Sellainen peli sitten. Nyt ei varmaan kovimmatkaan TPS:n puolen provoilijat voi sanoa, että TPS hallitsi peliä? Tai no, ei sitä tiedä. Ja tuon sanottuani, pyrin tästedes välttämään minkäänlaista provoilua, vaikka JYP-laseja käytänkin.
Kyllä tänään JYP oli selvästi parempi. Mutta taas täytyy kyllä myöntää, että näin heikkoa peliä vastustajan joukkueelta en ole nähnyt (tiedoksi, olen nähnyt ehkä noin puolet JYPan runkosarjamatseista). JYP taasen oli noin huono joskus Pelicansia vastaan. Ja vaikka Suikkanen sanoi, että toinen erä oli TPS:n, niin no... Ei ehkä nyt kuitenkaan - vaikka ei se selvästi JYPinkään ollut. Aika tasaväkistä vääntöä.
Leggion piikkiin täysin kolmas, ja ratkaisevakin maali. Vaikka Engrenkään ei vakuuttanut ensimmäisessä pelissä lauantaina, kyllä TPS:n on lupa odottaa maalivahdeiltaan paljon enemmän. Ja totta puhuen, ainoastaan JYPin huono viimeistely (suurin osa vedoista suoraan Leggion syliin) piti lukemat vain kahdesnollas ekassa erässä.
Filppulakin oli jotenkin löysä, vaikka taitava onkin ja makeita lättyjä syöttelee, mutta aika lailla tehokkuuden kustannuksella. Sweattilta pieni raivaritaklaus kun Pihlman ajoi aluksi pystyyn, ja jäähylle. Mielestäni tosiaan ponnisti ja hyppäsi hivenen kädet edellä (ei nyt kädet ojossa kuitenkaan, silti), siitä ansaittu rangaistus. Ei ehkä selvin ikinä, mutta aika selvä silti.
Mielestäni JYPin pakisto pelasi todella mallikkaasti, ja sitä, mitä olen jo pitkään kaipaillut JYPiltäkin, he uskalsivat vihdoinkin pelata kiekkoa ja syöttää hivenen vaikeampiakin syöttöjä ja tällöin avata peliä. Aiemmin ollut liikaa purkua, purkua, purkua. Ja totta puhuen, itse olin vain tyytyväinen, kun Jaatinen vei Viitasen paikan kolmannessa parissa, Jaatinen on taitavampi kiekollisesti, vaikka ei Viitanenkaan nyt varsinaisesti huonosti ole pelannut. Vähän sellaista luutaosastoa, vaikka ihan ok siinä. Vatanen teki komean maalin, ja teki käytännössä toisenkin, Hytönen siinä sai hivenen mailaa väliin ja siitä hänelle maali. Silmä-käsi-koordinaatiota? No, ehkäpä tuuriakin siinä aina joskus on.
Hieno ja mallikas peli JYPiltä, Dufva tosiaan pisti pikkuisen pakkia päälle pelin jälkeisessä haastattelussa (kuten Kortelainenkin Urholla jo totesi), mutta ei siinä nyt oikeastaan ollut kahta sanaa, kuka oli tämän illan oikeutettu voittajajoukkue.
edit: tuolla joku kärppä-fani totesikin jo aivan oikein, että Kärppiä vastaan JYP oli aika kädetön. Itse olin täysin samaa mieltä. Nyt se on jo vähän korjaantunut. Ja vähän vielä lisää: Virtanen tuo kaikesta huolimatta sitä kuuluisaa juonikkuutta JYPin robottimaiseen peliin, siis silloin, kun ei päätä olla täysin lapanen.