Jos nyt leikitään, että nuo huhut pitävät paikkansa, ja katsotaan sopimuksenalaisia pelaajia, niin kokoonpanon veikkaaminen menee melkoisen vaikeaksi. Senttereitä on Saarenheimo, Kemppainen ja Salomäki. Laitureita Koskenkorva, Junttila, Alikoski, Keränen, Donskoi ja huhutut Tenkrat, Erkinjuntti, Haataja ja Tuppurainen. Eli kolme sentteriä ja yhdeksän laituria.
Senttereiden ongelma on, että tuossa ei ole yhtään ykkössentteriä, mutta sen vastapainoksi ei oikeastaan myöskään yhtään nelosketjuun sopivaa (jos ajatellaan kokeilla Haataja - Saarenheimo -kaksikkoa).
Minä en oikein tahdo saada järkeviä ketjuja, jos lähdetään siitä, että Donskoi ja Salomäki pelavat samassa ketjussa (minä laittaisin tämän kaksikon kakkosketjuun) ja Haataja-Saarenheimo on toinen. Kemppainen on itseoikeutettu kolmosen keskelle, toisessa laidassa varmaan Kossu tämänkautiseen tapaan. Keränen on varmasti kokoonpanossa kolmos- tai nelosketjussa ja Erkinjuntille, Tenkratille ja Tuppuraiseille pitäisi löytää paikka.
Itse asiassa hajottamalla H-S saadaan järkevämmän oloiset ketjut:
Haataja - X - Erkinjuntti
Donskoi - Salomäki - Tenkrat
Tuppurainen - Kemppainen - Koskenkorva
Junttila - Saarenheimo - Keränen
Pakistohan menee sitten (toivottavasti) uusiksi. Voimassa olevia sopimuksia on Ohtamaalla, Lehtosella, Lehdolla ja Niemisellä. Jos Mäntymaa tulee, niin ykköspakkipari on selvillä ja kakkonen täysin auki. Ohtamaa on kolmosessa ja kesä varmaan selvittää, pitääkö kaveriksi hankkia joku ulkopuolelta vai onko Lehto tai Niemelä valmis siihen rooliin.
Kaksi jämäkkää pakkia kakkospariin ja hyvä ykkösmaalivahti niin kyllähän tuolla Aramaista työteliästä pelityyliä pelataan. Ykkössentteriksi pitäisi vain saada joku Brosin tasoinen kaveri (EI Pirnestä!).
EDIT: Voi per... huomasin just, että Jokisella on kanssa ensi kaudesta sopimus.