Ke 15.4.2015 Kärpät - Tappara (1. finaali)

  • 14 323
  • 85

veekasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hei Tapparan Pelaajat! Laittakaa ihmeessä se Pyörälä siinä maalin edessä kuriin. Koko "talven" vetänyt siitä maaleja, luulisi, että on jo vanha kaava.
 

Nemesis63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, sympatiat Pelicans
JYP tosiaan loppuvaiheesta sai paremmin luettua tuota Kärppien yv:tä. Eihän tuossa periaatteessa ole kuin 3 eri variaatiota.

- Donskoi nousee "pirnesmäisesti" ja laukoo itse (Pirnes pari häkkiä teki toiselta puolelta näin, eilenkin 2 kertaa hyvin lähellä)
- Donskoi avaa kuvion Kemppaisen kautta Pyörälälle keskustaan (Pari upeaa klap-klap -maalia malliksi nähty SaiPa- ja JYP -sarjoissa)
- Donskoi neppaa itse keskustaan Pyörälälle (kuten eilen tapahtui - näissä on muuten keskustassa yllättävän paljon ollut aikaa, edes suora laukaus ei ole tarpeen vaan voi ottaa rauhassa haltuun ja siitä kääntää)

Ja samat Essin kautta toiselta puolelta, Kemppainen passissa molemmilla puolilla maalin kulmalla. Kepu voi tuosta myös veivata itse sisään jos kulmapakki irtoaa jonnekin, josta neljäs mahdollinen mutta heikkolaatuisempi variaatio.

Niiden kaikkien kolmen peittäminen yhdellä neliön paineen puolen kärkimiehellä taas ei ole ihan niin helppo homma, koska tuossa tilanteessa on oikein pelattuna 3-1 -hetkellinen miesylivoima, johon kuvion teho käytännössä perustuu. Samoin tilanteessa neliö on pakotettu erittäin tiiviiksi, joten jokainen veto tulee maalivahdille läheltä ja jossa etenkin pienikokoisempi mv on melko pulassa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä mikä joukkuetta vaivaa, sama tunteen palo puuttui jo Saipa ja Jyp sarjoissa ja joukkue oli/on liikaa yhden ketjun varassa. Kärpissä on kuitenkin sen verran pelimiehiä, että muidenkin ketjujen pitäisi saada jotain aikaan.

Olen samaa mieltä sun ja huhheijaa-nikin kanssa asiasta. Kärpillä ei ole lähellekään täysillä moottori käynnissä, vai lieneekö vanhan Lokomon tapaan hitaasti käynnistyvä, mut kun pääsee vauhtiin sitä ei pysäytä mikään. Kunhan ei menisi liian kauan. Katsokaa nyt herrantähden kaikki tuota rosteria!Ei kai kylläisyys jotenkin vaivaa viime keväästä?

Toki eka finaalipeli on vielä hakemista tuntumaan vihusta, mutta silti.SE jokin puuttuu, onko se Lasse?Voi tule KukkoLasse ja näytä kuka on tunkion kunkku!Pistä haisemaan ja näytä missä on kenenkin paikka ja se ei ainakaan tule Tapparalla olemaan Kärppien maalinedusta. Moni ei edes tajua mikä merkitys Lassella on, paitsi kärppäläiset. Onneksi hän on edes mailoja teippailemas yms., koska se antaa sen signaalin, että Kukkonen vahvistaa porukkaa kuitenkin tavalla tai toisella. Kentällä häntä kuitenkin eniten tarvittaisiin, tuo pakisto on muutenkin niin haavoittuvainen.
 

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärppien ylivoima todellakin on erittäin vaarallinen, Tapparan pitää saada jäähyt pois ja pitää peli mahdollisimman pitkälle 5 vs. 5 pelinä, jota joukkue näyttää hallitsevan. Silloin mestaruus alkaa olla lähellä.

Kiitokset mielenkiintoisista tilastoista ja tuohon loppukaneettiin on helppo yhtyä. Kärppien saumat näyttäisi olevan ylivoimissa. 5 vs 5 -pelissä Tappara näytti liian vahvalta. Tuloo lyhkäset finaalit jos Tappara lopettaa jäähyilyn :(
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oikeen mukavaa katteltavaa tuo peli jos otetaan värilasit pois ja teeskennellään sivullista. Tappara ansaitsi voittonsa koko peliä katsoen mutta värilasien takaa jäi kismittämään että ratkaisu tuli vähän puolisäkällä juuri kun kolmannessa erässä alkoi näyttämään että pelin hallinta alkaa kääntyä Kärpille.

Ei tuo Kärpille silti kovin hyvää lupaa. Hyökkäys oli täysin kolmosen ja ykkösylivoiman varassa, ja niissäkin tuntui että Junttila oli vähän kuutamolla ja loppua kohden Donskoilla meni vähän yksinyrittämiseksi ja yv näpertelyksi. Ei ne voi jaksaa noin loputtomiin. Minustakin junnut Pirneksen kanssa näytti kepoisilta, joten rotaatiota käyntiin. Puolustuksessa saisi olla vähän enemmän nöyryyttä heittää hätäpurku keskialueelle siinä vaiheessa kun kakka alkaa olla puntissa eikä väkisin yrittää hyökkäyksen käynnistämistä metrin syötöillä ihan joka kerta. Molemmissa Tapparan tasakentällismaaleissa oli minusta tältä osin mukana Kärppien itseaiheuttamista.

Minä kun olen katsellut pelejä vain radiosta ja nyt sain ihan näköradiota katella niin oli kovin hämmästynyt täällä vallitsevasta Niinimaa-ahistuksesta, mikä siinä nyt niin ihmeen ärsyttävää on? Sen sijaan haluaisin purkaa ärtymystäni Kärppien pelipaidan numeroihin. Ovat varmaan Näkövammaisten keskusliitosta selvittäneet että ruskeaa mustalla on kaikkein erottuvin väriyhdistelmä, kunhan numerot vaan ovat riittävän pienet.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Minä kun olen katsellut pelejä vain radiosta ja nyt sain ihan näköradiota katella niin oli kovin hämmästynyt täällä vallitsevasta Niinimaa-ahistuksesta, mikä siinä nyt niin ihmeen ärsyttävää on? Sen sijaan haluaisin purkaa ärtymystäni Kärppien pelipaidan numeroihin. Ovat varmaan Näkövammaisten keskusliitosta selvittäneet että ruskeaa mustalla on kaikkein erottuvin väriyhdistelmä, kunhan numerot vaan ovat riittävän pienet.
Mä olen varmaan yksin meidän leirissä tätä mieltä, mutta Niinimaa ei ärsytä juurikaan. Okei, oli kyllä ihan saatanan kuutamolla Tapparan avausmaalissa, kun aprikoi menikö kiekko maaliin vai ei. Yleisesti kommentit tulevat tietty Kärppä-lasien takaa, mikä on sinänsä luonnollista, kun ei ole juuri muiden pelejä nähnyt tällä kaudella. Tätä pystyi onneksi Alkio kompensoimaan eilen: esimerkiksi kun Niinimaa hehkutti tulokas-Nutivaaraa, Alkio nosti esiin Elorinteen Tapparasta. Homma toimi ihan hyvin. Suikkanen on kuitenkin omaa luokkaansa, joten kunpa sen saisi ainakin Tampereen peleihin.

Kärppien pelipaidat ovat siinä mielessä vekkulit, että niissä on yksilölliset väritunnisteet; silmä bongaa osan pelaajista mainosten perusteella. Samalla tyylillä bongaa Tapparasta helposti erityisesti Kankaanperän/Marjamäen, joilla on oranssi laatikko alaselässä.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Minä kun olen katsellut pelejä vain radiosta ja nyt sain ihan näköradiota katella niin oli kovin hämmästynyt täällä vallitsevasta Niinimaa-ahistuksesta, mikä siinä nyt niin ihmeen ärsyttävää on?

Samaa olen miettinyt, edellisessä sarjassa valitettiin Oskusta. Kuuntelin myös Niinimaata kun katsoin kaikki välierät kahdelta näytöltä, eli toisen tietokoneelta ja toisen televisioista. Ja vielä enemmän minua tuossa ahdistuksessa ihmetyttää miten siitä eilenkin jaksettiin kirjoittaa satakunta yhtä typerää viestiä otteluseurantaketjuun.
Joku ei ehkä tajua sitäkään, että toisille sanojen muodostaminen voi olla oikeastikin hankalaa ja sanojen toistelu voi helposti tulla siitä. Ei se minusta silloin ole mikään vittuilun aihe. En itse uhrannut eilenkään ajatustakaan sille "mitä vittua nyt niinijanne" asialle kun keskityn itse peliin. Suosittelisin tuota peliin keskittymistä monelle muullekin niin siitä saattaisi itsekin saada enemmän irti.

Eilisessä pelissä ei ärsyttänyt mikään muu kuin Tapparan ottama kakkonen väärästä vaihdosta. Se vaihtaminen pitäisi jo pikkuhiljaa tässä vaiheessa kautta alkaa onnistumaan.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Minä kun olen katsellut pelejä vain radiosta ja nyt sain ihan näköradiota katella niin oli kovin hämmästynyt täällä vallitsevasta Niinimaa-ahistuksesta, mikä siinä nyt niin ihmeen ärsyttävää on?

Tapparalaisena on joutunut tähän mennessä kestämään jo Kortelaisen ja Grönmanin, joten Niinimaa alkaa olemaan yhdelle keväälle jo hieman liikaa. Niinmaa tosin tuosta kolmikosta vetää vähiten tunteella omiensa puolesta, mutta onhan se nyt aika raskasta kuunneella jo kolmatta sarjaa kommentaattoreiden voivottelua ja niiskuttelua, kun Tappara painaa kunnon kuvioilla kiekkoa rysään. Veikkaisin enemmistön katsojista koostuvan kuitenkin muista kuin finaaleja pelaavien joukkueiden faneista, niin tuollaiset fanipoikakommentaattorit eivät palvele lähetyksessä kuin vain pientä vähemmistöä.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kärpillä ei ole lähellekään täysillä moottori käynnissä

Näin sivullisen silmin ei kyllä näyttänyt eilen olevan Tapparallakaan. Johtuiko sitten siitä että edellisestä pelistä oli kummallakin vain yksi välipäivä ja väsy painoi. Mutta eipä tuossa finaalisarjassa levähdyksiä ole luvassakaan joten toivottavasti nyt ei käy niin että ne tämän kevään kiivaimmat taistot käytiin molemmissa välieräsarjoissa.

Mitä kommentaattoreihin tulee, niin en ymmärrä tuota Nelosen "laiskuutta". Ymmärtääkseni kommenttaattorit ovat tuolla alan ammattilaisina eivätkä tietyn joukkueen symppareina joten miksei esim. Niinimaata ja Grönmannia vaihdettu välierissä päittäin: Niinimaa LUK-TAP -sarjaan ja Grönmann KÄR-JYP -sarjaan. Finaalisarjassa taas voisi kommentaattorina olla Kortelainen.

Onko muuten Suikkasella ollut pelaajauransa jälkeen sukset jotenkin ristissä Kärppäorganisaation kanssa kun minusta häntä ei puheissaan yhdistä Kärppiin oikein muu kuin murre? Päinvastoin tuntuu jopa olevan keskvertoa kriittisempi Kärppiä kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En tiedä Niinimaasta, mutta joka hemmetin kerta kun Karri Kivi avaa suunsa niin pitää laittaa telkkaria pienemmälle. Miksi sitä aina pitää huutaa ? Vähemmälläkin menee viesti perille...
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Onko muuten Suikkasella ollut pelaajauransa jälkeen sukset jotenkin ristissä Kärppäorganisaation kanssa kun minusta häntä ei puheissaan yhdistä Kärppiin oikein muu kuin murre? Päinvastoin tuntuu jopa olevan keskvertoa kriittisempi Kärppiä kohtaan.

Jotain huhua sitä on liikkunut, että sukset olisi Junnon kanssa ristissä, mutta mistäpä noista nyt tietää. Silloin kyllä ainakin oli välit vielä kunnossa, kun Kaitsu reilu 10 vuotta sitten lähti Kärppien A-junnujen apuvalmentajan paikalta kesken kauden RoKiin. Voihan se niinkin olla, että joku tuolla pohjoisen kulttuurissa pahastui Kaitsun taannoisesta "Kärppien pelaajat eivät tule muna pystyssä kimppuumme, niin kuin pitäisi" -kommentista jonkun Alatalon aikaisen sukelluksen jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös