noutaa meidän tähtipelaajan ulos
Jensen nouti aivan itse itsensä tuossa. Tuo liike on täysin selvä, tuomarit vissiin aivan suoran katseyhteyden päässä ja noista kun jää kiinni, 10/10 tie vie suorinta matkaa kohti suihkua. Noissa ei vastaanottajaa tarvitse sattua yhtään tai tämän reagoida mitenkään, tie vie ulos.
Kyllä, Marin tuossa saattoi rottailla. Mutta riippumatta siitä Jensen lähti ulos vain omaa tyhmyyttään. Olisi nyt edes saatana lyönyt ja ottanut kakkosen, mutta ei.
Eli ei ole mitään logiikkaa. Tuo vitonen olisi ollut ihan hyvä tuomio Jensenin tilanteessa. Toki joku ”Zidane pusku” olisi täysin eri.
Tuomari viheltää sääntökirjan mukaan, hänen roolinsa ei ole miettiä onko pykälä moraalisesti oikein, looginen tai vaikka kosher. Mä itse olen käsittänyt tuon olevan nykypäivänä enemmän herrasmiessääntö, vähän samaan tapaan kuin joku runkkuliike ei ketään fyysisesti satuta ja eipä noista ole sen suuremmin henkisiäkään traumoja tullut.
Olkoot tää asia mun osalta tässä tällä haavaa, sääntö ei jätä tulkintaa asialle ja otteluketjussa en oike tarpeelliseksi miettiä onko sääntö "oikein".