Korkea maila -> verta kentällä?
Viestin lähetti SSeightyeight
Ylöselle 2+2 / 5min, mutta tämä oli jo liikaa.
Ihan itse The Kirjasta luettuna korkeasta mailastahan siis voi tuomita seuraavasti normaalin pikkukakkosen lisäksi:
-Jos pelaaja loukkaantuu korkean mailan seurauksena 5' + automaattinen pelirangaistus käytöksestä tai jos tilannetta voidaan pitää vahinkona 2+2 ´min.
Tahallisia korkeita mailoja ei nyt ole pahemmin liigassa onneksi nähty, niistä tulisi tuomita OR.
Sääntö tekee siis käytännössä eron siitä, onko tilanne vahinko vai ns varomattomuus.
Eli enää ei ole voimassa tätä 80-luvun ja 90-luvun alun sääntöä, että korkeasta mailasta voisi antaa pelkän vitosen ilman suihkumomennusta. Myös tämä 90-luvun puolenvälin sääntö, jonka mukaan verta kentällä on aina vitonen ja prk, on vanhentunut, koska se muutettiin nykyiseen muotoon jossain 90-luvun lopulla.
Liigassa on kuitenkin aina hieman omat sääntönsä ja linjauksensa, mielestäni liigan linjaus on ollut käyttää tuota 2+2 min vaihtoehtoa lähes aina, sen vuoksi pidän Ylösen tuomiota kovana. En siksi, että se olisi sääntökirjan vastainen vaan siksi, että se on ristiriidassa kauden aikaisempien vastaavien tilanteiden kanssa.
Ja yön yli asiaa mietittyäni ja rauhoituttuani olen edelleen Tuomaisen tilanteesta sitä mieltä, että jäähy siitä oli täysin kohtuuton. Ja olen täysin sitä mieltä edelleen, että kakkonen oli täydellisen huono vaihtoehto. Jos taklaus olisi ollut virheellinen, isompi rangsitus olisi ollut ainoa vaihtoehto. Ettei olisi ollut sellainen "en nyt oikein tiedä, oliko se väärä taklaus, mutta kun tota taklattua poikaa vähän sattui niin kai tolle pahalle pojalle pitää jäähy saada, mutta en mä kyllä vitosta voi antaa, kun mä en siis tosissaan edes tiedä, mitä siinä tapahtui" -linjaus Revolta.
Kuitenkin pikaista paranemista Korpille. Toivotaan, että Bluesin lääkäri teki pikadiagnoosinsa väärin ja poskipää ei ole kuin ruhjeilla. Ja onnittelut Ässille pisteistä.
Ihan muuhun keskusteluun viitaten mielestäni on äärimmäisen lapsellista alkaa uhota siitä, että voisi joku sen Calouninkin taklata rikkipoikkipinoon niin te espoolaiset itkisitte sitä ja tätä ja tietäisitte, miltä meistä nyt tuntuu jne. Syytätte Vekeä siitä, että respect vastustajaa kohti on nollassa, mutta mitäs se teillä sitten on? Se, että tunteita herää, on kuitenkin erittäin hyvä asia.
Carlos: Viestisi oli todella mauton. Jätetään nyt kuitenkin vähäosaiset ja syöpäpotilaat edes jossain pilkanteon ulkopuolelle. Ymmärsin kyllä, mitä halusit sanoa, mutta sen olisi voinut sanoa jotenkin muutenkin. Yleensä kirjoitat erittäin hyvin, mutta rajansa kaikella.
Ja vielä perinteistä. Arvostan perinteitä ja mennyttä aikaa erittäin paljon, mutta jos niihin jäädään kiinni, ei voida mennä eteenpäin. Ei kai ole yhdenkään Blues-fanin vika, jos Porissa tai Tampereella tai vaikka jopa uuh...
Turussa... pelattiin kiekkoa ennen kuin Espoo oli edes kaupunki. Menneet on menneitä ja tällä hetkellä kilpaillaan jossain muualla kuin 60-70 -lukujen SM-sarjoissa. Kymmenen - viidentoista vuoden päästä tilanne voi olla aivan erilainen. Silloin pärjää parhaiten ne, jotka osaavat sopeutua uuteen tilanteeseen ja uusiutua parhaiten. 90-luvun lopulla taisi porilaisella kiekkoilulla olla enemmän kasvukipuja kuin espoolaisella, mutta nyt eletään tässä päivässä ja on mielestäni erittäin hienoa, että Ässistä on kiinnostuneita muutkin kuin poliisi ja verottaja. Eli menneet on menneitä ja katse tähän päivään ja huomiseen.