Ke 16.2.2022 Otteluseuranta (7. kisapäivä)

  • 34 421
  • 761

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mitä tuolloin tapahtui? Tiedän siis, että Suomi johti finaalia 2-0, mutta hävisi sitten jatkoajalla. Tuulettiko Ara liian aikaisin?
Aravirta sanoi pelaajille kopissa toisen erätauon lopussa että torilla tavataan ja koko jengin peli sekosi kolmannessa erässä ihan täysin ja Tshekki nousi kahden maalin takaa tasoihin. Ossi Väänänen oli jo miettinyt päässään miten kantaa pokaalia kauppatorilla jne. Jarkko Ruutu kertoi kirjassaan että tiesi sillä samalla hetkellä että homma ei pääty hyvin kun Aravirta tuon lentävän lauseen heitti ilmaan.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Just näin, torilla tavataan sanoi Hannu Aravirtakin MM-finaalin toisella erätauolla vuonna 2001.

Aralla oli kuitenkin varaa tuohon kun oli tuoreessa muistissa backtoback-mm-kullat -98 ja -99.

Tänään toivottavasti Jalonen ei kuitenkaan ihan yhtä reteästi ole liikkeellä.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Aravirta sanoi pelaajille kopissa toisen erätauon lopussa että torilla tavataan ja koko jengin peli sekosi kolmannessa erässä ihan täysin ja Tshekki nousi kahden maalin takaa tasoihin. Ossi Väänänen oli jo miettinyt päässään miten kantaa pokaalia kauppatorilla jne. Jarkko Ruutu kertoi kirjassaan että tiesi sillä samalla hetkellä että homma ei pääty hyvin kun Aravirta tuon lentävän lauseen heitti ilmaan.
Siis pitääkö nuo paikkansa, vai meneekö mulla sarkasmi/läppä ohi? Kertoiko Ruutu noin oikeasti kirjassaan?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mitä vittua tuomarit? Ei kyllä ollut pitkä kiekko.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siis pitääkö nuo paikkansa, vai meneekö mulla sarkasmi/läppä ohi? Kertoiko Ruutu noin kirjassaan?
Pitää paikkansa. Tosta on muutenkin juttua ollut vuosien aikana että toisella erätauolla kopissa ihan levoton meininki ja siellä oli jo vähän sellaista porukkaa ketä ei olisi pitänyt olla. Ruutu tosiaan sitten avasi tuota vielä enemmän ja kertoo että omassa päässään suli jo ihan täysin sen erätauon aikana.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Fedotovilta melkonen venytys.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hyvin Tanska taisteli, mutta Venäjä silti ansaitusti välieriin.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Täh? Venäjä kohtaakin Slovakian?
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Pitää paikkansa. Tosta on muutenkin juttua ollut vuosien aikana että toisella erätauolla kopissa ihan levoton meininki ja siellä oli jo vähän sellaista porukkaa ketä ei olisi pitänyt olla. Ruutu tosiaan sitten avasi tuota vielä enemmän ja kertoo että omassa päässään suli jo ihan täysin sen erätauon aikana.
Ei vittu. Kyllähän siinä kolmannessa erässä näki että Suomi suli henkisesti, kun se vain peruutteli ja toivoi 2-0 johdon riittävän. Tätä myös Jan Zelezny ihmetteli silloin jossain haastattelussa. Se kertoo jo paljon, jos vastustajankin kannattajat näkevät että toinen kipsaa.

Mutta en olisi ikinä uskonut että siellä on pukukopissa noin alleviivatusti menty asioiden edelle, että itse valmentaja on sanonut ”torilla tavataan”. Tuohan on ihan Kummeli-tason kommentti valmentajalta, kun FINAALISTA 20min PELAAMATTA. Homma on siis kustu itse aivan täysin. Siinä näkee ettei Suomi todellakaan ollut silloin valmis voittajaksi. Mikään vähänkään voittamisen kulttuuria omaava joukkue ei ikinä toimisi noin. Olen takautuvasti järkyttynyt tuollaisesta housuun paskomisesta. Aravirta kyllä osoitti myöhemminkin henkistä heikkoutta 2003 Ruotsi-tappiossa, kun menetettiin 5-1 johto. Sehän oli aivan halvaantuneena siellä aitiossa, kun homma alkoi mennä munilleen. Ei osannut reagoida tilanteeseen mitenkään, ei edes tajunnut ottaa kuumeista Hurmetta pois luukulta. Väitän että vuosien 2001 ja 2003 katastrofeja ei olisi ikinä tapahtunut Summasen tai Jalosen johdolla. No, kai tuo oli vaan oppimisen tie joka Suomen piti käydä läpi.

Mutta, edelleen vierastan suomalaisessa urheilukulttuurissa asioiden edelle menoa. Nytkin näkee täällä jatkoajalla ja muuallakin, kuinka oikein kuolataan sen kullan perään, ollaan jo toritossut jalassa kun on vielä kolme matsia jäljellä. Pitäisi elää enemmän hetkessä, olla oikeanlaista malttia. Sillä ei ole mitään tekemistä pessimismin kanssa, päinvastoin, itsevarman joukkueen/yhteisön ei tarvitse etukäteen täristen miettiä, että kai me myt voitetaan, kai me nyt päästään torille?? Ei, pitää vaan keskittyen tehdä sitä omaa juttua ja elää hetkessä, ei katsoa liiemmin eteen- eikä taaksepäin. Silloin tuloskin on todennäköisesti hyvä, varmuutta ei toki ole koskaan, mutta se pitää hyväksyä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Nyt tajusin mistä "Teemun silmäpussit" tulee. Enpä ole miestä nähnyt kun viimeksi jossain podcastissa muutama kuukausi takaperin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti Osala tuosta rentoutuu, jos jatkaa samoissa hommissa pidempään. Aika raskasta seurattavaa, kun näkee, että kaveria jännittää tuo suorassa lähetyksessä puhuminen todella paljon. Sinällään hyvää asiaa sieltä tulee, mutta vähän kaipaisi kokemuksen tuomaa rentoutta tekemiseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jyyd

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
välieräparit muodostuvat rankingin mukaan, kun parit ovat selvillä.

Näin itse olen ymmärtänyt
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
välieräparit muodostuvat rankingin mukaan, kun parit ovat selvillä.

Näin itse olen ymmärtänyt
Niin, ja Suomi on käsittääkseni korkeiten rankattu joukkue nyt kun jenkit putosi. Eli eikös sen sillon pitäs olla Suomi-Slovakia..?
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Niin, ja Suomi on käsittääkseni korkeiten rankattu joukkue nyt kun jenkit putosi. Eli eikös sen sillon pitäs olla Suomi-Slovakia..?


Tuolla oli kaavio jne.

Putin ilmoittanut että ROC kohtaa mielummin ekana Slovakian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös