Mainos

Kauppojen bonusjärjestelmät

• 7 005
  • 81

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Bonusjärjestelmät tuo yhteiskuntamme yksi suurimpia mätäpaiseita. Hyväuskoiset juoksevat kyseisen kauppaketjun perässä luullen saavansa halvemmalla tavaraa. Vähemmän ostavat maksavat enemmän ostavien bonukset, sillä onhan nuo bonukset tietenkin otettu hinnoissa huomioon. Ketjun pitää päästä kuitenkin tiettyyn voittoon joka tapauksessa. Niinkuin viisas ihminen ei ilman bonuksia osaisi päättää mistä tavaransa saa halvemmalla.

Typerykset juoksevat nyt kauppaketjujen perässä, kun aikaisemmin juoksivat aidosti halvempien hintojen perässä.

Itellekkin sanottiin että olisi kannattanut ostaa auto liikkeestä A kun sieltä olisi saanut bonusta ja jonkun etusetelin, mutta kun B myi samanlaisen auton 2000 euroa halvemmalla, niin miksi olisin A:sta auton ostanut?

Nyt on periaatteessa pakko kuulua jokaiseen mahdolliseen ketjuun, jotta saisi edes jonkun killinkin takaisin. Siksi ehdotankin kaikille, että hylätkää bonusjärjestelmät ja vaatikaa alennukset suoraa hintoihin. Poistakaamme nuo typerät bonusjärjestelmät ja tulkoon aito kilpailu takaisin kauppoihin.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti L4E
Hyväuskoiset juoksevat kyseisen kauppaketjun perässä luullen saavansa halvemmalla tavaraa. Vähemmän ostavat maksavat enemmän ostavien bonukset, sillä onhan nuo bonukset tietenkin otettu hinnoissa huomioon.
Noh, jos on niin tyhmä että etukortin omatessaan ei käy muissa kaupoissa niin sehän on oma vika. Miksi vuosimaksuttoman etukortin omistaminen pakottaisi viisaan ihmisen olemaan käymättä muissa kaupoissa? Hyväuskoiset urpot tekevät vääriä valintoja riippumatta siitä onko etukorttijärjestelmää olemassa tai ei.

Ja mitä tulee siihen että vähemmän ostavat maksavat enemmän ostavien edut niin mitä sitten? Niinhän se pitää ollakin. Osta paljon niin saat halvemmalla. Tuohan ei toteutuisi jos alennus olisi suoraan hinnassa.

Sinänsä koko korttijärjestelmä on tietty aika turha eikä ole kauppojen toivomalla tavalla ohjannut kulutusta kanta-asiakkuussuuntaan. Itkeminen korttien olemassaolosta tai protestiliikkeen suunnitteleminen on kuitenkin iltapäivälehtikolumnin tasoista jonnin joutavaa ruikutusta. Toisaalta tämähän on keskustelupalsta, eli foorumi on ainakin täysin oikea.

Viestin lähetti L4E
Bonusjärjestelmät tuo yhteiskuntamme yksi suurimpia mätäpaiseita.
Joo'o... niinkö tosiaankin?

scholl

Jäsen
itse en ole koskaan liittynyt mihinkään tuollaiseen. Vastustin kepun S-etukortin markkinoille tuloa, koska senhän järjestelmän piti maksaa 600mmk.
Sama juttu plopplop plussakortilla ja halos&tuomiojalaisten ykkösbonuksella.
Faktaa on:
1. Järjestelmien ylläpito maksaa ihan sikana -> tuotteet ovat kalliimpia kuin muuten olisivat
2. Järjestelmät ovat luotu niin, että todellista hyvän asiakkaan etua ei pääse syntymään. Eli vaikka ostaisit tuhat kertaa enemmän kuin naapurisi niin lopulta sinua ei juurikaan paremmin kohdella
3. Kauppaketjut saavat kortin haltijan kustannuksella ilmaista tutkimustietoa melko näppärästi. Eli pystyvät luomaan asiakkaan myötävaikutuksella lähes ilman kustannuksia ostajaprofiileita, joka tietysti helpottaa vaikkapa myymälätasolla voittojen maksimointia
4. Kortin käytöstä on tehty tuhottoman vaikeaa. Pitää vilauttaa aina kahta korttia, kun eivät voi ohjelmoida kyseistä bonusominaisuutta asiakkaan kaikkiin maksukortteihin

Suomalaiset ovat menneet ihmeen helpolla halpaan. Kaupassa näytän olevan ilman bonuksia vähemmistössä.

EDIT:
Pahempia mätäpaiseita ovat kuitenkin itse keskusliikkeet. Kepulainen SOK ja neuvostoliittoisen byrokratian omaava Kesko. Ei mikään ihme, että täällä ovat tuotteet olleet valtavissa hinnoissa. Gigantit, Lidlit, Stadiumit ja muut ulkomaalaiset kilpailijat muuttavat tätä tilannetta onneksemme koko ajan.

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Minun mielestäni Kilpailuvirasto on yksi yhteiskuntamme suuria mätäpaiseita

Tällaisia turhanpäiväisiä, ja joillekin todella hintoja vääristäviä, korttijärjestelmiä saa vapaasti kehitellä. Vaan annas olla, jos annetaan kännykkä halvemmalla liittymän ostajalle tai muita todellisia etuja, niin eikös kilpailuvirasto älähdä. Samoin kotimaassa saadaan pitää yllä kännyköiden hintakartellia, koska se on vain kuluttajien etujen vastaista.

Herää kilpailuvirasto, ja kiellä kaikki etukortit!

Voi ihanuutta, jos lompakossa kerrankin olisi rahaa enemmän kuin etukortteja.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Schollin esittämät asiat ovat faktoja. Niistä huolimatta, osittain myös niistä johtuen, en tosin ymmärrä mitä hyötyä yksittäisen ihmisen on olla omaamatta plussa/etukorttia? Säästyy kortin vilauttamisen vaiva kassalla, mitä muuta hyötyä? Hyvä mieli siitä että ei ole tukemassa älyttömänä pitämäänsä järjestelmää. Tuo saattaa ollakin ihan oikeasti merkittävä aspekti. Pitääpä pohtia.

Itse olen niin tottunut korttia vilauttelemaan että en asiaa sen kummemmin ajattele. S-etukortin hankin koska sen avulla sai paikallisessa kaupassa käyttöönsä todella kätevän skannerijärjestelmän. Skannerit on valitettavasti poistettu ja palattu tavarat hihnalle-systeemiin. Plussa-kortti tuli hankittua kun jostain kodinkoneesta sai todella merkittävän alennuksen.

Keskusliikkeiden 'mätäpaiseus' taitaa suuntautua voimakkaammin tavaran toimittajia ja tuottajia sekä etenkin K-yrittäjiä kohtaan. Varsinaista tietoa asioista minulla ei ole, mutta onhan sitä lehtiä tullut lueskeltua.

Vapaamuurarilooshi Lidl ei toimi tuossa suhteessa, tavaran toimittajiin päin, ainakaan ystävällisemmin kuin omat kepulaiskommunistimme. Palvelua vastustavasta Gigantista ei kukaan osta muuta kuin tarjoustuotteita, jotka nekin yleensä ovat loppu kun itse ehtii kauppaan. Bauhaus ei ole edullisempi kuin K-Rauta.

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sniper
Mikään muu ei hommassa rassaa, mutta kun niitä kortteja vingutaan nykyään ihan joka paikassa. Siihen diktaattoriketjuun voisikin joku säätää lain, että jos asiakas on niin tyhmä ettei tajua korttiaan vilauttaa, ei sitten kassaneidinkään pidä sitä kysymän.

Arvaapas muuten minkä herjaryöpyn kassaneiti tai muu asiakaspalveluhenkilö saa niskaansa, mikäli asiakas ei muista korttia näyttää, eikä kassakaan siitä muistuta. Toivottavasti sinä et raivoa kassoille siitä että he korttia kysyvät. Heidän kun on pakko sitä kysyä.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Sniper
Siihen diktaattoriketjuun voisikin joku säätää lain, että jos asiakas on niin tyhmä ettei tajua korttiaan vilauttaa, ei sitten kassaneidinkään pidä sitä kysymän.

Itse vastaan aina "ei oo, ei tuu".

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viestin lähetti scholl
Faktaa on:
1. Järjestelmien ylläpito maksaa ihan sikana -> tuotteet ovat kalliimpia kuin muuten olisivat

Hiukan tarkennusta toivoisin, eli kerropa nyt kuinka tuo järjestelmän ylläpito maksaa ihan sikana.

Viestin lähetti scholl
3. Kauppaketjut saavat kortin haltijan kustannuksella ilmaista tutkimustietoa melko näppärästi. Eli pystyvät luomaan asiakkaan myötävaikutuksella lähes ilman kustannuksia ostajaprofiileita, joka tietysti helpottaa vaikkapa myymälätasolla voittojen maksimointia

Ja tämä on huono asia koska...? Eihän sitä koskaan tiedä vaikka joku yksittäinen kauppias haluaisikin tuon tutkimustiedon avulla parantaa liikkeensä palvelua. On sitä tässä maassa kummempiakin asioita sattunut.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti scholl Suomalaiset ovat menneet ihmeen helpolla halpaan. Kaupassa näytän olevan ilman bonuksia vähemmistössä.
[/B]

Oletko käynyt missään muualla kuin Suomessa? Suomalaiset eivät ole todellakaan ainoa kansa, joka "on mennyt halpaan", jos niin asian haluaa ajatella.

Joka tapauksessa, kyllä itse ainakin otan mielelläni ostamieni elintarvikkeiden hinnasta pari prosenttia takaisin, kun siihen tarjotaan mahdollisuus.

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Itse omaan kolme korttia: S-etukortti, plussa ja Stockmannin kortin. Eikä meikäläisellä ole noista kummemmin valittamista. En valitse kaupaani kortin mukaan, vaan kauppojen sijainti ajaa usein meikäläisen tuonne S-ryhmän putiikkeihin. Plussaa tulee heilutettua harvemmin kun satun Citymarkettiin ja Stockan korttia ei tule käöytettyä kuin muutaman kerran vuodessa, jos sopiva aletuote irtoaa korttia vilauttamalla. Kerätköön huvikseen dataa meikäläisen ostotottumuksista, kunhan bonukset tulevat edelleen käyttööni. Mulle kelpaa mainiosti noin 10 euron ostokupongit kuukausittain.

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No jo on huolenaiheet ihmisellä. Eipä tuo kovin suurelta vaivalta ole mielestäni tuntunut antaa bonuskortti kassalle samalla kun sieltä kaivaa pankkikortin. Tuosta pikku vaivannäöstä kauppaketju kuitenkin maksaa silkkaa, riihikuivaa, verotonta pätäkkää tällekin lapsiperheelle noin 4-500 euroa vuodessa. Kyllä pääsee tuntipalkoille kortin kaivamisen suhteen... Toki jos sille linjalle lähdetään, että autoilet kilometrejä sen takia, että saat varmasti nyt "oikeat" bonukset, niin metsään mennään. Jos kuitenkin kotiasi lähinnä oleva supermarket sattuu kuulumaan siihen halvimpaan kauppaketjuun, (mikä ikinä se onkaan) niin eipä asiassa mielestäni mitään ongelmaa ole. Paljon nöyryyttävämpää on laahata kaiken maailman germaani-schaissea jostain motha-fucking Lidlistä. Siellähän mesot sitten maahanmuuttajien kanssa, kun ostoksille ei ole pakkaustilaa ja puutteellisesta valikoimasta johtuen joudut kuitenkin käymään myös siellä kotimaisen kauppaketjun myymälässä. Syvä uuh...
Ja eipä mua pahemmin kiinnosta nuo kauppiaiden kulutusseurannat. En näe siitä olevan mitään haittaa kenellekään. Tiedä vaikka marketeissa olisi jotain agentteja vakoilemassa niiden ostoskärryjä, jotka ei bonuskorttiaan käytä... Ja tähän hymiö.

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tunnustaudun itse korttien vinguttelijaksi ja itse kuitenkin seurailen noita hintoja muissakin liikeissä ja totuus on, että kortittomassa Halpahallissa tuotteiden hinta on hyvin samaa tasoa kuin kallista korttirulettia pyörittävissä kaupaoissa. Stockmannin olen todennut kallimmaksi kuin muut kaupat, mutta hinta näkyy valikoimissa ja laadussa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ostaessani paljon tuo alunnus annetaan minulle vain näytämällä tuota liparetta eikä minun tarvitse siitä taistella myyjän kanssa. Hyvin helppoa, nopeaa ja tehokasta. Ryhmät saa ihan vapaasti seurata osto tottumksia ja optimoida hintoja. Siinä vaiheessa, kun hinta v...tuttaa kokeilen toista tuotetta tai vaihdan kauppaa. Se kauppa pitää minut asiakkaana, jonka hintalaatusuhde on eniten kuluttamissani tuotteissa kohdallaan. Lidlistäkin ostlen minua mielluttäviä germaani-schaisseja ja SOK:t ja Keskot ihmetelkööt ihan rauhassa miksi en osta jotain tuotetta heiltä.

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Sniper

Yksi etukorttien mukanaan tuoma pikkuongelma liittyy isommalla kaveriporukalla liikkumiseen. Kun on tarve isommalle sijoitukselle, esim. hotellihuoneiden varaaminen, parempi ruokailu jne, niin jostain löytyy aina se penninvenyttäjä-korttisankari joka alkaa ehdottelemaan ja ohjailemaan joukkoa omien korttiensa mukaan.

Heh, olet tainnut valita kaverisi väärin.
Kannattaa muistaa, ettei terroristien kanssa kannata neuvotella. Varaa sinä hotelli, minne haluat mennä ja anna tämän terroristilurjuksen mennä omaan majoitukseen. Kun hän on muutamat matkat ollut erossa muusta porukasta majoituksen suhteen niin heittää varmasti älyttömän jännittämisen ja bonuskortit reissuilla nurkkaan.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti scholl
itse en ole koskaan liittynyt mihinkään tuollaiseen. Vastustin kepun S-etukortin markkinoille tuloa, koska senhän järjestelmän piti maksaa 600mmk.
Sama juttu plopplop plussakortilla ja halos&tuomiojalaisten ykkösbonuksella.

&

Pahempia mätäpaiseita ovat kuitenkin itse keskusliikkeet. Kepulainen SOK ja neuvostoliittoisen byrokratian omaava Kesko. Ei mikään ihme, että täällä ovat tuotteet olleet valtavissa hinnoissa. Gigantit, Lidlit, Stadiumit ja muut ulkomaalaiset kilpailijat muuttavat tätä tilannetta onneksemme koko ajan.
Voisitko vielä selvittää noiden ulkomaisten ketjujen poliittiset kytkökset, kohta en voi mennä enää ollenkaan kauppaan, jos en saa niitä selville.

Ja menee yöunet.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pointinhan pitäisi olla siinä, että järkevä kuluttaja ostaa sieltä, mistä saa parhaan hinta-laatusuhteen. Suomalainen kommuuni-kapitalismi vain yrittää vaikeuttaa päätöksentekoa lisäämällä prosessiin ylimääräisiä elementtejä - "jäsenetu". "imago", "suosi suomalaista" jne. Tällöin yritys voi pitää hieman korkeampia hintoja luottaessaan, että keskimääräinen kuluttaja ei laske mitä hän rahoillaan saa, vaan tekee ostopäätöksensä juuri aiemmin mainittujen ylimääräisten elementtien pohjalta.

Kyllä minkäkin suosin suomalaista, jos sen hinta-laatusuhde on kohdallaa. Mutta en maksa ylimääräistä keskusliikkeille, joiden koko olemassa olo perustuu sille, että luodaan ylimääräinen välikäsi vaikeuttamaan vapaan kilpailun toimimista. Kiitoksia paljon Lidlille, joka todistaa, että Suomen kalleus ei johdu pelkästään veroista. Miksi kukaan Suomalainen ei keksinyt samaa ideaa?

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Vaughan
Kiitoksia paljon Lidlille, joka todistaa, että Suomen kalleus ei johdu pelkästään veroista. Miksi kukaan Suomalainen ei keksinyt samaa ideaa?

Joskus aikoinaan Pajusen perhe kokeili Alepalla tuollaista konseptia. Muistan myös lapsuuteni Säästärit, joissa tuotevalikoima on rajoitettu.
Tätä konseptia on aikoinaan siis testattu, mutta eipä jäänyt silloin henkiin.

Kotimaisilla toimijoilla on tarjota hieman pienempi myyntivolyymi tuotteille, kuin LIDL/ALDI-tyyppisillä monikansallisilla laatikkomyymälöillä. Paljon kun ostaa, niin halvalla saa pätee erityisen hyvin tukkukaupassa ja varmasti paremmin kuin vähittäiskaupassa.

Mikä se LIDL muuten on, jos ei keskusliike?
Mitä tarkoitat keskusliikkeellä?

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vaughan
Kiitoksia paljon Lidlille, joka todistaa, että Suomen kalleus ei johdu pelkästään veroista. Miksi kukaan Suomalainen ei keksinyt samaa ideaa?

No Lidlin tuotteet nyt vain ovat niin heikkoja. Miksi kukaan suomalainen ei keksinyt tehdä heikkoja tuotteita saadakseen hinnat alas? Esim. Freeway-cola on reilusti halvempaa kuin suuret merkkicolat, mutta ansaitsee tulla kaadetuksi viemäriin siinä missä merkkituotteet antavat loistavan makunautinnon. Hintalaatusuhde ratkaisee. Halpa ei ole läheskään aina paras.

Tosin ei siitä minulle ole haittaa, jos muut sieltä hyödykkeensä ostavat, joten olkoot sitten tuollainenkin kauppa täällä Suomenmaalla. Olkaa hyvät vaan.

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
keskusliike / tukkukauppa turha välikäsi?

Miten vähittäiskauppa voi toimia ilman tukkukauppaa? Niin Kesko kuin SOK hoitavat samaa asiaa kuin Lidl, Carrefour, Wall-Mart ja muut kaupan kansainväliset jätit. Vai tekeekö se kotimaisuus asian jotenkin pahaksi?

Itse olen muuten sitä mieltä, että jos suomalaiset ketjut olisivat lanseeranneet Lidlin tyyppisen ketjun 1000 tuotteen valikoimalla ja tavalla ottaa myyntiin tarjoustuotteita niin, että ne varmasti loppuvat kesken, olisivat kaiken maailman vaughanit huutaneet täällä,kuinka vain suomalainen keskusliike voi näin vähätellä asiakasta!

Korteista sen verran, että eiköhän markkinataloudessa jokainen yritys saa lanseerata sellaisen läpyskän kuin haluaa. Jos asiakkaat kokevat saavansa / saavat niistä hyötyä, lienee asia kaikkien kannalta OK. Ja minun puolestani kauppias saa tutkia ostoskorini sisältöä niin paljon kuin haluaa, saattaapi jopa auttaa valikoiman suunnittelussa paremmin mieleisekseni.

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Omistan muutaman etukortin. Hymy naamalla ojennan sen aina kiltille kassatädille. Jos joskus unohdan niin ainakin Keskon puljuissa sitä kysytään ja sen jälkeen kaivan sen hymy naamalla ja annan kassatädille.

Asumukseni aivan vieressä on S-Market ja isommat ostokset tulee miltei aina tehtyä Prismassa. Jostain kummasta tottumuksesta. Kai se johtuu, että siitä että tutussa kaupassa tavarat löytyy helpommin ja näin siihen ei tuhraannu liikaa aikaa. Nuo ruokaostokset ja satunnaiset muut ostokset ovat muutaman vuoden aikana tuoneet minulle fyrkkaa muutama sata euroa. Kiitos.

Ei haittaa tippaakaan, jos joku seuraa, että "kappas, gaizka ostaa melkein aina maitoa ja joka toinen kerta kaljaa ja lenkkimakkaraa". Siinähän katsovat. Suoramarkkinoinnin voi kieltää, joten jos sekin paha alkaa vaivata niin siitäkin pääsee.

Kassalla kortin perään vinkuva teini vähän välittää, vaikka kortti olisi hukkunut b-rappuusi. Joku herra iso herra on vain käskenyt kysyä. Jos se risoo, niin mene jonnekin venäjä-kauppaan ostoksille. Kai niitä vielä jostain löytyy.

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
mielikuvamarkkinointia

Vaughan:
Pointinhan pitäisi olla siinä, että järkevä kuluttaja ostaa sieltä, mistä saa parhaan hinta-laatusuhteen. Suomalainen kommuuni-kapitalismi vain yrittää vaikeuttaa päätöksentekoa lisäämällä prosessiin ylimääräisiä elementtejä - "jäsenetu". "imago", "suosi suomalaista" jne. Tällöin yritys voi pitää hieman korkeampia hintoja luottaessaan, että keskimääräinen kuluttaja ei laske mitä hän rahoillaan saa, vaan tekee ostopäätöksensä juuri aiemmin mainittujen ylimääräisten elementtien pohjalta.

Ettei vain kansainvälinen kapitalismikin pyrkisi yhtä lailla lisäämään prosessiin "ylimääräisiä elementtejä". Vai väitätkö, että esim. Coca Colan, Budweiserin tai vaikka Kelloggsin tuotteet ovat vaan kilpailijoitaan teknisesti niin paljon ylivoimaisempia? Väitän, että esim. Coca-Colan kola-juomaa ostetaan maailmanlaajuisesti sen taitavasti rakennetun brändin ansiosta huomattavasti enemmän kuin sen jotenkin ylivoimaisen maun vuoksi. Coca Colassa on huomattava määrä tätä "ylimääräistä elementtiä"

Nyt onkin hyvä miettiä, eikö kotimainen elintarviketeollisuus tai kauppa saa rakentaa omaa brändiään kansainvälisin keinoin. Kotimainen kauppahan ei ole keksinyt kanta-asiakasjärjestelmiä vaan ne ovat aivan yleisiä kaikkialla länsimaissa. Pitäisikö ne Suomessa kieltää? Ja kumotaanko kielto vasta sitten, kun tänne tulee joku kansainvälinen kilpailija, joka tuo tänne oman kanta-asiakasjärjestelmänsä?

Samalla kuluttajille suunnattu ruoan kotimaisuuskampanja vain osoittaa, että sekä maanviljelijät että elintarviketeollisuuskin ovat oppimassa markkinatalouden tavoille. (Nyt en tarkoita mitään alatyylistä pelottelua ulkolaisten tuotteiden vahingollisuudella.) Totuushan on, että nyt, kun ollaan markkinataloudessa, kotimaista tuotetta ostamalla oikeasti tukee myös työpaikkoja kyseisessä yrityksessä. Se, onko se hyvä vai huono asia tai ostamisen arvoinen asia onkin sitten jokaisen omassa harkinnassa.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gellner
Arvaapas muuten minkä herjaryöpyn kassaneiti tai muu asiakaspalveluhenkilö saa niskaansa, mikäli asiakas ei muista korttia näyttää, eikä kassakaan siitä muistuta. Toivottavasti sinä et raivoa kassoille siitä että he korttia kysyvät. Heidän kun on pakko sitä kysyä.
Jep, näin on. Onneksi kuitenkin isot pomot ilmoittavat etukäteen tulostaan ja kassalta näkee koska pikkupomo lähestyy, niin voi taas suupielet korvissa toistella sitä pirun mantraa kuustoistayhdeksänkymmentäviisijaolikoherrallas-korttia? Eli en kysy, vaikka pitäisi. Meijän kauppa on niin pieni, että kortin käyttäjät oppii tuntemaan. Mutta mutta... Totta on, että joskus kun korttia ei kysy, niin tulee vaikeuksia. Jos ei huutoa, niin tukos kassalle. Bonusten jälkikäteen lyöminen vie aikaa. Asiakkaat ovat kyllä aika lampaita sen kortin kanssa, itku meinaa päästä, jos se on jäänyt kotio.

Joku mainitsi tuosta, että oman maksukortin yhteyteen tulisi saada bonussysteemit, koska kahden kortin veivaaminen on ärsyttävää. Tietääkseni kaikki kaupat tarjovat tili- tai luottomahdollisuutta kortteihinsa, jolloin kaikki tavara on yhdessä ja samassa kortissa. Luotollisissa korteissa korko on tietääkseni kuitenkin normaalia kovempi.

Itseltäni löytyy plussaa, ykkösbonusta ja s-korttia. Plussan voisi heittää helvettiin, siitä ei ole mitään hyötyä, ykkösbonus on peruja Elannosta työnantajana ja s-kortti on nyt HOK-Elannon myötä. Ei niitä muuten käyttäisi,ellei niillä saisi henkilökunta-alennustakin. Ja kun niitä alennutksia metsästelee ja korttia näyttää, tulee bonustakin yksinasuajalle ihan kiitettävästi. Tänään muuten kuulin, että Tallinnan Prismasta saa bonuksia ja henkilökunta-alennuksen, joten täytyy otta kortti mukaan viinanhakureissulle:)

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti mendieta
Omistan muutaman etukortin. Hymy naamalla ojennan sen aina kiltille kassatädille. Jos joskus unohdan niin ainakin Keskon puljuissa sitä kysytään ja sen jälkeen kaivan sen hymy naamalla ja annan kassatädille.
Hyvin pitkälti samoilla linjoilla mendietan kanssa. Itse omistan yhden etukortin ja käytän sitä jos käytän, eli jos muistan. En nyt mitään paineita sen käytöstä ota. Kyseinen kortti on äitini kortin ns. "sisarkortti" vai miten se nyt meneekään? Eli ne kortista kertyvät bonukset menevät sitten hänelle. Jos vanha äitimuori saa mielen onnelliseksi bonuksista, niin eipä tuo ole minulta iso homma etenkin isommissa ostoksissa vinguttaa tuota muoviläpyskää.

Ei minulla ole siis viha- eikä rakkaussuhdetta noihin kortteihin.

Carlos

Jäsen
Että ihan bonuksia kauppaavat! Jo on aikoihin eletty. Kyllä me suomalaiset olemmekin sitten tyhmiä, miten onkin näin päässyt käymään.

Paljon parempi olisi kun Suomessa kaikki maksaisi saman verran, joka paikassa. Kauraleipä 500g, 2,90€, Hangosta Petsamoon. Auto, neljä pyörää ja pakki, 30 000€, Hangosta Petsamoon. Sen lisäksi kaikilla pitäisi olla samat tulot, ja samanlaiset asunnot. Näin ei tulisi niitä hemmetin tuloerojen kasvujakaan. Ja sitäpaitsi oikeastaan valtion pitäisi omistaa kaikki kiinteä ja irtain omaisuus, näin rikkaat riistoporvarit eivät pääsisi riistämään.

Ja onko kukaan muuten kuullut miten paljon firmat käyttävät vuodessa tietokoneisiin??? Mä oon kuullu tän ihan faktana, mut se on ainakii miljoonia. Perkele mitä idiootteja, Hesarikaan ei maksaisi kuin 0,15 € viikossa jos rahaa ei tuhlattaisi niin paljon tietokoneisiin. Lyijykynä vaan käteen kaikille, kyllä sillä Kemijärven mummukin tuli toimeen. Tässä on kyllä takana semmoinen salaliitto että oksat pois. Kyl ne on sit tyhmii ne bisnesmiehet ku ei ne kans mitää tajuu mistää.

Ja moni yllättyisi muuten jos tietäisi miten minimaalisesti sitä bonuskorteista saatavaa dataa muokataan informaatioksi. Eli toisin sanoen sitä ei käytetä juuri ollenkaan.

Ja mä haluun muuten et ilmatieteenlaitos lopetetaan. Ne tekee meille koko ajan ihan skeidaa säätä.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Tunnusta ostoksesi Gestapolle-kortti!

Niin, itse olen sen verran fiksu jannu, etten ole moista "Tunnusta ostoksesi Gestapolle" korttia ole ottanut mistään liikkeestä.

Tai olenhan. Kerran liityin erään hotelliketjun kanta-asiakkaaksi, koska siten sain maittavan illallisen viineineen kaikkineen. Viiniä tosin sai rajoitetusti, mutta onhan köyhän otettava, kun köyhälle annetaan.

Näihin kauppojen kortteihin en ole koskenut, enkä koske. Mielestäni on miehekästä ilmoittaa kassalle, etten omista teidänkään korttia. Siinä on jotain sellaista perimiehekästä!

Pari kertaa olen ostanut lainakortilla jonkun erikoistarjoustarvikkeen, mutta koska se ostoinfo meni muiden piikkiin, niin sitä ei lasketa.

Vapauttakaa siis tekin itsenne keskusliikkeiden ylivallasta!

Täältä tähän

Minulla oli joskus Plussa-kortti, mutta tein siitä plektroja, kun oikeat pääsivät loppumaan.

Onhan se kai ihan kätevä läpyskä. On meille jotakin rahanarvoisia lappuja tullut ja talouden naisväki niitä innokkaasti käyttääkin. Itse en ymmärrä niistä mitään, mutta eipä ole tarviskaan.

Suhtautumiseni bonuskortteihin on väliinpitämätön.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy