia osallistumisesta, ja ensi matsissa uudestaan.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Minä saan sen vaikutelman että et millään halua myöntää olleesi väärässä, mutta sehän on vain minun saamani vaikutelma.

Kuten sanoin jo niin monta kertaa aikaisemmin, minä en sanonut oliko potku tahallinen vai ei, minä sanoin että SINÄ et voi sitä tietää vaikka Korpisalo olisi sanonut sinulle mitä tahansa. Yritä nyt jo pikkuhiljaa ymmärtää tämä.

Over and out.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Dude

Viestin lähetti Cannibal
Kieltämättä olisi houkutteleva ajatus vaihtaa tuo paskajengi johonkin muuhun. Valitettavasti se vaan ei ole niin helppoa.

Kateellinen en todellaakaan ole. Oli niitä ulkojäitä varmaan Espoonkin alueella silloin joskus 1. maailmansodan aikana ja samanlaisia pelejä niilläkin silloin varmaan pelailtiin kuin siellä Tampereen uljailla jäillä. Täällä ei vaan jaeltu niitä mestaruuksia.
Jos kehtaat väittää, että joku vuonna -30 voitettu Suomen mestaruus on vertailukelpoinen saavutus tänä päivänä voitetun kanssa niin jo on pokkaa. Ilveksellä on yksi mestaruus vuodelta -85 jos oikein muistan. Se on ainoa. Ne muut viirit voisi totuuden nimissä repiä sieltä irti. Tapparalla on muutama enemmän.

Ja mistä vitusta sinä tiedät mitä jossain Atlantassa sanotaan Toronton mestaruuksista tai mitä fanit keskenään keskustelevat?
NHL-mestaruudet ovatkin jo ihan oma lukunsa. Siellä varmaan on käsikirjoitukset jo valmiina kabineteissa ensi vuodenkin peleihin. Koko sarja on naurettavan yliarvostettu.

Historian takia joukkuetta on aivan turha valita. Tulevaisuuden kannalta enemmänkin. Otan mieluummin joukkueen, jolla sitä tulevaisuutta on ja jolla on halli, jossa ei tarvitse pelätä kattorakenteiden tulevan niskaan ja jonka lämpötila sisäpuolella ei ole -20. Terveisiä vaan Raksilan naurettavaan latoon. Uskomatonta, että sielläkin roikkuu joku mestaruusviiri. Heh, no onneksi olkoon siitä.

Noin täydellistä paskaa ei voi kirjoittaa kuin Kiekko-Bluussin kannattaja.

1. maailmansodan aikana ei vielä Suomessa edes virallisesti jääkiekkoa pelattu. Ensimmäinen oikea ottelu järjestettiin kuinkas muuten kuin Tampereella, Näsijärven jäällä 1928, kun Tampereen Palloilijat kukisti Tampereen pyrinnön 2-1.

Helsingin ulkojäillä pelattiin kiekkoa, mutta Espoota ei ole ollut olemassakaan vielä 30-luvulla. Mestaruussarjaan pääsi kuusi joukkuetta ja niiden alla pelattiin maakuntasarjaa, joten voit ihan suosiolla heittää romukoppaan ne sinun "pikkupuuhastelu"-juttusi. Jokainen laji on joskus ollut lapsenkengissä, mutta mestaruus on silti mestaruus. Myös Helsingissä on mestaruuksia 1930-luvulta, Espoossahan niitä ei ole, koska Espoo-nimistä kaupunkia ei ole silloin ollut edes olemassa.

Ei kai kukaan ole oikeasti verrannut tämän päivän kiekkoa ja sen ajan kiekkoa, koska kyseessä on sääntöjenkin puitteissa täysin eri laji. Kuitenkin silloin jääkiekkoa pelattiin kansallisen lajiliiton (joku muistanee paremmin oliko Suomen Luisteluliitto vai Palloliitto) alla, jolloin mestaruudet ovat mestaruuksia.

Mene kertomaan tuo mielipiteesi yhdeksän Stanley Cupin Heni Richardille St. Cathrinella Montrealissa, ja vielä mieluummin kovempaan ääneen. Mr "Jääkiekkoa ei voi pelata ulkona, kun mun silkkisolmioni jäätyy" Cannibal saattaisi olla pitkään ja hartaasti sairaalahoidossa.

Tähän väliin pieni tarina. 2.2.1966 auto-onnettomuudessa menehtyi maamme lupaavin jääkiekkoilija, Ilveksen Jarmo Wasama. Hänen pelinumerollaan (2) ei tulla enää ikinä pelaamaan Ilveksessä. Vielä tänäkin jouluna Wasaman haudalla Tampereen Kalevankankaan hautausmaalla, oli niin paljon kynttilöitä, että kyseessä ei voi olla pelkät sukulaiset ja ystävät. Kyseessä on Ilvesläisten kunnioitusta suurta pelaajaansa kohtaan. Tiedän, että kun aika Aarne Honkavaarasta jättää, toivottavasti ei vielä pitään aikaan, hän saa vastaavanlaisen kunnianosoituksen.

Kaikki nuo naurettavat kommenttisi NHL:n "kabinettisopimuksista" uskallan tulkita orastavan teini-iän kiukutteluksi.

Kukaan ei ole käskenyt valitsemaan joukkuetta historian perusteella, mutta kun omalla seuralla ei ole historiaa, on aivan turha tulla vittuilemaan perinteikkäiden seurojen kannattajille.

Allekirjoittanut ei pystyisi koskaan kannustamaan mitään persoonatonta ja "mitäänsanomatonta" joukkuetta. Sen takia en viihdykään esim. Tampere Unitedin peleissä, vaan kaipaan vanhaa kunnon FC Ilvestä, sekä myöskin TPV:tä.

Nykynuoret ovat valitettavasti liikaa Cannibalmaisia "hienopieruja", joidenka mielestä pitää olla viimesen päälle pukukopit ym, jotta voi pelata jääkiekkoa. Se koituu vielä tämän lajin tuhoksi. Vielä 80-luvun lopulla junnut (a-ikäisetkin), kävivät omaksi ilokseen ulkokentillä höntsäilemässä, niinkuin meillä Tampereella sanottaisiin, ja siellä ne taidot karttuvat. Ei missän seuran palkkaaman juniorivalmentajan opeissa lämpimässä jäähallissa. Ei siksi, nämä valmentajat tekevät helvetin hyvää työtä. Mutta, kun viimeistään C-iässä (ainakin Ilveksessä) otetaan voittaminen tavoitteeksi, ei näille valmentajille niukan jääajan takia enää jää taktiikan opetteluun aikaa. No, tämä on off-topic ja täysin erillisen keskustelun aihe.

Usko tai älä, mutta sinä päivänä kun Tampereen Ilves voittaa mestaruuden teidän hienoperseiden nenän edestä, se voitto tuntuu paljon paremmalta, koska ympärillä on kaikkien gloorihanttereiden keskellä myös ne ihmiset, jotka ovat luoneet seuran historiaa ja ovat olleet mukana myös niinä pahoina aikoina.

Onneksi Ilveksellä on myös loistava paikallisvastustaja, jolla on myös historia ja joka myös on ylpeä omasta historiastaan. Haluan tässä myös nostaa hattua kohta 50 vuotta täyttävälle Tapparalle, joka on hieno seura, siinä missä monet muutkin. Ilman Tapparaa, Ilves olisi paljon tylsempi jääkiekkoseura ja ilman Ilvestä ja Tapparaa, suomalainen jääkiekko olisi paljon historiaköyhempi.

Sanonta kuuluu: Ilman menneisyyttä, ei ole tulevaisuutta.

Tätä sanotaa muistaen, toivotan sinulle Cannibal onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.

Terveisin

dude Tampereelta - kaupungista, joka on edelleen voittanut ne 32 Suomen mestaruutta. Miettikääpä sitä.

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Kateellinen?

Viestin lähetti Footless
Mikä vittu teitä "periteisten" joukkueiden kannattajia vaivaa? Luuletteko te oikeasti että esim. minä olisin kateellinen siitä että teillä on mestaruuksia ja perinteitä? Minkä helvetin takia olisin?

Minä seuraan omaa joukkuettani ja toivon sille kaikkea hyvää. Ei se minua häiritse että jossain on joskus voitettu mestaruuksia, enkä ainakaan ole siitä kateellinen. Hyvä teille, minulle aivan sama. Me tehdään täällä omia perinteitämme ja ollaan siitä ylpeitä. Pitäkää te omat perinteenne ja olkaa ylpeitä niistä, mutta aika saatanan lapsellista että niillä yritetään täällä päteä. Varsinkin kun varmaan puolet näistä "hehkuttajista" ei ole niitä mestaruuksia ollut todistamassa.

Minua liikuttaa Ässien mestaruudet aivan yhtä paljon kuin Bluesin naisten mestaruudet. Ei yhtään. Kumpaakaan joukkuetta en intohimoisesti seuraa, sama mitä voittavat.

Kukaan ei ole väittänyt, että sinä olisit. Ethän sinä ole niistä edes vittuillut, mutta Cannibal on.

No hard feelings sinua ja muita tosikannattajia kohtaan. Te olette osaltanne luomassa historiaa seuralle nimeltä Espoon Blues. Kunnioitettavaa. Voi olla, että kannattaisin samaa jos asuisin Espoossa. Minä olen vain kasvanut siihen, että seuralla on historia ja olen kuunnellut vanhojen pappojen juttuja ja tarinoita, ja vaikka monet saattaa kyllästyäkin, niin olen aina jaksanut kuunnella Oksasen Lassen juttuja, koska niitä on ja niitä tulee, jos vain vähänkin vihjaa.

ps. olen ollut todistamassa Ilveksen viimeisintä mestaruutta. Olin pieni, mutta paikalla olin. Niin Kupittaan legendaarisessa 5. finaalissa, kuin mestaruusjuhlissa.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Viestin lähetti yaris
Hieman kommenttia mm. Blågulan ja Daespoon mielipiteisiin maalivahtipelistä.
Emme ilmeisesti katselleet samaa peliä, mutta ensimmäinen maali ei todellakaan ollut mikään Jeren imaisu vaan kiekko pomppi Hirvosen perseen kautta täysin epäloogisesti, Jere peitti oikeaoppisesti alapesät, mutta kiekko kimposi mailapuolen yläpesään. Katsokaa nyt tilanne vaikka videolta.

Kiekko pomppi täysin epäloogisesti, kyllä. Mutta mistä lähtien oikeaoppinen torjunta on se että menee alas polvilleen kun tulee pomppiva kiekko? Näissä tilanteissa hyvät maalivahdit laittavat patjat yhteen, pysyvät pystyssä peittäen mahdollisimman paljon ja menevät kiekkoa vastaan jottei se mitenkään pääsisi maaliin vaikka pomppisikin täysin ihmeellisesti. Jeren maali edelleenkin.

Toisessa maalissa ei ollut todellakaan mitään ihmeellistä Jeren kannalta, hyvä, nopea ranneveto ja kohtalaisesti maskia.

Ranneveto osui Ladan mailaan, kimposi jäähän ja meni siitä maaliin. Tämä oli jo huomattavasti vaikeampi tilanne. Mutta mikäli Jere olisi pelannut niin kuin hyvät maalivahdit - eli pysynyt pystyssä - niin hän olisi helposti torjunut kiekon levarilla sillä laukaus ei ollut kovinkaan luja ihmeellisen pompun jälkeen.
Kolmannessa maalissa pakit olivat pihalla, totta. Mutta kyllä oli totaalisen surkea esitys Jereltäkin. Hyvä veska olisi mennyt kiekkoa vastaan ja katkaissut tilanteen. Eli Jere saa ottaa tämänkin osuman tiliinsä.

Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että Jere todellakin on voittava maalivahti. 13 peliä (+Lukkopelissä vaihdosta), joista 6 voittoa, 2 tasuria, 1 jatkoaikavoitto, 1 jatkoaikatappio ja vain 3 häviötä, pisteitä 17 eli 1,31 pistettä/peli. Oksalla ennen loukkaantumista 6 peliä, 2 voittoa, 1 tasuri ja 3 häviötä, 5pistettä eli 0,83 pistettä/peli.
Niinpä niin. Oksa oli maalissa alkukaudella kun joukkueen peli oli vielä heikkoa. Jere taas pääsi pelaamaan voittavassa joukkueessa - vähän niin kuin Draper viime vuonna, tällä kaudella nähtiin todellinen taso.
Jerellä ei ole mitään asiaa Bluesin maaliin ennen kuin jätkän tekniikka ja perustorjunnat ollaan saatu kuntoon.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Re: Re: Kateellinen?

Viestin lähetti dude

Minä olen vain kasvanut siihen, että seuralla on historia ja olen kuunnellut vanhojen pappojen juttuja ja tarinoita, ja vaikka monet saattaa kyllästyäkin, niin olen aina jaksanut kuunnella Oksasen Lassen juttuja, koska niitä on ja niitä tulee, jos vain vähänkin vihjaa.
Näinhän sen pitää ollakin. Tottakai perinteet on tärkeät, jos niitä on noinkin paljon kuin teillä. Ja ymmärrän että niistä ollaan ylpeitä. Mäkin olen oikeasti helvetin ylpeä monista espoolaisten saavutuksista ja teoista, vaikka ne onkin ollut moneen muuhun verrattuna pieniä. Mutta ne on silti meidän historiaa.

Pointti olikin se että mua ihmetyttää minkä takia muiden pitää lyödä meitä lyttyyn omilla perinteillään. Jos jollain on pitemmät perinteet kuin meillä, niin fine. Mutta ei se meiltä ole pois enkä minä ainakaan kateellinen ole.

Cannibalilla meni nyt kuppi nurin pahemman kerran, voi jättää ne jutut ihan omaan arvoonsa. En usko että toiste sanois samoja asioita suomalaisen lätkän historiasta.

Viestin lähetti dude

Nykynuoret ovat valitettavasti liikaa Cannibalmaisia "hienopieruja", joidenka mielestä pitää olla viimesen päälle pukukopit ym, jotta voi pelata jääkiekkoa.
Ei kaikki nuoret varmaankaan. Se on vaan jos on tottunu hyvään halliin kunnon joukkueessa, niin ei varmaan huvita ulkojäälle lähteä luistelemaan.

Itse pelasin ulkona koko viime talven. Oli vaikka kuinka kylmä, 2-3 kertaa lähdettiin kaverien kanssa treenaamaan ja pelaamaan. Laji tosin oli jalkapallo...

yaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, HIFK, Ilves, Saipa, Tappara.
No huh huh Blågula!
Koitas nyt tarkistaa niitä maalivahtipelin alkeita jostakin. Pystyssä seisten mallut yhdessä jää maalin alapesät täysin vapaiksi. Ja haluaisin nähdä sen maalivahtimeedion, joka olisi ehtinyt siihen ensimmäiseen maaliin lähtemään vastaan, kun veto pomppi pelaajan takapuolen kautta.
Kyllä tilanteissa, joissa maalivahti ei ole varma mistä kiekko tulee pyritään peittämään mahdollisimman paljon ja isolla mallivahdilla se onnistuu parhaiten levittämällä mallut ja peittämällä niillä alapesät ja yrittämällä ylävartalolla ja käsillä, mailalla ja hanskoilla peittää ylhäältä mahdollisimman paljon.

Koitapas nyt katsoa mitä Oksa tekee vastaavissa tilanteissa tai esim Lehtonen. Myllys lyhyenä kaverina saattaa olla hieman eri juttu. Katsopas esim Oksalle menneet maalit TPS ja Ilves pelissä. Ilves pelissä Raipen maali tuli melkein samanlaisesta tilanteesta kuin Jerelle Ässät pelin toinen maali. Eiköhän herrat ole kutakuinkin samanlaisessa torjunta-asennossa.

Kyllähän maalivahtivalmentajat edelleen jaksaa toistaa ja toistaa, että maalivahdin tulee pysyä pystyssä ja kyllä se esim suorissa hyökkäyksissä 1-0 2-1 jne onkin oikein, että pystyy liikkumaan sivuttaissuunnassa. Tosiasia kuitenkin on edellä mainitun kaltaisissa maaleissa, että iso maalivahti tietää miten hän parhaiten peittää maalin, varsinkin jos räpsäkäsi on kuitenkin niin hyvä kuin Jerellä on.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy