Kausiarvio perusteluineen

  • 5 752
  • 44

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Axe

Joo ...

Ei se ole todellakaan peruste minun esittämälleni kritiikille Jääkiekkolehteä kohtaan, että heidän ränkkingi eroaa oman suosikkijoukkueeni kohdalla omastani.

Se on peruste, että se on toistuvaa ja heidän esittämänsä ennakkoarviot suosikkijoukkueestani ovat aina menneet alakanttiin tapahtuneen kanssa.

Luulenpa, että Jääkiekkolehden tekijät ovat eteläsuomalaisia.
Minä koen heidän ajatuksenjuoksunsa jotenkin näin:"Koska en tunne heitä, he eivät ole hyviä pelaajia." Tämäkö on sitä asiantuntemusta?

No joo ... Mark my words. Kohta se alakaa ja sitten helepottaa.

Vai, että ihan yhdeksäs. Äly hoi, älä jätä.
 
Viimeksi muokattu:

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Tässä tätä (ja paljon)

Viestin lähetti Jussih


Nyt joku ihmettelee miksi Tappara on vasta kolmantena kun kaikki osa-alueet ovat sarjaa liigataso +? Vastaus on Jukka Rautakorpi. Viimekauden jälkeen olen valmis tunnustamaan, että Rautakorpi on liigavalmentaja. En kuitenkaan tunnusta, että hän olisi hyvä liigavalmentaja. Tapparan viimevuotinen materiaali oli juuri niin hyvä kuin sijoituskin, venymistä ei tapahtunut. Kun Rautakorpi joskus menestyy käytössä olevaa materiaalia paremmin (vrt. Mälkiä), luen hänet hyviin valmentajiin. => Liigataso tai liigataso -.

Valmennus: Olen ilmeisesti ainoa ihminen Suomessa, joka uskoo kuulapään kykyihin => liigataso +.


Hienoa Jussi! Aikamoinen analyysi että Rautakorpi on mielestäsi liigatasoa tai liigataso- ja Lehkonen liigataso +. Lehkonen antoi varmasti mielestäsi viime kaudella IFK:ssa todella vakuuttavat näytöt ennen kuin sai kenkää joten kommenttisi varmasti on oikein tarkkaan harkittu. Rautakorven näytöt viime kaudelta ovat vakuuttavat. Lukko 3-0 lomille, Ilves 3-0 lomille. En edes finaalisarjan peluuttamisestakaan kyllä pysty jossittelemaan että olisiko joku muu (kuvitellusti Rautakorpea parempi valmentaja) pystynyt keksimään sellaiset konstit että Tappara olisi pystynyt kääntämään sarjan edukseen? No antaa Rautakorven olla vaan aliarvostettu valmentaja tästä eteenpäinkin niinhän Rautakorpi on ollut koko historiansa ajan kun on SM-liigassa valmentanut mutta jostakin käsittäättömästä syystä Tapparan johto ei viime kaudellakaan antanut Rautakorvelle potkuja kesken kauden vaikka zztoippari niitä vaati useaankin otteeseen. Yritän kestää tämänkin kauden seurata Tapparan pelejä vaikka Rautakorpi on niin huono valmentaja mielestäsi. Viime kaudellakin tuli vain hopeaa mutta ei se mitään.
 

axe

Jäsen
rtvaix

Sinun suosikkijoukkueesi näyttää olevan Kärpät, joten sitä toistuvaa alakanttiin menoa SM-liigan ennakkojulkaisussa olisi siis kokonaisen yhden kauden verran.

Silloin tuo kyseinen läpyskä rankkasi Kärpät sijoille 9-13 runkosarjassa. No, Kärpät keräsikin kaksi pistettä enemmän ja olikin runkosarjan kahdeksas. Ei tuo nyt niin hirveän paljon alakanttiin arvioidulta vaikuta. Se mitä sitten tapahtui playoffeissa on historiaa ja ihan positiivista sellaista, mutta jos etukäteen veikataan runkosarjassa sijalle yhdeksän eli pudotuspelien ulkopuolelle, niin sen jälkeen on hankala enää nostaa lopullista sijoitusta neljän sakkiin. Saisiko Jääkiekkolehti armon, jos vaikka Tappara olisi siinä viimeisessä pelissä voittanutkin ja Kärpät olisi jäänyt yhdeksänneksi? Niin pienestä se valtava asiantuntemattomuus oli kiinni.

Ja jos tästä uudesta lehdykkäisestä katsoo, niin aika yksimielistä tuo valtamedioiden toimittajien Kärppä-arviointi on: 9, 8, 9, 9, 5, 7, 8, 8, 8, 8. Joten miksi juuri Jääkiekkolehti on se kaiken pahuuden ilmentymä?

Toisekseen vielä paljon mieluummin minä näkisin suosikkijoukkuettani aliarvioitavan ja sitten sen nousevan isompiin sfääreihin puskista kuin putoaisin korkealta pilvilinnoista.

Niin ja vielä muuten sekin, rtvaix, että vaikka tuo mun edellinen viestini sun viestisi perään tuli ja siinä kysyttiin "sekö on asiantuntemattomuutta että Jääkiekkolehden mielipide eroaa omastasi" ei tarkoittanut, että se oli suoraan sinulle kohdistettu vaan se oli yleisempi kysymys vähän kaikille, jotka tuota samaa asiantuntemattomuus-sagaa jankuttavat.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
AxeII

Joo ...

No joo. minä vaan odotan Kärpiltä niin perkeleesti. En voi sille mitään, että sympatiani ovat Kärpille. Olen siis lätkäfani - vanha sellainen - ja KärppäFani.

Alakais vaan se kausi, ja päästäisiin asiaan.

Ois se hianoo jos loppuottelu olisi Tappara-Kärpät.


Voi se joskus realisoitua.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
axeIII

No joo ...

************
Ja jos tästä uudesta lehdykkäisestä katsoo, niin aika yksimielistä tuo valtamedioiden toimittajien Kärppä-arviointi on: 9, 8, 9, 9, 5, 7, 8, 8, 8, 8. Joten miksi juuri Jääkiekkolehti on se kaiken pahuuden ilmentymä?

**********************

Siksi, koska sen levikki on iso.

Niin ja Kärpät pelaa neljättätoista kauttaan sm-liigassa. Revi siitä.

Taulukko ulkomuistista:

Runkosarjasijoitus Lopullinen sijoitus
===============================
1977 - 1978 7 7
1978 - 1979 10 10
1979-1980 3 3
1980-1981 3 1
1981-1982 5 5
1982-1983 8 8
1983-1984 3 3
1984-1985 2 3
1985-1986 4 3
1986-1987 1 2 (tästä en ole varma)
1987-1988 6 6
1988-1989 P L U M P S
musta noin vuosikymmen ja vähän reilu sellainen
2000-2001 8 4
2001-2002 ? ?


`No tässä pohjaa arveluille.
 
Viimeksi muokattu:

axe

Jäsen
Köh, enköhän minä ole ollut seuraamassa Kärppienkin SM-liigataivalta ihan alusta asti, joten olen kyllä tietoinen senkin seuran historiasta, myös siitä että se on ollut pääsarjassa jo 60-luvulla. Kausi 1986-87 meni myös ihan oikein tuossa. Eli revin siitä.

Tässä koko hommassa pointti taisi kuitenkin olla se Jääkiekkolehden tekemä jatkuva aliarviointi. Vuonna 1981 ei niin hirveitä rankingeja tässä nimenomaisessa lehdessä tehty.

Ja edelleen se kysymys on YLEINEN, ei pelkästään Kärppiä koskeva. Osoittakaa mulle niitä asiantuntemattomia kohtia tuosta lehdestä. Sellaisia, jotka eivät ole pelkkiä mielipide-eroja, vaan todella karkeasti väärin.

Huonoksi lehteä saa haukkua ihan vapaasti, mutta asiantuntemattomuus ja sisällön virheellisyys on ihan eri asioita kuin pelkkä sisällön sisällöttömyys.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
AxeIV

Joo ...

Tämä on tähän keskusteluhaaraan viimeinen kommenttini. Tai sitten ei.

Asiantuntemattomuutta on se, ettei älyä potentiaalisia onnistujia. Kärpät, HPK ja Jyp tulevat olemaan sellaisia.Ja tämä on fakta.

Jääkiekkolehti noteerasi kolmikosta vain HPK:n. ja tämä on asiantuntemattomuutta.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Re: AxeIV

Viestin lähetti rtvaix



Asiantuntemattomuutta on se, ettei älyä potentiaalisia onnistujia. Kärpät, HPK ja Jyp tulevat olemaan sellaisia.Ja tämä on fakta.

rtvaix:

Hpk:n ja Jypin suhteen olen samaa mieltä,toki toivon Kärppienkin yllättävän sillä olen aina digannut kyseistä jengiä,Jypin odotan kuitenkin yllättävän meidät kaikki.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joopatijoo

Joo ...

Kiitoksia reds.


Tämä on Cygnuksen krjoitus kärppäpalstalta.
Minulla ei ole lupaa lainata allaolevaa, lainaan kuitenkin osoittaakseni ko. lehden asiantuntemuksen.
Lainaus alkaa
*************

Kerrankin otsikko kertoo kaiken! Lehti on todellakin IHAN ULKONA!
...mikä on todellakin hyvä asia! Kaikessa spekulatiivisuudessaan lehteä oli hauska lukea, sitäkin makeampaa on nähdä jos ja kun Kärpät näyttää epäilijöille taivaan merkit. Taas päästään iskemään puskan takaa. Tosin, monikohan liigapelaaja tuota lukee ja kuinka tosissaan nuo arviot ottaa?!

Spekuloinnin lisäksi lehti on täynnä asiavirheitä, virheellisiä tilastoja, epäjohdonmukaisuuksia ym. Muutama mieleen jäänyt oli Pirjetän pituus 188 (yleensä 191), Lotvosen 191 (toisaalla 194), Topi Jaakolasta maininta "pieni ja pippurinen" (mitat 185/8?)... Hauskimpia ja vähiten tosissaan otettavia olivat nuo arviot joukkueen nopein, vahvin, ym. Onkohan Ari Vallin todella Jokerien nopein vaikka Teemu Laine mainittiin yhdeksi Suomen nopeimmista?!

Ääneen nauroin, kun luin miksi HIFK oli rankattu niinkin korkealle. HIFKin punapaidan kantaminen on kuulemma niin hieno asia, että se antaa energiaa ja... mitälie p**kaa! Tämä saa joukkueen menestymään kokemattomallakin joukkueella! HEH. Joukkueen ulkomaalaiset ovat varmaan unelmoineet koko ikänsä HIFKissä pelaamisesta...

No joo, tämä numero on aina hauska ostaa ja lukea, ja sitten kauden aikana seurata kuinka veikkaukset osuvat. Muita numeroita on sitten ihan turha ostella. Ensi viikolla saadaan lisää hauskaa, kun Veikkaaja julkaisee oman "asiantuntevan" näkemyksensä... :)
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
IFK:n punapaidan kantaminen ON hieno asia. Sen tietää vain jos on itse sitä kantanut. Sorry.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muotiveiikaus ....

Jooo ...

Runkosarjaveikkaus.

1. Jokerit
2. TPS
3. Tappara
4. HPK
5. Ilves
6. Blues
7. HIFK
8. Kärpät

Ja lopuilla ei ole merkitystä?


Mikä on panos?


Tossa on oikea rivi!
 

Qeuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
lista näyttää keväällä muuten tältä...

1. TPS (ikävä kyllä näin se vaan on taas kerran)
2. Tappara (sijoitus kyllä riippuu täysin miten vanhat Jypiläiset
pelaa ja yleensä ne onnistuu)
3. Jokerit (jäätävien pelaaja- ja valmentajavaihdoksien
tuoksinassa tää tiimi päätyy sijalle 3.)
4. Blues (no ei tolla materiaalilla sentään tän huonommin voi
pärjätä)
5. Kärpät (kateeks käy! täydellinen kiekko-organisaatio)
6. Ilves (jos Nieminen saa kikan kuntoon niin... ja Raipehan ei
petä)
7. HPK (kerho menee pitkälle "pleijareissa", mutta runkosarjan
jälkeen näin)
8. JYP (täytyy sitä nyt vähän kotiin päin kiskoo, vaikka ei play-off
paikka täysi mahdottomuus ole)
9. Pelicans (JYP painaa kalkkiviivoilla ohi play-offseihin ja sehän
tekee nannaa ja varmaan tiedätte miksi)
10. SaiPa (no niin no)
11. Ässät (peli näyttää yhä enemmän amerikkalaiselta
jalkapallolta, joten ei ihme, että Porilaiset jää hännille)
12. Lukko (nuoret Lukkolaiset pelaavat yllättävän hyvää hokia
mutta kokemattomuuttaan häviävät monta tiukkaa
vääntöä)
13. HIFK (ikävä kyllä sm-liigan paras kotiyleisö ei saa tänä vuonna
pahemmin juhlia. koko touhu menee yleiseksi
halonhakkuuksi, mailoja tuhotaan laitoihin aivan
uskomattomia määriä ja muutenkin pinna on jätkillä
aivan helvetin kireellä)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: lista näyttää keväällä muuten tältä...

Viestin lähetti Qeuba
1. TPS (ikävä kyllä näin se vaan on taas kerran)
2. Tappara (sijoitus kyllä riippuu täysin miten vanhat Jypiläiset
pelaa ja yleensä ne onnistuu)
3. Jokerit (jäätävien pelaaja- ja valmentajavaihdoksien
tuoksinassa tää tiimi päätyy sijalle 3.)
4. Blues (no ei tolla materiaalilla sentään tän huonommin voi
pärjätä)
5. Kärpät (kateeks käy! täydellinen kiekko-organisaatio)
6. Ilves (jos Nieminen saa kikan kuntoon niin... ja Raipehan ei
petä)
7. HPK (kerho menee pitkälle "pleijareissa", mutta runkosarjan
jälkeen näin)
8. JYP (täytyy sitä nyt vähän kotiin päin kiskoo, vaikka ei play-off
paikka täysi mahdottomuus ole)
9. Pelicans (JYP painaa kalkkiviivoilla ohi play-offseihin ja sehän
tekee nannaa ja varmaan tiedätte miksi)
10. SaiPa (no niin no)
11. Ässät (peli näyttää yhä enemmän amerikkalaiselta
jalkapallolta, joten ei ihme, että Porilaiset jää hännille)
12. Lukko (nuoret Lukkolaiset pelaavat yllättävän hyvää hokia
mutta kokemattomuuttaan häviävät monta tiukkaa
vääntöä)
13. HIFK (ikävä kyllä sm-liigan paras kotiyleisö ei saa tänä vuonna
pahemmin juhlia. koko touhu menee yleiseksi
halonhakkuuksi, mailoja tuhotaan laitoihin aivan
uskomattomia määriä ja muutenkin pinna on jätkillä
aivan helvetin kireellä)


-Siis tämähän on vitsi? Ymmärrän kyllä pikkupaikkakuntien HIFK-vihan, mutta tällä palstalla pitäisi olla sen verran tasoa/tietämystä lajista, että HIFKin sijoittaminen runkosarjan viimeiseksi täytyy merkitä joko 1) vitsiä tai 2) typeryyttä. Ja typeräthän tänne eivät kirjoita.
Minä muuten toivoisin että Jokerit olisi runkosarjan 12. ja TPS 13. mutta faktat huomioon ottaen todennäköisyys tähän on noin 0,00000000000001. Niinpä en lähetä vakavissani matkaan tällaista näkemystä ensi kauden sijoituksista. Ja JyPin sijoitus on minulle täysin yhdentekevä, se ryhmä ei herätä minkäänlaisia tunteita, ei positiivisia eikä negatiivisia. Siis ei Jyp-vihaa täälläpäin.
 

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmeen kuumana jotkut fanit käyvät, jos oma joukkue arvioidaan omaa veikkausta alemmas sarjataulukossa.

Suomi-Salama:

"Niin, miksi JYP yllättää puskista TAAS? No, siksi, että viime kaudella sen piti "asiantuntijoiden" mukaan olla pelkkä heittopussi ja varma jumbo. Oliko?"

Muistaakseni Jyp oli 12. eli ei kovin kaukana jumbosijalta. Tosin joukkueesi esitti varsin pirteitä otteita, mutta ne jotka veikkasivat Jypiä jumboksi eivät kovin paljoa erehtyneet, vai?

rtvaix:

"Siksi, koska sen (=jääkiekkolehti) levikki on iso. "

Eiköhän Jääkiekkolehden levikki ole mukanaolleista yksi pienimmistä (HS, Aamulehti, Veikkaaja, IS, IL etc.).
Kieltämättä olisi mukavaa että vastaavassa gallupissa olisi mukana esim. kaikkien liigapaikkakuntien paikallisten lehtien arviot.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Paananen
Muistaakseni Jyp oli 12. eli ei kovin kaukana jumbosijalta. Tosin joukkueesi esitti varsin pirteitä otteita, mutta ne jotka veikkasivat Jypiä jumboksi eivät kovin paljoa erehtyneet, vai?

Sarjasijoituksen puolesta eivät paljoa erehtyneetkään, mutta analysoinneissaan ja ennakkokaavailuissaan joukkueen mahdollisuuksista he olivat täysin metsässä. JYP:n piti todellakin olla pelkkä mestis-junnu-tasoinen heittopussi vailla mitään mahdollisuutta. Näin pienen joukkueen fanina tällä on merkitystä, vaikkei sitä ehkä siellä suuressa maailmassa tule aina ajatelleeksi. Mekin olemme olemassa, emmekä pyydä sitä edes anteeksi.

Jatkoajan kausiennakolle nostan hattua, vaikka olen antanut itseni ymmärtää, että kiire tuli juttujen kokoonsaamisessa. Jokainen jääkiekosta vähääkään ymmärtävä näkee eron kuin yöllä ja päivällä, kun lukee Jatkoajan juttuja ja vertaa niitä Jääkiekkolehden rahastukseen. Ja se, että poijjaat tekee kaiken vailla taloudellista hyötyä, nostaa kausiennakon arvoa entisestään!
 

Qeuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JHagille.

Mulla nyt vaan sattuu oleen tällainen visio HIFK:n tulevasta kaudesta. Siis se ei ole vitsi niinkuin oletit, ennemmin ehkä jopa sitä typeryyttä.
Mutta jos peleissä paloitellaan mailoja laitoihin urakalla, niinkuin visiossani tapahtuu ei siinä voita enää edes JYPiä.
Eikä mulla mitään vihaa ole kuin ehkä TPS:ää kohtaan tai sekin on tarkemmin analysoituna kateutta. HIFK on hieno ja perinteikäs seura, mutta tällä kertaa ei vaan natsaa kaikki kohdalleen...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: JHagille.

Viestin lähetti Qeuba
Mulla nyt vaan sattuu oleen tällainen visio HIFK:n tulevasta kaudesta. Siis se ei ole vitsi niinkuin oletit, ennemmin ehkä jopa sitä typeryyttä.
Mutta jos peleissä paloitellaan mailoja laitoihin urakalla, niinkuin visiossani tapahtuu ei siinä voita enää edes JYPiä.
Eikä mulla mitään vihaa ole kuin ehkä TPS:ää kohtaan tai sekin on tarkemmin analysoituna kateutta. HIFK on hieno ja perinteikäs seura, mutta tällä kertaa ei vaan natsaa kaikki kohdalleen...

-Jou, man. Ei varmaan natsaakaan kaikki kohdalleen, mutta ihan materiaalia vertailemallakin tulee siihen tulokseen, että kukaan valmentaja ei pysty ryssimään HIFKin pelaajistolla runkosarjan VIIMEISTÄ sijaa! Ehkä 9.,mutta ei nyt sentään viimeinen (oma arvioni 5-8)..Tai itse asiassa Suomessa on kaksi valmentajaa, jotka siihen ehkä pystyisivät, mutta koska Kuula Lehkonen luotsaa Lukkoa ja T. Täystuho Tuomi Bluesia, ei HIFK voi vajota viimeiseksi...;)
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
TM:lle vastineentynkää

Nythän on niin, että olen edelleen sitä mieltä, että Rautakorpi on yliarvostettu, ei aliarvostettu valmentaja. Perustelut lienevät paikallaan:


1. Käynnissä olevan Rautakorpi-huuman perustana on Tapparan viimevuotinen menestys. Jos katsotaan pleijareiden osalta tilannetta huomataan, että Lukko-sarja on ainoa, jonka Tappara todella voitti. Ilves oli raskaan IFK-sarjan jäljiltä valmiiksi kypsä. Tepsiltä tuli odotetusti turpaan. Onko Lukon voittaminen (mitenkään suoritusta sinänsä väheksymättä) meriitti, joka tekee Rautakorvesta huippuvalmentajan? Hopea Tapparan kokoonpanolla ei ollut ylisuorittamista, vaan materiaalin mukainen sijoitus, siis valmennukselta rutiinisuoritus. Vertailukohdaksi esitän edelleen Mälkiän, pystyi nippa-nappa pleijaritasoisella materiaalilla pronssiin.

2. Rautakorpi on valmentanut kolme liigassa kolme kautta. Kahdella niistä tuloksena on ollut putoaminen ensimmäisellä kierroksella heikommalla materiaalilla pelaavaa vastustajaa vastaan. Viime vuonna voitettiin selvästi heikompi vastustaja. Kehitystä on siis tapahtunut, mutta ei vielä aihetta riemunkiljahduksiin.

3. Pelaajien kehittäminen. On totta, että muutama Jyväskylästä muuttanut pelaaja on puhjennut Tapparassa kukkaan, mutta yhtälailla on totta, että näistä ainakin Tarvainen oli tähtipelaaja jo ennen Tampereelle tuloa ja Vertalan potentiaalin tiesivät kaikki. Luulen, että Vertala olisi tehnyt läpimurron missä tahansa. Luoman kehityksen sen sijaan tunnustan valmentajan ansioksi. Vastapainoksi voisi kysyä mitä tapahtui Petriläiselle, J. Alaselle, jne. jne. jne. Aivan yhtälailla Rautakorven valmennuksessa lahjakkuudet ovat taantuneet tai suorastaan kadonneet (Vuorivirta, tästä en ole kyllä täysin varma, sattuiko R. Korven kaudelle).

Siis Rautakorpi on nostanut tasoaan ehkäpä jopa liigatasolle, mutta ennen lisänäyttöjä en helly liigataso + arvioon, en ainakaan ennenkuin joku perustelee asia-argumentein miksi pitäisi.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Jussih


2. Rautakorpi on valmentanut liigassa kolme kautta. Kahdella niistä tuloksena on ollut putoaminen ensimmäisellä kierroksella heikommalla materiaalilla pelaavaa vastustajaa vastaan. Viime vuonna voitettiin selvästi heikompi vastustaja. Kehitystä on siis tapahtunut, mutta ei vielä aihetta riemunkiljahduksiin.

Rautakorpi on kylläkin valmentanut neljä kautta Tapparaa. Kausi 1995-1996 oli hänen ensimmäinen kautensa päävalmentajana SM-liigassa. Tappara putosi tällöin HPK:lle ensimmäisellä kierroksella playoffeissa jota voidaan pitää jonkinlaisena epäonnistumisena koska Tapparan piti olla ennakkoon kovempi. Epäonnistumista lieventää kuitenkin kokemattomuus päävalmentajana.

Kauteen 1996-1997 lähdettäessä Tappara koki pahoja menetyksiä ja heikentyi selvästi edelliseen kauteen verrattuna. Kuvaavaa joukkueelle on että esim. Laurilan Hate ylsi joukkueen sisäisessä pistepörssissä seitsemännelle sijalle saldolla 7+15=22 -15. Ihme että sen kauden Tappara edes pääsi playoffeihin jossa tippuikin sitten tulevalle Suomen mestarille eli Jokereille. Materiaalin mukainen suoritus.

Kausi 99-00 päättyi siihen että Tappara putosi IFK:lle ensimmäisellä kierroksella. Jos tuijotat pelkästään runkosarjan jälkeistä sarjataulukkoa niin saat olla vapaasti sitä mieltä että IFK oli Tapparaa selvästi heikompi joukkue mutta asia ei olekaan niin yksinkertainen. IFK:n pelaajilla oli yhteensä paljon enemmän kokemusta pudotuspeleistä kuin sen kauden Tapparalla. Pudotuspelit ovat tunnetusti ihan oma maailmansa jossa voi tapahtua mitä vain. IFK:ssa oli enemmän kokeneita pelaajia jotka pystyivät nostamaan tasoaan pudotuspelien alkaessa kun sen sijaan Tapparassa Janne Ojanen joutui ylivoimaisen urakan eteen vaikka tekikin parhaansa. Muilta osin joukkue oli liian kokematon eikä Muzzattikaan pystynyt nostamaan tasoaan joten siinä syitä kerrakseen, miksi joidenkin mielestä Tapparan tippuminen IFK:lle oli yllätys.


Viestin lähetti Jussih


3. Pelaajien kehittäminen. On totta, että muutama Jyväskylästä muuttanut pelaaja on puhjennut Tapparassa kukkaan, mutta yhtälailla on totta, että näistä ainakin Tarvainen oli tähtipelaaja jo ennen Tampereelle tuloa ja Vertalan potentiaalin tiesivät kaikki. Luulen, että Vertala olisi tehnyt läpimurron missä tahansa. Luoman kehityksen sen sijaan tunnustan valmentajan ansioksi. Vastapainoksi voisi kysyä mitä tapahtui Petriläiselle, J. Alaselle, jne. jne. jne. Aivan yhtälailla Rautakorven valmennuksessa lahjakkuudet ovat taantuneet tai suorastaan kadonneet.

Tapparaan tuloa edeltävä kausi oli ollut Jypissä Vertsille niin vaisu että ei pelkästään uuteen joukkueeseen pääseminen nosta peliä uudelle tasolle vaan siihen tarvitaan paljon muuta. Rautakorpi pisti varmasti Vertsinkin kohdalla reeniohjelmat täysin uuteen uskoon ja monet pelaajat ovatkin nimenomaan kehuneet sitä kuinka hyvin Tapparassa harjoittelu kehittää heidän eri osa-alueitaan. Pelaajien kohdalla Rautakorpi keskittyy nimenomaan tarkasti analysoimaan pelaajat yksilöinä ja ne osa-alueet missä on eniten kehitettävää tulevaisuutta ajatellen. Vertsin ensimmäinen kausi Tapparassa oli huikea ja toki miehelle itselleen kuuluu siitä suuri ansio mutta myös Rautakorvelle.

Petriläiselle annettiin kyllä niin paljon mahdollisuuksia näyttää Tapparassa että ei todellakaan voida jossitella, miksi Petriläinen ei onnistunut odotetusti. Hänen kohdallaan vain oli parempi ratkaisu lähteä Tapparasta pois ihan uusiin ympyröihin Timråån. Paineet onnistua Tapparassa olivat varmasti ihan toista luokkaa mitä viime kauden Timråssa joten hyvä että Passon peli vapautui Ruotsissa lopulta.

Johannes Alasen kohdalla syksyllä näytti kaikki hyvältä ja katsomoon miehen pelikin näytti hyvältä. Sitten iski mystinen tauti joka vei häneltä voimat. Nyt Alanen on kuitenkin pysynyt terveenä kesän ajan joten taas hänelle tarjotaan uusi mahdollisuus.

Ainoastaan Luoman myönnät kehittyneen Rautakorven ansiosta? Vai niin, lähempää kun olen seurannut pelaajien kehitystä niin voin sanoa että esim. Grönvall ja Uhlbäck ovat selvästi kehittyneet Rautakorven aikana Tapparassa ja myös Hassinen löysi uudelleen vireen päästyään Rautakorven valmennukseen. Boumedienne kehittyi myös todella huimasti Rautakorven valmennuksessa. Siinä muutamia esimerkkejä.

[/B][/QUOTE]

Viestin lähetti Jussih


Siis Rautakorpi on nostanut tasoaan ehkäpä jopa liigatasolle, mutta ennen lisänäyttöjä en helly liigataso + arvioon, en ainakaan ennenkuin joku perustelee asia-argumentein miksi pitäisi.


Ihmettelen sitä että miksi kärjistetysti aliarvostat Rautakorpea ja samaan aikaan kärjistetysti yliarvostat Lehkosta. No siihen sinulla on oikeus mutta siltikin ihmettelen.
 

zizou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: PäivänVitsi

Viestin lähetti rtvaix
Joo ...


Mitä eroa on domy:llä ja jussih:lla?

Domy on lukenut jääkiekkolehden (sen liigakatsausnro:n),
jussih ei.

En oikein ymmärrä kyseistä viittausta. Mielestäni näissä ei nimittäin juurikaan ollut vaikutteita toisistaan, vaikka kuka sitä koskaan tietää. Mutta sitäkään ei toisaalta tiedä, kuka on ottanut vaikutteita ja keneltä. :) Tuskin Domy ainakaan Jääkiekkolehdeltä.

Mielestäni on muutenkin hämmästyttävää, miten jotkut voivat ottaa herneet nenukkaan joidenkin kausiarvioiden vuoksi. Ne kun eivät ole kuitenkaan mitään absoluuttisia totuuksia, vaan puhdasta spekulaatiota. Olkaamme kiitollisia siitä, että jotkut perusteltuja arvioita jaksavat vääntää. Mielipiteitä on monia, eikä niitä kannata henkilökohtaisina tai joukkuekohtaisina hyökkäyksinä ottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös