Joo en tankkaa ABC:lla juurikin tuon korkeamman hinnan vuoksi, lisäksi bensasta ei edes saa perusbonusta enää, vaan siihen tuli joku oma bonussysteemi rinnalle.
Tässäkin keskittäminen kannattaa:
”Asiakasomistaja saa Tankkausbonusta yhtä monta senttiä jokaisesta tankatusta litrasta kuin mitä hänen asiakasomistajataloutensa kalenterikuukauden bonusprosentti on. Jos esimerkiksi tankkauskuukauden aikana kaikkien bonusostojen yhteissumma oikeuttaa 3 % Bonukseen, niin asiakasomistajalle maksetaan jokaisesta ko. kuukauden aikana tankatusta litrasta 3 senttiä/litra Tankkausbonusta. Tankkausbonus korvaa tankkausostojen osalta prosenttiperusteisen Bonuksen”.
Itse harrastan kovastikin keskittämistä. Toki tiedostan, että osuuskaupoilla on aivan liikaa valtaa, mitä pidän huonona asiana esim. pienyrittäjien kannalta. Käyn sisäistä moraalista taistelua melko useinkin, mutta toistaiseksi oma kukkaro on voittanut. Ostan kaiken mahdollisen S-ryhmästä tai ainakin suuremmat ostokset päivittäistavaroista. Käytän myös yhteistyökumppaneiden palveluja mahdollisuuksien mukaan. Bonusta kertyy pitkälle toista tonnia vuodessa. Tankkausbonusta saamme kuukausittain sen maksimin, eli 5% ja se on kaikki kotiinpäin, sillä ABC:lla kävisimme tod.näk. muutenkin. Muutenkin bensan senttierojen laskeminen on meidän perheen näkökulmasta yhtä tyhjän kanssa, kun emme ajele ammatiksemme ja autojen käyttö pääasiassa kaupunkiajoa. Joku kahden sentin hintaero per litra ei vuodessa ihan hirveästi tuo säästöä, enkä jaksa sellaiseen ryhtyä, kun omalla ajallanikin on arvoa. ABC:n hinnat ovat ainakin täällä ihan kilpailukykyiset, joten katson itse hyötyväni kokonaisuudessa siellä tankkaamisessa.
Arvostan K-kauppoja niiden yrittäjävetoisuuden vuoksi ja esim. palvelutiskit ovat monissa paikoissa mahtavia. Lihatiskejä hyödynnämmekin melko usein. Mutta rehellisyyden nimissä, en mä maksa bulkkikamasta yhtään enempää kuin on pakko ja siksi käytän S-ketjua. Lidliin teen täsmäiskuja joidenkin tuotteiden osalta, sillä niillä on muutamia huipputuotteita todella hyvään hintaan.
Mutta meidän taloudessamme keskittäminen todellakin kannattaa ja aionkin jatkaa valitsemallani tiellä, kunnes en enää jatka.