Ilveksen foorumilla huhuilevat Toni Söderholmia HPK:hon.
Söderholm olisi tulleessaan kova vahvistus, mutta meille ei enempää minun mielestäni tarvita eurohockey tason pakkeja. Söderholm ei varmastikkaan ole sieltä halvimmasta päästä.
Jos olen Kerhon taustajoukoilta oikein onkinut, on siellä kiikarissa vielä kaksi ulkomaalaista (ja ilmeisesti hyökkääjiä).
Kyllähän tilanteet voi aina muuttua. Tervonenkin joskus viime syksynä heitti virmasmaisesti, että näillä mennään ja muutamaa kuukautta myöhemmin oli vaihtanut joukkueen lähes kokonaan.
Itse en tiedä Kunto:n lähdettä, mutta ainakin Ilveksen asioista tuntuu olevan hyvin perillä. Oli totuuspohjaa tai ei, niin onhan kiva ainakin spekuloida. No jos rupeaa järkeilemään niin itse toivoisin ykkössentteriä joukkueeseen, mutta hänen pitäisi olla todella kova pelimies ja selkeä kärkihyökkääjä. Mutta oikein kaksin kappalein hyökkääjiä? Aika hurjalta kuulostaa. Olisiko tuossa mitään järkeä, kun miettii rosterin laajuutta? Entä talous, pitäisi olla jo punaisella? Entä jos Rautakorpi vaatii, onko pelkona pakeneminen jos vaatimuksiin ei suostuta?
Jos mietitään sitä ketä nykyjoukkueesta saa lähtöpassit ennen kauden alkua niin kyllä siellä voi olla hyvinkin tilaa. Oma arvaus ketä hyökkääjistä vaihtaa vielä maisemaa :
Mestikseen/A:han
Karevaara
Siren
Lähteenmäki
Järvinen
Kerälä
Eskelinen
Kemppainen
Muhonen
Onhan se noissa harkkapeleissä pelannut vissiin kaikissa. Itse en ole nähnyt yhtään, mutta jos on pelannut hyvin niin saa varmaan kokeilla liigassakin. Mitään lahjapaikkoja ei varmasti tule ja se on hyvä. Itse veikkaan R. Anderssonin lähtevän ensimmäisenä kokonaan seurasta. Noita nuorempia voi sitten peluuttaa junnuissa ja mestiksessä.Noista muista tyypeistä on mahdotonta sanoa mitään, mutta suht' erikoiselta tuntuisi jos Kemppainen pääsisi kehittymään mestikseen/a:han. Ainakin keväällä luuli saavansa hyvänkin näyttöpaikan hämptonissa.
Kemppainen on mielestäni ollut HPK:n parhaimmistoa harjoituspeleissä Muhosen kanssa.
Eiköhän noita omia junnuja ainakin ripotella Mestikseen pelailemaan. Vaikea kuvitella, että esim. Järvinen, Lähteenmäki tai Siren mahtuvat jengiin edes nyt, puhumattakaan siitä, jos vielä lisää pelaavan kokoonpanon ukkoja on tulossa kehiin. Karevaara ja Keräläkin ovat siinä hilkulla.
Mutta oikein kaksin kappalein hyökkääjiä? Aika hurjalta kuulostaa. Olisiko tuossa mitään järkeä, kun miettii rosterin laajuutta? Entä talous, pitäisi olla jo punaisella? Entä jos Rautakorpi vaatii, onko pelkona pakeneminen jos vaatimuksiin ei suostuta?
Eiköhän Rautakorven kanssa ole jo ennen kautta sovittu, millä resursseilla hänen odotetaan operoivan. Jukkahan toki on vaatinut aiemmissa seuroissaankin riskisatsauksia ja jättänyt pari kertaa jälkeensä jonkin verran miinusmerkkejä talouslaskelmiin, mutta tuskin hän mihinkään on pakenemassa, vaikka nykyiseen rosteriin ei uusia kovia nimiä enää ilmaantuisikaan.
Niin,eikös Tervonen sanonutkin kun viime kauden tulos julkistettiin että ensi kaudelta lähdetään hakemaan hyvää URHEILULLISTA tulosta.
No tämä kuulostaa jossain määrin loogisemmalta kuin kaksi hyökkääjää. Hyökkäys on muutenkin aivan täynnä, ei sinne kyllä kahta jamppaa mahdu edes väkisin survomalla. En vain jaksa ymmärtää, että mistä massit revitään? Joukkue on jo nyt paperilla helvetin kallis, kun pelaajalista on pitkä kuin nälkävuosi. Toki siellä on lähes 10 jätkää jotka voi huoletta pistää kategoriaan halpa/erittäin halpa, mutta 10*halpa tekee ainakin yhden kalliin. Kaiken lisäksi Hämäläinen antoi Ilves-pelissä ihan lupaavia otteita kakkossentterin tontille. Toki kyseessä oli vain yksittäinen harkkamatsi.Samanlaista puhetta olen kuullut, että oltaisiin jopa kahden pelaajan perässä. Ne olisivat kuitenkin sentteri ja puolustaja, eikä suinkaan kaksi hyökkääjää.
Itse näenkin että Hpk tarvitsee nimenomaan laadukkaan ykkössentterin. Mielestäni Ville Viitaluoma on hyvin epävarma nimi ykkösen keskelle etenkin kevään ratkaisupeleissä.Kaiken lisäksi Hämäläinen antoi Ilves-pelissä ihan lupaavia otteita kakkossentterin tontille. Toki kyseessä oli vain yksittäinen harkkamatsi.