Ke 16.2.2022 Otteluseuranta (7. kisapäivä)

  • 33 205
  • 761

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Siinä mielessä uskomatonta, että pienessä kaukalossa pohjoisamerikkalaiset joukkueet ovat ulkona kisoista!

Niin no, siellä oli leveässä kaukalossa pelaavia pohjois-amerikkalaisia kapean kaukalon kisoissa varmaan yhtä paljon, mitä Suomella on tuossa joukkueessa kapeassa kaukalossa KHL:ssä pelaavia.

Mitään osaamisetua kapeasta kaukalosta näissä kisoissa ei ole ollut kellään, koska KHL:ssä on niin paljon kapeita kaukaloita.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Juu, klo 6.10 on perjantaina Suomen välierä. Mahdollinen finaali myös samaan aikaan sunnuntaina. Kannattaa ensi yönä nukkua, viikonloppuna valvotaan.

Kisojen alussa oli aika nihkeät fiilikset, Nhl-pelaajat pois, katsomot kumisivat tyhjyyttään, jotenkin ihan Eht-tunnelmat oli. Mutta jo silloin arvasin, että fiilis tulee nousemaan pudotuspeleihin mennessä, ja näin kävi. Nyt olen jo aivan täpinöissä, enemmän kuin MM-kisoissa. Olen jo melkein unohtanut ettei tuolla ole Nhl-starboja, eikä niiden poissaolo mun papereissa juurikaan himmennä olympiakullan arvoa. Olympiakulta on olympiakulta, ja se on tarjolla vain neljän vuoden välein. Soisin sen enemmän kuin mielelläni Jalosen Leijonille. Toivotaan että lataus on oikea Slovakia-peliin, tulee aivan varmasti kova vääntö.
 
Viimeksi muokattu:

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Entä sitten? Hyvin ne molemmat on muutamana viime vuotena hoituneet. Sä olet kyllä perus positiivisella asenteella aina liikenteessä.
Pessimisti ei pety. Lasi voi olla katsos puoliksi täynnä, mutta toisaalta sehän on puoliksi tyhjä!

Mutta totta kai uskotaan ja toivotaan, että Suomi voittaa kaikki, ketkä eteen tulee. Nyt jos koskaan se on mahdollista.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Itse olen toki tottunut katsomaan ottelussa muutakin kuin numeroita. Muutenhan näitä olisi sama seurata teksti-tv:n kautta.
Isot pojat ovat minulle kertoneet, että viimeistely ja maalivahtipeli kuuluvat myös jääkiekkoon. Enpä sitten tiedä mitä advanced statsit sanoivat tästä pelistä, notta olisiko pitänyt toisin päättyä kuin jäällä oikeasti päättyi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Isot pojat ovat minulle kertoneet, että viimeistely ja maalivahtipeli kuuluvat myös jääkiekkoon. Enpä sitten tiedä mitä advanced statsit sanoivat tästä pelistä, notta olisiko pitänyt toisin päättyä kuin jäällä oikeasti päättyi.
En oikein ymmärrä, että mikä tässä on niin vaikeaa. Eikai peliesityksistä tarvitse tykätä vaikka tulos olisi hyvä? Johan sanoin jo useaan kertaan, että tuloksessa ei ole mitään valitettavaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En oikein ymmärrä, että mikä tässä on niin vaikeaa. Eikai peliesityksistä tarvitse tykätä vaikka tulos olisi hyvä? Johan sanoin jo useaan kertaan, että tuloksessa ei ole mitään valitettavaa.
Taisimme vähän puhua toistemme ohitse. Käsitin viestisi, että näit Suomen pelanneen huonosti, ja itselleni tuo esitys näytti todella hyvältä. Toki tuli painostushetkiä ja paikkoja vastustajallekin, mutta niissä sitten kohtasi joko viimeistelyn huonous tai sitten maalivahtipelin ja puolustuksen hyvyys. Ja kummatkin noista ovat erittäin olennaisia osa-alueita jääkiekkopelissä. Ja siis siltä pohjalta näen, että Suomen esitys oli tasapainoinen ja vahva, vaikka ei siis voitettukaan 26-0 ja dominoitu jokaista sekuntia ottelusta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Taisimme vähän puhua toistemme ohitse. Käsitin viestisi, että näit Suomen pelanneen huonosti, ja itselleni tuo esitys näytti todella hyvältä. Toki tuli painostushetkiä ja paikkoja vastustajallekin, mutta niissä sitten kohtasi joko viimeistelyn huonous tai sitten maalivahtipelin hyvyys. Ja kummatkin noista ovat erittäin olennaisia osa-alueita jääkiekkopelissä. Ja siltä pohjalta näen, että Suomen esitys oli tasapainoinen ja vahva, vaikka ei siis voitettukaan 26-0 ja dominoitu jokaista sekuntia ottelusta.
Ei olisi tarvinut voittaa 26-0 ja eikä välttämättä edes 5-1. Mielestäni Suomi pelasi altavastaajapeliä ollen puolustuskannalla ison osan matsista, johon peilaten numerot imartelevat. Paljon kertoo, että Säterille kertyi pelkästään 3. erässä 14 torjuntaa siinä missä vastustajan maalivahdille niitä kertyi 3. Tähän en ole tyytyväinen vaikka tulos onkin hyvä. Sveitsin tolppalaukaus sisään ennen "maali tyhjäksi"-sekoilua, niin hikinen loppumatsi olisi tullut. Hyvä tietenkin näin.

Mitenkään huolissani en toki ole. Tällaista tämä nyt vain välillä on jos pääsee puolivarkain 3-0 johtoon ja vastusta siirtyy "kaikki tai ei mitään"-moodiin samalla kun osa pelaajista miettii jo seuraavaa peliä. Alunperin heitin tuon kommenttini kun selostus- ja studiotiimi kovasti hehkuttivat Suomen otteita, että itse en sitä sentään minään dominanssina pitänyt kun numeroiden taakse katsoo. Iso osa matsista kuitenkin puolustusalueella pyörimistä, viisikot olivat yllättävän levällään, laadukkaasti organisoidut hyökkäyksiinlähdöt jäivät vähiin samalla kun joukkue oli yllättävän telineissä Sveitsin aktiivisen karvauspelin kanssa.

Slovakia-pelissä nähty taso saattaa vielä riittää, finaalissa ei, mutta Suomihan totutusti parantaa kuin sika juoksuaan mitä pidemmälle turnaus etenee. Eteenpäin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuotas noin, mikä oli tilanne kolmannessa erässä? Kysyn vaan uteliaisuuttani...
Tuotas noin. Lainaan itseäni kun rautalankakaan ei tunnu riittävän:
Johan sanoin jo useaan kertaan, että tuloksessa ei ole mitään valitettavaa.
En minä ole missään vaiheessa puhunut siitä, että paljonko tilanne on ollut missäkin vaiheessa peliä. Toin jopa esille sen, että miksi numerot saattoivat vaikuttaa Suomen passiivisuuteen 1. erän jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös