Kaupat, waiverit ja uudet sopimukset 2023–2024

  • 564 494
  • 1 964

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Näin Flamesin kannattajana olen kohtalaisen tyytyväinen treidiin. Kyllä, joukkue menetti ison osan fyysisyydestä tämän treidin myötä, mutta toisaalta Zadorov on ollut yllättävän heikko tällä kaudella varsinkin hyökkäyssuuntaan ja lisäksi hänen kommenttinsa joukkueesta tuskin ovat saaneet positiivista vastaanottoa joukkuetovereissa. Vastine olisi voinut olla tietenkin parempi, mutta siinäkin suhteessa täytyy ottaa huomioon, että kyseessä on mitä ilmeisimmin rental, joka saattaa lähteä kokeilemaan onneaan vapaille markkinoille tulevana kesänä.

Flames sai lisää tilaa palkkakaton alle sekä mahdollisuuden tuoda lisää nuorta osaamista AHL:sta, mikä tuntuu olevan Conroyn tavoite. Seuraava lähtijä lienee joko Hanifin tai Lindholm.
 

pzabbar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuskin on oikea ketju, mutta en muutakaan keksinyt. Onpa järkyttävän huonon klikki-vonkausotsikkon toimittaja Aho vetäissyt tähän Zadorov kauppaan.

Sotaa avoimesti vastustava venäläispelaaja kaupattiin NHL:ssä − Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin​


Mitä tekemistä tuolla sodan vastustamisella on tämän kaupan kanssa? Tuo pelkkä otsikon jälkimmäinen osa olisi riittänyt. Tuosta sodan vastustamisesta ihan oikein mainitaankin itse jutussa.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tuskin on oikea ketju, mutta en muutakaan keksinyt. Onpa järkyttävän huonon klikki-vonkausotsikkon toimittaja Aho vetäissyt tähän Zadorov kauppaan.

Sotaa avoimesti vastustava venäläispelaaja kaupattiin NHL:ssä − Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin​


Mitä tekemistä tuolla sodan vastustamisella on tämän kaupan kanssa? Tuo pelkkä otsikon jälkimmäinen osa olisi riittänyt. Tuosta sodan vastustamisesta ihan oikein mainitaankin itse jutussa.

Miksi siitä ei voisi mainita? Sehän on hieno ja poikkeuksellinen asia venäläisten kiekkoilijoiden keskuudessa. Kyllä sitä minun mielestäni sietääkin hehkuttaa.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Miksi siitä ei voisi mainita? Sehän on hieno ja poikkeuksellinen asia venäläisten kiekkoilijoiden keskuudessa. Kyllä sitä minun mielestäni sietääkin hehkuttaa.
Koska otsikoinnista voisi päätellä, että se sodan vastustaminen liittyi jotenkin Zadorovin kauppaamiseen.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Koska otsikoinnista voisi päätellä, että se sodan vastustaminen liittyi jotenkin Zadorovin kauppaamiseen.
Tällä logiikalla ei voisi otsikoida edes, että "Venäläispuolustaja Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin" koska joku saattaisi olettaa, että se venäläisyys liittyy pelaajan kauppaamiseen. Tai "Maksalaatikkoa rakastava Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin" saattaisi indikoida jollekin, että se maksalaatikko on tässä ollut syynä kauppaan.

Ja kuten sanoin, Zadorov on poikkeuksellinen venäläispelaaja kun on ääneen uskaltautunut sotaa vastustamaan. Se on hieno ja esimerkillinen teko, jota tuleekin nostaa esille. Ei nyt ihan joka asiasta tarvitsisi nillittää ja kun kai nyt aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää se, että iltapäivälehdet yrittävät tehdä niistä otsikoista raflaavia. Tämä nyt ei minun mielestäni ole millään tapaa pahimmasta päästä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Tällä logiikalla ei voisi otsikoida edes, että "Venäläispuolustaja Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin" koska joku saattaisi olettaa, että se venäläisyys liittyy pelaajan kauppaamiseen. Tai "Maksalaatikkoa rakastava Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin" saattaisi indikoida jollekin, että se maksalaatikko on tässä ollut syynä kauppaan.
Anteeksi nyt, mutta mitähän hittoa nyt taas luin? Eiköhän tuo maksalaatikkovertauksesi enemmänkin aja tuon oman logiikkasi hankeen. Juurihan minä sanoin tuota ihan samaa, että jos asia X ei ole syynä tapahtumaan Y, on turha mainita otsikoinnissa tästä X:stä (tai kuten oman logiikkasi mukaan niin maksalaatikosta).

Ei nyt ihan joka asiasta tarvitsisi nillittää ja kun kai nyt aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää se, että iltapäivälehdet yrittävät tehdä niistä otsikoista raflaavia. Tämä nyt ei minun mielestäni ole millään tapaa pahimmasta päästä.
Minulta on nähtävästi jäänyt huomaamatta, että Jatkoajalla on nykyisin oma iltäpäivälehtikin.
 

pzabbar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tällä logiikalla ei voisi otsikoida edes, että "Venäläispuolustaja Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin" koska joku saattaisi olettaa, että se venäläisyys liittyy pelaajan kauppaamiseen. Tai "Maksalaatikkoa rakastava Nikita Zadorov siirtyy Vancouver Canucksiin" saattaisi indikoida jollekin, että se maksalaatikko on tässä ollut syynä kauppaan.

Ja kuten sanoin, Zadorov on poikkeuksellinen venäläispelaaja kun on ääneen uskaltautunut sotaa vastustamaan. Se on hieno ja esimerkillinen teko, jota tuleekin nostaa esille. Ei nyt ihan joka asiasta tarvitsisi nillittää ja kun kai nyt aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää se, että iltapäivälehdet yrittävät tehdä niistä otsikoista raflaavia. Tämä nyt ei minun mielestäni ole millään tapaa pahimmasta päästä.
Nimen omaan Zadorov on POIKKEUKSELLINEN venäläispelaaja. Tuon poikkeuksen esiin nostaminen turhaan otsikossa on se juttu! Venäläis-, kanadalais-, tsekkipelaajan mainitseminen ei ole mitenkään poikkeuksen nostamista esiin otsikossa. Kuten jo viestissäni sanoin, ihan oikein on asia nostettu esille itse jutussa.
 
Samaa just mietin miksi tästä on tullut niin iso haloo.

Niin kauan kuin emme tiedä mitä oikeasti on tapahtunut, niin tähän on tosi vaikea tarttua. Haloo on noussut varmastikin siitä syystä, että pelaaja on mokannut niin rajusti, että sopimus on yksipuolisesti purettu työnantajan toimesta. Tämä on harvinaista ja siten herättää ymmärrettävästi keskustelua. Vielä tuo epätietoisuus itse tapahtumasta pelkästään lisää tätä ’haloota’.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Anteeksi nyt, mutta mitähän hittoa nyt taas luin? Eiköhän tuo maksalaatikkovertauksesi enemmänkin aja tuon oman logiikkasi hankeen. Juurihan minä sanoin tuota ihan samaa, että jos asia X ei ole syynä tapahtumaan Y, on turha mainita otsikoinnissa tästä X:stä (tai kuten oman logiikkasi mukaan niin maksalaatikosta).
En minä nyt esimerkkinä tulkinnut tuota otsikkoa niin, että se sodan vastustaminen olisi kaupan syynä. Ei käynyt mielessäkään. Sen takia en ymmärrä tätä kritiikkiä. Okei, jos tuollainen otsikko johtaa sinua harhaan, niin ymmärrän tuskasi mutta mulle tossa otsikossa ei ollut mitään ongelmaa.

Minulta on nähtävästi jäänyt huomaamatta, että Jatkoajalla on nykyisin oma iltäpäivälehtikin.
Paljon jää elämässä huomaamatta, näkemättä ja kokematta kun keskittyy nillittämiseen ja kiukutteluun ;) Jep, se oli mun virhe. Katsoin, jostain syystä että se oli IS:n otsikko.

Nimen omaan Zadorov on POIKKEUKSELLINEN venäläispelaaja. Tuon poikkeuksen esiin nostaminen turhaan otsikossa on se juttu! Venäläis-, kanadalais-, tsekkipelaajan mainitseminen ei ole mitenkään poikkeuksen nostamista esiin otsikossa. Kuten jo viestissäni sanoin, ihan oikein on asia nostettu esille itse jutussa.

No joo, hyvin avasit nyt pointtisi ja onhan tuossa varmasti ainakin joltain osin perääkin. En itse sitä ehkä ihan allekirjoita, mutta sovitaan että ollaan vain hieman eri linjoilla asiassa.
 
Perry taisi tienata tästä vuodesta jo reilut 2,5 miljoonaa neljästä miljoonasta, joten hyvin kävi siltä osin. Vielä jos löytäisi jostain vaikka kahden millin loppuvuoden paikan niin jäisi jopa plussalle.

Itseasiassa se menee niin, että Perrylle kuuluu se osa tämän kauden ansioista, minkä verran ehti seuraa edustaa. Eli noin 25 % tuosta 4 miljoonasta. Toisin sanoen hän on tienannut tuolta ajalta noin miljoonan. Koska hänelle kuitenkin on jo maksettu se noin 2,5 miljoonaa, niin hän jää tuon erotuksen velkaa. Kalliiksi tuli tämä hölmöily.

Perryllä on CBA:n mukaan oikeus viedä tämä välimiehelle ratkaistavaksi ja siellä tuo palkanmaksuasia voisi vielä muuttua. Parhaassa/pahimmassa tapauksessa seura velvoitettaisiin maksamaan tuo koko tämän kauden liksa.

Athleticissa oli hyvä juttu tästä aiheesta juuri ja siitä nämä poimin.
 

ipaz

Jäsen

Pysyk taitaa olla melko toipilas vielä kun koko viime kausi jäi väliin akillesjännevamman vuoksi. Tällä kaudella loukkaantui heti alkuunsa Pensin harjoitusleirillä ja ehti pelata toipumisensa jälkeen kahdeksan ottelua Pens-farmissa tehoin 0+0. GM Conroy ilmeisesti näki kuitenkin että hänestä voisi olla apua Wranglersiin ja varamieheksi Flames-nuttuun.
 
Juu ei ole Jets mihinkään rebuildiin menossa. Toki se oli tiedossa jo Scheifelen ja Hellebuyckin jatkosopimusten myötä. Nyt sitten Niederreiter tuosta coresta myös pitkähköön jatkoon.

Niederreiter pelaakin parasta lätkää vuosikausiin. Tätä ennen näytti, että hän jäisi tuollaiseksi kiertolaiseksi.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Niederreiter pelaakin parasta lätkää vuosikausiin. Tätä ennen näytti, että hän jäisi tuollaiseksi kiertolaiseksi.
Tämä vähän yllätti, kun mielestäni El Nino on pelannut samalla tavalla kuin aiempinakin kausina. Tuli sitten tilastot tsekattua ja kasassa on 6+8 tehot 23 otteluun. Viime kaudella syntyi 24+17, joten vähän on jäämässä maaleissa, mutta pinnoja kenties syntyy vähän enemmän. El Nino on kolmella edellisellä kaudella kaikilla ylittänyt 20 maalia vaikka kaudet ovat osin vajaaksikin jääneitä. Omaan silmään tekeminen El Ninolla on aina vähän tuollaista aalloissa tulevaa. Niin näköjään nytkin kun edellisissä 10 matsissa verkko on heilunut kerran (ja päälle 3 syöttöpinnaa). Tuostakin huolimatta veikkaan, että taas taululla on kauden jälkeen 20+20 tehot.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

ipaz

Jäsen
Kuten jo huhuketjussa uumoiltiin, niin Eric Robinson siirtyy Columbuksen sinipaidoista Buffalon vastaaviin:

Ja kauppahintana ehdollinen seitsemännen kierroksen varausvuoro 2025. Mikä tässä kaupassa oli takana? Muuta kuin se, että Princetonin kasvatti on ollut todella vaisu tällä kaudella.

Buffalo on tosin kärsinyt kärkihyökkääjien (Tuch ja Thompson) pikkuvaivoista pitkin alkukautta ja Benson on ihan hyvästä pelistä huolimatta vasta 18-vuotias. NHL:n tahti saattaa olla nuorelle kaverille sen verran raju, että haluavat kasvattaa häntä rauhassa ja siksi rinkiin hankittiin kokenut kuudennen kauden ammattilainen. Buffalolle mahdollinen low price, medium reward-kokeilu. Columbukselle selkeyttä rosteriin kun sai yhden pelipaikan vapautettua.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ja kauppahintana ehdollinen seitsemännen kierroksen varausvuoro 2025. Mikä tässä kaupassa oli takana? Muuta kuin se, että Princetonin kasvatti on ollut todella vaisu tällä kaudella.

Buffalolle mahdollinen low price, medium reward-kokeilu. Columbukselle selkeyttä rosteriin kun sai yhden pelipaikan vapautettua.
Jos ja kun Robinson on ollut jo waiverissä niin eihän vastine korkea voinut olla. Columbus on etsinyt tilaa palkkakattoonsa ja Robinson sitä mukavasti tuokin (caphit 1,6 miljoonaa). Lisäksi tosiaan vapauttaa yhden rosteripaikan ja mahdollistaa jonkun muun pelaajan näytönpaikan ylhäällä.

Buffalo nyt varmasti etsii pelaajia, jotka voisivat auttaa heitä tällä hetkellä. Joukkueelta odotetaan jo menestystä, mutta ovat edelleen konferenssin pohjalla. Tiedä sitten onko alelaareista löydetty Robinson minkäänlainen apu.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös